X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נאסד"ק הוסיף 2.2% מלאנוקס זינקה ב-10.7% סיטי קפצה ב-10% אלווריון התחזקה ב-3.7%
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

המסחר בוול סטריט ננעל בעליות שערים. שורה של דו"חות שליליים לא השפיעו על הסוחרים. עסקת רכישתה של אורקל על ידי סאן שפורסמה אתמול, משכה את מניות מגזר הטכנולוגיה ושלחה את השווקים לעליות. אפילו מניות הבנקים - שירדו במחצית הראשונה של המסחר - סיימו את היום בעליות.
דאו ג’ונס עלה ב-1.6% לרמה של 7,969 נקודות, נאסד"ק הוסיף 2.2% לרמה של 1,643 נקודות ומדד S&P 500 התחזק ב-2.1% לרמה של 850 נקודות. בשוק הסולידי נרשמו ירידות במחירי איגרות החוב של ממשלת ארה"ב לתקופה של 10 שנים והתשואה עליהן עלתה ב-0.059% לרמה של 2.9%.
בזירת המקרו לא התפרסמו נתונים משמעותיים.
בכירים בבנק הפדראלי ביקרו היום את תוכניות החילוץ של הממשל האמריקאי למגזר הפיננסי. לטענתן התוכניות יוצרות עיוותים בכלכלה וגורמות להארכת המשבר. תוכנית החילוץ הפיננסי למגזר הבנקאי בסך 700 מיליארד דולר (TARP) לא השיבה את האמון במערכת הבנקאית.
נשיא הבנק הפדרלי של קנזס סיטי, תומס הניג, אמר במסגרת דיון בקונגרס על מצב המגזר הפיננסי בארה"ב כי בנקים שיש בידם הון מספיק - צריכים לפעול בכוחות עצמם, ובנקים שזקוקים לסיוע קל צריכים להתבקש על ידי הממשל לגייס הון נוסף. באשר לבנקים שאינם מצליחים לשרוד בכוחות עצמם - יש לאפשר להם לקרוס, הוסיף.
במטרה לשפר את הנזילות העולמית הציע היום נשיא ארה"ב, ברק אובמה, לקרן המטבע הבינלאומית (IMF) הלוואה בשווי 100 מיליארד דולר במטרה להגדיל את התחמושת בידי הקרן. הנשיא דחק ב-IMF להגדיל חלקן של כלכלות מתפתחות גדולות כמו סין והודו בקרן. במכתב לנציגי הרפובליקנים והדמוקרטים בקונגרס כתב אובמה כי המימון האמריקאי בקרן "לא משקף הרחבה בתקציב האמריקאי או הגדלת הגירעון של ארה"ב, מכיוון שמשמעות הגדלת המימון היא החלפה של נכסים".
למרות רצונם של חלק מהבנקים בארה"ב, שקיבלו סיוע ממשלתי להחזיר את הכספים ולהיפטר מהמגבלות שנכפו עליהם נראה כי הממשל האמריקאי לא מתכוון לשתף פעולה. שר האוצר האמריקאי, טימותי גייתנר, אמר כי ישקול את בריאות המערכת הפיננסית בארה"ב וזרימת האשראי כשיחליט האם הבנקים יכולים לשלם בחזרה לממשל את ההלוואות שקיבלו. לדבריו, בריאותם של בנקים אינדיווידואליים לא תהיה הקריטריון הבלעדי להחלטה האם יכולים הבנקים להשיב את הכספים. גייטנר אמר כי "אנחנו רוצים לוודא שהמערכת הפיננסים לא רק יציבה, אלא גם לא מעודדת נסיגה נוספת בפעילות הכלכלית. אנחנו רוצים לוודא שיש מספיק הון שיתמוך בהתאוששות המערכת".
ג’נרל מוטורס (2.41% , 1.7) נסחרה בעליות לאחר שדווח כי ממשל אובמה יספק סיוע נוסף בסך 500 מיליון דולר לענקית הרכב קרייזלר ויזרים עד 5 מיליארד דולר ל-GM כדי לסייע לשתי החברות בארגון מחדש, בעודן מנסות להימנע מפשיטת רגל.
על רקע דיווחים לפיהם הממשל האמריקאי שוקל לפטר את מנכ"ל סיטי (10.2% , 3.24) ויקראם פנדיט רשמה מנית הבנק עליות חדות. פנדיט מכהן בתפקידו מאז דצמבר 2007. הוא התמנה לתפקיד לאחר שסיטי נקלעה לקשיים, אולם תחת הנהגתו נאלץ הבנק לקבל עשרות מיליארדי דולר בכספי סיוע ממשלתי לאחר שנקלע לסף התמוטטות.
סיטי עוררה מהומה היום על רקע ביקורת קשה שהעלו בעלי מניות שהשתתפו באסיפה השנתית של ענקית הבנקאות האמריקאית, וביקרו בחריפות את הנהלת הבנק ואופן התנהלותו. כך למשל, כאשר יו"ר סיטי, ריצ'רד פרסונס, הודה לחמישה חברי דירקטוריון שהודיעו על פרישתם, בהם היו"ר לשעבר, ווין בישוף, ושר האוצר לשעבר של ארה"ב, רוברט רובין, צעק אחד מבעלי המניות בקהל: "ברוך שפטרנו!".
קוקה קולה (-2.8% , 43.09) (סימול KO), ענקית המשקאות הקלים, נחלשת היום על רקע דו"חותיה לרבעון הראשון של 2009. החברה דיווחה על רווח נקי של 58 סנט בהשוואה ל-65 סנט ברבעון המקביל אשתקד.
מניית קאטרפילר (סימול CAT), יצרנית הטרקטורים הוסיפה 3% למרות שהחברה חתכה את תחזית המכירות ואמרה כי היא צופה תנאים כלכליים חלשים שימשכו לאורך זמן.
מלאנוקס (10.74% , 9.95) רשמה זינוק חד על רקע דו"חותיה לרבעון הרבעון של 2009. החברה עקפה את תחזיות האנליסטים ודיווחה על הכנסות של 22.6 מיליון דולר. בשורה התחתונה, רשמה החברה רווח נקי של 2.1 מיליון דולר או 6 סנטים למניה בהשוואה לרווח נקי של 4.6 מיליון דולר או 14 סנט למניה ברבעון המקביל, ירידה של 54.4% בהשוואה לרבעון המקביל בשנה שעברה.
סלקום (10.74% , 9.95) נסחרה כמעט ללא שינוי לאחר שקיבלה העלאת המלצה מדויטשה בנק. בבנק העלו את המלצתם למניית החברה ל"קנייה" והסבירו כי פוטנציאל הצמיחה של החברה גבוה מזו של המתחרה, פרטנר. בדויטשה בנק אף ציינו כי תשואת הדיווידנד של סלקום (כ-10%) היא אטרקטיווית והגבוהה ביותר בסקטור כולו.

תאריך:  21/04/2009   |   עודכן:  21/04/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מניות הטכנולוגיה דחפו את וול סטריט לעליות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
עד ליציאה מהמיתון
Sassi6  |  22/04/09 01:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נמרוד הלפרן
ההפסד הרבעוני של ניו-יורק טיימס זינק פי 200 ל-75 מיליון דולר    שוקלת לסגור את "בוסטון גלוב"    נפילה של 28% בהכנסות מפרסום מודעות בעיתוני המו"לית האמריקנית    המניה נפלה ב-16% בוול סטריט
עידן יוסף
משעת חצות לערך יהיה אפשר להבחין בכמה עשרות שובלי אור בכל שעה, תחילה במזרח השמיים, ולקראת בוקר במרכזם
איציק וולף
ראש הממשלה שלח איגרת למנהיגי המדינות שהודיעו על החרמת ועידת האו"ם בז'נבה    "החזרתם מידה של שפיות בעולם"    שר הביטחון: נשיא אירן - צוטרר מודרני
מערכת אתר ספורט 5
היגוואין הפציץ בדקה ה-94 ב-2:3 מדהים מול חטאפה
מאיה שני
מרכז שמעון ויזנטל הכריז על ג'ון דמיאניוק כמבוקש הנאצי מספר אחת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il