X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מכירת סנטקס וסיוע הממשל הצפוי לענף הביטוח דחפו לעליות דאו ג'ונס התחזק ב-0.6%; טבע עלתה ב-1.6%; סאן הוסיפה 6.1%
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

המסחר בוול סטריט הסתיים (יום ד') בעליות שערים בהובלת מניות מגזר הביטוח שהתחזקו על-רקע הכללתן העתידית בתוכנית הסיוע של הממשל האמריקני ומניות ענף הבנייה שהתחזקו בעקבות מכירת סנטקס. דאו ג'ונס התחזק ב-0.6% ל-7837 נקודות, נאסד"ק עלה ב-1.9% ל-1591 נקודות ו-S&P 500 הוסיף 1.2% ל-825 נקודות.
בשוק הסולידי, מחירי איגרות החוב לעשר שנים של ממשלת ארצות הברית עלו והתשואה עליהן ירדה ב-0.062% ל-2.847%.
משרד האוצר האמריקני מתכנן להרחיב את תוכנית הסיוע לנכסים בעיתיים (TARP) כל שתכלול גם סיוע לחברות ביטוח חיים - כך דיווח היום העיתון "וול סטריט ג'ורנל", שציטט גורמים המקורבים למשרד. במקביל, דיווח "פייננשל טיימס" כי הבנק הפדרלי של ניו-יורק מתכוון להעניק קו אשראי בסך 5 מיליארד דולר לחטיבת החכרת המטוסים של ענקית הביטוח AIG, במטרה לסייע לה למכור את החטיבה.
לפי ה"ג'ורנל", בימים הקרובים יכריז משרד האוצר האמריקני על זכאותן של חברות ביטוח חיים ששינו את מעמדן לחברות אחזקות בנקאית או שבבעלות בנקי חיסכון לקבל סיוע במסגרת TARP, אשר כבר הזרימה מאות מיליארדי דולרים למגזר הפיננסים מאז סוף השנה שעברה. הרחבת התוכנית הגיעה בעקבות בקשות סיוע של מספר חברות ביטוח חיים, בהם פרודנשל פייננשל, הרטפורד פייננשל סרוויסס ולינקולן נשיונל קורפ.
מפרוטוקולי ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי שפורסמו היום, עולה כי עיקר המחלוקת בין חברי הוועדה סבבה סביב כמות איגרות החוב הרעילות שיש לקנות ולא סביב הקנייה עצמה. כזכור, הוועדה החליטה לרכוש איגרות חוב לטווח ארוך בהיקף של 1.25 מיליארד דולר, עקב חשש מהמשך הידרדרות הכלכלה האמריקנית.
בגזרת המקרו, מחיר הנפט עלה בשל עלייה נמוכה מהצפוי במאי הנפט בארצות הברית. מלאי הנפט עלה ב-1.7 מיליון חביות כאשר הציפיות היו לעלייה של 2.3 מיליון חביות במלאי. מחירי החוזים על הנפט למסירה בחודש מאי עלו ב-0.5% ונסגרו ב-49.38 דולר לחבית במסחר האלקטרוני בבורסת הסחורות של ניו-יורק.
הרשות לניירות ערך בארה"ב (SEC) שוקלת להטיל על הגבלות על ביצוע שורט - צורת מסחר אשר הואשמה על-ידי מקבלי ההחלטות בארה"ב ובכירי חברות בכך שהביאה לירידת ערך המניות והחריפה עוד יותר את המשבר הפיננסי.
ה-SEC שוקל את השבת "חוק האפטיק" בחמש גרסאות אפשריות. החוק המקורי התיר להמר כי מחיר המניה יירד רק כאשר מחיר אותה מניה נמצא בעליה. החוק, אשר אומץ לראשונה לאחר התרסקות שוק המניות האמריקני ב-1929, נתפס בידי רבים כדרך למנוע לחץ כלפי מטה למניה שכבר ממילא מאבדת מערכה. ההצעות יימסרו לעיון הציבור למשך 60 יום.
ארה"ב עדיין עומדת בפני חדשות רעות והשוק הדובי בוול סטריט עדיין לא הגיע לסופו, כך העריך הכלכלן נוריאל רוביני מאוניברסיטת ניו-יורק. רוביני היה מהבודדים שחזו את המשבר הפיננסי. רוביני הוסיף כי הוא צופה עוד חדשות רעות מגזרת נתוני המקרו בארה"ב ובעיות בשוקי הבנקאות והדיור, כמו גם מבחינת הלחץ על הצרכנים.
תוכניות התמריצים הגדולות בסופו של דבר יאטו את קצב התכווצות התמ"ג, אבל זה ייקח זמן, אמר רוביני. "יהיה אור בקצה המנהרה מתישהו בהמשך, מאוחר יותר - לא בתקופה הקרובה", אמר רוביני במסיבת עיתונאים בטורונטו, לפני אירוע כלכלי שנקרא "לילה עם הדובים".
חברת הבנייה פולט הומס הודיעה היום כי תרכוש את המתחרה סנטקס תמורת 1.3 מיליארד דולר, בעסקה שתיצור את חברת הבנייה הגדולה בארה"ב במונחי הכנסות ותסייע לשתי החברות להתמודד עם המשבר החמור ביותר שוק הדיור האמריקני מאז שנות ה-30. בעקבות ההודעה ירדה מניית פולט ב-10.8%, ומניית סנטקס זינקה ב-18.9% וגררה עמה לעליות את מגזר הבנייה.
דוחות אלקואה (3.47%, 8.06), החברה הראשונה הנכללת במדד המניות דאו ג'ונס המפרסמת את תוצאותיה הרבעוניים, ונחשבים לפתיחה הבלתי רשמית של עונת הדוחות הכספיים, הראו את סימני ההאטה. אלקואה, יצרנית האלומיניום הגדולה בארה"ב, דיווחה על מעבר להפסד רבעוני בעקבות נפילת מחירי האלומיניום והמיתון הכלכלי העולמי.
החברה רשמה ברבעון הראשון של שנת 2009 הפסד נקי של 497 מיליון דולר, או 61 סנט למניה, לעומת רווח נקי של 303 מיליון דולר, או 37 סנט למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. בניכוי הוצאות חד פעמיות, רשמה החברה הפסד של 59 סנט למניה - לעומת תחזית האנליסטים להפסד של 54 סנט למניה. מכירות החברה בתקופה המדווחת הסתכמו ב-4.15 מיליארד דולר, נפילה של 27% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת, ופחות מתחזיות האנליסטים למכירות של 4.68 מיליארד דולר.
הדירקטוריון של סאן מיקרוסיסטמס מתכנן להיפגש מאוחר יותר היום כדי לדון בהתמוטטות הדיונים לרכישת החברה על-ידי ענקית המיחשוב האמריקנית יבמ. הדירקטוריון יחליט מה הם הצעדים הבאים עבור החברה, כך דיווח אדם המקורב לפרשה לבלומברג.
מנכ"ל סאן ג'ונתן שוורץ והדירקטוריון, הכולל את המייסד השותף סקוט מקניל, דחו פה אחד את הצעת הרכש של יבמ בסוף השבוע האחרון. בקלטת וידיאו שנשלחה לעובדי סאן התעלם שוורץ מהצעת הרכש של יבמ, ושיבח את העובדים. שוורץ אמר כי החברה מתמקדת בקידום הטכנולוגיות והמוצרים שלה - כך אמר המקורב. סאן עלתה ב-6.1%.
במניות הישראליות, אמדוקס (2.22%, 18.91), יצרנית תוכנות הבילינג וניהול הלקוחות, נסחרת על-רקע חוזה עליו חתמה עם קלירווייר האמריקנית, ספקית תקשורת המתמחה בפתרונות WiMax אלחוטיים, להטמעת מערכת Amdocs CES 7.5 בחברה. שווי העסקה מוערך על-פי מקורות בשוק בעשרות מיליוני דולרים.
בין המניות הישראליות הנוספות שעוררו עניין במסחר ניתן למנות את: חברת תוכנות האבטחה צ’קפוינט (2.91%, 23.67), יצרנית פתרונות ה-WiMax אלווריון (0.03%, 3.02), ענקית התרופות הגנריות טבע (1.44%, 45.8) וחברת השבבים ממגדל העמק טאואר (0.0%, 0.26).

תאריך:  09/04/2009   |   עודכן:  09/04/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
TheMarker
משרד האוצר בארה"ב ירחיב את תוכנית TARP כדי לסייע לחברות ביטוח החיים
מחלקה ראשונה
בכתב האישום שהגישה מצרים נאמר שחיזבאללה פעל להעביר כספים לחמאס ברצועת עזה ולהבריח נשק לרצועה דרך מנהרות באמצעות בדואים בסיני
עידן יוסף
שגרירות ישראל פועלת להבאת גופתו לארץ    מספר הנספים הרשמי עלה ל-260    איטליה דוחה סיוע מהעולם, אך הסכימה לקבל מישראל מומחים לטראומה
מאיה שני
ממשל אובמה הכריז על קמפיין בן חמש שנים שייאבק במשבר האיידס בארה"ב    האוכלוסיה הפגיעה ביותר היא האפרו-אמריקנית
ניצן פלד
האם ניתן להגדיר אותה כסוס השחור של הצ'מפיונס ליג
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il