X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם אולפנת צביה יצירתית
▪  ▪  ▪

מנהלת האולפנא היצירתית צביה בשכונת פסגת זאב בירושלים, אורית בלוך, מודה שכשנערה שומרת-מצוות מבטאת את עצמה במחול - היא יוצרת התמודדות מורכבת ולא-פשוטה. למרות זאת, בלוך מקדמת מגמת מחול באולפנא - והשבוע היא אף זכתה על כך בפרס ארצי.
"המחול מבליט את הגוף והעוצמות הטמונות בו, והרוקדת מרוכזת בביטוי החיצוני שלה. לעומת זאת, היהדות מדגישה דווקא את הערכיות, הפנימיות, המשמעות והרוח. גם הצניעות היא ערך ודרך-חיים, וכל זה מתנגש עם המחול". ואולם לטענתה, התמודדות עם המחול מבחינה יהודית, מחזקת דווקא את המודעות העצמית ואת הצניעות, מרוממת את הנפש של האמנית וסביבתה, והריקוד מעניק משמעות אחרת ועמוקה יותר לתכנים.
בלוך מוסיפה, כי דרך מחול ניתן לבטא בעמקות ובייחודיות התמודדויות אישיות, ולהציף לבטים ומצוקות פורצים, אך התלמידות במגמה זו מקבלות הכוונה אישית כדי לאזן בין המסרים, הסותרים לכאורה.
האולפנא היצירתית "צביה" זכתה לפני ימים אחדים בפרס החינוך היוקרתי של משרד החינוך, המוענק רק פעם בשנה. האולפנא נוסדה לפני עשר שנים, על-מנת לפתח תלמידות בתחומי האומנות והמדעים ברמה גבוהה. האולפנא משלבת לימודי יהדות תוך הבעה אומנותית בציור, פיסול, גרפיקה ממוחשבת, אדריכלות ומחול.
לפי המלצת משרד החינוך האולפנא זוכה בפרס, על כי חלק גדול מהיצירות האומנותיות של התלמידות הן ביטוי לתהליך הלימודים, ועל כי האולפנא מקפידה על הטרוגניות של הבנות, תוך שילוב כיתה מצטיינת וכיתת מב"ר ("מסלול בגרות", המיועד לתלמידות המתקשות במבחני הבגרות הרגילים) כאחד. שתי הכיתות הגיעו להישגים יוצאי דופן, בהישגים לימודים ואומנותיים.
מתברר כי האולפנא מבוקשת ביותר גם על-ידי בנות המתגוררות הרחק ממנה, ופונות ללמוד בה מישובי גוש עציון והר חברון, מעלה אדומים ובקעת הירדן, בית שמש ופרוזדור ירושלים, בנימין והשומרון. חלק מהתלמידות נוסעות מדי יום לאולפנא, בה אין פנימייה, מרחק של 60 ק"מ הלוך וחזור.
לדברי ועדת הפרס, האולפנא הצליחה לפתח לימודים ויצירה בתחום הגרפיקה הממוחשבת, הציור והקדרות ברמה גבוהה ביותר, ומקיימת להקת מחול ייחודית המופיעה בפני נשים בלבד, מציגה מחול קלאסי ומודרני, ובכך מיוחדת בין כל בתי הספר התיכוניים בארץ. האולפנא קרויה ע"ש נעמי וולינץ, אמנית וקדרית בניו-יורק, ששילבה בעצמה יהדות ואמנות פלסטית.
מנהלת האולפנא אורית בלוך מדגישה כי "פיסול וציור מבטא את האופי העצמי והמיוחד לכל אדם, ומכריח אותו להתמודד עם לבטיו, אמונותיו, קשיו ותקוותיו. כל ביטוי דרך אומנות אחרת מאפשרת לאדם לברוח, ולרמות את עצמו ואת סביבתו. אומנות פלסטית - וציור ופיסול במיוחד - מורידה את המסכות".
לדבריה, ההחלטה להעניק את הפרס לאולפנת צביה התקבלה במשרד החינוך לאחר מסלול סינון קפדני. במסגרתו, נבחר רק תיכון דתי אחד מכל מחוז ולאחר מכן נבחרה האולפנא מבין כל התיכונים, הישיבות והאולפנות שברחבי הארץ. הפרמטרים על-פיהם נבחרה זוכת פרס החינוך הדתי הם בין השאר: הישגים לימודיים, רמת חינוך ערכי, תרומה לקהילה, מעורבות בחברה ושביעות רצון של ההורים המורים והתלמידים.

תאריך:  30/06/2009   |   עודכן:  30/06/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il