X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עשות אשקלון זינקה ב-37% לאחר שזכתה בחוזה גדול יו"ר הבנק הפדרלי: כלכלת ארה"ב צפויה להתאושש ה-OECD מעריך כי התכווצות הכלכלה העולמית מתמתנת
▪  ▪  ▪
הבורסה באחד העם [צילום: לע"מ]

הבורסה של תל אביב חתמה את יום המסחר הראשון בירידות שערים קלות: מדד תל אביב 25, שעלה ב-4.1% בשבוע שעבר, ירד ב-0.5% וננעל ברמה של 856.03 נקודות ומדד תל אביב 100, שעלה בשבוע שעבר בשיעור דומה, איבד 0.4% וננעל ברמה של 781.35 נקודות. מחזורי המסחר הסתכמו במעט יותר ממיליארד שקלים.
בארה"ב הסתיים המסחר בסוף השבוע בירידות שערים קלות: מדד דאו ג'ונס נחלש ב-0.9% ל-8,277 נקודות, נסד"ק ירד ב-0.2% ל-1,692 נקודות ו-S&P 500 החסיר 0.2% ל-887 נקודות.
שבוע המסחר יהיה מקוצר בשל חג השבועות ויימשך רק ארבעה ימים. יום הפקיעה על אופציות המעו"ף חל ביום חמישי, ערב שבועות, ועל כן הפקיעה על האופציות תתרחש ביום רביעי - יום קודם לקבוע בתקנון. ביום שני הקרוב יכריז בנק ישראל על גובה הריבית במשק, וההערכות הן כי הריבית תיוותר ללא שינוי ברמה של 0.5%.
מספר אינדיקטורים חיוביים פורסמו בסוף השבוע: ביום חמישי מסרה חברת המחקר קונפרנס בורד כי מדד המדדים הכלכליים המובילים בארה"ב עלה בחודש אפריל ב-1% - עלייה ראשונה מזה שבעה חודשים - לאחר ירידה של 0.2% בחודש מרס. בגולדמן סאקס העלו את המלצתם למניות הבנקים הגדולים בארה"ב ל"נייטרלי", והעריכו כי ייתכן שמחיקות והפסדי הענק שנאלצו לרשום הבנקים הגיעו לסיומם. שר האוצר האמריקני, טימותי גייתנר, אמר ביום חמישי בערב כי תוכנית החילוץ למגזר הפיננסי בארה"ב מייצבת את המערכת הפיננסית, אולם יש להבטיח את פעילותם של כוחות השוק.
יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, נאם ביום שבת בפני סטודנטים בבית הספר למשפטים בבוסטון קולג' ואמר כי "כלכלת ארה"ב צפויה להתאושש, אך התנאים בשוק העבודה עלולים להמשיך להיות קשים". ברננקי אמר שהכלכלה צפויה להתאושש שכן "יש בה יותר מדי כוחות חזקים מכדי שתישאר בתחתית זמן רב, ומצב הרוח ישתפר".
ראש הארגון לשיתוף פעולה ופיתוח כלכלי (OECD), אנג'ל גוריה, העריך ביום שישי כי הירידה בתוצר הכלכלי העולמי כנראה הולכת ומתמתנת, והתאוששות עשויה להתחיל בסוף השנה. גוריה נאם בכינוס כלכלי במדריד ואמר כי מגוון נתוני מקרו כלכליים, החל ממכירות בתים בארה"ב וכלה ביצוא מסין, מתחילים להתאושש והכלכלה הגלובלית אינה נמצאת עוד בצניחה חופשית.
מזכיר העיתונות של הבית הלבן, רוברט גיבס, העריך ביום שישי כי דירוג האשראי המושלם של ארה"ב - AAA - לא צפוי לרדת. בתשובה לשאלות בתדריך לעיתונאים, אמר גיבס כי נשיא ארה"ב, ברק אובמה, אינו מודאג מאפשרות של שינוי בדירוג האשראי של ארה"ב. כאשר נשאל אם הוא עצמו צופה שינוי בדירוג, ענה גיבס: "אני לא מאמין שתהיה הורדה".
סין ממשיכה להוביל את הציפיות להתאוששות, כך על-פי סקר שערכה חברת מריל לינץ' בקרב 220 מנהלי קרנות נאמנות בעולם, המנהלים ביחד 617 מיליארד דולר. עם זאת, מתברר כי משקיעים בשווקים מתפתחים מורידים אחזקותיהם במניות בישראל.
ארז ויגודמן, לשעבר מנכ"ל שטראוס (1.3%, 3900.0), ימונה למנכ"ל מכתשים אגן שבשליטת כור (-1.18%, 10870.0). כיום משמש אברהם ביגר כיו"ר וכמנכ"ל מכתשים אגן ומינויו של ויגודמן יהווה הפרדה בין התפקידים. המינוי ייכנס לפועל ב-1 בינואר 2010.
עונת הדוחות הכספיים נמצאת בעיצומה, ולחברות הנסחרות יש עוד שבוע לדווח על תוצאות הרבעון הראשון של 2009. משבר הנדל"ן במזרח אירופה גובה מחיר כבד מחברת הנדל"ן המניב האוסטרית אטריום יורופיאן ריאל אסטייטס, שבשליטת גזית גלוב (-2.67%, 2080.0) (11.7%) של חיים כצמן ודורי סגל וקרן השקעות בנדל"ן של סיטי בנק. אטריום, המנוהלת על-ידי רוחה לוין, סיימה את הרבעון הראשון של 2009 בהפסד של כ-240 מיליון אירו לעומת רווח של כמיליון אירו ברבעון המקביל. עיקר ההפסד של אטריום נובע משערוך שלילי של נכסיה בהיקף של כ-290.8 מיליון אירו.
חברת דירוג האשראי מעלות הורידה את דירוג איגרות החוב (סדרות א' וב') שהנפיקה רבוע כחול (-0.09%, 3155.0) ל-"A+" לאור "השחיקה בחוסנה הפיננסי של החברה במהלך 2008 המתבטאת ביחסי כיסוי לא מספקים, מינוף גבוה, רווחיות נמוכה והרעה בנתח השוק של החברה במהלך 2008 אשר קוזזה חלקית בעלייה בנתח השוק במהלך 2009".
חברת אורמת טכנולוגיות, שבשליטת אורמת (1.73%, 3300.0) של משפחת ברוניצקי, חתמה על הסכם לגיוס של 42 מיליון דולר בהנפקה של כתב שטר התחייבות בכיר לחברת TCW Energy לצורך מימון מחדש של השקעתה בפרויקט הקמת תחנת כוח גיאותרמית באמטיטלן, גואטמלה. השטר יישא ריבית של 9.83% וייפרע במחצית יוני 2016. באורמת מסבירים שהריבית הגבוהה יחסית נובעת מהעובדה שמדובר בפרויקט בגואטמלה, הכולל גם ביטוח סיכוני סחר חוץ שחברת TCW תיקח על עצמה מעתה.
בנק הפועלים (0.0%, 1021.0) מתכוון לצאת בשבוע הקרוב בגיוס של עד מיליארד שקלים באמצעות כתבי התחייבות נדחים. המכרז המוסדי ייערך במחצית השנייה של השבוע, שכן הבנק לא יכול לבצע את הגיוס לפני פרסום הדוחות הכספיים שלו לרבעון הראשון, הצפוי ביום שלישי הקרוב. תשלובת ישראכרט שבשליטת בנק הפועלים, הכוללת את חברות כרטיסי האשראי ישראכרט, יורופיי ופועלים אקספרס, הרוויחה ברבעון הראשון של השנה 42 מיליון שקלים - גידול 2.4% אל מול הרבעון המקביל של 2008. בדומה לחברות כרטיסי האשראי ויזה כאל ולאומי קארד - גם בישראכרט ניכרו השלכות המשבר הכלכלי, כאשר מחזור העסקות ברבעון עמד על 18.3 מיליארד שקלים - עלייה של 1.1% בלבד מול שיעורי צמיחה דו ספרתיים בשנים האחרונות.
עשות אשקלון (36.65%, 453.0) הודיעה הבוקר כי הגיעה לסיכום עם משרד הביטחון על עסקה ליצור ומכירת מערכות לרכב קרבי משוריין בהיקף כספי של 85 מיליון שקלים בשלב הראשון, עם כוונה להגדלה במשך כשלוש שנים עד להיקף כולל של 285 מיליון שקלים.
דלק נדל"ן (-6.81%, 411.9), שבשליטת יצחק תשובה, הודיעה הבוקר כי מימשה נכס נוסף תמורת 17 מיליון שקלים. מדובר במגרש עליו נמצאת תחנת תדלוק המופעלת בידי דלק ישראל - שהיא גם הרוכשת. בחודשים האחרונים מימשה דלק נדל"ן נכסים בשווי 900 מיליון שקלים.
חברת הנדל"ן נכסים ובנין (2.42%, 23680.0) מקבוצת אי.די.בי (-0.83%, 7650.0) דיווחה הבוקר כי הכנסותיה ברבעון הראשון של 2009 ירדו ב-15% לעומת הרבעון המקביל והסתכמו ב-423.3 מיליון שקלים. הרווח התפעולי ירד ב-30% ל-137 מיליון שקלים והרווח הנקי של בעלי המניות בחברה ירד ב-34% ל-51 מיליון שקלים. מעבר לרווח החשבונאי, הציגה נכסים ובנין תזרים מזומנים של 109.3 מיליון שקלים מפעילות שוטפת - דומה למדי לרבעון המקביל. נכסים הודיעה כי תוצאות המשבר העולמי האמור לעיל לא השפיעו בשלב זה על תוצאות הפעילות בתחום הנדל"ן המניב בו עוסקות חברות הקבוצה בישראל ואף הצליחה להעלות את מחירי השכירות.
חברת אמות (-2.01%, 762.4), שבשליטת אלוני חץ (0.52%, 895.8) של נתן חץ סיימה את הרבעון הראשון של 2009 עם עלייה של 10.4% בהכנסות ל-82 מיליון שקלים. הרווח התפעולי של החברה ירד ל-66 מיליון שקלים לעומת 91.1 מיליון שקלים ברבעון המקביל והרווח הנקי עלה ב-1.1% ל-41.2 מיליון שקלים.
מליסרון (-1.21%, 5898.0) שבשליטת האחים עופר הרוויחה ברבעון הראשון של השנה 19 מיליון שקלים - 47% פחות מהרבעון המקביל בשנה שעברה. הסיבה המרכזית לירידה ברווח היא ירידת ערך בשווי הנכסים שלה הכוללים את קניון רננים ברעננה והקריון בקריית ביאליק - ירידת ערך שהסתכמה ב-19 מיליון שקלים לעומת עליית ערך של 17 מיליון שקלים ברבעון המקביל. הכנסות החברה עלו בכ-6% ל-71 מיליון שקלים.
מלחמת המחירים של רשת המרכולים רמי לוי (0.92%, 5498.0) נושאת פרי. התרחבות הרשת וצמיחה פנימית במכירות בסניפים הובילו לגידול של 58% ברווח הנקי של החברה ל-14.6 מיליון שקלים ברבעון הראשון של השנה. הכנסות הרשת צמחו ב-22.3% ל-265.2 מיליון שקלים והרווח התפעולי עלה ב-17% ליותר מ-16 מיליון שקלים.

פורסם במקור באתר דה מרקר
תאריך:  24/05/2009   |   עודכן:  24/05/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ירידות קלות בבורסה: ת"א 25 איבד 0.5%
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
אמר כי הדבר יקרה ברגע שהביקוש יתאושש    "החוכמה היא לשמור את המחיר בין 70 ל-80 דולר"    אופ"ק צפויה להותיר את מכסות הייצור הנוכחיות על כנן בפגישתה בסוף החודש
שי גיטרמן
לאחר כמה ימי המתנה ללא מקצים, הסתיימה תחרות גלישת הרוח בסלאלום שהתקיימ
עדי הרשליקוביץ
המאמן, שלא השיב, יעדיף להצטרף לבלאט אם יעבור לאמן את צסק"א
מוטי פשכצקי
שחקני נתניה על הביקורת: "חוסר מקצוענות? גם השבוע הוא בחו"ל"
יפעת גדות
כך עולה ממחקר חדש שיוצג ביום עיון לציון יובֵל לביה"ס לעבודה סוציאלית באוניברסיטה העברית    עבור 12% מבני ה-57 ומעלה הבדידות מהווה חלק בלתי נפרד מהחיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il