X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נאסד"ק התחזק ב-1.6% דאו ג'ונס נחלש ב-0.3% אורכית זינקה ב-25% אורקל הוסיפה 7% טבע עלתה ב-2.1% אלווריון נחלשה ב-1.6%
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

המסחר בוול סטריט הסתיים במגמה מעורבת על רקע נתוני הזמנות מוצרים בני קיימא טובים מהצפוי מחד, והצהרות הבנק הפדרלי בוועידת השוק הפתוח מנגד, שגרמו למשקיעים לחשוש כי ההתאוששות אינה מתקדמת בקצב שחשבו.
דאו ג'ונס נחלש ב-0.3% ל-8,300 נקודות, נאסד"ק הוסיף 1.6% ל-1,792 נקודות ו-S&P 500 התחזק ב-0.7% ל-901 נקודות.
בשוק הסולידי, מחירי איגרות חוב לעשר שנים של ממשלת ארצות הברית ירדו והתשואה עליהן עלתה ב-0.045% ל-3.685%.
בגזרת המקרו, ועדת השווקים הפתוחים של הבנק הפדרלי החליטה היום להמשיך במדיניות המונטרית הנוכחית והודיעה כי ההאטה הכלכלית בארה"ב מתמתנת. כמו כן אותתה הוועדה כי הדפלציה כבר אינה מהווה איום.
בסיכום פגישה בת יומיים, החליטו קובעי המדיניות בבנק הפדרלי להשאיר את הריבית הבין בנקאית בטווח שבין 0 ל-0.25% - הרמה אליה הגיע הבנק בדצמבר - ומסרה כי הריבית צפויה להישאר בשפל חריג. בנוסף לשמירה על הריבית האפסית, מהבנק נמסר כי ימשיך במאמצים להוריד את עלויות ההלוואה האחרות על ידי רכישת אג"ח מגובות במשכנתאות ואג"ח של ממשלת ארה"ב.
הזמנות מוצרים בני קיימא בארה"ב רשמו עלייה חדה מהצפוי של 1.8% בחודש מאי, בעקבות עלייה חדה בהזמנות למטוסים ולציוד מכני. כך דיווח היום משרד המסחר האמריקאי. העלייה בהזמנות למוצרים בני קיימא, שהייתה חדה מתחזיות הכלכלנים לירידה של 0.5%, היא השלישית בארבעת החודשים האחרונים. עם זאת, מאז תחילת השנה ירדו הזמנות המוצרים בני קיימא ב-5.1%. לעומת התקופה המקבילה ב-2008, בחמישה החודשים הראשונים של השנה צנחו ההזמנות ב-26.8%.
מכירות הבתים החדשים בארה"ב במאי נפלו ב-0.6%, אות נוסף לכך שההתאוששות בשוק הדיור במדינה תהיה הדרגתית וממושכת. משרד המסחר האמריקאי הודיע כי המכירות נפלו לשיעור שנתי מתוקן של 342 אלף, לעומת נתוני אפריל המתוקנים של 344 אלף בתים. בהשוואה לחודש מאי בשנה שעברה נפלו המכירות כמעט ב-33%.
בחברות האמריקאיות, הבנקים ממשיכים לשפר את תנאי העובדים למרות המפולת. סיטי (1.0% , 3.04), הבנק אשר קיבל סיוע בשווי 45 מיליארד דולר מממשל ארה"ב, יעלה את שכר הבסיס של עובדיו בעד 50% כדי לפצות על הירידה בסכום הבונוסים השנתיים. ההעלאה הגדולה ביותר בשכר תהיה לבנקאי ההשקעות ולסוחרים, לפי המקור. העובדים בחטיבות הבנקאות הפרטית, כרטיסי האשראי, ניהול הסיכונים וחטיבת המשפטים יקבלו העלאה קטנה יותר. בנוסף, מתכנן סיטי להעניק אופציות חדשות כדי לנסות ולשמור על עובדיו לאחר שמחיר מניית סיטי צנח ב-84% בשנה שעברה.
אחד מאיגודי העובדים הגדולים בארה"ב קרא השבוע לבנק מורגן סטנלי (-0.18% , 27.65) לבטל את העלאות השכר האחרונות שהעניק למנהליו הבכירים, כך דיווח העיתון "וול סטריט ג'ורנל", על פי מכתב ששלח האיגוד לבנק. חבילות השכר הגדולות "החלישו את הקשר בין שכר הבכירים לבין ביצועיהם", כתב ג'רלד מקנטרי, נשיא האיגוד המקצועי של עובדי המדינה בארה"ב (AFSCME).
בנק ג’יי פי מורגן צ’ייס (-0.33% , 33.46) נמצא בראש רשימת הבנקים החזקים בעולם, ואילו רויאל בנק אוף סקוטלנד (RBS) היה הבנק שספג את ההפסדים הכבדים מכל הבנקים, זאת לפי דירוג 1,000 הבנקים החזקים בעולם של מגזין "דה בנקר". בנק ג'יי פי מורגן צ'ייס היה החזק ביותר מבין כל הבנקים, לעומת המקום הרביעי לו זכה הבנק בשנת 2008. הרשימה, המתפרסמת מאז שנות השבעים, מתבססת על חוזק ההון העצמי של הבנק, או לכמות ההון מסוג Tier 1 בבעלות הבנק.
ג’נרל מוטורס (0.0% , 0.0) (GM), יצרנית המכוניות האמריקאית שפשטה את הרגל, תקצץ עוד 4,000 משרות צווארון לבן בחברה במטרה להקטין את הוצאותיה ולהתייעל. החברה הודיעה ללמעלה מ-27 אלף עובדי הצווארון הלבן שלה באמצעות הודעת דואר אלקטרוני כי תציע פיצויי פיטורים סטנדרטיים וכי עובדים הקרובים לגיל הפרישה יוכלו לקבל פרישה מוקדמת, כך דיווח דובר החברה טום ווילקינסון. דובר החברה הוסיף כי לא יהיה מנוס מפיטורים שאינם מרצון, מכיוון שהחברה מנסה להוריד את מספר עובדי הצווארון הלבן ל-23,500 עד לסוף השנה.
הערכות הרופאים לגבי מצבו הרפואי של מנכ"ל אפל (1.65% , 136.22) סטיב ג'ובס בעקבות ניתוח השתלת כבד שעבר הן מצוינות. ג'ובס בן ה-54 עבר השתלת כבד כיוון "שהיה החולה במצב הקשה ביותר מבין המועמדים להשתלת כבד ונתקבלה תרומת כבד", כך דיווח המרכז להשתלות בממפיס טנסי, בו עבד ג'ובס את ההשתלה, באתר האינטרנט שלו. "ג'ובס כעת מחלים מהניתוח וההערכות לגביו הן מצוינות".
ענקית התוכנות העסקיות האמריקאית אורקל (7.0% , 21.26) דיווחה אמש לאחר המסחר על ירידה ברווחיה ובהכנסותיה הרבעוניים, אולם תוצאותיה עלו על תחזיות האנליסטים. אורקל, חברת התוכנה השלישית בגודלה בעולם, רשמה רווח נקי של 1.9 מיליארד דולר, או 38 סנט למניה, ברבעון הכספים הרביעי שלה, שהסתיים בסוף חודש מאי, לעומת רווח של 2 מיליארד דולר, או 39 סנט למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. בניכוי הוצאות חד פעמיות, רשמה החברה רווח של 46 סנט למניה - מעל לתחזיות האנליסטים לרווח של 44 סנט למניה.
במניות הישראליות, גולדמן סאקס חוזר על המלצת "קנייה" למניית טבע (2.05% , 47.38) אולם מעלה את מחיר היעד ב-6 החודשים הקרובים מ-52 דולר ל-54 דולר. בית ההשקעות מעלה את תחזית הרווח למניית טבע ב-2009 מ-3.30 דולרים ל-3.36 דולרים ואת התחזית לרווח למניה ב-2010 מ-4.30 דולרים ל-4.42 דולרים למניה.
אורכית (25.0% , 3.65) עשויה לזכות בלקוח חדש באחת ממדינות אסיה-פסיפיק. כך עולה מקריאה בדו"ח השנתי המורחב שהגישה היום אורכית. פוטנציאל ההכנסות מהלקוח עומד על 20 מיליון דולר שיתחלקו על שנה מרגע חתימת החוזה של אורכית עם החברות שדרכן לקחה אורכית חלק במכרז.
חברת פרטנר (1.92% , 6800.0) צפויה לרשום צניחה של 12% במחזור השנתי. כך עולה מסקירה מקיפה על חברות הטלקום באזור המזרח התיכון, מזרח אירופה ואפריקה שפירסם UBS. פרטנר זוכה למחיר יעד למניה של 80 שקל - 21% מעל מחיר המנייה הנוכחי.
האם המאבק על ריטליקס (1.32% , 8.47), יצרנית תוכנות ניהול המלאי, נמצא בדרך להכרעה? ככל הנראה, בקרוב תכונס אסיפת בעלי מניות שתבחן האם לצרף את קבוצת דור המייסדים של אמדוקס (2.14% , 20.55) לחברה. על שולחנו של דירקטוריון ריטליקס הונחו שלוש הצעות לרכישת החברה כולה תמורת מחירים הנעים בין 8 ל-10 דולר למניה והצעתה של קבוצת יוצאי אמדוקס להשקעה של 40-45 מיליון דולר תמורת 20% ממניות החברה, שתדלל את מחזיקי המניות הנוכחיים בריטליקס.

תאריך:  24/06/2009   |   עודכן:  24/06/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המסחר בוול סטריט הסתיים במגמה מעורבת
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מאיה שני
דוח של האו"ם קבע כי לבריטניה השוק הגדול ביותר לממכר קוקאין באירופה    על-פי הדוח 1 מתוך 100 איש בלונדון מכור לסמים
מאיה שני
החל מטקס האוסקר הבא יתמודדו עשרה, לא חמישה סרטים, בקטגוריית הסרט הטוב ביותר    בעידן הזהב של הוליווד היו נוהגים להעמיד עשרה או יותר סרטים למועמדות
עידן יוסף
חברת "נרקיס גל" רכשה מחברת "מרכבים" 26 אוטובוסים להפעלת קווי אשכול רהט    שווי העסקה כ-30 מיליון ש"ח
איציק וולף
שר הביטחון אמר כי יש ללמוד בפיכחון את משמעות המהומות באירן    "זה לא נטול משמעות אך גם אין לשגות באשליות"
עידן יוסף
בעוד שבוע יחלו צילומי העונה השנייה של הסדרה    תצולם ותשודר גם בפורמט HD, תכלול 15 פרקים ותעלה במהלך השנה הקרובה ב"יס"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il