X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מניות הבנקים הובילו את וול סטריט לירידות חדות: מדד הבנקים קרס ב-12% דאו ג'ונס ירד ב-4.1% GM צנחה ב-14.5% אלווריון ירדה ב-7.9% ורינט נחלשה ב-13.2% נט טכנולוגיות נסוגה ב-8.8%
▪  ▪  ▪
ירידות חדות בניו יורק [צילום: AP]

המסחר בוול סטריט ננעל בירידות שערים חדות. דיווחים על מצבה הקשה של ג'נרל מוטורס והאפשרות של הורדה נוספת בדירוגם של הבנקים הגדולים שלחו את השווקים לירידות בהובלת מדד הבנקים שקרס ב-11.8%. בין המניות הבולטות במדד: ג'יי פי מורגן שצנחה ב-14% ומורגן סטנלי שנחלשה ב-7.3%. נאסד"ק איבד 4% לרמה של 1,299 נקודות. דאו ג’ונס נחלש ב-4.1% לרמה של 6,594 נקודות ומדד S&P 500 ירד ב-4.2% לרמה של 682 נקודות. בשוק הסולידי נרשמו עליות במחירי איגרות החוב של ממשלת ארה"ב לתקופה של 10 שנים והתשואה עליהן ירדה ב-0.192% לרמה של 2.82%.
בזירת המקרו: פיריון העבודה בארה"ב נפל במפתיע ברבעון הרביעי ב-0.4% במונחים שנתיים; כלכלנים צפו גידול של 1%. במקביל נרשמה ירידה במספר דורשי העבודה הראשונים לשבוע שעבר, במהלכו הצטרפו 639 אלף איש למעגל דורשי העבודה לעומת 667 אלף בשבוע הקודם.
שר האוצר האמריקני טימותי גייתנר הזהיר כי המיתון בארה"ב הופך קשה יותר. בשימוע מול הסנאט אמר גייתנר כי "המיתון המעמיק, גורם ללחץ על הבנקים וגורר בנקים רבים להקטין את האשראי", אמר גייתנר מול ועדת הפיננסים של הסנאט, והוסיף: "חלקים מכריעים של המערכת הפיננסית שלנו עובדים כנגד התאוששות. הדבר הראשון שיש לעשות הוא להעניק לבנקים את המשאבים אותם הם צריכים כדי שיוכלו לספק אשראי לכלכלה", אמר גייתנר.
מחיר מניית סיטי (-9.73% , 1.02), לשעבר הבנק הגדול בעולם במונחי שווי שוק, נפל היום לראשונה מעולם מתחת לרמה של דולר אחד, על-רקע הירידות במגזר הבנקאות בוול סטריט. המניה יורדת ב-12% למחיר של 99 סנט, המשקף לבנק שווי שוק של 5.5 מיליארד דולר. מתחילת השנה נפל מחיר מניית סיטי בכ-85%, ומחירה נחתך ביותר מ-98% משיא של 56 דולר למניה שרשם לקראת סוף שנת 2006, אשר שיקף בזמנו לבנק שווי שוק של יותר מ-277 מיליארד דולר.
ענקית הרכב ג’נרל מוטורס (-15.4% , 1.86) (GM) הודיעה היום לרשות ני"ע בארה"ב (SEC), כי רואי החשבון של החברה הביעו ספק לגבי יכולת החברה לשרוד את המשבר הנוכחי ולהימנע מפשיטת רגל. זאת, בשל קשייה לגייס מזומן ולפרוע את חובותיה.
מצבם של הבנקים מידרדר. סוכנות דירוג האשראי מודי'ס עלולה להוריד את הדירוג של ג'יי פי מורגן, וולס פארגו ובנק אוף אמריקה - שלושת הבנקים הגדולים בארה"ב לפי שווי שוק. הורדת הדירוג האפשרית נובעת מהחששות כי אלה יאלצו להפריש כספים נוספים לכסות על הפסדים מחובות אבודים. מודי'ס העבירה את תחזית דירוג האשראי של ג'יי פי מורגן, הבנק הגדול בארה"ב לפי שווי שוק, לשלילית מתחזית יציבה. מודי'ס הסבירה כי תחקור את חובות בנק וולס פארגו - השני בגודלו - לטווח הארוך ואת חובותיו של בנק אוף אמריקה - השלישי בגודלו.
נמשכת חקירת הבונוסים שקיבלו הבכירים בבנק ההשקעות מריל לינץ’ (0.0% , 11.64). התובע הכללי של ניו-יורק אנדרו קואומו הוציא צווי זימון לשבעה בכירים מבנק מריל לינץ' אשר קיבלו בונוסים בשווי עשרות מיליוני דולרים בשנת 2008, לפני שהבנק נרכש על-ידי בנק אוף אמריקה. מאז ינואר, חוקר התובע הכללי את החלטתו של מריל לינץ' לחלק לבכירים בונוסים בהיקף של מיליארדי דולרים ימים ספורים לפני רכישתו על-ידי בנק אוף אמריקה. ההחלטה נראתה אז תמוהה במיוחד לנוכח תוצאות הרבעון הרביעי של 2008, בו הפסיד בנק ההשקעות 15 מיליארד דולר. ב-2008 הפסיד בנק מריל לינץ' 27.6 מיליארד דולר.
ענקית הרכב פורד (-3.21% , 1.81) נסחרה על-רקע פרסום תוכניותיה לצמצם עד 10.4 מיליארד דולר מהחוב שלה על-ידי הצעת מזומן ומניות לנושיה. יצרנית הרכב, שהתחייבויותיה הכספיות בסוף 2008 עמדו על 25.8 מיליארד דולר, תעשה זאת באמצעות הזרוע הפיננסית שלה, פורד מוטור קרדיט. החברה הודיעה כי תציע פרמיה לבעלי החוב כדי להמיר אג"ח שהונפקו ב-2006 בשווי 4.9 מיליארד דולר. כל 1,000 דולר באג"ח כבר הומרו ל-108.7 מניות רגילות, אך פורד תציע 80 דולר במזומן בנוסף כדי לעשות את העסקה כדאית יותר. בנוסף, תשתמש החברה בסכום של עד 1.3 מיליארד דולר מפורד מוטור קרדיט כדי לקנות בחזרה 4.2 מיליארד דולר באג"ח לא מבוטחות שאינן ניתנות להמרה.
סטארלימס (0.81% , 3.75), המתמחה בתוכנות לניהול מידע במעבדות, נסחרה על-רקע הסכם עם חברת ביוטכנולוגיה אמריקנית להחלפת מערכות המעבדה בהיקף 4 מיליון דולר. במסגרת ההסכם תתקין סטארלימס עבור החברה את מערכותיה, תייעץ לה ותספק לחברה האמריקנית תמיכה במהלך השנה הראשונה.
דלק US (-6.08% , 6.02) נסחרה על-רקע דוחותיה לרבעון הרביעי של 2008. החברה סיכמה את הרבעון ברווח של 2.1 מיליון דולר לעומת הפסד של 12.1 מיליון דולר ברבעון המקביל של 2007. את התרומה לרווחיות תרמה פעילות מגזר חנויות התדלוק והנוחות שרשמו תוצאות שיא. הרווח התפעולי של החברה ברבעון הרביעי הסתכם ב-21 מיליון דולר לעומת הפסד של 12.2 מיליון דולר. בסך-הכל סיימה החברה את השנה ברווח של 26.5 מיליון דולר - צניחה של 73% ברווחים לעומת השנה הקודמת.
מניית קמטק (-11.1% , 0.32), יצרנית מערכות הסריקה למעגלים מודפסים נסחרה במגמה שלילית לאחר שהחברה דיווחה על ירידה של 41% בהכנסות ל-12.4 מיליון דולר. בשורה התחתונה רשמה קמטק הפסד נקי של 5.5 מיליון דולר, או 19 סנט למניה. זאת בהשוואה לרווח נקי של 29 אלף דולר ברבעון המקביל והפסד של 4.1 מיליון דולר ברבעון הקודם.

תאריך:  05/03/2009   |   עודכן:  05/03/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המסחר בוול סטריט ננעל בירידות חדות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מאיה שני
תוך עשר שנים אפשר שמנתחים ניידים יהוו תחליף לרופאים בשר ודם בסביבה צבאית
איציק וולף
כינוס פעילי העבודה ברמת אפעל הפך למפגן התנגדות לרצונו של יו"ר המפלגה להצטרף לממשלת נתניהו    חמישה חברי כנסת מהעבודה נגד אהוד ברק
מאיה שני
יורש העצר הבריטי גבר על הנשיא האמריקני אובמה כמתלבש הטוב ביותר    ראש ממשלת בריטניה קיבל מנוד ראש שלילי
מאיה שני
אשת הנשיא לשעבר עברה ניתוח לב פתוח והיא "עירנית ומצחיקה"    צפויה להשתחרר בעוד עשרה ימים
עמר בנוביץ
כדי להעבירו להפועל י-ם. העירייה וישקר העבירו כספים. מחר: משכורות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il