X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לשכת עורכי הדין עומדת בפני בחירות לתפקיד ראש הלשכה מועמד המבקש את אמון עורכי הדין בבחירות הקרובות חייב להציג תוכנית פעולה ממשית נגד הצפת המקצוע מדובר לא במאבק של גילדה אלא במאבק צודק וחיוני מאין כמוהו לחברה הישראלית
▪  ▪  ▪

חידוש אחד כבר התרחש בלשכת עורכי הדין. כל המועמדים המתמודדים על תפקיד ראש הלשכה נשבעים בקול רם וצלול כי יילחמו בהצפת המקצוע. זאת כחלק מהבטחות הבחירות המקובלות מאז ומתמיד ושמטרתן להוכיח כי דאגת המתמודדים אכן נתונה לפרנסת עורכי הדין.
בכך סוטים המועמדים מהמדיניות הנחרצת אותה הנהיג ראש הלשכה היוצא, ד"ר שלמה כהן, אשר מצאה ביטוי בדברים שכתב לחברי הלשכה שלהלן העתקם:
"בנסיבות קשות כאלה יש פיתוי גדול לחפש פתרונות פלא ומקסמי שווא למיניהם: "לסגור את המכללות", "להקשות את בחינות הכניסה", ועוד כהנה וכהנה עצות אחיתופל למיניהן. אל לנו להיכנע להבלים אלה. לא זו בלבד שעמדות כאלה אינן בדין, ואינן מתיישבות עם חובותינו כמוסד ממלכתי, אלא שכל ניסיון לנהוג כך נועד לכישלון, כפי שהוכח בעבר; עמדות כאלה רק גורמות פיחות קשה במעמדנו ותדמיתנו. עלינו להתייצב מול המציאות כפי שהיא ולחפש פתרונות אמיתיים ואחראיים להקלת המצוקה של חברותינו וחברינו אשר נפגעו בפרנסתם בשל אילוצי הזמן והמקום ".
ראש הלשכה היה ונותר נאמן לעמדתו ולפיה אין דבר ממשי שיכולה וצריכה לשכת עורכי הדין לעשות על-מנת לעצור את תהליך הצפת המקצוע וכל שהיא יכולה זה לנסות ולסייע לעורכי דין למצוא עבודה. ביחס לעתיד היה ראש הלשכה אופטימי וקבע:
"גם הנהירה למקצוע עברה את השיא והיא במגמת ירידה. מספר הנרשמים ללימודי משפטים ירד. חלק מן המוסדות מתקשים למלא כיתות. לא רחוק היום שמספרינו יתייצבו באופן מאוזן המבטא את הצרכים והיכולות. יהיה יותר טוב".

אין הבדלים מהותיים בין המועמדים

המועמדים השונים כבר מודעים לכך שהמצב רק מחמיר וכי להבטחות ראש הלשכה לא היה כיסוי במציאות והן אינן זוכות כיום לאמון. שמתי לב שאפילו מועמד רשימתו של ראש הלשכה בבחירות הקרובות לא היסס לומר שדעתו שונה בתכלית ושיש לעשות בעניין הצפת המקצוע, כי מזמן אנו עומדים גם בתנאים המגבילים של חוק יסוד חופש העיסוק. אכן ימים של "קונצנזוס" ביחס לבעיה אחת לפחות.
מעניין שביחס למה שניתן לעשות אין כלל הבדלים מהותיים בין המועמדים. ציוני מעבר גבוהים יותר בבחינות הלשכה, בחינות נוספות והארכת תקופת ההתמחות ובמילים אחרות: שום דבר מהותי. מעבר לכך אין מי שסבור כי הלשכה יכולה לעשות משהו וכך למשל אין שום התחייבות מצד המועמדים לפעילות למען חקיקה מגבילה ולפעילות ציבורית שתעמיד את הציבור על הבעיות הקשות הנגרמות עקב הצפת המקצוע, השפעת ההצפה על איכות השירות המשפטי, על עינוי הדין בבתי המשפט ועל התנהגותם האתית של עורכי הדין.

להציב את בלימת הצפת המקצוע כמטרה עליונה

על הלשכה להציב את בלימת הצפת המקצוע כמטרה העליונה ולהקים צוות פעולה מיוחד שיעסוק בנושא ואשר יקבל את כל האמצעים הנדרשים.

כבר כתבתי בעבר ואומר זאת שוב ושוב, לו היינו משקיעים את משאבי הלשכה על-מנת להבהיר לציבור, בכנות וללא רתיעה, אמיתות נוקבות והיינו מבהירים שהמאבק נגד הצפת המקצוע הוא מאבק להצלת השירות המשפטי ויחס הציבור אל מערכת המשפט, הינו יכולים למצוא אוזן קשבת אצל המחוקק ואצל קובעי ההחלטות,ביחס לכל מגבלת איכות סבירה של ידע וניסיון מעשי שניתן להציב בפני המבקשים להצטרף למקצוע עריכת הדין. אם נשכיל להראות מהו האיום הנשקף לחברה, נוכל לזכות להסכמה להגבלה משמעותית של מספר הזכאים לקבלת רישיון עריכת דין. מדובר לא במאבק של גילדה "על הפרנסה" כפי שמנסים לטעון, אלא במאבק צודק וחיוני מאין כמוהו לחברה הישראלית.
לו היינו מתחילים לדבר בכנות ולהציג בפני אלו המשתוקקים להצטרף מקצוע עריכת הדין את המציאות המרה מאד בשוק העבודה כפי שהיא, או אז היינו רואים פיחות גדול במספר הנרשמים למכללות. אין צורך ואי אפשר לסגור מכללות, אבל אפשר היה וצריך היה להיאבק בהן בכול הנוגע ללימוד משפטים במסגרתן. אם היינו מצליחים להגביל את מספר הזכאים לרישיון עריכת דין, הביקוש הלוהט ללימודי המשפטים היה דועך ובסופו של דבר אלפי סטודנטים היו מכירים ללשכה תודה על שגאלה אותם מכניסה למקצוע חסר עתיד.
על הלשכה להציב את בלימת הצפת המקצוע כמטרה העליונה ולהקים צוות פעולה מיוחד שיעסוק בנושא ואשר יקבל את כל האמצעים הנדרשים. אין קל מאשר להחליט כפי שהחליט ראש הלשכה שאין מה לעשות וכי אסור לעשות דבר ולהאמין ש"יהיה טוב" ובכך לפטור עצמך מכל אחריות למתרחש. מועמד המבקש את אמון עורכי הדין בבחירות הקרובות חייב להציג תוכנית פעולה ממשית.

תאריך:  05/06/2007   |   עודכן:  05/06/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המלחמה בהצפת עוה"ד
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
מציע שנתחיל את המלחמה
עורך דין אחד  |  5/06/07 09:33
2
יש לשלש שכ"ל לעריכת דין
ועו"ד אחר  |  5/06/07 10:03
3
לפוצץ את ניגוד העניינים
איתן  |  5/06/07 10:08
 
- זאת ועוד
אחד שיודע  |  5/06/07 10:36
 
- הרשימה אינה דנה
גולדבלט משה  |  5/06/07 11:29
4
הכל עניין של רצון/החלטה/התמדה
עו"ד דוד צימרמן  |  5/06/07 12:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי עבדי
הקונסוליה הכללית של ישראל בניו-יורק מקצצת מתקציב ההסברה    תירוצים והצדקות - יש בשפע    משרד החוץ מוכיח פעם נוספת כי הוא נכשל בהבנת הזירה הבינלאומית    הוא אינו מנצל את האינטרנט ככלי מאבק, ונראה כי הוא חסר כל חזון, חסר כל אסטרטגיה    על הפלשתינים להודות לישראל באופן אישי    עליהם להודות לנו, כי בזכותנו הם אלה שמנצחים. לפחות לעת עתה    מאמר חמישי בסדרה
ד"ר נחום זילבר
הטיפול בחולי הסוכרת נגזר לפי רמת הנזק והפגיעה שנגרמה הן בהיבט של המערכת הווסקולארית (כלי הדם) והן בהיבט של המערכת הנוירולוגית (עצבית) והשפעתם היחסית על כלי הדם והעצבים באיבר המין
חיים שיבי
החרם הנוכחי של האיגודים המקצועיים הבריטיים על ישראל אינו תוצר של גל חדש של אנטישמיות אלא של ניצחון ההסברה הפלשתינית וכישלון ההסברה הישראלית
עמי דור-און
מי שרק יטרח לקרוא את הדברים בקפידה לא יוכל אלא להגיע למסקנה חד-משמעית: המקור עלום השם הוא ראש הממשלה שטרח לייצר עוד ספין מבית מדרשו שופע המילים הרמות
עופר אטד
רבים הם המנסים להשתנות ולשנות את הרגליהם אך לשווא    הכשלונות החוזרים גורמים לאנשים להישאר תקועים במקום    מאמן אישי עשוי לשפר את הסיכויים לקנות הרגלים חדשים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il