X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
תושבי רגבה, אילת ופארק צמרת שבתל אביב התבשרו השבוע כי ייתכן שעברייני הצמרת אבנר הררי ומיכאל מור ייהפכו בקרוב לשכניהם החדשים אם יש דבר שלא צריך להדאיג אותם, זו ירידת ערך הנכס. תשאלו את אהוד ברק - עד לא מזמן שכן של עמיר מולנר
▪  ▪  ▪
חולק את ועד הבית עם אהוד ברק. עמיר מולנר [צילום: פלאש 90]

העבריינים שרצו לחסל את ראש משפחת הפשע יעקב אלפרון הצליחו לעשות זאת לפני שנה - באמצעות מטען חבלה שהוטמן במכוניתו בדרך נמיר שבתל אביב. אבל הם (או חבריהם) ניסו כנראה גם כמה פעמים לחסל אותו בביתו השוכן ברחוב השחר, בלב שכונת יוקרה ברעננה.
"לילה אחד, ב-12 בלילה אני פותח את החלון ורואה ניידות משטרה ורכבים של מכבי אש", מספר שכנו לשעבר של אלפרון, "התברר שלעבר אחד הבתים ברחוב נזרק רימון, ולא לעבר ביתו של אלפרון. זה מעורר חשש ומרתיע". לדבריו, "זה מצחיק לספר לחברים שאתה אומנם גר ברעננה, אבל יש לך שכן כמו אלפרון ורימוני גז נזרקים לך ליד הבית. זה בעיקר מטריד כשעוברים ליד הבית שלו ורואים את כל האבטחה. פעם אחת ההורים שלי הוציאו את הילדים מהגנים ולא יכלו לקחת אותם הביתה כי סגרו את הרחוב למשך שלוש שעות. מסתבר שהטמינו לאלפרון מטען חבלה מתחת לרכב". השכן מתבדח ונשמע משועשע יותר מאשר מודאג: "זה קוריוז, עוד סיפור לספר לחבר'ה בשבת".
אלפרון לא היה העבריין הבכיר היחיד שעבר לגור בשכונת יוקרה וגרם לשכניו לחשוש בלילות. כמוהו גם עברייני צמרת שגדלו בגבעת שמואל או פרדס כץ, עברו לגור באזורי מחייה איכותיים יותר.
כך, למשל, עמיר מולנר גר במגדלי אקירוב בתל אביב ולאחר מכן עבר לשיכון ההסתדרות ברמת גן; אסי אבוטבול גר ברמת פולג לפני שהחליף את הכתובת לכלא גלבוע; אחיו ושותפו לתא, פרנסואה אבוטבול, גר עד לא מזמן בפרויקט צמרות בהרצליה; ריקו שירזי גר במרינה בהרצליה; שלום דומרני גר במושב עוצם הסמוך לאשקלון; זאב רוזנשטיין גר בהוד השרון עד למאסרו; ומאיר אברג'יל גר בכפר טרומן. לגבי אברג'יל, אחד מתושבי כפר טרומן סיפר כי כשהשכן החדש ביקש לקנות בית ביישוב, נערכה הצבעת תושבים בעניין ואיש לא אזר אומץ להצביע נגד. אותו תושב מגדיר כיום את אברג'יל כ"תושב למופת".
השבוע פורסם כי תושבים חדשים מצטרפים למעגל השכנים המודאג: בימים הקרובים צפוי העבריין מיכאל מור להשתחרר מכלא גלבוע וצפוי, כך לפי דיווחים בתקשורת, לחפש לעצמו בית במושב רגבה הסמוך לנהריה. תושבי המושב כבר התארגנו כדי למנוע ממור את הכניסה. כנראה רווח להם, כשיומיים אחר כך דווח כי מור מתכנן בכלל לעבור לגור באילת. כך או אחרת, תושבי רחוב עין בוקק שבשכונת שחמון היוקרתית באילת, אחד מיעדי המגורים האפשריים של מור, כבר נכנסו לכוננות ספיגה.
גם אבנר הררי, המוכר בתקשורת בתואר "המחסל מספר 1", אמור להחליף את כתובתו מכלא הדרים לכתובת יוקרתית בהרבה; לפי הדיווחים בתקשורת, מקורביו שכרו לו דירה בקומה ה-41 באחד ממגדלי היוקרה שבפארק צמרת בתל אביב, "עם נוף לים, כמו שאבנר אוהב". משימת האבטחה של המגדל נראית גדולה מתמיד למידותיו של השומר המנומנם בכניסה.
המחירים לא יורדים
חרדתם של התושבים בעקבות שכנותם עם סלבריטאי העולם התחתון מובנת - אף אחד לא רוצה לגור ליד יעדי חיסול. אך האם לדיירי מגדלי פארק צמרת, תושבי רגבה או אילת יש סיבה ממשית לדאגה מהשכן החדש? לא בהכרח - לפחות מבחינת ערך הנדל"ן.
מחירי הבתים ברחוב השחר ברעננה, שבו התגורר אלפרון, לא נפגעו ולו באחוז בגלל השכן המפורסם. "לאף אחד אין בעיה לגור ברחוב השחר", אומר מני קזז, זכיין רימקס רעננה. "אנחנו משווקים שם כמה בתים ולא שמעתי לקוחות שלא רוצים לגור שם בגלל אלפרון. משמועות ברחוב אני דווקא שומע שהוא היה שכן טוב והמשפחה טובה ועוזרת לשכנים. רחוב השחר הוא רחוב יקר של בתים צמודי קרקע. אני לא יודע איך זה היה אם הוא היה גר בבניין דירות".
אז נעבור למגדל דירות: לא הרחק מדירתו העתידית של הררי במגדלי פארק צמרת, במגדלי אקירוב, שם התגורר עד לאחרונה העבריין עמיר מולנר בשכנות לשר הביטחון אהוד ברק ובכירים נוספים במשק - ככל הנראה, מחירי הדירות לא נפגעו. באחרונה פורסם שברק העמיד את דירתו למכירה במחיר של 30 מיליון שקל. הוא אומנם עדיין לא הצליח למכור אותה, אבל אי-אפשר להאשים בכך את מולנר, שכבר עבר דירה לרחוב נחמיה תמרי, אזור מגורים יוקרתי ברמת גן.
"משפחת אבוטבול משלמים ועד בית"
עזיבתו של מולנר את מגדלי אקירוב כנראה לא העציבה את שכניו. אמנם, ערך נכסיהם לא נפגע, אבל מולנר ו"חייליו" מהווים יעד חיסול מוכר, מה שבוודאי לא הסב נחת לדיירי המגדלים. בתקופת מגוריו שם נרשמה תקרית אחת, שבמהלכה הזעיק אורי לוזון, מקורבו של מולנר, את המשטרה למקום, לאחר שגילה חפץ חשוד מתחת למכוניתו. בסופו של דבר היה מדובר באזעקת שווא.
דיירי רחוב הלילך בשכונת רמת פולג שבנתניה דווקא נאלצו להתמודד עם אירוע אמיתי למדי: בדצמבר 2005 נורה ברחוב טיל לאו, אך פגע בכביש ולא גרם לנפגעים. ברחוב זה גר מי שהורשע לפני כחצי שנה בניהול ארגון פשיעה, אסי אבוטבול.
"באותה תקופה הייתה פניקה ברחוב, היה פחד", אומר מתווך מנתניה. "היה חשש ללכת עם הילדים ברחוב, אנשים אמרו 'זה מסוכן'. אסי הסתובב עם טבעת של מאבטחים סביבו ובבניין היו אבטחה ומצלמות, אבל כבר שנתיים וחצי שהוא בכלא והשכנים כבר שכחו מזה". המתווך מוסיף כי לשכנים אין שום בעיה עם משפחת אבוטבול - הם 'לא נופלים בקטנות', משלמים מסי ועד בית ושומרים על פרופיל נמוך.
ביתו של אבוטבול ברמת פולג שוכן בבניין בן תשע קומות, אבל זה לא ממש השפיע על מחירי הדירות בבניין עצמו או ברחוב שבו הוא שוכן. "פעם אחת היה לי לקוח שסרב לקנות דירה בבניין של אבוטבול, אבל הצלחתי למכור את הדירה לבסוף במחיר סביר", אומר המתווך, "הבניין של אסי הוא הבניין הכי טוב ברחוב, ובסך-הכל לא הרבה דיירים מוכרים שם דירות, אז אי-אפשר להגיד שהמחירים ירדו בגללו. אבל נתניה השתנתה. פעם הייתה פה תקופה שעבריינים יצאו לרחובות עם אבטחה כבדה, סגרו רחובות, היה דאווין של מאפיה, כמו בסרטים. אבל כיום זה לא קיים. חלקם, כמו אסי, יושב בכלא, ואחרים, כמו אחיו פרנסואה, עזבו את העיר".
"רוזנשטיין שילם ולא עשה שרירים"
משה שנבורן, זכיין אנגלו סכסון בהוד השרון, לא רואה שום בעיה בעובדה שלזאב רוזנשטיין יש בית בהוד השרון ומשפחתו עדיין מתגוררת שם. להיפך, אפילו היו לו עסקים אתו, כשהוא בנה את הוילה החדשה שלו ברחוב הדסים שבשכונת רמת הדר בעיר. רוזנשטיין היה זקוק לשטח נוסף כדי להגדיל את החניה של הבית שלו, ולשנבורן היה שטח בפרויקט קוטג'ים שהוא יזם ממש בצמוד. "הוא היה בסדר גמור, שילם בזמן ולא עשה שרירים", מספר שנבורן.
לשאלה אם השם 'רוזנשטיין' פגע במחירי הבתים, עונה שנבורן באופן נחרץ: "בכלל לא. בפרויקט שאני מקים בצמוד לוילה החדשה של רוזנשטיין יש ארבעה קוטג'ים, ושלושה כבר נמכרו. הרוכשים ידעו על השכן המפורסם, בוודאי. מי ששם 4-5 מיליון שקל על בית, בודק את הדברים האלה. לא מזמן לקוח שלי, שהוא תושב חוץ, מכר את הבית שלו, שהיה הבית הצמוד לביתם של משפחת רונזשטיין, והוא מכר את הבית בלי שום קושי ובלי להוריד אגורה מהמחיר", מוסיף שנבורן. והאבטחה הכבדה סביב הבית? שנבורן צוחק: "יש לך ביטחון. זה כמו שומר בכניסה לרחוב. חוץ מזה, לא היה ניסיון לחסל אותו בתקופה שהוא היה בהוד השרון".
דיירת ברמת הדר נשמעת קצת פחות אופטימית משנבורן, "אם הם יעברו לכאן, זה יכול להטריד. אחרי הכול כבר שמענו על חיסולים שבסוף מי שנפגע בהם היו האנשים בסביבה". אבל גם היא לא מודאגת לעת עתה, שכן הוילה החדשה של רוזנשטיין עומדת מאובטחת אך ריקה - משפחת רוזנשטיין טרם עברה לגור בה.

תאריך:  13/11/2009   |   עודכן:  13/11/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אהוד ברק
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כיצד משפיעים עברייני הצמרת על מחירי הדירות?
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אני לא מבין את המתווך
עידן מילר  |  14/11/09 19:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דנית אמינוף
בערב שבו ניסה צביקה להימלט מפס ייצור הכוכבים ולחשוף "אני" אמיתי, הוא מצא עצמו לכוד בתוך קהל של התעשיה, שבעיקר צחק. למה? כי ככה הוא רגיל
מערכת אתר ערוץ הספורט
EHF: הגרמנים לא ריחמו 22:43. גלעד מאור: "הם עשו אותנו קטנים"
עופר וולפסון
רשמה הפסד נקי של כחצי מיליון ש"ח ברבעון עקב מחיקה בסך כ-1.3 מיליון ש"ח בגין מכירת 50% ממניותיה הנותרות בגט-איט    הכנסות החברה רשמו גידול של 5.1% לכ-10.1 מיליון ש"ח
עופר וולפסון
הקמפיין של לשכת הפרסום הממשלתית הוכן בעלות של כ-3 מיליון ש"ח    יציע "טיפים" לחיסכון בצריכה ויוצג בכל אמצעי התקשורת
איציק וולף
נשיא סוריה קבע כי רק הסכמה עקרונית למסירת שטחים תסלול הדרך למשא-ומתן    על תפיסת ספינת הנשק: שקר ישראלי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il