X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ת"א 25 ירד ב-2.6% הבנקים ירדו השבוע ב-9.8% החברה לישראל סיימה בירידה של 7.4% כיל איבדה 4% שטנג שזינקה אתמול ב-190% התממשה היום ב-44%
▪  ▪  ▪
מגמה שלילית [צילום: לע"מ]

הבורסה סיימה את שבוע המסחר בירידות שערים ניכרות, כשלקראת סיום המסחר הצביעו החוזים בניו-יורק על ירידות של עד 2.5% שהעצימו את המגמה בתל אביב. עונת הדוחות הכספיים של החברות הציבוריות נמצאת בעיצומה וגם היום התפרסמו דוחות שנתיים של החברות בבורסה.
מדד ת"א 25 נחלש ב-2.6% וירד השבוע ב-4.1%. מדד ת"א 100 ירד אתמול ב-2.8% ובסיכום שבועי איבד 4.2%. מדד התל טק ירד ב-3.6% ואיבד השבוע 4.6%. מחזור המסחר הסתכם ב-980 מיליון שקל.
לקראת סיום המסחר בתל אביב הצביעו החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט על ירידות של עד 2% עם פתיחת המסחר. אתמול נסגר המסחר בעליות שערים, על-רקע הנחיית הממשל לבנקים לשנות את תנאי המשכנתאות בארה"ב לטובת הלווים, כחלק מהתוכנית הכלכלית שהציג. נאסד"ק התחזק ב-2.5% לרמה של 1,353 נקודות. דאו ג’ונס הוסיף 2.2% לרמה של 6,875 נקודות ומדד S&P 500 עלה ב-2.4% לרמה של 712 נקודות.
דיונים חמים בנושא, בקהילת הבורסה בתל אביב ב-TheMarker Cafe
בגזרת המקרו, בבנק לאומי מעריכים כי בשנה הקרובה צפוי שיעור האבטלה לעלות באופן משמעותי ועשוי להגיע בסוף 2009 לכ-8%. בסקירה של המחלקה הכלכלית של בנק לאומי בראשות גיל בפמן מסבירים כי ברבעון האחרון של 2008 עמד שיעור האבטלה על 6.3%. עם זאת, מספר המועסקים במשק המשיך וגדל ברבעון האחרון של 2008 בהיקף דומה לזה של שני הרבעונים שקדמו לו.
"ההסבר לעלייה בשיעור האבטלה נובע מהגידול הקל בשיעור ההשתתפות בכוח העבודה האזרחי, שמשמעותו - יותר אזרחים ביקשו לעבוד ברבעון האחרון של השנה בעוד ששוק העבודה סיפק עבודה באותם היקפים שהיו בעבר", כותבים בבנק.
מכרז קרנות המנוף נסגר היום. קרנות אלו נועדו לעזור לחברות במצוקה לגייס כספים על-רקע מחנק האשראי ולסייע מעט לשפר את המצב בשוק המימון החוץ בנקאי. המשקיעים בקרנות אלו יהיו הגופים המוסדיים. המדינה עצמה תשקיע בקרנות כ-5 מיליארד שקל, והציפייה היא שהגופים המוסדיים ישקיעו סכום כפול.
יצרנית האשלג כיל והחברה האם שלה, החברה לישראל, נסחרו בירידות בעקבות חשש לירידות מחירים בענף. אתמול בערב הודיע תאגיד האשלג הרוסי על הורדת מחיר ללקוחות בברזיל, לראשונה מאז 2006. המחיר ירד ב-250 דולר לטונה, מ-1,000 ל-750 דולר לטון לתקופה שבין מארס למאי 2009 על-מנת לעורר את הביקוש הקפוא לאשלג בברזיל. לימור גרובר מפסגות אומרת כי "אין ספק שכעת כל היצרניות בעולם ייאלצו להתאים עצמן למחירים החדשים. הורדת המחיר מסמנת להערכתנו את התרופפות המשמעת שאפיינה את ענף האשלג בחודשים האחרונים".
טבע טיפסה אמש ב-1.6%, ופתחה את יום המסחר בפער חיובי של 1.2%. החברה קיבלה שלשום אישור מרשות התרופות האמריקנית (FDA) לשיווק הקופקסון לטיפול בשלב הראשוני של מחלת הטרשת הנפוצה, כך שהשימוש בתרופה יכלול מעתה גם טיפול בחולים הלוקים באירוע קליני ראשון.
מדד הבנקים ירד ב-4.6% וסיים את השבוע בנפילה של 9.8%. בלטו בירידות בנק הפועלים, מזרחי טפחות ולאומי.
מניות אלווריון ומלנוקס הובילו את הירידות היום במדד התל-טק.
מדד הנדל"ן איבד 4.1% ובסיכום שבועי ירד ב-4%. חברת הנדל"ן פאנגאיה נדל"ן עלתה היום בעקבות הנפקת זכויות. החברה קיבלה בעקבות הנפקת הזכויות כ-31.1 מיליון שקל, מתוכם כ-17 מיליון שקל מבעלי השליטה אסף טוכמאייר, ברק רוזן ורז נוימן.
פרוטרום, חברת תמציות הטעם והריח, חתמה אתמול על ההסכם הרכישה השני שלה השנה. פרוטרום חתמה על הסכם לרכישת חברת חברת תמציות הטעם והריח Flavors Specialties Inc) FSI) האמריקנית תמורת 17.2 מיליון דולר.
סטארלימס, המתמחה בתוכנות לניהול מידע במעבדות, חתמה על הסכם עם חברת ביוטכנולוגיה אמריקנית להחלפת מערכות המעבדה בהיקף 4 מיליון דולר. סטארלימס תתקין עבור החברה את מערכותיה, תייעץ לה ותספק לחברה האמריקנית תמיכה במהלך השנה הראשונה.
מניות אי.די.בי פיתוח שבשליטת אי.די.בי אחזקות של נוחי דנקנר, יימחקו היום מרישום למסחר בבורסה, לאחר שהצעת הרכש של החברה האם התקבלה. במניות החברה לא מתקיים מסחר מיום ראשון האחרון.
המסחר במניית ויטה פרי הגליל הופסק אתמול. מנכ"לי חברות רבוע כחול ושופרסל הצהירו כי ימשיכו לעבוד עם המפעל למרות מעברו לידי רשת המזון חצי חינם המתחרה.
בין מניות היתר בלטה היום חברת שטאנג שמתממשת היום בשיעור דו ספרתי לאחר שזינקה אתמול ב-189%. החברה הודיעה אתמול על כך שחברה פרטית העוסקת בקבלנות בוחנת השקעה אפשרית בחברה.
עוד במניות היתר, בלטה היום בעליות חברת רילון, שפירסמה את דוחותיה הרבעוניים. החברה סיימה את הרבעון עם רווח נקי של כ-18 מיליון שקל לעומת רווח נקי של 2.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה.
בשוק הסולידי נרשמת מגמה מעורבת: מדד תל בונד 20 עלה ב-0.1% ובסיכום שבועי ירד ב-0.7%. מדד תל בונד 40 ירד היום ב-0.5% אך הוסיף השבוע 3.7%.

פורסם במקור באתר דה מרקר
תאריך:  05/03/2009   |   עודכן:  05/03/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רותי אברהם
נגד שר האוצר לשעבר אברהם הירשזון הוצא (ד') צו עיכוב יציאה מהארץ    הירשזון איבד את מעמדו כחבר כנסת עם השבעתה של כנסת חדשה
אלעזר לוין
הרוויחה אשתקד 2.5 מיליון שקל, לעומת הפסד של 6.7 מיליון שקל ב-2007    הרווח נובע מאיכלוס דירות ומרישום המכירות כהכנסה
עידן יוסף
חיל האוויר הרג אותם לאחר שירו טיל נ"ט נגד כוח של צה"ל בגדר המערכת    אמש נהרג בכיר בגיהאד האיסלאמי בתקיפת צה"ל    הג'יהאד הבטיח נקמה
יפעת גדות
על-רקע הירי הבלתי פוסק אל הדרום וההתחמשות המחודשת בעזה, JNF-USA חונכת בשדרות משחקייה ממוגנת ראשונה מסוגה בישראל
יפעת גדות
רוב האנשים הסובלים מסינוסיטיס חמור נהנים משיפור ללא טיפול באנטיביוטיקה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il