X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
דאו ג'ונס איבד 2.1%: נאסד"ק השיל 2.3% טבע ירדה ב-1.8%; פרטנר איבדה 6.7%; סיטי נחלשה בכ-2.9%
▪  ▪  ▪

המסחר בוול סטריט הסתיים בירידות שערים על-רקע נתוני המקרו השליליים וההאטה בשוק הסחורות.
דאו ג’ונס איבד 2.1% ל-8612 נקודות, נאסד"ק השיל 2.3% ל-1816 נקודות ו-S&P 500 החסיר 2.4% ל-924 נקודות.
בשוק הסולידי, מחירי איגרות החוב לעשר שנים של ממשלת ארה"ב עלו והתשואה עליהן ירדו ב-0.075% ל-3.713%.
החוזים על הנפט הגולמי למסירה ביולי נסגרו במחיר של 70.62 דולר לחבית, ירידה של 2%, בבורסת הסחורות של ניו-יורק. מחיר הזהב ירד לרמתו הנמוכה ביותר זה למעלה משלושה שבועות, כאשר החוזים על הזהב למסירה באוגוסט ירדו ב-1.4% למחיר של 927.5 דולר לאונקייה. ירידות נרשמו גם בחוזים על הכסף, הנחושת והפלטינה.
בגזרת המקרו, שרי האוצר של מדינות ה-G8, שנפגשו בסוף השבוע באיטליה, החלו לנסח תוכניות לנסיגה ממדיניות התמריצים הכלכליים והתמיכה הממשלתית במערכת הפיננסית שהובילו בחודשים האחרונים, לאור סימני ההתאוששות של הכלכלה העולמית ועל-רקע חששות המשקיעים מפני אינפלציה והתרחבות הגירעונות התקציביים.
שר האוצר של רוסיה, אלכסיי קודרין, אמר בסוף השבוע האחרון בראיון שנערך עימו בפסגת ה-G8 כי מצבו של הדולר הוא טוב. בכך תמך בטענות לפיהן לא צפוי בינתיים תחליף כלשהו לדולר כמטבע עתודות המט"ח העולמי. על-רקע דבריו, עולה ערכו של הדולר כעת מול מרבית המטבעות.
עוד בגזרת המקרו, מדד הפעילות הכלכלית של מגזר הייצור באזור ניו-יורק (מדד אמפייר סטייט) המשיך ליפול גם החודש בקצב חד, לאחר שהמיתון בארה"ב הביא לירידה במכירות וקיצוץ בתפוקת המפעלים, כך דיווח היום הבנק הפדרלי. מדד האמפייר סטייט ירד ביוני לרמה של מינוס 9.4, לעומת רמה של מינוס 4.6 במאי. ציפיות האנליסטים היו לירידה של 2 נקודות בלבד. קריאה של המדד מתחת לרמה של אפס מצביעה על ירידה בפעילות הכלכלית של מגזר הייצור באזור ניו-יורק. תחזיות כלכלנים מבלומברג צפו כי המדד יישאר ברמה של מינוס 4.6.
מדד ההזמנות החדשות של הבנק הפדרלי בניו-יורק עלה ביוני לרמה של מינוס 8.2, לעומת מינוס 9 בחודש שעבר. מדד העוקב אחר מספר המשלוחים ירד לרמה של מינוס 4.8, לעומת רמה של מינוס 1.3 במאי. מדד המלאי ירד ירד למינוס 25.3 לעומת מינוס 21.6 במאי.
מדד התחזית לתפוקת המפעלים בששת החודשים הבאים טיפס ל-47.8, הרמה הגבוהה ביותר זה כמעט שנתיים, לעומת 43.8 במאי, זאת לאחר שהירידה במלאים הכשירה את הקרקע להגברת הייצור בחודשים הקרובים.
מדד הביטחון בענף הבנייה בארה"ב של NAHB ובנק וולס פארגו ירד החודש לרמה של 15 נקודות, לעומת 16 נקודות בחודש מאי - שהייתה רמתו הגבוהה ביותר מאז חודש ספטמבר. משמעות הרמה הנוכחית של המדד היא כי כאחד מכל שישה קבלני הבתים בארה"ב מאמין שמצבו של שוק הבתים הפרטיים החדשים הוא טוב.
מוריס "האנק" גרינברג, מנכ"ל AIG לשעבר, יעיד השבוע בבית משפט פדרלי במנהטן במסגרת תביעה שהגישה AIG נגד חברת ההשקעות הפרטיות שהוא מנהל, סטאר אינטרנשיונל (SICO). לטענת AIG, החברה של גרינברג, שהודח מ-AIG ב-2005 באשמת פעילות פיננסית מנוגדת לחוק, השתמשה באופן לא הולם במיליוני מניות של AIG בשווי 4.3 מיליארד דולר שבהן החזיקה במשך כמה עשורים, כשהקימה קרן למימון הטבות שכר לעובדי AIG לשעבר.
AIG, אשר קיבלה סיוע של 182.5 מיליארד דולר מהממשל הפדרלי, אמרה כי במידה ותזכה במשפט, היא תשתמש בפיצויים שתקבל להחזרת כספי הסיוע.
סיטי ו-IFC, זרוע המגזר הפרטי של הבנק העולמי, ישקיעו 1.25 מיליארד דולר בשותפות לממן הזדמנויות הנובעות מהיעדר אשראי. סיטי תספק 750 מיליון דולר לבנקים באסיה, המזה"ת, אפריקה ואמריקה הלטינית במשך שלוש שנים. IFC (אינטרנשונל פייננס קורפ) וארגוני פיתוח נוספים ישקיעו עד 500 מיליון דולר, לפי דיווח של "פייננשל טיימס".
בואינג צופה התאוששות בשוק המטוסים המסחריים באמצע 2010. יצרנית מטוסי הג'מבו צופה כי תירשם התאוששות בתחום טיסות נוסעים וטיסות מטענים, שתביא לגידול בביקוש למטוסים. עם זאת, אמר בסלון האווירי בפאריס סמנכ"ל חטיבת המטוסים המסחריים, כי עוצמת ההתאוששות וצורתה אינן ידועות.
בחברות הישראליות, האחים צבי ויוסף ויליגר הגיעו לאחזקה של 74.4% מהחברה הבת, ויליפוד אינטרנשיונל, הנסחרת בניו-יורק, לאחר שרכשו מניות בשוק הפתוח בהיקף של 250 אלף דולר מאז ה-26 במאי.
אלביט מערכות חתמה על הסכם עם חברת מיקאל, לפיו תשקיע בה כ-18 מיליון דולר בתמורה להקצאת כ-19% ממניותיה. כחלק מההסכם, תוענק לאלביט מערכות גם אופציה לרכישת כל יתרת מניות מיקאל מבעלי המניות שלה. השלב הראשון של העסקה משקף למיקאל שווי של קרוב ל-100 מיליון דולר.
סקיילקס הכריזה על תוכנית רכישה עצמית של עד מיליון מניות בהיקף כספי של עד 30 מיליון שקל. דירקטוריון החברה אישר את התוכנית כאשר הנימוקים היו כי לחברה יש די יתרות מזומנים.
בין המניות הישראליות הנוספות שעוררו עניין במסחר ניתן למנות את יצרנית פתרונות ה-WiMax אלווריון, את חברת תוכנות האבטחה צ’קפוינט, את ספקית מוצרי הבילינג אמדוקס ואת חברת הסלולר פרטנר, המעוררת עניין על-רקע המשא-ומתן למכירת חלקה של קרן האצ'ינסון בחברה.

תאריך:  15/06/2009   |   עודכן:  15/06/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נתוני המקרו שלחו לירידות שערים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
בתום ישיבה מרתונית יושבו כל המחלוקות והפערים בין האוצר לארגוני המעסיקים    עדיין אין הסכמה עם ההסתדרות
מאיה שני
שגרירי החוץ של האיחוד דורשים לבצע חקירה בעניין זיוף הבחירות באירן    "נמשיך להידבר עם אירן בנושא הגרעין"
רותי אברהם
בית משפט דחה בקשת דרור אלפרון לשחררו בתום שני שליש ממאסרו    השופטים: התנהגות אלפרון בכלא אינה כמו שנטען "ללא רבב" הוא תכנן פעילות עבריינית
מאיה שני
דובר אל-קאעידה שנולד בארצות הברית הודה באתר איסלאמי כי יש לו שורשים יהודים וסיפר על קרובי משפחה בתל אביב ועל סבו הציוני שניסה להשריש בו את היהדות
עידן יוסף
עורכי של דניאל זנקו החשוד כמתווך בכל הפרשה, אומר למשטרה שטופז הזמין עוד 5 חיסולים של אנשים ששמותיהם לא הוזכרו עד כה בפרשה הזו, והמידע הזה נבדק בקפדנות על-ידי המשטרה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il