X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נאסד"ק התחזק ב-1% מורגן סטנלי עלתה ב-8% צורן קפצה ב-12.7% נייס טיפסה ב-2.7% וראז זינקה ב-25% אלווריון נחלשה ב-4.6% אורכית השילה 2.5%
▪  ▪  ▪
המסחר נפתח בעליות שערים [צילום: AP]

יום שני ברצף של עליות בוול סטריט. דבריו של יו"ר הבנק הפדרלי בן ברננקי, לפיהם הממשל האמריקני לא יאפשר את נפילתו של בנק גדול נוסף המשיכו להשרות אווירה חיובית בשווקים של וול סטריט. מדד נאסד"ק התחזק ב-1% לרמה של 1,371 נקודות, דאו ג’ונס ננעל ללא שינוי ברמה של 6,929 נקודות ומדד S&P 500 הוסיף 0.2% לרמה של 721 נקודות. בשוק הסולידי נרשמו עליות במחירי איגרות החוב של ממשלת ארה"ב לתקופה של 10 שנים, והתשואה עליהן ירדה ב-0.066% לרמה של 2.92%.
שר האוצר האמריקני, טימותי גייתנר, הצטרף לקריאות הבנק העולמי וקרן המטבע הבינלאומית (IMF) לפעול לסיוע למדינות עניות במשבר. גייתנר, כמו גם מנהיגים באירופה, אמר כי יתמוך בבקשת ה-IMF להזרמת מימון חירום, אך אמר כי על קרן המטבע לשקול צעדים יצירתיים, כלשונו, על-מנת להגדיל את הכנסותיה ואת הסיוע שהיא מעניקה. אף כי גייתנר לא פירט בנושא, בעבר הועלו הצעות כי קרן המטבע תמכור חלק ממאגר הזהב שלה.
בזירת המקרו: נתוני מלאי הנפט בארה"ב הצביעו על ירידה של 3 מיליון חביות נפט במהלך השבוע שעבר - גבוה מתחזיות האנליסטים שצפו נפילה מתונה בהרבה.
אמריקן אקספרס (סימול AXP), חברת כרטיסי האשראי הגדולה בארה"ב לפי מחזור מכירות, דיווחה כי יו"ר ומנכ"ל החברה, קנת צ'נו, השתכר 27.3 מיליון דולר ב-2008 כולל בונוסים ומענקי מניות, למרות הפסדי החברה, אשר אילצו אותה לבקש סיוע ממשלתי בסך 3.9 מיליארד דולר בחודש דצמבר.
מניית בנק ההשקעות האמריקני סיטי (6.21% , 1.54) המשיכה לעלות. זאת לאחר שזינקה אמש ב-38% על-רקע דבריו של ויקראם פנדיט, מנכ"ל הבנק, שאמר כי ענקית הפיננסית חווה את הרבעון הטוב שלה מאז 2007. בחודשים ינואר ופברואר רשם הבנק הכנסה כוללת של 19 מיליארד דולר, לפני חישוב ביצוע מחיקות ערכים, לפי פנדיט. סיטי רשמה חמישה רבעונים רצופים של הפסדים אשר הסתכמו בלמעלה מ-37.5 מיליארד דולר מאז שרשמה רווח ברבעון השלישי של 2007, שעמד על 2.2 מיליארד דולר. סיטי, שנחשבה לבנק הגדול בעולם לפי שווי שוק, חוותה ירידה מתמשכת במחיר המניה שלה, כאשר בשבוע החולף נגעה בשפל של כל הזמנים - פחות מדולר. עם מניות הבנקים שרשמו עליות בלטה גם מניית מורגן סטנלי (8.01% , 22.51).
מי שהעיב במקצת על האווירה החיובית בשוק הבנקאות הוא הבנק השווייצי UBS (2.45% , 10.03) שדיווח היום על הפסד של 20.9 מיליארד פרנק שווייצי (18 מיליארד דולר) בכלל שנת 2008 - כמיליארד דולר יותר מההערכות הראשוניות. זאת, לאחר שכלל את עלויות ההסדר עם משרד המשפטים האמריקני והתאים עונתית שינויים בשווי ניירות ערך.
פרוטליקס (סימול PLX), חברת הביו-טכנולוגיה מכרמיאל, נסחרה במגמה שלילית למרות שקיבלה מענק של למעלה מ-6 מיליון דולר מהמדען הראשי במהלך 2009. על-פי תנאי המענק, מחוייבת פרוטליקס להקצות חלק ניכר מהסכום שקיבלה לטובת השלמת השלב השלישי במחקר ה-prGCD. בכוונת החברה להגיש בקשה לאישור תרופה, המבוססת על prGCD, לרשות התרופות האמריקנית (FDA) כבר במהלך הרבעון הרביעי של 2009.
טבע (-0.3% , 43.24), ענקית התקופות הגנריות, נסחרה במגמה שלילית למרות שדיווחה כי קיבלה בלעדיות לתקופה של 10 שנים, על תרופה לטיפול בסרטן הדם. הרשויות באירופה העניקו מעמד של "תרופת יתום" לתרופת הדגל של גמידה סל וטבע, המיועדת לטיפול בסרטן הדם.
וריפון (-5.36% , 4.59) נחלשה לאחר שמנכ"ל החברה דאגלאס ברג'רון, דיווח כי רכש במהלך השבוע שעבר 296 אלף מניות של החברה במחיר שנע בין 3.97-4.76 דולר למניה. היקף הרכישה מוערך בכ-1.3 מיליון דולר על-פי מחיר ממוצע של 4.4 דולר למניה.
אלרון (1.05% , 1.93), המחזיקה ב-23% מגיוון אימג'ינג, בעלת אחזקות בנטוויז'ן וסטרלינג רשמה הפסד נקי של 34.6 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2008 לעומת הפסד של 20.4 מיליון דולר ברבעון המקביל. דורון בירגר, מנכ"ל החברה, סיים את תפקידו בחברה,אך ימשיך לשמש כדירקטור בגיוון אימג'ינג ובמדינגו.

תאריך:  11/03/2009   |   עודכן:  11/03/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
וול סטריט נעלה יום שני של עליות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
במהלך מבחן הסמכה לכלי שיט של השיטור הימי בחיפה זיהו השוטרים צב ים חום, כשהוא תפוס בקרס דיג גדולה ונאבק על חייו    מפקד הבסיס, רב פקד אריה דהן, קפץ למים והציל את הצב    הצב הועבר לטיפול במרכז הארצי להצלת צבי ים של רשות הטבע והגנים
עופר וולפסון
  את התפקיד ימלא במשותף סגן נשיא דסק"ש וסגן נשיא באלרון    החברה הפסידה 86.2 מיליון דולר ב-2008 וקופת מזומניה התדרדרה בחדות
עופר וולפסון
העובדים יצאו היום לשוק תלפיות בחיפה כדי לממן את משכורתם באמצעות מכירה ישירה של עופות    יו"ר העובדים: "קיבלנו תלוש אך לא משכורת"
עופר וולפסון
חתמו על הסכם להקמת שתי תחנות כוח בגלבוע המופעלות באנרגית רוח, בהספק של 22 מגה וואט
סיון בראימן
ד"ר זוהר דבורקין, הרופא הווטרינר של עיריית ירושלים נבחר לתפקיד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il