X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
דאו ג'ונס עלה ב-3.5%; נאסד"ק הוסיף 4% בנק אוף אמריקה זינק ב-18.7% טבע הוסיפה 2.5% צ'קפוינט עלתה ב-3.7% ג'נרל מוטורס התחזקה ב-17.2%
▪  ▪  ▪

המסחר בוול סטריט הסתיים בעליות שערים בהובלת המגזר הפיננסי. דאו ג’ונס הוסיף 3.5% ל-7170 נקודות, נאסד"ק עלה ב-4% ל-1426 נקודות ו-S&P 500 טיפס ב-4.1% ל-751 נקודות. בשוק הסולידי, מחירי איגרות החוב לעשר שנים של ממשלת ארצות הברית עלו והתשואה עליהן ירדה ב-0.024% ל-2.892%.
בגזרת המקרו, המכירות הקמעוניות בארה"ב התחילו את שנת 2009 בצורה חזקה יותר מהצפוי - לפי נתונים שפירסם היום משרד המסחר האמריקני. המכירות הקמעוניות בארה"ב ירדו ב-0.1% בפברואר לעומת ינואר. ירידה זו הייתה קטנה יותר מירידה של 0.4% אותה חזו אנליסטים. לעומת חודש פברואר 2008 ירדו המכירות הקמעוניות בארה"ב ב-8.6%. נתוני המכירות הקמעוניות לחודש ינואר תוקנו כלפי מעלה. המכירות הקמעוניות בארה"ב עלו ב-1.8% בינואר לעומת דצמבר. ההערכות הראשוניות הראו צמיחה של 1% בלבד.
בנוסף, נתוני תביעות האבטלה הראשוניות לשבוע שהסתיים ב-7 למארס עמדו על 654 אלף תביעות חדשות כאשר הציפיות היו לקצב שנתי של 645 אלף תביעות אבטלה חדשות. האנליסטים ציפו לעלייה של 9,000 במספר התביעות, וכך היה.
למרות התוכניות הממשלתיות לבלימת העלייה במספר עיקולי הבתים בארה"ב והודעותיהם של בנקים אחדים כי יקפיאו עיקולים חדשים במטרה לסייע ללווי משכנתאות המתקשים לעמוד בתשלומים, עלה מספר הבתים המצויים בהליכי עיקול בארה"ב ב-30% בפברואר - כך דיווחה היום חברת ריאלטי טראק, העוקבת אחרי שוק הנדל"ן בארה"ב.
המשקיע המיליארדר וורן באפט, אשר לפני שנה ערך סיור בקרב ארבע מדינות באירופה כדי לחפש הזדמנויות להשקעה, אומר כי כעת הזדמנויות הרכישה נמצאות בארה"ב. עם פחות כסף כדי לממן עסקות, הירידה במחירים ובתחרות בהגשת הצעות רכש, חברת האחזקות של באפט, ברקשייר התאוויי, לא צריכה לחפש רחוק כדי למצוא הזדמנויות רכישה, אמר באפט בראיון.
בענף הבנקאות, ארבעה בכירים מענקית הפיננסים סיטי, אשר קנו מניות של הבנק בשבוע שעבר, כבר רשמו לעצמם רווח נאה של 2.2 מיליון דולר על הנייר. הבכירים, בהם הדירקטור רוברטו הרננדז, הרוויחו לאחר שמניית החברה זינקה ב-47% ב-10 במארס, היום בו מנכ"ל החברה ויקראם פנדיט כתב במזכר פנימי של החברה כי סיטי חווה את הרבעון הטוב ביותר שלה מאז 2007.
קנת לואיס, מנכ"ל בנק אוף אמריקה (סימול: BAC) - הבנק הגדול בארה"ב - אמר היום כי הלאמת בנקים בארה"ב תהיה חלום בלהות, ותגרום לכך שבעלי המניות ואולי אף בעלי אג"ח של הבנקים יפסידו את כל כספם, דבר שיגרור בתורו פגיעה נוספת בכלכלה האמריקנית. בנאום בפני מועדון המנכ"לים של בוסטון, הביע לואיס ביטחון כי בנק אוף אמריקה יצליח לעמוד ב"מבחני עמידות" שמבצע הממשל האמריקני ל-19 הבנקים הגדולים במדינה, ולא יזדקק לסיוע ממשלתי נוסף.
החגיגות בענף הבנקאות נמשכות על אף הצרות בהן הענף מצוי. משכורות הבסיס של בכירי וול סטריט עשויות להיות מוכפלות לאחר שהבונוסים, אשר מהווים בדרך כלל את נתח הארי משכרם של הבנקאים והסוחרים, התכווצו. כך אמר אלן ג'ונסון, המנהל חברת יעוץ לשכר. משכורות הבסיס של בכירי וול סטריט נעות בין 80 אלף דולר ו-300 אלף דולר לשנה, אך הבונוסים מטפסים לעתים לרמה של מיליוני דולרים. כעת, העריך ג'ונסון, כי העובדים אשר מקבלים משכורת בסיס של 250 אלף דולר, עשויים לקבל שכר בסיס של 500 ואפילו 600 אלף דולר לשנה.
בענף התרופות, חברת התרופות השווייצית רוש, היצרנית הגדולה בעולם לתרופות לטיפול במחלת הסרטן, תרכוש את מניות יריבתה האמריקנית ג'ננטק שאינן ברשותה היום, לאחר שהעלתה את הצעת הרכש שלה ל-95 דולר למניה. שווי העסקה - במהלכה תרכוש רוש 44% ממניות ג'ננטק - 46.8 מיליארד דולר. ההצעה הנוכחית גבוהה ב-3% ממחיר הסגירה של מניית ג'ננטק אתמול.
במניות הישראליות, בית משפט מחוזי בעיר אינדיאנפוליס הוציא צו מניעה זמני נגד שיווק התרופה אוויסטה (Evista) לטיפול בהידלדלות בעצם; זאת לבקשתה של חברת איליי לילי, גם היא מהעיר אינדיאנפוליס. צו המניעה הוצא במקביל לתחילת המשפט המרכזי, שבמסגרתו תובעת איליי לילי את טבע על הפרת פטנט שמגן על התרופה עד שנת 2014.
מכירותיה של אוויסטה בארה"ב הסתכמו ב-706 מיליון דולר ב-2008 - עלייה של 6% בהשוואה ל-2007. אליי לילי ביקשה מבית המשפט צו מניעה קבוע עד להשלמת משפט הפטנטים, כדי למנוע מטבע להשיק גרסה גנרית של התרופה, תוך שהיא לוקחת על עצמה סיכון שתפסיד במשפט. בית המשפט העניק לאיליי לילי צו מניעה לעשרה ימים.
גיל שויד, מנכ"ל צ’קפוינט, מבקש לממש ולמכור בשוק הפתוח 600 אלף אופציות אשר שוויין עומד על 12.4 מיליון דולר. כך עולה מדיווח שמסרה החברה לרשות ניירות ערך האמריקנית. התאריך המשוער למכירת המניות היה ה-6 למארס, אך אין ערובה שהן אכן נמכרו. את המכירה יבצע קרדי סוויס. כאשר מדובר בתוכנית עיוורת למכירת מניות, המנקה את האפשרות שמנהלים בכירים ישתמשו בידע שבידם כדי לממש אופציות בהתאם לביצועי החברה.
אינקרדיימייל, ספקית תוכנת הדואר, סיימה את הרבעון הרביעי של 2008 עם גידול של 13% בהכנסות ל-6.1 מיליון דולר. זאת בהשוואה להכנסות של 5.4 מיליון דולר ברבעון המקביל. ברבעון הרביעי של 2007 נאלצה אינקרדימייל לרשום הפסד חד של 4.8 מיליון דולר כתוצאה ממחיקת שווין של אגרות חוב מסוג ARS שרשמו ירידה חדה בשוויין. מאז הצליחה החברה להתאושש וברבעון הרביעי של 2008 כבר רשמה רווח נקי של 4.4 מיליון דולר, שמקורו בהצלחתה של החברה לקבל כ-4.8 מיליון דולר מאותן איגרות חוב שמחקה רק שנה קודם לכן.
הרמוניק, ספקית פתרונות וידיאו, השלימה את רכישת סקופוס הישראלית תמורת 86 מיליון דולר. הרמוניק שילמה על כל מניית סקופוס כ-5.62 דולר למניה, מחיר ששיקף לסקופוס שווי של 86 מיליון דולר. בניכוי המזומנים וההשקעות לטווח קצר וארוך שהיו בידי סקופוס, העסקה מייחסת לחברה שווי של 50 מיליון דולר. הרמוניק מצפה כי עלויות שילוב שתי החברות יעמדו על 8-10 מיליון דולר.
שלושה חודשים לאחר שהודיעה כי היא צופה פגיעה בשולי הרווח לרבעון הרביעי של 2008 מדווחת ויליפוד אינטרנשיונל (סימול WILC), החברה הבת של ויליפוד, שבשליטת האחים צבי ויוסף ויליגר, על גידול של 34.8% בהכנסותיה לרבעון הרביעי של 2008, שהסתכמו ב-22.3 מיליון דולר (כ-84.6 מיליון שקל). בהשוואה, את הרבעון הרביעי של 2007, סיימה ויליפוד אינטרנשיונל עם הכנסות של 16.5 מיליון דולר (כ-62.8 מיליון דולר) בלבד. בשורה התחתונה הצליחה ויליפוד לצמצם את ההפסד הנקי ב-25.9% ל-2.8 מיליון דולר (כ-10.5 מיליון שקל), בהשוואה להפסד נקי של 2.3 מיליון דולר (כ-8.6 מיליון שקל) ברבעון המקביל ב-2007.
בין המניות הישראליות הנוספות שעוררו עניין במסחר ניתן למנות את: יצרנית השבבים ממגדל העמק טאואר, ספקית פתרונות ה-WiMax אלווריון, חברת תוכנות הבילינג קומברס, מתכננת השבבים למוצרי מולטימדיה צורן וחברת התרופות פריגו.

תאריך:  12/03/2009   |   עודכן:  12/03/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יום שלישי רצוף של עליות בוול סטריט
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
מועצת המינהל החליטה: הפטור - רק לבתים עד 240 מ"ר, ולא 360 מ"ר כפי שהציעה הנהלת המינהל    הפטור מוגבל לשנתיים, ולא יהיה תמידי
עידן יוסף
בכינוס ראשי תאגידי התחבורה מנה את חמשת העדיפויות שהשאיר לשר הבא אחריו לקראת אישור התקציב למשרד
עידן יוסף
נשקלת הקמת פורום ממשלה-מעסיקים-הסתדרות    נתניהו נפגש עם עיני וברוש כדי לדון בהעלאת המשק למסלול של צמיחה
אלעזר לוין
חברת אנגל, בשליטתו, מכרה בית דיור לעולים בפ"ת בהפסד של 3 מיליון שקל
מאיה שני
"יש לי נשק ומחר אלך לבית הספר" - אמר הנער בן ה-17 שגרם למותם של 15 איש בבית ספר גרמני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il