X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יוסי בכר, בן 51, כיהן בתפקיד מנכ"ל משרד האוצר בין השנים 2003-2007
▪  ▪  ▪
יוסי בכר [צילום: פלאש 90]

יוסי בכר, לשעבר מנכ"ל משרד האוצר ימונה לתפקיד יו"ר בנק דיסקונט (-2.89%, 705.0), כך נודע ל-TheMarker. הידיעה על מינויו של בכר באה לאחר שאתמול בערב נודע בעלי השליטה בבנק - קבוצת ברונפמן-שראן, ביקשו מהיו"ר הנוכחי שלמה זהר לסיים את תפקידו השנה.
ההערכות הן כי בעלי בנק דיסקונט, קבוצת ברונפמן-שראן, מעוניינים כי חילופי היו"ר יתבצעו "כמה שיותר מוקדם", וזאת מחוסר שביעות רצון מתפקודו של היו"ר הנוכחי. זהר מסר אמש בתגובה כי: "החוזה שלי מסתיים בסוף שנת 2010". מקבוצת ברונפמן-שראן סרבו להגיב לידיעה.
יוסי בכר, בן 51, כיהן בתפקיד מנכ"ל משרד האוצר בין השנים 2007-2003. קודם לכן, דחה הצעה של נגיד בנק ישראל, דוד קליין, להיות המפקח על הבנקים. גולת הכותרת של תקופת כהונתו באוצר היא רפורמת בכר, שבמסגרתה מכרו הבנקים את קרנות הנאמנות וקופות הגמל שהיו ברשותם לגופים פיננסיים אחרים.
לפני שהצטרף לאוצר היה בכר שותף-מנהל במשרד רואי החשבון ליובושיץ-קסירר, מהגדולים בישראל. הוא בוגר האוניברסיטה העברית בירושלים בכלכלה ובחשבונאות (בהצטיינות) ב-80', מוסמך במינהל עסקים ובעל דוקטורט במימון מאוניברסיטת ברקלי בקליפורניה. בין 1986 ל-1991 לימד בבית הספר למוסמכים במינהל עסקים באוניברסיטת קולומביה בניו-יורק. ב-1993-1990 היה יועץ לרשות ניירות ערך בתחום התקינה החשבונאית. הוא היה חבר בכמה ועדות מקצועיות של לשכת רואי החשבון. מ-90' הירצה בכר בבית הספר למינהל עסקים של אוניברסיטת תל אביב.
בהודעה שפירסם הבוקר בנק דיסקונט, נאמר כי בעלי השליטה העבירו בקשה בעל-פה ליו"ר הדירקטוריון, במסגרתה נתבקש לסיים את תפקידו בבנק עד סוף השנה. בהודעה מצוין כי על-פי החוזה בין יו"ר הדירקטוריון לבין הבנק, תקופת העסקתו נקבעה במקור ל-5 שנים, החל מ-6 בפברואר 2006 ועד ל-5 בפברואר 2011.
הפיקוח על הבנקים ביקש להבהיר היום כי לא ידוע לו על אירוע כלשהו בבנק דיסקונט שהוביל לפנייה של ברונפמן-שראן ליו"ר הבנק להתפטר. מהפיקוח נמסר כי הוא החל בבדיקת השתלשלות האירועים, התנהלות הגורמים המעורבים וקיום כללי ממשל תאגידי נאות, כאמור, ללא קשר להתנהלות ספציפית של בנק.
במערכת הבנקאות הופתעו אתמול (שבת) מהידיעה, ובורסת השמות למציאת מחליף לזהר נפתחה כמעט מייד. שני השמות שעלו כמועמדים אפשריים הם ד"ר יוסי צ'חנובר, המכהן גם כדירקטור בבנק, ואהוד שפירא, יו"ר הפניקס ולשעבר משנה למנכ"ל בנק לאומי.
רו"ח שלמה זהר היה מבעלי משרד רו"ח זהר את זהר, שהתמזג לפני כשנה עם משרד רו"ח ברייטמן אלמגור. הקשר בין זהר למתיו ברונפמן נוצר כאשר זהר טיפל במספר חברות שהיו בשליטת ברונפמן. זהר נכנס לתפקידו בתחילת שנת 2006, כאשר קבוצת ברונפמן-שראן קיבלה את השליטה בבנק דיסקונט.
בנק דיסקונט מוחזק על-ידי קבוצת ברונפמן-שראן (26%) ומדינת ישראל (25%) שמחזיקה במניות באמצעות קבוצת מ.י. נכסים. בתקופה הקרובה מתכוונת המדינה למכור את החזקותיה בדיסקונט דרך הבורסה. מכירת המניות על-ידי המדינה לא תשפיע על השליטה בבנק.
דיסקונט, הבנק השלישי בגדלו בישראל, נסחר על-פי שווי שוק של 7.1 מיליארד שקלים. החלפתו של זהר אינה החלפה מתוכננת, והיא מצטרפת להחלפתו של יו"ר בנק הפועלים דני דקנר, ביאיר סרוסי בשנה האחרונה (החלפה שנעשתה לאחר מאבק קשה מול הפיקוח על הבנקים). שינוי זה מצטרף גם להחלפה אפשרית של יו"ר בבנק לאומי במועד החלפת הדירקטורים בבנק בשנת 2010. עם זאת, לאור כוונת המדינה למכור את החזקותיה בבנק לאומי, מתרבות ההערכות כי על-מנת למנוע טלטלות בבנק תוארך כהונתו של איתן רף, יו"ר הבנק הנוכחי.

פורסם במקור: אתר דה מרקר
תאריך:  01/11/2009   |   עודכן:  01/11/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רו"ח יוסי בכר יחליף את עו"ד שלמה זהר
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
רו" ולא עו"ד !!!!!!!!
משה 5  |  3/11/09 12:24
2
אוי וא ואוי!זה הבכר שהרס לנו פ
ראספוטין בן מדביד  |  5/11/09 22:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמית גולדברג
החברה מתכוונת להוציא מתחרה ל-Daily Edition של Sony ול-Amazon    המכשירים צפויים לצאת לשוק בעוד כארבעה חודשים, וההבטחה היא שהמחירים יהיו "תחרותיים"
איתי מקמל
נטבוק 10.1 אינצ’ מבוסס מערכת האנדרואיד עם מעבד Snapdragon 1GHz    צפוי להגיע עד חודש מרס 2010
עידן יוסף
יעקב גלברד יהיה גם כן חבר בדירקטוריון החדש של פרטנר    אילן בן-דב: "לא רכשתי את אורנג' רק כדי לעשות כסף; מתפקידנו לספק את צורכי הציבור הן באמצעות אג"ח והן באמצעות מניות"
שלומי לוי
פרל ג'אם באקורד סיום, ברברה סטרייסנד עדיין מאמינה שהאהבה היא התשובה להכל והחיילים חוזרים הביתה
צבי זרחיה
ועדת השרים לחקיקה אישרה את הצעת החוק    מליאת הכנסת תצביע ביום רביעי הקרוב בקריאה הטרומית על הצעת החוק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il