X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
דאו ג'ונס ונאסד"ק התחזקו ב-0.6% סרגון זינקה ב-14.6% על-רקע שני חוזים חדשים בארה"ב טבע עלתה ב-1%; אלקואה הוסיפה 1.1%
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

אופטימיות לקראת סוף השבוע בוול סטריט על-רקע דוחות טובים מהצפוי שפירסמה אתמול יצרנית האלומיניום הגדולה בארה"ב, אלקואה, ועל-רקע נתוני מקרו חיוביים הובילו את וול סטריט לעליות.
דאו ג'ונס התחזק ב-0.6% ל-9,787 נקודות, נאסד"ק עלה ב-0.6% ל-2,124 נקודות ו-S&P 500 הוסיף 0.7% ל-1,065 נקודות.
בשוק הסולידי, מחירי איגרות חוב לעשר שנים של ממשלת ארצות הברית ירדו והתשואה עליהן עלתה ב-0.08% ל-3.255%.
בגזרת המקרו: נתון דורשי דמי האבטלה החדשים ירד ל-521 אלף בשבוע שעבר, ירידה של 33 אלף, בניגוד לתחזיות האנליסטים שהעריכו כי מספר דורשי האבטלה צפוי לצמוח.
הגירעון בתקציב ממשלת ארה"ב לשנת הכספים 2009, שהסתיימה ב-30 בספטמבר, הסתכם ב-1.4 טריליון דולר - שיא של 64 שנה - כך דיווח אתמול משרד התקציב האמריקני. סך הגירעון היה בשיעור של 9.9% מהתמ"ג של ארה"ב - פי שלושה משיעורו בשנת הכספים 2008.
עונת הדוחות נפתחה אתמול: ג’יי פי מורגן צ’ייס (-0.88% , 45.3) וגולדמן סאקס (-1.21% , 188.17), הבנקים הגדולים ביותר בארה"ב שהחזירו עד כה את כספי הסיוע הממשלתיים שקיבלו, צפויים לדווח על רווח ברבעון השלישי של 2009, בעוד שענקית הפיננסים סיטי (0.22% , 4.65) תדווח על הפסד נוסף.
על-פי ההערכות, ג'יי.פי מורגן שילש את רווחיו ברבעון השלישי ל-2.05 מיליארד דולר. גולדמן סאקס כמעט שילש גם הוא את רווחיו ל-2.3 מיליארד דולר, בעוד שסיטי צפויה לדווח על הפסד של 2.6 מיליארד דולר - הפסד רבעוני שישי מתוך שמונה רבעונים.
אתמול דיווחה אלקואה (1.06% , 14.35) (סימול AA), יצרנית האלומיניום הגדולה בארה"ב, על רווח רבעוני מפתיע, לאחר שלושה רבעונים רצופים של הפסד. החברה רשמה ברבעון רווח נקי של 77 מיליון דולר או 8 סנט למניה לעומת רווח של 268 מיליון דולר או 33 סנט למניה בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. הכנסות החברה בתקופה המדווחת הסתכמו ב-4.6 מיליארד דולר - מעל תחזיות האנליסטים.
משרד המשפטים האמריקני פתח בחקירה ראשונית בשאלה האם ענקית המחשוב יבמ (-0.4% , 122.29) ניצלה לרעה את מעמדה בשוק המחשבים המרכזיים (מיינפריים), שעודם חיוניים לעסקים גדולים רבים בעולם. החקירה נמצאת בשלבים מוקדמים, ולא בהכרח תוביל לתביעה נגד יבמ.
דל (2.99% , 15.82), יצרנית המחשבים השניה בגודלה בעולם, תשיק בארה"ב טלפון חכם שיהיה מבוסס על מערכת ההפעלה אנדראיד של גוגל, ויופעל על-ידי AT&T. דל מתכננת להשיק את הטלפון החכם שלה בסין, שיריץ גרסה של מערכת ההפעלה שהותאמה לשוק הסיני, oPhone. הטלפון החכם של דל עשוי להיכנס לשוק כבר בשנת 2010.
במגזר הרכב: פולקסווגן (1.15% , 114.31), יצרנית המכוניות הגדולה באירופה, צופה כי מכירות המכוניות ברחבי העולם יחזרו לרמה שהייתה לפני תחילת המשבר - לא לפני 2013. מנכ"ל יצרנית המכוניות מרטין ווינטרקורן אמר כי "ברור לנו גם ששנת 2010 תהיה שנה מאוד קשה. שנם סימנים הולכים וגוברים לכך שהמשבר עשוי להיות מאחורינו, אבל ייקח זמן עד שהשוק יתאושש".
ובמניות הישראליות: סרגון נטוורקס (14.55% , 9.45), ספקית פתרונות תקשורת בקצבים גבוהים לדור הבא של רשתות אלחוטיות, תשתף פעולה עם אלווריון (0.69% , 4.36) ותספק פתרונות תמסורת (backhaul) מתקדמים עבור תשתית רשת Wimax בפס רחב של חברת אופן ריינג' באזורים כפריים, כאשר הכנסותיה של סרגון צפויות להגיע לכ-10-20 מיליון דולר מהעסקה על-פי הערכות בשוק. בנוסף, חתמה סרגון עם ספק WiMax אמריקני ששמו לא פורסם על עסקה לאספקת פתרונות החברה שהוערכה בשוק במספר מיליוני דולרים. על-פי הערכות, הספק האמריקני הוא קלירווייר.
שבועיים אחרי שמימש ומכר מניות בהיקף של כ-11 מיליון דולר, מבקש מריוס נכט, סגן יו"ר דירקטוריון צ’ק פוינט (-0.44% , 29.27) ואחד ממייסדיה, לדלל שוב את החזקותיו בחברה. נכט ביקש לממש כ-200 אלף מניות, כאשר תאריך המכירה המשוער למכירתן היה ה-6 באוקטובר. על-פי שער הסגירה של המניה באותו יום, שהיה 29.19 דולר למניה, שוויין של המניות הסתכם ב-5.8 מיליון דולר.
הרשות האירופאית להגבלים עסקיים ערכה בדיקה בחברות התרופות טבע (0.98% , 51.37), סאנופי-אוונטיס ונוברטיס בנוגע לחשד ל"נהלים עסקיים אסורים". האיחוד האירופי בודק האם יצרני התרופות משתמשים בפרקטיקות שונות הכוללות שימוש בפטנטים ובהסדרי תביעות כדי לדחוף מחוץ לשוק תרופות גנריות זולות.
גילת רשתות לוויין (0.93% , 4.34) תספק רשת תקשורת לוויינית ל-Cable & Wireless Panama. הרשת תשמש למתן שירותי אינטרנט למאות בתי ספר ברחבי פנמה. שווי העסקה מוערך על-ידי גורמים בשוק בכ-2-1 מיליון דולר.

תאריך:  08/10/2009   |   עודכן:  08/10/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נתוני המקרו שלחו את וול סטריט לעליות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
העיתונאי בן דרור ימיני חשף כי עיריית תל אביב תעניק לאמן דוד ריב את הפרס החשוב ביותר שלה    זאת למרות שקרא להחרים את העיר שהוקמה על חורבות כפרים פלשתינים
איציק וולף
נהגת לא צייתה לרמזור אדום והתנגשה בצומת ברכב הסעות    אחת ההרוגות הייתה בחודש השמיני להריונה
עופר וולפסון
ראש עיריית ת"א שלח מכתב לשר האוצר שטייניץ בו פירט את סגולות הרכב הדו-גלגלי בפתרון בעיות החנייה בערים, בהפחתת זיהום האוויר ובערכיו החברתיים    "אין לפעול בעניין רק מתוך שיקול כלכלי צר"
מאיה שני
קולה העמוק של ג'והנסון כשחקנית מקבל תפנית נחמדה בשירים בסגנון פולק ובמבטא מתקתק של נערת קאנטרי    סקרלט ג'והנסון ופיט יורן
איציק וולף
אביו של סעד אשרף איברהים שנשכח במכונית על-ידי הגננת ומת אמר שהיה סולח לה אם לא הייתה מנסה לטשטש ראיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il