X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נאסד"ק טיפס ב-1.3% סיטי טיפסה ב-5.3% טבע התחזקה ב-2.8% אלווריון עלתה ב-2.5% קומברס הוסיפה 1.5% גילת ירדה ב-1.3% סינרון טיפסה 2.3%
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

המסחר בוול סטריט ננעל בעליות שערים בהובלת המגזר הפיננסי. דאו ג’ונס התחזק ב-0.8% ל-8750 נקודות, נאסד"ק עלה ב-1.3% ל-1850 נקודות ו-S&P 500 הוסיף 1.1% ל-942 נקודות.בשוק הסולידי נרשמו ירידות במחירי איגרות החוב של ממשלת ארה"ב לתקופה של 10 שנים והתשואה עליהן עלתה ב-0.0165% לרמה של 3.72%.
בגזרת המקרו, פריון העבודה בארה"ב רשם עלייה של 1.6% ברבעון הראשון של 2009 לאחר שהמשבר הכלכלי אילץ חברות רבות לקצץ משרות, כך הודיע היום משרד העבודה האמריקני. עלות העבודה עלתה במהלך הרבעון ב-3%. העלייה בפריון העבודה עלתה על ההערכות הממשלתיות הקודמות, לפיהן פריון העבודה עלה ב-0.8% ברבעון הראשון לעומת הרבעון המקביל ב-2008 ועל תחזיות הכלכלנים לעלייה של 1.4% בפריון העבודה.
התפוקה עצמה נפלה במהלך הרבעון ב-7.9%, ומספר שעות העבודה נפל ב-9% - הירידה החדה ביותר מאז 1975. במגזר הייצור, נפלה התפוקה בקצב של 2.7% במהלך הרבעון, פחות מנפילה של 4.6% שנרשמה ברבעון הרביעי של 2008.
בתוך כך, דיווח היום משרד העבודה כי מספר תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב ירד בשבוע שעבר ב-4,000 ל-621 אלף, בהתאם לציפיות האנליסטים, לאחר 17 שבועות של עליות רצופות. תביעות האבטלה המתמשכות ירדו בשבוע שהסתיים ב-30 במאי ב-15 אלף ל-6.74 מיליון.
עוד בגזרת התעסוקה האמריקנית, וול מארט תגייס 22 אלף עובדים (נטו) בחנויות הרשת שלה ב-2009. תחזית זו מעידה על צמיחה נמוכה יותר הצפויה השנה. החברה תפתח פחות חנויות, ותתמקד בהרחבות ושיפוץ חנויות קיימות. ב-2008 גייסה וול מארט 33,800 עובדים נטו בארה"ב, כולל עובדים ברשת סאמ'ס קלאב.
בקמעונות האמריקנית, רבות מהקמעוניות הגדולות בארה"ב דיווחו על מכירות נמוכות מהצפוי בחודש מאי, לאחר שעלייה בשיעור האבטלה גרמה לצרכנים בארה"ב לצמצם את הוצאותיהם. מכירותיה של קמעונית היוקרה סאקס נחתכו ביותר מרבע, ורשתות דוגמת מייסיס, גאפ וטרגט דיווחו על ירידה חדה מהצפוי במכירות.
מכירות הרשתות הקמעוניות בארה"ב רשמו במאי ירידה של 4.4% במכירות של חנויות הפתוחות לפחות שנה - מעל לתחזית לירידה של 3.6% - מסרה חברת הייעוץ הקמעוני ריטייל מטריקס. לפי נתוני מועצת מרכזי הקניות הבינלאומית (ICSC) המבוססים על 32 רשתות קמעוניות, נרשמו בחודש שעבר נפילה של 4.6% במכירות של חנויות הפתוחות לפחות שנה - מעל לתחזיות לירידה של 2%.
מייסיס (סימול M), רשת בתי הכלבו השנייה בגודלה בארה"ב, דיווחה כי המכירות בחנויותיה הפתוחות לפחות שנה נפלו ב-9.1% - לעומת תחזיות האנליסטים לירידה של 8.8%. קמעונית היוקרה סאקס (סימול SKS) רשמה נפילה של 26.6% במכירות, לעומת תחזיות לירידה של 14.5%.
גאפ (סימול GPS), רשת מוצרי ההלבשה הגדולה בארה"ב שבבעלותה רשתות חנויות הבגדים בננה ריפבליק ואולד נייווי (Old Navy), רשמה ירידה חדה מהצפוי של 6% במכירות, אם כי מכירות אולד נייווי רשמו עלייה של 3%. לימיטד ברנדס (סימול LTD), שבבעלותה רשת חנויות לבני הנשים ויקטוריה סיקרט, רשמה ירידה של 7% במכירות - בהתאם לתחזיות.
טרגט (סימול TGT), הקמעונית השנייה בגודלה בארה"ב, רשמה ירידה של 6.1% במכירות - ירידה חדה מתחזיות האנליסטים לירידה של 4.3%. קוסטקו (סימול COST), רשת החנויות המוזלות הגדולה בארה"ב, דיווחה על ירידה חדה מהצפוי שלשל 7% במכירות.
יצרנית הרכב ג’נרל מוטורס (0.0% , 0.0) פנתה ליצרניות רכב הודיות בנוגע למכירה אפשרית של חטיבת סאטורן, כך דיווח העיתון "אינדיאן אקונומיק טיימס", מפי מקורות מקורבים לחברה. בנקאים המייצגים את GM אשר הכריזה ביום שני על פשיטת רגל, פנו ליצרניות הגדולות מהינדרה אנד מהינדרה וטאטא מוטורס. עם זאת, ההערכות הן כי סיכוייהן לרכוש את המותג, אשר נחשב לחטיבה פחות מוצלחת של GM נמוכים.
ריו טינטו, חברת הכרייה השלישית בגודלה בעולם, שוקלת לגייס עד 15 מיליארד דולר בהנפקת מניות, לאחר שדחתה השקעה מצד חברת הכרייה הממשלתית הסינית צ'ינלקו, לדברי מקורות המקורבים למגעים, דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג.
במניות הישראליות: סאפיינס (-3.63% , 1.06), אחת מחברות הבת של פורמולה, פנתה לבג"צ במטרה להסיר שיעבוד של 13 מיליון שקל שהוטל על חלק מחשבונותיה על-ידי המדען הראשי. האחרון טוען כי סאפיינס חייבת לו תשלומי תמלוגים בעקבות כסף שהחברה קיבלה בעבר מהמדען הראשי. בית המשפט ביקש מעורכי הדין של המדינה להגיב לבקשה בתוך חמישה ימים, וזמן קצר אחרי ההחלטה, המדען הראשי הודיע כי הוא מקפיא את השיעבוד עד להודעה חדשה.
עם המניות הישראליות הנוספות שבלטו במסחר: טבע (2.77% , 47.88) התחזקה ב-2.8%; אלווריון (2.52% , 3.25) עלתה ב-2.5%; קומברס (1.55% , 7.21) הוסיפה 1.5%; גילת (9.89% , 8.0) ירדה ב-1.3%; סינרון (2.33% , 7.47) הוסיפה 2.3%; טאואר (5.45% , 0.29) טיפסה ב-5.5%.

תאריך:  04/06/2009   |   עודכן:  05/06/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הקמעוניות משכו מטה אך וול סטריט ננעלה בעליות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נמרוד הלפרן
הנפט נסגר במחיר של 68.81 דולר לחבית, עלייה של 4.1%, לאחר שזינק במסחר ל-69.6 דולר לחבית
רותי אברהם
בית המשפט העליון דחה בקשת הרופאה המרדימה שהורשעה בהריגת ילדה, לעכב את ביצוע המאסר עד לאחר הערעור    הרופאה: ההרשעה על בסיס טעויות וספקות רבים    השופט: סיכויי הערעור אינם גבוהים
עידן יוסף
בציונות הדתית מודאגים ממהלכיו של אובמה    הרב דב ביגון מזהיר כי אלה יגרמו ללא פחות מהתפרקותה של המעצמה, ומציע הסבר נפשי שמתחיל בינקות    ["הרבה חוסיינים נעלמו" / צילום: פלאש 90]
איציק וולף
מאיה שני
המגזין 'לייף' חושף לראשונה תמונות צבע שצולמו בידי צלמו הפרטי של היטלר, הוגו יאגר, אשר הצליח החביא אותן מהצבא האמריקני שהיה צמא לאלכוהול
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il