X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כל זמן ש"ענקי משפט (בדימ.)" יתבשמו מהריח של חבריהם לגילדה, אין סיכוי שהתהליך המסוכן של שחיקה באמון הציבור- ייעצר. בדומה לזאבים שנוהגים להריח זה באחורי זה, כך שופטי העליון, ומלחכי פנכתם
▪  ▪  ▪

לא קשה לנחש על מה חשבו עמוס ברנס, וחברי "כנופיית מע"צ" כששמעו בטלוויזיה את שרת המשפטים היוצאת אומרת בטקס חילופי השרים במשרד המשפטים: "במדינת ישראל לא תופרים תיקים. לא בבניין הזה, ולא במקום אחר. זה לא היה בעבר, ולא יהיה בעתיד".
האם הגברת לבני לא שמעה על המיליונים שמדינת ישראל שילמה לחברי כנופיית מע"צ, פיצויים בגין העינויים שהפושע הסדיסט ניצב (בדימ.) סאנדו מזור עינה אותם? ודאי ששמעה. אבל יש אזרחים נחשבים (חיים רמון למשל), ויש שקופים (עמוס ברנס). אגב, אלמלא חוק ההתיישנות, היועץ המשפטי לשעבר רובינשטיין, היה מעמיד אותו לדין.
אדוני שר המשפטים החדש פרופ' דניאל פרידמן,
הקביעה הזאת שיצאה מפיה של לבני, לפיה "במדינת ישראל לא תופרים תיקים", אין בכוחה כדי לסלק מתודעתם של רבים את התחושה, ש-"כן, בישראל תופרים תיקים"! אתה עצמך הצבת סימן שאלה ענק, מול הרשעתו של השר שלשונו הנחרצת, חרצה את גורלו לשבט, ואת גורלך לחסד(?).
הבעיה של מערכת המשפט בישראל היא: תהליך ההתדלדלות של מקור האנרגיה היחיד שלה: אמון הציבור. כל זמן ש"ענקי משפט", יתבשמו מהריח של חבריהם לגילדה, אין סיכוי שהתהליך המסוכן הזה ייעצר. בדומה לזאבים שנוהגים להריח זה באחורי זה, כך שופטי העליון, ומלחכי פנכתם.
איני עורך דין, והבנתי המשפטית מוגבלת. אבל אני נמנה עם הרבים, ביניהם משפטנים, שלא מאמינים במערכת. עינינו רואות ואוזנינו שומעות על התנהלות, שעל פניו נראית מוכתבת ע"י זדון. זדון בחסות החוק!! לא אני קובע זאת, אלא מבינים וחכמים ממני. הראשון הוא פרופ' יעקב נאמן, והאחרון הוא אתה אדוני שר המשפטים החדש.
כל אלה שרוצים לזרוק בוץ בפרצופה של מערכת הצדק, מעלים מהאוב את הפרשה המצחינה, שבה "עשו" היועץ המשפטי לממשלה לשעבר מיכאל בן-יאיר, ופרקליטת המדינה לשעבר עדנה ארבל "סיכול ממוקד" בשר המשפטים דאז פרופ' נאמן. עוד לא הספיק לחמם מנועים וטיל ששוגר מלשכתם של ארבל ובן-יאיר קירקע אותו.
הזיכוי המוחלט עורר תמיהות רבות. רבים בטוחים שמדובר במעשה אסור שאין בצידו שום סיכון. עובדה: המטרה הצליחה. האיש שרצו בסילוקו, לא חזר למשרד המשפטים, והמעלילים חגגו את הסיכול, מבלי שמישהו מהם שילם מחיר. זה לא תקין. במיוחד ששני הכלים המרכזיים שאיתם יוצאים האנשים האלה לעבודת יומם הם: צדק, ואמון הציבור!
יש לך היום את החובה להקים ועדה שתחקור את כל הפרשה הזו מתחילתה ועד סופה. חברי הוועדה שתקים, ינהגו כחברת ניקיון שתכליתה - סילוק הספק המסריח הזה ממערכת הצדק. הסירחון הזה, לא יסתלק מעצמו. הפרשה הזו מעולם לא נחקרה, והכתם על מערכת הצדק הישראלית נדבק - ואין מסיר. מיכאל בן-יאיר התפוגג אל תהום הנשייה, והגברת ארבל, אחרי שהוכיחה לליצן טומי לפיד, שהכניסה לכיסה מאתיים אלף ש"ח שלא כדין - קיבלה בעיטה למעלה.
המבחן שלך הוא אחד: השבת אמון הציבור למערכת. זה יחייב אותך להפשיל שרוולים, ולהתעלם מכל מה שלא רלוונטי. אם בסוף כהונתך, נישאר עם אותו חוסר אמון, תוכל להצטרך למועדון הלורדים של עדת הזאבים (בדימ.), שנהנים להתבשם, זה מאחורי זה.
בהצלחה!

בקרוב, מאמר בנושא המחלוקת הבלתי אפשרית בפרשת האי-היווני, בין מזוז לעדנה ארבל. למי ששכח: מזוז האשים את ארבל ב"סימון מטרה".
תאריך:  12/02/2007   |   עודכן:  12/02/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אליך, פרופ' דניאל פרידמן
תגובות  [ 17 ] מוצגות  [ 13 ]  כתוב תגובה 
1
רק גילדה,בטיז גילדה,בטיז גילדה,בטיז גילדה.
מת מפחד(בעיקר מהצנזור,אבל גם המכנופייה)  |  12/02/07 11:37
2
אני מזדהה עם הכתבה כל מילה סלע ל"ת
שושפרי  |  12/02/07 13:25
3
מר אבנרי, תיקון לשיטת ההרחה
הצדיק מסדום  |  12/02/07 13:37
4
לי תפרו תיק
שלמה אידן  |  12/02/07 14:16
 
- שכחת לציין את התיק הנבזי שנתפר לעיזאת נפסאו
משפטן ותיק  |  12/02/07 20:54
 
- הכלבים נובחים והשיירה עוברת
וועלוואלע טרוקסבעטריגער  |  12/02/07 23:55
5
אמון הציבור במערכת המשפט
עמי 1924  |  12/02/07 17:45
6
CORRUPTION starts in JUDICIAL system ל"ת
NAPOLION B  |  12/02/07 18:43
7
כול הכבוד לכותב, ייש כוח
ZU  |  12/02/07 18:46
8
לרבים, מאלו שחלקו על התנהלות הצבא, המשטרה, ביחס למתנגדי "ההתנתקות", תפרו תיקים  ל"ת
הניה  |  12/02/07 20:22
9
נרי, יש לך טעות בקשר לזאבים
חובבת כלבים  |  13/02/07 00:00
10
LIVNI is another LAWYER - LIAR ל"ת
Taylored Cases are FACTS  |  13/02/07 06:51
11
הכשירו את הפשע
אריהה  |  13/02/07 16:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
לאה טרן
סרט הקולנוע לגעת ביהלום הוא תרגום גרוע לשמו באנגלית THE BLOOD DIAMOND. זה סרט אלים במיוחד, שאינו חוסך מן הצופה מראות דם יזע והרבה הרוגים ופצועים. הלכתי לראותו משתי סיבות עיקריות, האחת בשל היותי תושבת אפריקה מספר שנים, והאחרת בגלל הנושא החברתי פוליטי שלו
אלירן דה-מאיו
הבוקר שבו האדם יבחר במזון טרי מהצומח, ללא בישול, ומבלי לגרום הרס לאדמה ובעלי-החיים החיים בה באמצעות ריסוסים וכימיקלים, יהיה בוקר נפלא, בוקר שבו המחלות הרבות שפגש האדם ישכחו ויישארו כרישום בדפי ההיסטוריה
עו"ד ורו"ח עוזי שוחט
במסר תקיף וחד-משמעי נפסק בבג"צ, כי ניתן להעביר מתפקידו עובד ציבור, גם אם לא הורשע בפלילים, גם אם לא הוגש כנגדו כתב אישום, ואפילו לא מתנהלת כנגדו חקירה משטרתית
יהונתן דחוח-הלוי
על אף שסעיפי "הסכם מכה" כלליים ואינם מגשרים על כל הפערים הם מהווים ציון דרך חשוב ביחסי הפנים ברש"פ    מבחינת ישראל אין כל בשורה מצד ההסכם שלמעשה נשען על "מסמך האסירים" העוסק בהתוויית האסטרטגיה הפלשתינית לשחרור פלשתין והקמת מדינה פלשתינית בשטחי 67' לקראת השלב הבא והוא יישום "תביעת השיבה" של מיליוני הפליטים לשטח מדינת ישראל
איתן גנור
וועדת שוחט דנה בימים אלו בגובה שכר הלימוד באוניברסיטאות, כאשר מסקנתה ברורה מראש    אמר בייגה שוחט: "שכר הלימוד באוניברסיטאות יצטרך להתייקר"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il