X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שלשום פרסם ארגון "הצילו את הילדים" - "Save the Children" - דוח מפורט, העוסק במצבן של אמהות וילדיהן בעולם. המציאות המוצגת במסמך זה קשה, והתמונה העולה ממנה קשה עד מבהילה עד מאוד
▪  ▪  ▪

לפי הדוח 28,000 ילדים עד גיל 5 מתים בעולם מדי יום ביומו. 10.1 מיליון ילדים בשנה, מאה מיליון ילדים בעשר שנים בלבד. מעל חצי מיליון אמהות מתות בשנה בעת הלידה, רובן הגדול ב-60 המדינות העניות בעולם, אלו הסובלות הכי הרבה תחת עולו של הקפיטליזם הניאו ליברלי. ב-20 ממדינות אלו יש עלייה בתמותת ילדים ואימהות בשנים האחרונות.
התמותה הזאת והנתונים המספריים העולים ממנה, מציגים תמונה, שעוצמת הזוועה שלה עולה על כל סיפורי התעמולה הקפיטליסטיים, הנוגעים לדוגמא בסיפורים מסמרי השיער על שלטון האימה הקומוניסטי בברית המועצות לשעבר. וזאת כמובן מבלי להמעיט בעוולות, שבוצעו בשמו של הפטרנליזם הפיאודלי הרוסי ולא הקומוניסטי. במבט קצת יותר מפוכח ומדויק בפרטים, מתבהרת התמונה הנכוחה של האויב האמיתי: אז מי אמר שהקפיטליזם הוא לא האויב הזה.
מחבריו של הדוח טוענים, כי באמצעים פשוטים וזולים ניתן היה למנוע את מותם של יותר משישה מיליון מילדים אלו. המוות שלהם, לפי הדוח של ארגון "הצילו את הילדים", נובע מחוסר טיפול רפואי, מחסור בחיסונים לחצבת ומחלות אחרות מהסוג הזה, דלקת ראות ושלשולים לא מטופלים. כמו כן חושף הדוח, שגם במדינות המפותחות פחות יש פערים גדולים בין החמישון החמישי - העשיר יותר - לבין החמישון הראשון – היותר עני. יש לציין, כי אילו תמותת הילדים היתה דומה בכל האוכלוסיה, אזי ניתן היה למנוע את מותם של ארבעה מיליון ילדים מדי שנה.
כאשר בוחנים מה קורה במדינות המתועשות, נמצא שבעשרת המקומות הראשונים המדרגים את מצבן של אימהות, נמצאות כמעט כרגיל, החשודות הקבועות: שבדיה, איסלנד, נורבגיה, ניו-זילנד, אוסטרליה, דנמרק, פינלנד, בלגיה, ספרד וגרמניה. ארה"ב מדורגת רק במקום ה-26 אחרי לטבייה ולפני סלובקיה. ישראל אינה נמצאת בקטגוריה של המדינות המפותחות, אלא בקטגוריה השנייה של המדינות הפחות מפותחות.
מלבד הדירוגים והסטטיסטיקות היבשות המובעות לעיל, בזמן כתיבת שורות בודדות אלו מתו עוד 1,167 ילדים מתחת לגיל 5 בעולם קפיטליסטי, אגואיסטי, אינדיבידואליסטי ומזוויע. אבל האמת, כשמתבוננים בתמונות התאונה בצומת אזור, כפי ששודרו לפני כיומיים, בה נראים חסידי הטורבו קפיטליזם האטומיסטי הישראלי, עומדים על דם הנהג, שנפגע בתאונה וגוסס לאיטו למוות, לא צריך להתפלא כל כך על העולם המזוויע הזה שבו אנו חיים.

הכותב הנו עיתונאי עצמאי ומשמש ככתב כלכלי חברתי באתר חדשות סקופ.
תאריך:  10/05/2007   |   עודכן:  10/05/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דוד זינגר
אלימות, ירידה בתוצאות המבחנים במדע או במתמטיקה, הבנת הנקרא הירודה ועוד כל אלא אינם רק תוצאה של חוסר תפקוד נכון של בתי הספר, אלא דווקא תוצאה של תרבות והווי החיים שהתפתחו בשנים האחרונות
נעם בדין
גזר דין מוות לאחוז גבוה מילדי שדרות, אשר לא יהיו מסוגלים להגיע בזמן ל"מרחבים הממוגנים", במקרה של פגיעת טיל עזתי בבית הספר
שושנה ויג
עם תלמידים כאלה, מי צריך מורים בכלל? ראיון עם התלמידה שרה דואק מבית הספר הדמוקרטי בחדרה
מנחם ברוד
נהרות אדם שטפו את הדרכים המובילות לכותל המערבי, למערת המכפלה ולקבר רחל. זו היתה ההתרגשות הטבעית של בנים השבים לארצם, "ושבו בנים לגבולם"
דני רשף
צה"ל צריך בעתיד למדוד את הצלחתו בשורות השבויים הנאספים למכלאות ושסיכוייהם לראות את קרובי משפחתם בעתיד הקרוב מותנה בגורלו של גלעד שליט או בקצב מטחי הקסם על שדרות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il