X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
דאו ג'ונס נחלש ב-1.2% נאסד"ק איבד 2% לשפל של מעל שש שנים שרינג פלאו הוסיפה 14.3% על-רקע העסקה עם מרק מטאלינק זינקה ב-54.6% טבע ירדה ב-2.4%
▪  ▪  ▪
וול סטריט שוב בירידות [צילום ארכיון: AP]

המסחר בוול סטריט הסתיים בירידות שערים, כאשר מוקדם יותר המסחר התנהל בעליות על-רקע עסקת הענק במגזר התרופות של מרק ושרינג פלאו, אך המדדים עברו לירידות בשל החשש מהמשך ההאטה.
דאו ג’ונס ירד ב-1.2% ל-6,547 נקודות, נאסד"ק נחלש ב-2% ל-1,269 נקודות ו-S&P 500 ירד ב-1% ל-677 נקודות.
בשוק הסולידי, מחירי איגרות החוב לעשר שנים של ממשלת ארצות הברית ירדו והתשואה עליהן עלתה ב-0.058% ל-2.886%.
בגזרת המקרו, מחיר הנפט עלה ב-3.4% ל-47.07 דולר לחבית זה היום השני ברציפות, בעקבות הערכות המשקיעים כי ארגון אופ"ק יקצץ החודש שוב את תפוקתו ויוביל בכך לעלייה במחיר הנפט.
אמש מסר הבנק העולמי כי המדינות המתפתחות עשויות לעמוד השנה בפני גירעון של עד 700 מיליארד דולר בגין יבוא ותשלומי חובות. הנתונים הופיעו בדוח של הבנק העולמי שהתפרסם לקראת פסגת ה-G20 ב-14 במארס. הבנק העולמי גם עידכן את תחזיתו לצמיחה העולמית השנה, וצופה כעת האטה בכלכלה העולמית - לראשונה מאז מלחמת העולם השנייה. הבנק צופה כי הצמיחה תהיה נמוכה ב-5% מהתפוקה האפשרית. יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, צפוי לנאום בקונגרס מחר בנושא הרפורמה במגזר הפיננסי וסיכונים מערכתיים.
"כלכלת ארה"ב נפלה מצוק בחצי השנה האחרונה ולא תתאושש במהירות או ללא הוצאות ממשלתיות משמעותיות". כך אמר המשקיע המיליארדר וורן באפט, יו"ר ומנכ"ל ברקשייר התאוויי, בראיון לערוץ חדשות הפיננסים CNBC.
בראיון ל-CNBC, אמר באפט כי ההתפתחויות הכלכליות בארה"ב בחודשים האחרונים היו "קרובות מאוד לתרחיש הגרוע ביותר שהייתי יכול לדמיין". עם זאת, הוסיף באפט כי מצב הכלכלה היה חמור בהרבה לולא היו הבנק הפדרלי ומשרד האוצר נוקטים בצעדים יוצאי דופן. "בכלכלה אין ארוחות חינם, ומה שאנחנו עושים כרגע זה מנסים לקבל ארוחה שעליה נשלם במידה זו או אחרת מאוחר יותר".
הלאמה מלאה של הבנקים בארה"ב, אם תתבצע, תהיה מהלך מוטעה ולא תתרום ליציבותה של המערכת הפיננסית, כך אמר מנכ"ל גולדמן סאקס (-2.25% , 73.95), לויד בלנקפיין. "אני לא חושב שהלאמה מלאה היא פיתרון טוב. המערכת הפיננסית הולכת ומתייצבת, ועל הממשלות לנהוג באופן פרגמטי", אמר בלנקפיין, אשר הוסיף כי "במצבים קיצוניים, לרכישת מניות על-ידי הממשלה יכולה להיות השפעה משמעותית, אך יש להימנע מהלאמה מוחלטת".
ענקית התרופות מרק (-7.7% , 20.99) הודיעה היום כי תרכוש את המתחרה שרינג-פלאו תמורת 41.1 מיליארד דולר במסגרת המיזוג הענק השני במגזר התרופות השנה לאחר המיזוג בין פייזר לוייאת. המיזוג בין מרק לשרינג-לאו יאחד בין החברות, אשר כבר משתפות כיום פעולה בייצור התרופות לטיפול בכולסטרול זטיה וויטורין.
ממרק נמסר כי הרכישה תתבצע במזומן ובמניות, כאשר בעלי המניות של שרינג-פלאו יקבלו 10.5 דולר במזומן ו-0.57 מניות של מרק עבור כל מניית שרינג-פלאו שבבעלותם. כ-44% מהעסקה תתבצע במזומן, בעוד ש-8.5 מיליארד דולר ימומנו באמצעות הלוואות מבנק ג'יי.פי מורגן צ'ייס והשאר יגיע ממאזניה של מרק.
דירקטוריון ג'ננטק (סימול DNA) האמריקנית, חברת הביוטכנולוגיה הוותיקה בעולם, קרוב להחלטה על הגשת הצעה נגדית לחברת התרופות השווייצית רוש (סימול ROG.VX), במסגרתה תמכור ג'ננטק את שארית מניותיה שאינן בידי רוש לידי החברה השווייצית במחיר של 95 דולר למניה, או 46.7 מיליארד דולר. כך דיווח היום אתר האינטרנט של העיתון "וול סטריט ג'ורנל". הודעה על ההצעה צפויה להתפרסם כבר היום, דיווח העיתון.
ענקית הביטוח AIG, שקיבלה בשבוע שעבר הזרמת הון בסך 30 מיליארד דולר מהממשל האמריקני, טענה כי אם תקרוס, יוביל הדבר לפגיעה קשה בקרנות הכספיות דבר שייאלץ את הבנקים האירופים לגייס הון ויגרום לחברות ביטוח מתחרות לקרוס גם הן. טענות אלה הוצגו כאשר ביקשה החברה מהממשל לחלץ אותה מפשיטת רגל בפעם הרביעית.
במצגת בת 21 עמודים שהציגה לרגולטורים האמריקנים לפני שהסכימו לסייע לה פעם נוספת, טענה AIG כי היא זקוקה לחילוץ ממשלתי כדי למנוע טלטלה בשווקים הפיננסיים שתהיה חמורה יותר מהטלטלה שחוו לאחר קריסתו של בנק ההשקעות ליהמן ברדרס בספטמבר. המצגת, שהוגדרה על-ידי החברה כסודית ביותר, הופצה בין רגולטורים פדרליים ומקומיים מאז 26 בפברואר.
במניות הישראליות: מטאלינק (54.55% , 0.17) נסחרה על-רקע בחירתה של סיסקו להכליל שבב לתקשורת אלחוטית מתוצרת החברה בנתב האלחוטי החדש מתוצרתה. שיתוף הפעולה בין שתי החברות עשוי לסייע ליצרנית השבבים הקטנה מיקום, שמצויה בקשיי נזילות.
וריפון (0.14% , 0.28) נסחרה על-רקע הודעתה כי רשות ניירות הערך האמריקנית המתכוונת להמליץ על פתיחת הליך משפטי אזרחי כנגד החברה. זאת בעקבות הפרה של חוקי הרשות הפדראליים, הקשורים לפרסום דוחותיה של החברה לשנת 2007, אז התגלו טעויות ברישום המלאי שהשפיעו על התוצאות הפיננסיות לשנה.
אלווריון (0.14% , 0.28) נסחרה על-רקע עסקה באפריקה, בהיקף של כמה מיליוני דולרים. במסגרת העסקה תפרוס רשת אלחוטית בבורקינה פאסו (Burkina Faso), מדינה אפריקנית המונה 13.2 מיליון איש. אלווריון פרסה בתחילה רשת אלחוטית בעיר הבירה אוגדוגו (Ouagadougou) במטרה לחבר את משרדי רשות הדואר ולהציע תקשורת קול ומידע. לאור ההצלחה החליט שר הדואר והמידע להרחיב את החוזה גם לערים נוספות כחלק מתהליך המודרניזציה שעובר על בורקינה פאסו.
קמטק (0.14% , 0.28), המייצרת מערכות לסריקה של מעגלים מודפסים ופרוסות סיליקון, נסחרה על-רקע הפסד של החברה במשפט שנערך בנוגע להפרת פטנט כנגדה. קמטק תאלץ לשלם פיצויים בגובה 6.8 מיליון דולר לחברת רודולף טכנולוגיות האמריקנית.

תאריך:  09/03/2009   |   עודכן:  09/03/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
וול סטריט: חשש מההאטה הוביל לירידות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מאיה שני
נשיא סוריה אמר ששוקם המתקן שהופצץ בידי ישראל לפני שנתיים    "לא יכול להיות אורניום במתקן לא גמור. אם היה זה מתקן גרעיני לא היינו מאפשרים ביקורת"
אורן בוקשטיין
האוטוביוגרפיה של האצן הבריטי כוללת כמה פרטים שמביכים את ה-IAAF
עמר בנוביץ
ביטון נענש גם בהשעיה לחודשיים על תנאי למשך שנתיים בעקבות דבריו על קורן
איציק וולף
ראש הממשלה המיועד ייפגש עם שר הביטחון בקריה וידון עמו במצב הביטחוני ברצועת עזה ובאיום הגרעין האירני
מוטי פשכצקי
מאמן נתניה יבצע 4 שינויים בהרכב למשחק הגביע מחר (5+ LIVE). שכטר בסגל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il