X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
דאו ג'ונס ו-S&P 500 הוסיפו 1.4% נאסד"ק עלה ב-1.7% אלווריון הוסיפה 6.5% על רקע שני חוזים חדשים טבע התחזקה ב-1.2% פלוריסטם נחלשה ב-13.6%
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

המסחר בוול סטריט הסתיים בעליות שערים על רקע היחלשות הדולר מחד והתחזקות הזהב מאידך, בעקבות הערכות כי האינפלציה תתגבר ותשחק את ערכו של הדולר.
דאו ג'ונס התחזק ב-1.4% ל-9,731 נקודות, נאסד"ק עלה ב-1.7% ל-2,104 נקודות ו-S&P 500 הוסיף 1.4% ל-1,055 נקודות.
בשוק הסולידי, מחירי איגרות חוב לעשר שנים של ממשלת ארצות הברית ירדו והתשואה עליהן עלתה ב-0.024% ל-3.2485.
בגזרת המקרו, מחיר הזהב הגיע לשיא חדש. החוזים על הזהב למסירה בדצמבר ננעלו בשיא של 1,039.7 דולר לאונקיה, לאחר שבמהלך יום המסחר נגעו במחיר 1,045 דולר לאונקיה. השיא הקודם עמד על 1,033.9 דולר, והוא נקבע במארס 2008.
דו"ח המכירות של רשתות הקמעונות, הבודק את המכירות באותן חנויות ביחס לשבוע הקודם, הראה עלייה של 0.3% במכירות בשבוע שהסתיים ב-3 באוקטובר. ביחס לאותו שבוע בשנה הקודמת, עלו המכירות ב-1%.
עוד בענף הקמעונות, פדרציית הקמעונות הלאומית בארה"ב (NRF) העריכה כי עונת המכירות לחגים הקרובה תהיה חלשה, לאחר שבסתיו הנוכחי הורים ברחבי המדינה קיצצו בהוצאותיהם על בגדים ואביזרים לילדיהם. ה-NFR העריכה כי המכירות הקמעוניות בין החודשים נובמבר ודצמבר יסתכמו ב-437.6 מיליארד דולר, ירידה של 1% לעומת התקופה המקבילה ב-2008.
עונת הקניות לחגים היא עונה קריטית עבור הרשתות הקמעוניות בארה"ב, והיא מהווה בד"כ 25%-40% מכלל הכנסותיהן השנתיות. עונת הקניות לחגים בשנת 2008 היתה קשה במיוחד עבור הרשתות, אשר נאלצו לעתים להוריד את המחירים ב-70%-80% כדי לעודד את הגדלת היקף המכירות.
יו"ר קרן המטבע הבינלאומית (IMF) דומיניק שטראוס קאהן שיבח את המעבר לפורום G20 כפורום העיקרי להובלת המדיניות הכלכלית במקום פורום G8. עוד שיבח שטראוס קאהן את תיאום המדיניות בזמן המיתון וכינה אותו "חסר תקדים". שטראוס קאהן אמר בוועידת קרן המטבע הבינאלומית והבנק העולמי באיסטנבול כי המשבר הכלכלי לא נגמר, מכיוון ששיעור האבטלה עדין נמצא בעליה במדינות רבות. עם זאת סייג שטראוס קאהן ואמר כי תוכניות התמריצים סייעה למנוע ירידה בתפוקה התעשייתית בעולם.
בתוך כך, אוסטרליה הפכה להיות המדינה הראשונה שהעלתה את הריבית לאחר המשבר מבין מדינות ה-G20. הבנק המרכזי של אוסטרליה העלה את הריבית,לראשונה מאז מארס 2008, ב-0.25% ל-3.25%, והודיע כי יעלה את הריבית שוב בתקופה הקרובה. נציגי הבנק הסבירו את הצעד בכך ש"התקופה הקשה במיתון הנוכחי עברה". לעומת זאת, נשיא הבנק הפדרלי בניו יורק, ויליאם דדלי, אמר אמש כי שיעורי הריבית בארצות הברית ישארו נמוכים לתקופה ארוכה.
בהקשר לדבריו של קאהן אודות העלייה באבטלה, נשיא ארה"ב ברק אובמה שוקל מגוון תוכניות השקעה ממשלתיות והטבות מס כדי להתמודד עם העלייה באבטלה בארה"ב. הממשל האמריקאי שוקל להרחיב את ההשקעות בתשתיות באמצעות חקיקה מחודשת של חוקים שתוקפם עומד לפוג. צעדים נוספים כוללים הארכת תוקפו של חוק המעניק הטבת מס לרוכשי בתים בפעם הראשונה. צעד נוסף שנשקל על ידי הממשל הוא חידוש של הטבת מס לעסקים קטנים.
בענף הבנקאות, יותר משליש מהבנקאים בוול סטריט צפויים לקבל העלאה בבונוסים ב-2009, כך דיווחה היום "בלומברג", על פי ממצאיו של אתר האינטרנט eFinancialCareers.com. כ-36% מתוך 1,074 שהשיבו לסקר אינטרנטי שנערך באתר אמרו שהם צופים כי השכר השנתי בחברות בהן הם עובדים יעלה, ו-11% אמרו כי הוא צפוי לעלות לפחות ב-50%. עוד בענף, גולדמן סאקס הודיע כי הוא נמצא בדיונים עם בנק CIT בנוגע לשינוי תנאי ההלוואה אותה הוא העניק לבנק, בגובה של 3 מיליארד דולר.
אחרי סיום המסחר תדווח יאם ברנדס, המחזיקה ברשתות קנטאקי פרייד צ'יקן ופיצה האט, על תוצאות הרבעון השלישי. אנליסטים חוזים לחברה הכנסות של 2.79 מיליארד דולר ורווח של 58 סנט למניה.
במניות הישראליות, רדוור (2.85% , 11.39), ספקית פתרונות ניהול העומסים לאתרי אינטרנט העלתה את תחזיותיה לרבעון השלישי. החברה חוזה הכנסות של 28.8-29 מיליון דולר לעומת התחזית הקודמת לפיה ההכנסות יעמדו על 27.3-27.7 מיליון דולר, ולעומת תחזיתם של האנליסטים להכנסות של 27.8 מיליון דולר. בנוסף, חוזה החברה כי היא תרשום רווח מתואם של 9-10 דולר למניה לעומת תחזיתה המוקדמת לרווח מתואם של 5-6 סנט למניה.
אלווריון (6.45% , 4.29), ספקית פתרונות תקשורת ה-WiMax, חתמה על חוזה לפריסת רשת תקשורת אלחוטית בקניה עבור ספאריקום. שווי ההסכם עומד על כ-12 מיליון דולר בשלב הראשוני, כאשר הפרויקט מתוכנן להימשך שלוש שנים במהלכן תפרס רשת WiMAX ברחבי קניה עבור בתי מגורים ולקוחות עיסקיים. בנוסף, אלווריון נבחרה על ידי קלירווייר כספק פתרון ה-WiMax של החברה בספרד. למרות שככל הנראה לחוזה אין משמעות כלכלית גבוהה, עצם החבירה לקלירווייר היא פתיחת דלת עבור החברה הישראלית.
בעקבות העלאת התחזיות של מלאנוקס (3.27% , 17.7), ספקית פתרונות התקשורת לשרתים ולבסיסי מידע, החליטו באוסקר גרוס להעלות את מחיר היעד למניה מ-17 ל-20 דולר ולשמור על המלצת "קנייה". האנליסט יונתן קרייזמן כתב כי בבית ההשקעות ממשיכים לראות בחברה כסיפור צמיחה אטרקטיווי, כאשר פיתוחי מלאנוקס בתחום רשתות האת'רנט ממצבות את החברה כשחקן בעל ערך בשוק מרכזי המידע הארגוניים.
הרשות האירופאית להגבלים עסקיים ערכה בדיקה בחברות התרופות טבע (1.15% , 50.94), סאנופי-אוונטיס ונוברטיס בנוגע לחשד ל-"נהלים עסקיים אסורים". כך, על פי בלומברג. זו הפעם השלישית שהאיחוד האירופי בוחן חברות תרופות מאז החל האיחוד האירופי לחקור את תעשיית תרופות בינואר 2008.
פלוריסטם, המפתחת טכנולוגיה ייחודית לריפוי משקם באמצעות תאי הגזע לטיפול במחלות כלי דם ומחלות ממאירות, גייסה 3 מיליון דולר ממשקיעים מוסדיים בארה"ב. פלוריסטם חתמה על הסכמים למכירת מניות ואופציות בהיקף של 3 מיליון דולר, במסגרתם נמכרו 2.7 מיליון מניות וכתבי אופציה לרכישת מיליון מניות נוספות במחיר של 1.12 דולר למניה - דיסקאונט של 20% על מחיר המניה אמש בתום המסחר, שעמד על 1.32 דולר. בנוסף, קיבלו המשקיעים אופציות נוספות לתקופה של חמש שנים במחיר של 1.6 מיליון דולר למניה.

תאריך:  06/10/2009   |   עודכן:  06/10/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המסחר בוול סטריט הסתיים בעליות שערים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת אתר ערוץ הספורט
נשים: אלופת היורוליג, ללא 2 מכובות העל שלה, טיילה מול האלופה הישראלית
מאיה שני
בנאום שנשא נשיא ארצות הברית אובמה במרכז ללוחמה נגד טרור התחייב הנשיא להמשיך ולהיאבק בטרור באפגניסטן, לרבות באל-קאעידה
מאיה שני
הסופר האמריקני אדגר אלן פו שלא זכה לקבורה נאה ב-1849 יזכה לטקס שני ביום ראשון הקרוב    הפעם צפויים להגיע לטקס לפחות 350 אנשים, ביניהם שחקנים שישאו הספדים בשם בני דורו
עופר וולפסון
מנכ"ל מיקרוסופט מנהל באופן אישי את סקרי דעת הקהל בקרב הארגונים שזכו לקבל לבדיקה מוקדמת את מערכת ההפעלה הבאה של החברה    בין המבקרים: בנו בן-העשרה של באלמר
אייל גרוסברד
הישראלי מכוון גבוה, על אף הדיווח שוויטוריה נקלעה לקשיים כלכליים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il