X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מנדלמן חשוד כי ביצע עסקות עצמיות בשעריהן של 12 מניות אשר נסחרו בבורסה; מנדלמן גרף מפעילותו רווח של כ-180 אלף ש"ח
▪  ▪  ▪

בית משפט השלום בתל אביב אישר (יום ב' בערב, 3.3.03) את שחרורו בערבות של שמעון מנדלמן, החשוד בעבירות על חוק ניירות ערך. הבקשה הוגשה על-ידי עורכת הדין טלי רוזן, היועצת המשפטית של מחלקת החקירות. בית המשפט קבע כי מנדלמן ישוחרר בערבות עצמית בסך של 500 אלף ש"ח, כמו כן תופקד ערבות בנקאית בסך של 300 אלף ש"ח, ותחתם ערבות עצמית של קרוב משפחתו, צבי מנדלמן בסך של 100 אלף ש"ח.
על-פי החשד, במהלך שנת 2002 השפיע מנדלמן בדרכי תרמית על שעריהן של 12 מניות אשר נסחרו בבורסה לניירות ערך בתל אביב. המניות הן של החברות הבאות: כפרית תעשיות (1993) בע"מ, קשר רנט א-קאר בע"מ, וילי פוד השקעות בע"מ, מיני-ליין בע"מ, המ-לט (ישראל-קנדה) בע"מ, אליאנס חברה לצמיגים (1992) בע"מ, אויסף השקעות ופיתוח בע"מ, על-בד משואות יצחק בע"מ, גזית אינקורפורייטד (פנמה) בע"מ, מוצרי מעברות בע"מ, קבוצת מחשוב ישיר בע"מ ואלקו תעשיות בע"מ.
מממצאי החקירה עולה, כי מנדלמן פעל במניות אלו באמצעות חשבון "מפצל" שניהל בחברה המרכזית לנירות ערך. הפעילות בחשבון זה פוצלה בין שלושה חשבונות - חשבון של אביו, חשבון בו היה שותף אביו וחשבון של אדם נוסף, בו היה לו יפוי כוח לפעול.
מנדלמן נהג להשפיע על שערי המניות האמורות באמצעות מתן הוראות נוגדות (הוראות קניה ומכירה לאותה מניה) במהלך המסחר בבורסה. כך למעשה סחר מנדלמן עם עצמו.
על-פי ממצאי החקירה פעל מנדלמן בשיטה הבאה:
תחילה גרם מנדלמן לירידה בשער המניה, באמצעות ביצוע עסקות עצמיות. במקרים רבים, כלל לא החזיק במניה בה פעל, כלומר הוא נתן הוראת מכירה למניה שכלל לא היתה בחשבונו.
בשלב השני, לאחר הורדת השער, רכש מנדלמן את המניה באותם שערים נמוכים להם גרם. לאחר מכן, ביצע מנדלמן עסקות עצמיות שבאמצעותן גרם לעליה בשער המניה. לבסוף, לאחר העלאת השער, מכר את המניה בשער גבוה מזה שבו רכש אותה, תוך גריפת רווח לחשבונות בהם פעל.
במהלך שנת 2002, ביצע מנדלמן במניות האמורות כ-570 עסקות עצמיות. מפעילותו זו, נוצר בשלושת החשבונות בהם פעל רווח של 180 אלף ש"ח.
בצורה זאת, יצר מנדלמן מחזורי מסחר מלאכותיים וגרם לשערים מלאכותיים במניות בהן פעל וזאת כאמור, במספר רב של מניות ולאורך תקופה ארוכה.

תאריך:  04/03/2003   |   עודכן:  04/03/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
מדווחת על עניין גובר בשוק הישראלי בתחום אחזור וניהול המידע
עמוס באר
ביום העיתונות הראשון של תערוכת המכוניות בז'נבה
ענבל אביב
הפצועים הועברו במסוק לבית חולים העמק; ילד פלשתיני בן 8 נפצע מירי צה"ל בלובן א-שרקיה; הממשל האמריקני מתח ביקורת, בעקבות הרג 8 פלשתינים והריסת בתים; בסה"כ 3 הרוגים פלשתינים בפעילות צה"ל
ענבל אביב
זאת בעקבות המשבר עם טורקיה אשר החליטה שלא לאפשר הצבת כוחות אמריקניים בשטחה; הבית הלבן: המצב הפך למסובך יותר אך ארה"ב יכולה לתקוף גם ללא עזרת טורקיה; סוללת הפטריוט האמריקנית הראשונה תוצב היום באזור ת"א
רנית נחום-הלוי
דובר הפנטגון הסביר: מדובר במטוס סיור אמריקני שביצע משימות שגרתיות; הוסיף: פעולת הלוחמים הצפון קוריאנים מצביעה על כוונות עויינות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il