X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
דאו ג'ונס ירד ב-1.3%; בסט ביי נחלשה ב-7.3% נאסד"ק החסיר 1.3%; אלווריון זינקה ב-15%; טבע ירדה ב-0.2%
▪  ▪  ▪

המסחר בוול סטריט הסתיים בירידות על-רקע חששות מהמשך הקיפאון הכלכלי ובהובלת המגזר הקמעוני.
דאו ג’ונס ירד ב-1.3% ל-8,505 נקודות, נאסד"ק איבד 1.1% ל-1,796 נקודות ו-S&P 500 נחלש ב-1.3% ל-912 נקודות.
בשוק הסולידי, מחירי איגרות החוב לעשר שנים של ממשלת ארצות הברית עלו והתשואה עליהן ירדה ב-0.039% ל-3.674%
בגזרת המקרו, מדד המחירים ליצרן בארה"ב עלה ב-0.2% בחודש מאי לעומת אפריל, בהובלת עליית מחירי האנרגיה אשר קיזזה את הירידה במחירי המזון, כך דיווח הממשל האמריקני. כלכלנים ציפו שהמדד יעלה ב-0.5%. מדד המחירים ליצרן בארה"ב ירד ב-5% במאי לעומת החודש המקביל ב-2008. זוהי הירידה השנתית הגדולה במדד מאז אוגוסט 1949.
מדד הליבה, שאינו כולל את מחירי האנרגיה והמזון, ירד ב-0.1% בחודש מאי לעומת צפי לעלייה של 0.1% במדד. מדד הליבה עלה ב-3% לעומת חודש מאי 2008. מחיר הדלק עלה ב-14% בחודש מאי לעומת חודש אפריל. מחיר המזון ירד ב-1.6%, בהובלת מחירי הביצים, הפירות והירקות. מחירי המכוניות עלו ב-0.1%.
היקף התחלות הבנייה בארה"ב עלה במאי ב-17% לעומת אפריל לאחר שהתחלות הבנייה של בנייני מגורים ושל בתים חד משפחתיים עלו לשיא של 3.5 שנים. היתרי הבנייה עלו גם הם ב-4%, כך דיווח היום משרד המסחר האמריקני. התחלות הבנייה עלו במאי לקצב שנתי של 532 אלף, לאחר שבחודש שעבר נפלו לקצב שנתי של 454 אלף - הרמה הנמוכה אי פעם בחודש אפריל. לעומת מאי 2008, נפלו התחלות הבנייה ב-45%. היתרי הבנייה עלו ב-4% לקצב שנתי של 518 אלף, מעל לתחזיות אנליסטים אשר צפו כי יגיעו ל-508 אלף.
התפוקה התעשייתית בארה"ב ירדה בחודש שעבר ב-1.1% לאחר ירידה של 0.7% באפריל, מסר היום הבנק הפדרלי. תחזית הכלכלנים הייתה לירידה של 1% בתפוקה התעשייתית, לאחר ירידה של 0.5% שעליה דווח במקור באפריל, בהמשך לנפילה של 1.8% בחודש מארס. ניצול כושר הייצור בארה"ב ירד בחודש מאי לרמה של 68.3% - הרמה הנמוכה ביותר מאז החל להתפרסם נתון זה בשנת 1967 - לעומת 69% בחודש אפריל.
אנליסטים של בנק מורגן סטנלי העלו היום את התחזית למדד המניות S&P 500 לסוף השנה הנוכחית מרמה של 825 נקודות ל-900 נקודות - רמה הנמוכה ב-2.6% מהסגירה של המדד אתמול, אשר עשויה להצביע על כך שהראלי בשוק המניות בארה"ב הסתיים, דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג. "לאחר שחצינו את רמת 950 הנקודות, ייתכן שהראלי הסתיים", כתב האסטרטג ג'ייסון טוד מבנק מורגן סטנלי במכתב ללקוחות היום.
קמעונית האלקטרוניקה האמריקנית (סימול BBY), דיווחה היום על נפילה של 15% ברווחיה הרבעוניים. עם זאת, תוצאות החברה היו טובות מתחזיות האנליסטים. החברה רשמה ברבעון הכספים שהסתיים בסוף מאי רווח של 153 מיליון דולר, או 36 סנט למניה, לעומת רווח של 179 מיליון דולר, או 43 סנט למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. בניכוי הוצאות חד פעמיות רשמה בסט ביי רווח של 42 סנט למניה - מעל לתחזיות האנליסטים לרווח של 34 סנט למניה.
מכירות החברה בתקופה המדווחת צמחו ב-12% לעומת הרבעון המקביל בשנה הקודמת, ל-10.1 מיליארד דולר. במבט קדימה, דבקה בסט ביי בתחזית לרווח שנתי של 2.5-2.9 דולר למניה, לאחר הוצאות ארגון מחדש. אנליסטים צופים כי החברה תרשום רווח שנתי של 2.79 דולר למניה. הנתון החלש בדוחות הרבעון הוא הירידה במכירות אותן חנויות ביחס לרבעון המקביל, מה ששולח את המניה לירידות של כ-7.3% בתום המסחר.
מניית יצרנית התרופות ג'נזיים (סימול GENZ) ירדה ב-5.2% במסחר בוול סטריט לאחר שהודיעה על השבתת הייצור של שתיים מתרופותיה הנמכרות ביותר, עקב זיהום במפעל של החברה בבוסטון, דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג. מפעל אלסטון הוא מתקן הייצור העיקרי של התרופות Cerezyme ו-Fabrazyme. מכירות Cerezyme - המיועדת לטיפול במחלת גושה, הנפוצה בקרב יהודים ממוצא מזרח אירופי - הסתכמו בשנה שעברה ב-1.2 מיליארד דולר, ומכירות Fabrazyme הגיעו ל-494 מיליון דולר.
יצרנית המכוניות פיאט תנסה לחדור שוב לשוק האמריקני על-רקע רכישת חלקי קרייזלר שפשטה את הרגל. רכישת החטיבות סיפקה לפיאט רשת סוכנויות ושירות בארצות הברית. עוד בענף הרכב, החטיבה האירופית של יצרנית המכוניות האמריקנית ג'נרל מוטורס (GM) הודיעה כי הושג הסכם ראשוני למכירת יצרנית המכוניות השוודית המפסידה, סאאב, ליצרנית המכוניות הספורט קוניגסג.
חברת הטכנולוגיה האמריקנית LogMeIn מתכננת לגייס 100 מיליון דולר בהנפקה ראשונה לציבור (IPO) בבורסת נאסד"ק, לפי מסמכים שהגישה היום לרשות ני"ע בארה"ב (SEC). החברה, אשר ענקית השבבים אינטל מחזיקה ביותר מ-5% ממניותיה, מתכננת למכור 6.7 מיליון מניות בטווח מחירים של 14-16 דולר למניה, לפי תשקיף ההנפקה. חתמי ההנפקה, שהתמחור שלה צפוי ב-1 ביולי, הם ג'י.פי מורגן וברקליס קפיטל.
במניות הישראליות, אלווריון, יצרנית פתרונות ה-WiMax, עשויה על-פי הערכות לזכות בפרויקט של 100 מיליון דולר בארה"ב. מקורות בשוק ההון מעריכים כי החברה מצויה במו"מ לפריסה של רשת אלחוטית בתקן WiMAX בהיקפים חסרי תקדים עבור החברה. אותם גורמים פסלו את השמועות כי מדובר בפרויקט הענק של ספרינט וקלירוויר לפריסה ארצית של הרשת ברחבי ארה"ב.
דירקטוריון נייס החליט כי החברה תתמחר מחדש אופציות שהוענקו לעובדי החברה ומנהליה. החברה תתמחר מחדש אופציות שהוענקו למנהלים החל מספטמבר 2008, אשר מחיר המימוש שלהן עמד על 30.25 דולר למניה, למחיר של 22.53 דולר, מחיר המניה אמש בתום המסחר. המשמעות היא כי האופציות שהיו עד כה מחוץ לכסף נכנסות אל תוך הכסף. בנוסף, תחליף החברה אופציות שהוענקו למנהליה בשנת 2007 שמחיר המימוש שלהן נע בין 34 ל-39 דולר באופציות אשר מחיר המימוש שלהן יהיה 22.53 דולר.
אלביט מערכות הודיעה כי החברה הבת המשותפת לה ולחברת רוקוול קולינס, חברת VSI, זכתה במספר חוזים חדשים בסכום מצטבר של 54.1 מיליון דולר, לאספקת מערכות למטוס ה-F-35. החוזה, שהתקבל מלוקהיד מרטין, יצרנית המטוס, כולל אספקה של 52 קסדות לטייסים ו-30 מערכות נוספות עבור מטוס ה- 35-F. בנוסף, קיבלה VSI מימון להקמת התשתיות לייצור המערכות. אספקת הייצור הראשונה עבור חוזים אלו תחל השנה ותימשך עד שנת 2012.
חברת צ’ק פוינט עשויה לצאת ממדד ה-MSCI ישראל אם לא תירשם למסחר בבורסה בתל אביב עד מאי 2010. חברת MSCI, הנחשבת לעורכת המדדים המובילה בעולם, מסרה אתמול כי תעדכן את תקנות ההשתייכות למדד, כך שיוכלו להיכלל בו רק חברות שרשומות למסחר בבורסה בישראל. צ'ק פוינט היא אחת החברות הגדולות במדד MSCI ישראל עם משקל של כ-7% אחרי טבע - המהווה 60% מהמדד - וכיל המהווה כ-8% ממנו.
פלוריסטם, המפתחת טכנולוגיה לריפוי משקם באמצעות תאי הגזע לטיפול במחלות כלי דם ומחלות ממאירות, תחל מיידית בביצוע במקביל של שני ניסויים קליניים ראשונים בגרמניה ובארה"ב לתרופה לטיפול בהיצרות עורקים בגפיים תחתונות (PLX-PAD).

תאריך:  16/06/2009   |   עודכן:  16/06/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חשש מהמשך הקיפאון הוביל לירידות בוול סטריט
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
132 דירות במערב נס ציונה    מור: "הבנייה תהיה יקרה ב-7%, אך בסופו של דבר תהיה יותר זולה"    מאור: זה יהיה פרויקט ירוק מצטיין    החברה עובדת על הנושא כבר שנה וחצי
מערכת אתר ספורט 5
האזוריני שלטו במחצית הראשונה. מספרת סרבית פגעה בקורה בשניה
עידן יוסף
הוועדה לביקורת המדינה דורשת לקבל את שמות מקבלי ההחלטות בפרויקט הרכבת המהירה לירושלים כדי לבחון אחריות אישית    שנלר מזכיר שגם לממשלות יש אחריות והצעת פינס לוועדת חקירה פרלמנטרית נדחתה
מאיה שני
נתונים המתפרסמים באתרי אינטרנט ובבלוגים באירן מצביעים על כך שאחמדינג'אד הגיע רק למקום השלישי בבחירות    הנתונים אינם רשמיים אך הדלפתם גרמה לגל נוסף של מחאות
מאיה שני
המוציאים לאור של סדרת הספרים המצליחה 'הארי פוטר' הודיעו כי ייאבקו בתביעה הטוענת שהסופרת ג' ק' ראולינג גנבה את הרעיון לסדרה מסופר אחר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il