X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם ל.ה.ב
▪  ▪  ▪

קרן ריץ' תעניק מילגות בהיקף של כ- 125 אלף ש"ח עבור תכנית הכשרה עסקית של ל.ה.ב למנהלי מוסדות תרבות ואמנות
האם ניתן להפוך מוסדות תרבות ואמנות למרכזי רווח משגשגים ואמנים למנהלים?
על-מנת לענות על הצרכים המיוחדים שנדרשים לעוסקים בניהול מוסדות תרבות ואמנות, תחום אשר "מגלגל" עשרות מיליוני שקלים בשנה, נפתחת בימים אלה תכנית הכשרה ייחודית בל.ה.ב - לימודי הכשרה בניהול שבפקולטה לניהול באוניברסיטת ת"א.
הקורס "ניהול מוסדות תרבות ואמנות" יימשך שישה חודשים והוא כולל הכשרה אקדמית ומעשית למנהלי תיאטראות, מנהלי פסטיבלים, מנהלי מוזיאונים וגלריות, ולכל העומדים בראש גופי תרבות ציבוריים.
מסתבר, כי "בעיית הניהול במוסדות תרבות ואמנות עשויה להוות גורם עיקרי לכישלונם", מסביר עודד פלדמן, לשעבר מנכ"ל הקאמרי וכיום יו"ר איגוד מנהלי תרבות בארץ, המשמש גם כיועץ מקצועי לקורס.
בשל חשיבות הנושא, החליטה קרן ריץ', להעניק את תמיכתה לקורס זה, באמצעות מתן מילגות בהיקף של כ- 150 אלף ש"ח, שיחולקו למשתתפים בהתאם להחלטות וועדת המילגות. אבנר אזולאי, מנכ"ל קרן ריץ', אומר כי הקרן מאמינה בצורך לשדרג את רמות הניהול בארץ, בפרט בתחום ניהול התרבות והאמנות, כמו גם במגזר הציבורי ובעמותות השונות. הקרן פועלת בישראל מעל 20 שנה, ומפעילה תכניות בעיקר לתחומי התרבות והאמנות, חינוך ורווחה.
הקורס יקיף נושאים רבים מתחומי השיווק והמכירות, גיוס משאבים, ניהול מלכ"ר וניהול פרוייקטים. ד"ר אורלי יחזקאל, מרכזת אקדמית של הקורס, אומרת שבעיית הניהול של מוסדות תרבות ואמנות בישראל אינה בעיה חדשה. "מדובר בבעיה כרונית שימיה כימי העשיה האמנותית בישראל. בחלק מן המקרים שורש הבעיה אינו כישורי ניהול לקויים אלא בעיה ממסדית שהרגילה את המוזיאונים והתיאטראות, במאי הקולנוע ומפיקי הפסטיבלים להיות סמוכים אל הקופה הציבורית".
יחזקאל אומרת, כי ניהול מוסדות תרבות ואמנות, במיוחד בתקופה של מיתון, דורשת התמחויות מיוחדות בתחומים כמו שיווק ומכירות, שימוש בטקטיקות עסקיות ויזמיות ועוד. האנשים העומדים בראש גופי התרבות והאמנות במדינה הם ברובם חסרי רקע עסקי מתאים, ובכל זאת צריכים להתמודד עם ארגון שהוא עסק לכל דבר, בין אם הוא תיאטרון, תזמורת או להקת מחול.
לדברי עודד פלדמן, עד היום הוכשרו במסגרת הקורס עשרות מנהלים בהם: גד אורון, מנהל פסטיבל ערד ופסטיבל עכו; אשת העסקים גליה אלבין; השדרן והשחקן אלכס אנסקי; דוד ליפקינד, מנהל הפקות וכספים של קרן הקולנוע הישראלי; כתריאל שחורי, מנכ"ל קרן הקולנוע הישראלי; שולי זיו, מנהלת תיאטרון חיפה; דוד קריבושי, מנכ"ל המרכז החדש למוסיקה.
אודות ל.ה.ב
ל.ה.ב - לימודי הכשרה בניהול (www.lahav.ac.il), הוקמה לפני כ-35 שנים במטרה להכשיר מנהלים בהיבטי ניהול מגוונים, והינה המסגרת המובילה בארץ להכשרת מנהלים מועסקים. ל.ה.ב עם כ-200 מרצים קבועים ואורחים, רובם ככולם אנשי אקדמיה ומשק בולטים, היא חלק בלתי נפרד מהפקולטה לניהול באוניברסיטת ת"א אשר דורגה בשנת 2002 במקום השלישי בין בתי הספר למינהל עסקים באירופה.
להב שמה דגש על שילוב בין ידע תיאורטי המבוסס על מחקר בארץ ובעולם, ובין למידה התנסותית המבוססת על ניתוחי אירוע וסימולציות. שיתוף הפעולה של להב עם בתי ספר למינהל עסקים ברחבי העולם, בהם קלוג וורטון, מאפשר למנהלים חשיפה לצוות מרצים ברמה בינלאומית ולתרבויות עסקיות שונות. ל.ה.ב מקיימת קורסים לקהל הרחב, השתלמויות פנים ארגוניות סגורות, ימי עיון, כנסים ומועדונים מקצועיים למנהלים, בין היתר בשיתוף פעולה עם "גלובס ייזום" ומכון גלובס.

תאריך:  06/03/2003   |   עודכן:  06/03/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il