X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אמריקן אקספרס ירדה ב-4.9% בעקבות הנפקת מניות אלווריון - שחתמה על שתי עסקות חדשות לפריסת רשתות WiMax - טיפסה ב-6.4%
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

המסחר בוול סטריט ננעל היום בעליות שערים, לאחר שלאורך מרבית שעות היום המסחר התנהל ביציבות. נאסד"ק עלה ב-0.4% לרמה של 1,836 נקודות, דאו ג’ונס התחזק ב-0.2% לרמה של 8,741 נקודות ומדד S&P 500 הוסיף 0.2% לרמה של 944 נקודות. בשוק הסולידי עלה מחירן של איגרות החוב הממשלתיות ל-10 שנים ב-0.07% והתשואה עליהן ירדה ל-3.644%.
מדד מניות דאו ג'ונס עומד לשנות את הרכבו. זאת לאחר שמניות ג’נרל מוטורס (0.0% , 0.75) וסיטי (-4.88% , 3.51) יוחלפו במניות יצרנית רשתות התקשורת סיסקו (0.56% , 19.61) וחברת הביטוח טראוולרס. בעקבות ההחלפה, מעריכים אנליסטים כי המדד צפוי להפוך לתנודתי יותר.
לפי תחזיות האנליסטים, החלפת מניית GM במניית סיסקו, שמחיר המניה שלה גבוה פי יותר מ-20 מזו של GM, עשויה להגביר את תנודתיות מדד דאו ג'ונס, אשר מחושב כך שככל שמחיר מניה גבוה יותר, כך גדל משקלה במדד כולו. מחיר מניית טראוולרס, אשר מחליפה את מניית סיטי, גבוה פי יותר מעשרה ממחיר מניית סיטי.
ג’נרל מוטורס (0.0% , 0.75), שנכנסה להגנה מפני נושים אתמול, מכרה את חטיבת האמר. החברה חתמה על מיזכר הבנות עם הקונה, שאת זהותו סירבה לחשוף. החברה מסרה כי המכירה תיסגר ברבעון השלישי של השנה ותבטיח מקומות עבודה ל-3,000 עובדי יצור, מהנדסים וסוכני מכירות בארה"ב.
בנתוני המקרו, מספר החוזים למכירת בתים קיימים בארה"ב קפץ בחודש אפריל ב-6.7% לעומת מארס - הזינוק החד ביותר זה שבע שנים וכמעט פי 14 מתחזיות הכלכלנים. זאת, לאחר שנפילה במחירי הבתים סייעה למשוך קונים חדשים לבתים. הגידול במספר החוזים, עלייה חודשית רביעית בחמישה החודשים האחרונים, באה בהמשך לגידול של 3.2% בחודש מארס, מסר היום איגוד סוכני הנדל"ן (NAR) בארה"ב. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה של 0.5% במספר החוזים שנחתמו. לעומת חודש אפריל 2008, נרשם גידול של 3.2% במספר החוזים באפריל השנה.
הבנק הפדרלי פירסם אתמול את הקווים המנחים להשבת כספי תוכנית TARP, תוכנית הסיוע למגזר הפיננסים בארה"ב, על ידי 19 הבנקים הגדולים בארה"ב. הבנקים, אשר להם נכסים בשווי משותף של למעלה מ-100 מיליארד דולר, נאלצו לעבור מבחני עמידות כדי לקבוע האם יש להם בסיס הון מספיק כדי להתמודד עם הרעה אפשרית במצב הכלכלי בארה"ב. אותם בנקים קיבלו בסף הכל 228.6 מיליארד דולר מתוכנית TARP בשווי 700 מיליארד דולר.
כדי לשלם בחזרה את כספי הסיוע, על הבנקים להגיש בקשה לגוף הרגולטורי העיקרי המפקח עליהם ולבקש את אישורו. בקשותיהן של מועמדים מוצלחים להשיב את הכספים יועברו למשרד האוצר לאישור סופי. הסיבוב הראשון של אישורים מטעם משרד האוצר צפוי בשבוע הבא.
בנק ג’יי פי מורגן צ’ייס (-4.46% , 34.5) וחברת כרטיסי האשראי האמריקאית אמריקן אקספרס, שירדה היום ב-4.9%, יגייסו כספים באמצעות הנפקת מניות, במטרה להחזיר את כספי תוכנית TARP. ג’יי פי מורגן מתכנן לגייס 5 מיליארד דולר באמצעות הנפקת המניות. הבנק מעוניין להחזיר 25 מיליארד דולר שקיבל במסגרת תוכנית הסיוע למגזר הפיננסים. אמריקן אקספרס תגייס 500 מיליון דולר באמצעות מכירת המניות, כדי להשיב חלק מ-3.4 מיליארד דולר שקיבלה במסגרת התוכנית.
גולדמן סאקס (-0.83% , 143.13), אשר הגיש החודש בקשה להחזיר את 10 מיליארד הדולרים שהעביר לו הממשל האמריקאי, גייס 1.9 מיליארד דולר באמצעות מכירת אחזקות בבנק הסיני ICBC, לאחר שמניית הבנק זינקה ב-29% בחודשיים האחרונים.
מניות ישראליות: בבית ההשקעות מיטב הורידו למניית סלקום (-1.37% , 27.42) את המלצתם מ"תשואת יתר" ל"תשואת שוק" במחיר יעד של 113 שקל למניה - מחיר הגבוה ב-5% בלבד ממחיר השוק.
אלווריון (6.38% , 3.17), יצרנית ציוד התקשורת האלחוטי, חתמה על שתי עסקות חדשות לפריסת רשתות WiMAX, תקשורת אלחוטית בפס רחב בטווח של עד 50 קילומטר. במסגרת החוזה הראשון, שהיקפו כ-7 מיליון דולר, תקים החברה את השלב הראשון של פריסת רשת תקשורת אלחוטית ארצית בניגריה, בעבור חברת התקשורת המקומית מוביטל ניגריה. במסגרת העסקה השנייה, תפרוס אלווריון רשת אלחוטית באיזור אוסטפולד שבדרום נורווגיה עבור רשת התקשורת המקומית.
וראז (5.88% , 0.9), יצרנית מתגי טלפוניה מבוססי תוכנה, תתקין מערכות מתגים לניהול קול ופקסים אצל ספקית האינטרנט והשיחות הבינלאומיות 013 נטוויז’ן. המערכות יותקנו לתמיכה בשירותי קול ונתונים מתקדמים עבור לקוחותיה העסקיים. החברה לא מסרה פרטים בנוגע להיקף הכספי של העסקה.
הנהלת סיווה (1.99% , 8.19), מפתחת שבבי המולטימדיה והתקשורת הישראלית, תנעל היום את המסחר בנאסד"ק בטקס שיתקיים בבורסה בניו יורק.

תאריך:  02/06/2009   |   עודכן:  02/06/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
וול סטריט ננעלה בעליות: נאסד"ק התחזק ב-0.6%
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
שוק המיספור העסקי נפתח לכל מפעילי הטלפוניה הנייחת    המתקשר מרשת נייחת ישלם על הדקות הראשונות וביתר העלות יישא בעל העסק    התקשרות מרשת סלולרית - בתעריף שיחה רגיל לרשת נייחת
עידן יוסף
בעצת שר החינוך בוטלה החלטה של הממשלה הקודמת    45 אלף תלמידים יהיו זכאים להסעה ללימודים לפי הקריטריונים הישנים
מאיה שני
המודיעין האמריקני וסוכנויות מודיעין בינלאומיות אחרות חשפו פרשת הונאה שבה מעורב קצין בכיר של צפון קוריאה המזייף שטרות של 100 דולר אמריקניים    הכסף מממן תוכניות פיתוח של נשק גרעיני וקונבנציונלי וכן פריטי יוקרה עבור קים ג'ונג-איל ובני משפחתו
מוטי בסוק
לדברי גורמים במשרד, כרגע מתנהלות שיחות בנושא והחוק יוגש לאישור רק בעוד חודש ימים
עידן יוסף
חברת קווים השיקה שירות העוקב אחר קו האוטובוס באמצעות לווין ומוסר מידע על מועד הגעתו המדויק לתחנה    בשלב הראשון מופעל השירות רק בפתח תקוה ובראש העין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il