X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נאסד"ק נחלש ב-2.4% וננעל מתחת ל-1,400 נקודות נס זינקה ב-7.8% פאנדטק קפצה ב-15.8% נייס הוסיפה 3.3% סינרון איבדה 6.4% אורכית עלתה ב-9.1% ריטליקס טיפסה ב-8.3%
▪  ▪  ▪
תקציב אובמה נדחה [צילום: AP]

המסחר בוול סטריט ננעל בירידות שערים חדות על-רקע הדוחות המאכזבים של ג'נרל מוטורס והצעת התקציב שהגיש אובמה בעבור 2010. דאו ג’ונס נחלש ב-1.2% לרמה של 7,182 נקודות, נאסד"ק איבד 2.4% לרמה של 1,391 נקודות - מתחת לרף 1,400 הנקודות ו-S&P 500 ירד ב-1.6% לרמה של 752 נקודות. בשוק הסולידי, נרשמו ירידות במחירי איגרות החוב של ממשלת ארה"ב לתקופה של 10 שנים והתשואה עליהן עלתה ב-0.031% לרמה של 2.98%.
בזירת המקרו: ההזמנות למוצרים בני קיימא בארה"ב רשמו ירידה שישית ברציפות בינואר, לראשונה מאז תחילת המעקב אחר הנתון ב-1992. ההזמנות למוצרים בני קיימא ירדו ב-5.2% בינואר - ירידה חדה מהצפוי. הירידה בהזמנות מוצרים בני קיימא בדצמבר תוקנה כלפי מטה, לירידה של 4.6%. באוקטובר נרשמה הירידה החדה ביותר בהזמנות חדשות - 8.5%.
במקביל, דיווח היום משרד העבודה האמריקני על גידול במספר תביעות האבטלה הראשונות בשבוע שעבר. מספר התביעות גדל ב-36 אלף בשבוע שהסתיים ב-21 בפברואר, לסך של 667 אלף. רמת התביעות הראשונות היא כעת הגבוהה מאז אוקטובר 1982 - וגבוהה ב-86% לעומת רמתה בשבוע המקביל בשנה שעברה.
מחיר הנפט הגולמי המשיך לטפס גם היום, וקפץ ביותר מ-6% לרמה של יותר מ-45 דולר לחבית על-רקע הערכות כי ארגון אופ"ק יחליט על קיצוץ נוסף בתפוקה. מחיר הזהב, אשר נסק בשבוע שעבר ליותר מ-1,000 דולר לאונקייה, ירד זה היום הרביעי ברציפות. החוזים על הנפט הגולמי למסירה באפריל נסגרו במחיר של 45.22 דולר לחבית - מחיר הסגירה הגבוה ביותר מזה חודש - לאחר זינוק של 6.4% או 2.72 דולרים, בבורסת הסחורות של ניו-יורק.
נשיא ארה"ב ברק אובמה, הגיש היום לקונגרס את בקשת התקציב הראשונה שלו ל-2010 בהיקף של 3.6 מיליארד דולר. במסגרת הבקשה דורש אובמה את שינוי סדר עדיפויות הממשל בתחומי הפיננסים וכן הכבדה בנטל המס על העשירים ועל המגזר התאגידי. תוכנית התקציב מעריכה כי בשנת הכספים שתסתיים ב-30 בספטמבר, תרשום ממשלת ארה"ב גירעון בסך 1.7 טריליון דולר - כ-12% מהתמ"ג האמריקני.
ענקית הפיננסים סיטי (-2.38% , 2.46) קרובה להסכם לפיו ממשלת ארה"ב תגדיל את אחזקותיה בחברה ל-40%. על-פי ההערכות, הודעה על העסקה עשויה להתפרסם כבר היום . הגדלת אחזקות הממשל בסיטי עלולה לגרום לסיבוכים רבים שכן, סיטי היא בעלת השליטה בגרופו פיננסי ירו בנאמקס, הבנק השני בגודלו במקסיקו, לפי נכסים. החוק המקסיקאי אוסר על חברה, שממשלה זרה מחזיקה ביותר מ-10% ממנה, לנהל בנק במקסיקו.
המשבר לא מפסיק להכות ביצרניות הרכב האמריקניות. ג’נרל מוטורס (-6.67% , 2.38) דיווחה על הפסד רבעוני נקי בסך 9.6 מיליארד דולר ברבעון הרביעי לעומת הפסד בסך 1.5 מיליארד דולר "בלבד" ברבעון המקביל בשנה שעברה. החברה דיווחה על ירידה של 52% בהכנסותיה לסך של 30.8 מיליארד דולר. קופת המזומנים של GM הצטמצמה ביותר מ-6 מיליארד דולר ברבעון, והסתכמה ב-14 מיליארד דולר בסוף 2008.
ג’יי.פי מורגן צ’ייס (6.07% , 23.05), הבנק השני בגודלו בארה"ב, הודיע היום על כוונתו לפטר 12 אלף משרות בעקבות רכישת בנק וושינגטון מיוצ'ואל - 2,800 משרות יותר משהעריך עד כה. הבנק צופה חיסכון של 2.75 מיליארד דולר בהוצאותיו בעקבות רכישת וושינגטון מיוצ'ואל, לצד השקעות חדשות בהיקף של 750 מיליון דולר, עד סוף שנת 2009. רק בחודש דצמבר העריך ג'יי.פי מורגן צ'ייס כי יפטר כ-9,200 עובדים בעקבות רכישת וושינגטון מיוצ'ואל.
מניית אפל (-2.16% , 89.19) נחלשה על-רקע הודעת החברה על חזרתו של סטיב ג'ובס לתפקידו כמנכ"ל החברה במהלך חודש יוני. במשך תשעת החודשים האחרונים סירבה אפל למסור פרטים בנוגע למצבו הבריאותי של ג'ובס, גם כשהודיעה בחודש שעבר כי יעזוב את תפקידו למשך שישה חודשים כדי לטפל בבריאותו. ביום רביעי, בכנס בעלי המניות שנערך במטה הראשי של החברה בקליפורניה, הודיעה החברה כי ג'ובס עתיד לחזור לחברה ביוני, כפי שפורסם. ארתור לוינסון, מנכ"ל משותף של אפל, אמר כי ג'ובס עדיין מעורב בניהול היומיומי של החברה ובהחלטות האסטרטגיות.
ענקית שירותי המחשוב האמריקנית יבמ (3.57% , 88.97) שבה ואישרה היום את תחזית הרווח השנתית, וציינה כי מצב עסקיה בחודש ינואר מצביעים על כך שצפויה צמיחה בהיקף החוזים בתחום שירותי המחשב ברבעון הראשון של השנה. מניית יבמ עולה ב-4% במסחר בוול סטריט. החברה צופה כי רווחיה שנה יגדלו לרמה של לפחות 9.2 דולרים למניה - מעל לתחזיות האנליסטים לרווח שנתי של 9.08 דולרים למניה לפני סעיפים חד פעמיים. היקף החוזים שחתמה החברה בתחום שירותי מחשוב לעסקים צמח מתחילת השנה. כך נאמר במסמכים שהגישה החברה היום לרשות ני"ע בארה"ב (SEC).
מניית פרטנר (1.77% , 14.37) נסחרה במגמה חיובית למרות הורדת המלצה של בנק ההשקעות הקנדי RBC. בבנק מורידים את מחיר היעד למניית החברה מ-26 ל-22 דולר אך מותירים את ההמלצה על "תשואת יתר". זאת, בעקבות דוחות הרבעון הרביעי שהתפרסמו לפני מספר ימים והראו כי ההאטה הגיעה גם לענף הסלולר. האנליסט דניאל מירון צופה כי הכנסות פרטנר יעמדו על 6.2 מיליארד שקל ב-2009 ביחס לתחזית מוקדמת להכנסות של 6.5 מיליארד דולר. בנוסף, צופה מירון כי הכנסות החברה ברבעון הראשון יעמדו על 1.6 מיליארד שקל ביחס לתחזית קודמת להכנסות של 1.8 מיליארד שקל.
אינטרנט זהב (0.64% , 4.73) נסחרה על-רקע דוחותיה לרבעון הרביעי של 2008, אותו סיימה עם ירידה ברווח של מיליון שקל בלבד לעומת 79 מיליון שקל ברבעון המקביל. ירידת ערך של נכסים הובילה לירידה חדה ברווח, למרות עלייה בהכנסות וברווח התפעולי. אינטרנט זהב, הנסחרת בתל אביב ובוול סטריט, היא חברת האחזקות שתחתיה נמצאת 012 סמייל, וכן חברת התוכן והאינטרנט סמייל מדיה.
עופר אדלר, מנכ"ל ומייסד אינקרדימייל (0.0% , 0.0), ספקית תוכנת הדואר הבידורי, הגדיל את אחזקתו בחברה ל-23.4% במהלך השנה שהסתיימה ב-4 בדצמבר, כאשר עבור 685 אלף מניות שילם אדלר כ-2.1 מיליון דולר. את המניות רכש אדלר בשוק הפתוח.

תאריך:  26/02/2009   |   עודכן:  26/02/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
וול סטריט דחתה את התקציב של אובמה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמר בנוביץ
קרלוס ארויו: אני לא מאמין שנעלה. דריק שארפ: שום דבר עוד לא אבוד
איציק וולף
איגוד התעופה האירופי שוקל הכנסת חברות התעופה הישראליות ל"רשימה שחורה"    המשמעות: מניעה של נחיתת מטוסים ישראלים באירופה ומניעת טיסות ישראליות מעל לשטח אירופה    קווי הטיסות לאירופה ולאמריקה הצפונית ייסגרו
רותי אברהם
בית המשפט הורה לדואר ישראל לפצות גלריה ששלחה לארה"ב פסל והוא הגיע כשהוא שבור    השופטת: הדואר גבה תשלום עבור אחריות מוגדלת ויצר מצג של משלוח מבוטח    ועוד, פיצוי נוסף לשולחת בשל בזבוז הזמן למימוש הפיצוי
איציק וולף
משפחתו של ראש הממשלה לשעבר מפעילה על הנהלת בית החולים שיבא בתל השומר לחצים כבדים על-מנת שאריאל שרון יישאר באישפוז למרות שבית החולים אינו יכול לסייע עוד    בינתיים מנצל גלעד שרון את בית החולים ומשתמש באחד מחדרי המחלקה כבמשרד פרטי
מערכת אתר ספורט 5
הכסף יועבר ל-15 קבוצות שדיווחו על הפסדים תפעוליים שנתיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il