X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אפריקה הודיעה בישיבה כי לא תשלם 590 מיליון שקל לבעלי אגרות החוב קצרות המועד כהן: "תנו לנו זמן לעסוק ביזמות בזמן הקרוב" אווירה קשה באסיפת האג"ח של אפריקה: אם לבייב לא יכניס היד לכיס נפרק לו החברה
▪  ▪  ▪
טייקון במשבר. לבייב [צילום: פלאש 90]

מאות בעלי אג"ח, שלהם חייבת אפריקה ישראל כ-7.5 מיליארד שקל במהלך השנים הקרובות, הגיעו (א') לאסיפה שזומנה בבית החייל בתל אביב. בעל השליטה בחברה, לב לבייב, לא הגיע לאסיפה ואת החברה ייצגו המנכ"ל איזי כהן, סגן היו"ר נדב גרינשפון, היועץ המשפטי זכיש צימרמן וסמנכ"ל הכספים רון פאינרו.
במהלך האסיפה הודיע צימרמן, כי למרות שלחברה יש את הכסף הנדרש, היא לא תשלם למחזיקי אג"ח מסדרה ט' 590 מיליון שקל בנובמבר הקרוב, זאת בכדי לא להפלות בין הנושים. עם זאת, כהן ציין כי אפריקה תשלם את תשלום הריבית למחזיקי הסדרה. כשנשאל כהן האם אפריקה תחזיר בסופו של דבר את כל ההתחייבויות לאחר הסדר הפריסה, הוא לא השיב באופן חד-משמעי וציין כי הנושא יידון רק עם מחזיקי האג"ח.
אפריקה ביקשה באסיפה למנות נציגות אחידה לכל 13 הסדרות, אך לעומתם, נציגי הסדרות ביקשו להקים נציגות נפרדת לכל אחת מהסדרות בשל ניגודי האינטרסים. כהן לא הסכים למסור שום פרט לגבי ההסדר המתגבש, אלא ציין בכל הזדמנות שהוא מקווה כי הנציגות תורכב בהקדם, ואז ניתן יהיה לדון בהסדר. טענות אלה התקבלו בבוז על-ידי חלק ממחזיקי האג"ח.
מחזיקי סדרה ט', המיוצגים על-ידי עו"ד גיא ליסין, מתכוונים לזמן בקרוב אסיפה נפרדת ולמנות נציגות משלהם כדי לקיים את המגעים מול אפריקה. נאמני 13 סדרות האג"ח של אפריקה הן: הרמטיק נאמנות, זיו האפט נאמנויות, רדניק פז נבו נאמנויות, וחברת שטראוס-לזר נאמנות. הגופים המוסדיים שמחזיקים באג"ח של אפריקה, הינם: פסגות, מנורה, כלל, הראל והפניקס. הנושא העיקרי עליו ידונו מחזיקי האג"ח הינו ההסכמה למינוי נציגות למגעים מול אפריקה.
באסיפה, איזי כהן לא ענה לשאלה מדוע לבייב לא טרח להופיע בעצמו מול המחזיקים, שהלוו לו בשנים היפות מיליארדי שקלים. לעומת זאת, כשנשאל מדוע אפריקה פותחת במהלך של הסדר חוב למרות שברשותה הכספים לשלם ל-2009 ו-2010, ענה כהן כי "אנחנו לא מכריחים אף אחד אלא מבקשים לפתור את הבעיה כבר היום. היינו מספיק זהירים כדי לזהות את הבעיה כבר עכשיו ולא לחכות ל-2011", אמר.
כשנשאלו הנאמנים של הסדרות האם מילאו את תפקידם כשורה, ענה דני עופר (מייסד חברת הנאמנות הרמטיק) כי זה לא הזמן והמקום לדון בכך. האווירה באסיפה הייתה מתוחה, ובמהלכה הנוחכים יצאו וחזרו לתוך האולם. הגופים המוסדיים שאתם שוחחנו, ציינו כי יהיה מאוד לא פשוט לגבש הסדר שיהיה מקובל על כולם, כשסביר להניח כי לא ייתנו לאפריקה דחייה בתשלומים של יותר משנתיים שלוש.
דני עופר, המייצג 7 מתוך 13 הסדרות של בעלי האג"ח של אפריקה ישראל, אמר בישיבה: "ייסדתי את חברת הנאמנות הרמטיק בשנת 1975 ועוד לא נתקלתי בניהול הסדר חוב כה גדול כמו זה של אפריקה". בועז צליח מבית ההשקעות טופ אלפא סיפר כי ההשקעות המאסיביות של לבייב במזרח אירופה ובארצות הברית, הם שהובילו את אפריקה למצב הקשה שבו היא נמצאת כיום. צליח דורש מלבייב להכניס את ידו לכיס ולהמיר לפחות 50% מהחוב למניות.
מנכ"ל אפריקה חזר באסיפה על השתלשלות העניינים שהובילה לכך שאפריקה לא תצליח להחזיר את מלוא החוב לבעלי האג"ח. כהן תלה את מרבית האשמה במשבר העולמי שפגע בתוכניות היזמות והיכולת לממש נכסים, וגרם לנפילת שווי הנכזסים בארה"ב וברוסיה בעשורות אחוזים.
אפריקה פירטה בישיבה את מצבת נכסיה בארה"ב, וציינה כי הבעיה העיקרית הינה בניין ה"ניו-יורק טיימס" ששוויו רשום בספרי החברה ב-220 מיליון דולר, בעוד שהחוב בגינו עומד על כ-710 מיליון דולר. אפריקה ציינה כי בימים אלה היא מקיימת מגעים מול הבנקים המממנים בכדי להקטין את מצבת ההתחייביויות.
סמנכ"ל הכספים של אפריקה אישר את הפרסום ב-TheMarker כי אפריקה פרעה במהלך החודשים האחרונים חוב כ-63 מיליון שקל לבנקים, וציין כי פירעון זה בחלקו נעשה במסגרת מימוש נכס ובחלקו כתשלום אשראי שוטף. כשמחזיקי האג"ח ביקש לפרט, התערב בכעס עוה"ד של אפריקה, אורי ברגמן, וענה כי כל מה שהיה להגיד בנושא - נאמר, ובכך דחה את הרמזים כי מדובר בסוג של העדפת נושים.
"אם לבייב לא יכניס את היד לכיס אנחנו נדאג לפרק לו את החברה", אמר אחד ממחזיקי האג"ח הפרטיים. לעומתו, נציג של גוף מוסדי גדול, ציין כי לבייב וראשי אפריקה אינם רמאים. "הם עשו טעויות, אך על טעויות צריך לשלם. עם זאת, כל ה'עליהום' שעושים באסיפה מיותר".
נכון לשעה זו (19:45) הסתיים השלב שבו ראשי החברה ענו על השאלות של המחזיקים. עם צאתם של ראשי אפריקה מהאולם, ניסו המחזיקים לשאול את כהן וגרינשפון שאלות נוספות, אך כהן, שבדיוק היה במסדרון, ביקש "קצת רחמנות". כעת אמור להיפתח שלב הדיון של מחזיקי האג"ח עצמם.

תאריך:  14/09/2009   |   עודכן:  14/09/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אפריקה ישראל לא תשלם 590 מיליון שקל בנובמבר
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
חובותיה של אפריקה
דג  |  14/09/09 01:56
2
ארור האיש השם מיכשול בפני עיוו
א.ל  |  14/09/09 07:09
3
מה עם הוילה בלונדון ....
קוזלה  |  14/09/09 09:27
4
חמורי בורסה אוכלים קש.וטוב שכך ל"ת
גימלאי מתעב ביבי  |  14/09/09 12:20
5
מוגזם
טלהמשקיע  |  15/09/09 11:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איריס פרחי
בערעור שהגיש נטען שבית משפט שלום החמיר עמו לאור גילו הצעיר    המדינה השיבה שמדובר במכת מדינה ואין להקל עם המערער    בית משפט מחוזי הפחית את תקופת המאסר
איריס פרחי
התובעת טענה שהמסגרת נמכרה כשהיא עקומה והעדשה נפלה    הנתבעת השיבה שהציעה מסגרת חלופית אך התובעת סירבה    בית המשפט ביטל את העסקה והורה לנתבעת להשיב לתובעת את הכסף
איציק וולף
איריס פרחי
לדבריה, הלקוח הרכיב בצורה לא נכונה את לוח האם ופגם בו    התובע התעקש שלא כך היה וביקש את כספו חזרה    בית משפט דחה את התביעה ופסק שהתובע שינה גרסותיו, וגרסת הטכנאי תמכה בנתבעת
עידן יוסף
ראש עיריית באר-שבע ומנכ"ל רכבת ישראל סיכמו על שיקום תחנת הרכבת העותומנית ההיסטורית בבירת הנגב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il