X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
על-אף הירידות בערב יום שישי - וול סטריט סיימה שבוע חיובי: דאו ג'ונס טיפס ב-0.8%; נאסד"ק עלה ב-1.8% דאו ג'ונס נחלש ב-1.7%; נאסד"ק איבד 1.8%; בנק אוף אמריקה ירד ב-10.7%; AIG צנחה ב-22%; טבע עלתה ב-0.3%
▪  ▪  ▪
וול סטריט. שבוע חיובי [צילום: AP]

יום המסחר האחרון של השבוע בוול סטריט הסתיים בירידות על-רקע אי-הוודאות שמעוררת תוכניתו של הבנק הפדרלי לרכוש אג"ח בהיקף 1.15 מיליארד דולר, ועל-רקע נאומו של בן ברננקי, יו"ר הבנק הפדרלי בפיניקס.
דאו ג'ונס ירד ב-1.7% ל-7,277 נקודות, נאסד"ק נחלש ב-1.8% ל-1,457 נקודות ו-S&P 500 ירד ב-2% ל-769 נקודות. למרות הירידות במסחר היום, הסתיים השבוע כולו בעליות. דאו ג'ונס הוסיף 0.8%, נאסד"ק טיפס ב-1.8% ו-S&P 500 עלה ב-1.6%.
בשוק הסולידי, מחירי איגרות החוב ל-10 שנים של ממשלת ארה"ב ירדו והתשואה עליהן עלתה ב-0.028% ל-2.625%.
במרכז המסחר עמדו דבריו של יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, שאמר היום - בנאום ראשון מאז הודעת הבנק הפדרלי על תוכנית לרכישת אג"ח בהיקף של יותר מטריליון דולר - כי הרגולטורים בארה"ב עשויים להידרש להכנסת שינויים בכללים החשבונאיים ובתחום ההון כדי לוודא שהללו לא יתרמו לתנודות חריפות בשוקי הפיננסים.
"קובעי המדיניות צריכים לבחון מחדש את כללי ההון והתקנות החשבונאיות הקיימים כדי לקבוע האם ניתן להכניס בהם שינויים כדי לצמצם את הסיכוי לתופעות מחזוריות בלתי רצויות, מבלי לפגוע ביכולתם להשיג את מטרותיהם הבסיסיות", ציין ברננקי בנאום היום בפני מנהלי בנקים קטנים מקומיים בעיר פניקס.
נשיא ארה"ב, ברק אובמה, רשם אמש עוד הישג היסטורי, כשהפך לנשיא המכהן הראשון להופיע בתוכנית הבידור של ג'יי לנו. לנו הקניט את אובמה בטענה שלפי שפת הגוף שלו, הוא נראה עצבני בגלל הבונוסים השמנים ששולמו לבכירי חברת AIG שקיבלה כספים מהתקציב הפדרלי לצורך "הצלתה מקריסה". "הלם זו המילה", אמר אובמה.
אובמה הסביר, שזה היה הדבר הנכון לעשות בכדי להציל את החברה, אך הוסיף כי "השאלה היא איזה אדם שפוי, כשהחברה שלו פושטת רגל, מחליט לשלם בונוסים? אבל למען ההגינות, אני חושב שהם עשו את החישוב שלפי החוזה, אם הם לא היו משלמים באופו מיידי, אחר כך היו דורשים מהם תשלום גבוה פי שלושה. מבחינה משפטית, הם עשו חישוב שאינו בהכרח מוטעה. אבל יש לזה גם אספקט מוסרי ואתי. והדבר הכי חשוב הוא לשים מנגנוני רגולציה כדי למנוע מחברות כמו AIG להחזיק את כולנו בתור בני ערובה".
הסנאט האמריקני יצביע בשבוע הבא על הצעת חוק להטלת מס בשיעור של 70% על בונוסים אותם קיבלו בכירי חברות שקיבלו סיוע פיננסי מהממשל. לפי הצעת הסנאט, חצי מתשלום המס ישולם על-ידי מקבל הבונוס וחצי ממנו על-ידי החברה עצמה.
במקביל, נודע כי 19 מדינות, ביניהן ניו ג'רזי, פתחו בחקירה נגד AIG בעקבות הענקת הבונוסים בגובה 165 מיליון דולר שחילקה החברה לעובדיה, על אף מצבה. עוד נודע היום כי החברה הגישה תביעה נגד ענקית המשכנתאות קאנטריווייד פייננשל בקליפורניה. AIG טענה כי קאנטריווייד לא העריכה נכון את הסיכונים בהלוואות שענקית הביטוח ביטחה - דבר אשר הביא להפסדי ענק. חטיבת יונייד גרנטי של AIG הגישה את התביעה, וטענה להפרת חוזה, הונאה, רשלנות ותחרות לא הוגנת. מניית AIG נפלה ב-22.2%.
המגזר הפיננסי הוביל את המסחר היום לירידות כאשר מניית בנק אוף אמריקה איבדה 10.7%, מניית ג'יי.פי מורגן צ'ייס נחלשה ב-7.2% ומניית וולס פארגו השילה 9.3%.
בלוקבאסטר, רשת השכרות הסרטים המובילה בארה"ב, עלתה על תחזיות האנליסטים ברווחיה לרבעון הרביעי של 2008 ודיווחה כי הצליחה להגיע להסכם עם מרבית נושיה. בלוקבאסטר רשמה הפסד של 359.7 מיליון דולר, או 1.89 דולר למניה, ברבעון הרביעי של 2008. ללא מחיקות מוניטין, רשמה בלוקבאסטר רווח של 80.4 מיליון דולר, או 40 סנט למניה. אנליסטים ציפו כי החברה תרשום רווח של 25 סנט למניה. הכנסות החברה ירדו ב-12% ברבעון הרביעי לעומת הרבעון המקביל והסתכמו ב-1.38 מיליארד דולר. מניית בלוקבאסטר ירדה ב-9%.
במניות הישראליות, טבע (0.3%, 43.96) עלתה ב-0.3% על-אף תביעה שהגישה כנגדה OSI פרמסוטיקלס בעקבות הפרת פטנט לכאורה הנוגע לתרופת ה-Tarceva, המיועדת לחולי סרטן. טבע ביקשה לייצר גירסה גנרית לתרופה לפני פקיעת שלושה פטנטים, טוענת OSI. הגשת התביעה תמנע מרשות המזון והתרופות האמריקנית לאשר גירסה גנרית לתרופה עד ה-18 במאי 2012.
חברות ישראליות נוספות שעוררו עניין במסחר היו: יצרנית פתרונות ה-WiMax אלווריון (-6.21%, 2.87), חברת תוכנות האבטחה צ’קפוינט (-0.52%, 20.99), ענקית הבילינג קומברס (0.0%, 5.65), יצרנית השבבים ממגדל העמק טאואר (-4.39%, 0.17), חברת פיתוח התרופות XTL וחברת תכנון השבבים למוצרי מולטימדיה צורן (-3.97%, 8.46).

תאריך:  20/03/2009   |   עודכן:  21/03/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דאו ג'ונס ירד ב-1.7% וחתם שבוע חיובי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
משעל התראיין בדמשק לסידני מורנינג הראל האוסטרלי    דורש מישראל להיענות לדרישות החמאס תמורת שחרור החייל שליט    מציע לאירופה ולארה"ב פתיחת דף חדש
מאיה שני
על-אף הביקורת משני הצדדים, מתעקשת מירה עוואד לייצג את ישראל ולהראות לציבור כי היא פועלת עבור המדינה, לא נגדה
עופר וולפסון
המהלך של הבנק הפדרלי, שהודיע על רכישה חסרת תקדים של אגרות חוב כדי "לרפא" את שוק האשראי האמריקני, הורידה את הדולר בחדות השבוע    ההערכה: ישוב להתחזק
מאיה שני
קרקס ניקולינה הרוסי מציג "פרודיה" יהודית של חתונה    החתן והכלה? קוף חסידי וקופה בשמלה
יואב יצחק
נתניהו וברק פועלים לפיצול קדימה    שיחות חשאיות מתקיימות עם חברי כנסת מקדימה    נתניהו מתכוון להקים את הממשלה עד סוף השבוע הבא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il