X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בבנק ישראל סבורים כי במצב העניינים הנוכחי אין חלופה טובה יותר מאשר מאור גורמים בבנק ישראל דוחים את "הפרסומים הלא מבוססים בכלי תקשורת שונים לפיהם בבנק ישראל מתכוונים להתערב במינויה" עו"ד מרגלית נוף: "הטענה שוועדת המניות בידיים של מאור זה שטויות"
▪  ▪  ▪
[צילום: דני מכליס]

דרכה של גליה מאור לתפקיד יו"ר בנק לאומי סלולה. ל"גלובס" נודע כי בנק ישראל לא ימנע את מינויה של מאור לדירקטורית ולאחר מכן ליו"ר. בבנק ישראל סבורים כי במצב העניינים הנוכחי אין חלופה טובה יותר מאשר מאור בכדי להחליף את איתן רף. ההערכות הן כי מאור תעבור ללא בעיות את תהליך בדיקת הנאותות (FIT & PROPER) של בנק ישראל, הנדרש מכל דירקטור.
גורמים בבנק ישראל דוחים את "הפרסומים הלא מבוססים בכלי תקשורת שונים לפיהם בבנק ישראל מתכוונים להתערב במינויה של מאור לדירקטור". הגורמים מבהירים בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים כי בפיקוח על הבנקים טרם גיבשו את עמדתם. עוד מדגישים בבנק ישראל כי המפקח על הבנקים, רוני חזקיהו, לא יידרש לסוגיות המשפטיות לגבי מינויה של מאור הנמצאות במחלוקת וכי אלו יוכרעו במקום אחר.
המנדט של חזקיהו הוא לדון בכשירותה של מאור לתפקיד דירקטור וזאת רק לאחר האסיפה הכללית בה היא צפויה להיבחר לדירקטור. בנוסף יידרש חזקיהו להביע את חוות דעתו כאשר ועדת המניות תבוא להתייעץ איתו לגבי מינויה של מאור לתפקיד היו"ר. אומנם בבנק ישראל לא מאושרים מהמעבר המהיר של מאור מתפקיד מנכ"ל לכיסא היו"ר אבל אין איסור על כך ואם כבר זו בעיה ציבורית.
אתמול התברר כי מאור עקפה את סוגיית הצורך שלה בצינון של שנתיים בין תפקיד מנכ"ל לתפקיד דירקטור לאומי ( 1620 +1.25% )
. סוגיה זו שנויה במחלוקת ונתונה לפרשנויות משפטיות סותרות. בעוד היועץ המשפטי של משרד האוצר, יואל בריס, והמשנה ליועץ המשפטי לממשלה, אבי ליכט, סבורים כי אין לתת למאור פטור מצינון, עו"ד דליה טל ופרופ' יובל לוי סבורים כי אין צורך בצינון וכי למאור "כישורים מיוחדים".
מאור הגישה לוועדת המניות שתי בקשות למועמדות. מועמדות ראשונה כבעל מניות, זאת מתוקף סעיף 87 בתקנון הבנק הקובע כי כל בעל מניות יכול להציע את עצמו לתפקיד דירקטור בבנק. מאור מחזיקה 0.02% ממניות בנק לאומי (291 אלף מניות בשווי של 4.6 מיליון שקל). מועמדות שנייה היא כמועמדת מן המניין דרך ועדת המניות העליונה בראשות שולמית ולנשטיין. בעוד שמועמדות רגילה מחויבת בצינון של שנתיים במעבר בין מנכ"ל ליו"ר, הרי מועמדות עצמית לא מחייבת צינון, וזאת על-פי חוות דעת משפטית שניתנה למאור.
היום הודיעה שוב תנועת אומ"ץ כי תעתור לבג"צ כנגד מינויה של מאור. גורמים משפטיים שאינם קשורים ללאומי העריכו היום כי אם בג"צ יפסול את מועמדותה של מאור דרך ועדת המניות, תוכל מאור להגיע לאסיפה כללית דרך מועמדותה העצמית. במקרה זה מאור, הזוכה לתמיכה רבה בקרב בעלי המניות של הבנק, תיבחר ללא קושי מיוחד.

תאריך:  01/02/2010   |   עודכן:  01/02/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בנק ישראל לא ימנע מינויה לדירקטורית וליו"ר
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
בנק ישראל תומך בהפרת חוק??? ל"ת
אחד העם  |  2/02/10 10:09
2
ראויה בגלל המקצועיות לא פוליטי ל"ת
ועצמאית  |  2/02/10 11:09
3
התערבות יחימוביץ -השפעת השלטון
קוסם  |  2/02/10 11:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
סגן ראש הממשלה מרידור מעריך כי אם אירן תצליח לפתח נשק גרעיני למרות הלחץ האמריקני יתעוררו ארגוני הטרור ויצברו ביטחון וגאווה
עופר וולפסון
כך אומר שגריר רוסיה בשבדיה, איגור נברוב    כשנשאל אם הוא פופולרי אף יותר מפוטין, ענה כי מדובר בשאלה "טעונה"    פרופ' אבינרי העריך שרוסיה לא תתמוך בסנקציות חמורות יותר נגד אירן, כיוון שהיא מסרבת להיות מובלת ע"י ארה"ב בנושא
אלעזר לוין
מכר לקבוצת רכישה בניין באלנבי 32 בת"א בכ-24 מיליון שקל - קנה את הבניין לפני שנה וחצי בכ-12 מיליון שקל    הקונים יוסיפו קומה ויחלקו את הבניין ל-26 דירות
עופר וולפסון
לאחר השימוע שנערך לראש המועצה החליט השר כי הוא נושא באחריות לאי-העברת התקציב ברשותו    3 רשויות מקומיות לא עמדו במועד האחרון שנקבע לאישור תקציבן לשנת 2010
מאיה שני
מדענים מקווים כי גילויין של שיניים השייכות לניאנדרתלים תלמד אותנו על הדמיון הרב הקיים בינינו לבין אבותינו הקדמונים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il