X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית המשפט העליון קיבל את ערעור הפרקליטות לא העבירו לבורסה דוחות של ישקר עו"ד של תדמור: יש לתקן החוק הפלילי ולאסור על המדינה לבקש רשות ערעור על זיכוי נאשם
▪  ▪  ▪

בית משפט העליון קיבל את בקשת רשות הערעור של המדינה בעניין פרשת דיסקונט השקעות והרשיע את הנאשמים דב תדמור, שלמה כהן ויוסף בוק בעבירות חוק ניירות ערך.
מדובר בכתב אישום שהוגש לפני כעשור לבית משפט השלום בתל אביב ועניינו היה עבירות על חוק ניירות ערך בכך שדסק"ש, בניהולם של השלושה, הסתירה דוחות כספיים של חברות הקשורות אליה, מהציבור.
בית משפט השלום (השופט רוזן) הרשיע את הנאשמים: המנכ"ל דאז דב תדמור, שלמה כהן ויוסף בוק. בערעור שהוגש למחוזי בתל אביב, זוכו השלושה ברכב שלושה בראשות השופטת דבורה ברלינר.
המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה הגישה ערעור על ההחלטה. ניתנה לפרקליטות רשות ערעור, ועתה קבע בית משפט העליון כי החלטת המחוזי מובטלת והרשעות המשיבים ישובו על כנן.
הטיעונים לעונש ייקבעו מאוחר יותר על-ידי בית המשפט.
עו"ד רונית אמיר-יניב ממשרד יגאל ארנון ושות', שיצגה את דב תדמור, מסרה בתגובה: "רצוי שהמחוקק יאמץ את גישת הדין האמריקני (התיקון החמישי של החוקה ומספר פסקי דין בארה"ב שנהגו לפיו) ולאור חוק יסוד "כבוד האדם וחירותו" - יתקן את החוק הפלילי באופן שלא יאפשר למדינה לבקש רשות ערעור על זיכוי נאשם, ולקיים ערכאה שלישית במשפט פלילי כדי לבטל זיכוי של נאשם.
"אני חושבת שתיקון כזה הינו חיוני ואם לאפשר חריג - רק במקרים נדירים ויוצאים מן הכלל של נזק בלתי הפיך לשלטון החוק, אם חלילה ייוותר הזיכוי על-כנו. המצב בו נאשם סובל עינוי דין של 20 שנה ולאחר 6 שנים שבהן הוא יודע שזוכה לחלוטין בהרכב של שלושה שופטים בערכאה שניה, ואז הזיכוי מתבטל - הינו מצב בלתי רצוי שראוי כי המחוקק ייתן עליו את הדעת".

פסק-דין: רע"פ 11476/04 מדינת ישראל נ' חברת השקעות דיסקונט בע"מ ואח'
בית משפט העליון (הרכב פרוקצ'יה) קיבל היום את בקשת רשות הערעור של המדינה בעניין פרשת דסק"ש (דיסקונט השקעות). מדובר בכתב אישום שהוגש לפני כעשור לבית משפט השלום בת"א ועניינו היה עבירות על חוק ניירות ערך בכך שדסק"ש הסתירה דוחות כספיים של חברות הקשורות אליה, מהציבור. בית משפט השלום (השופט רוזן) הרשיע את הנאשמים דב תדמור, שלמה כהן ויוסף בוק. בערעור שהוגש למחוזי בת"א זיכה הרכב ברלינר את השלושה. המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה הגישה רע"פ על ההחלטה והיום קבע בית משפט העליון כי החלטת המחוזי תתבטל והרשעות המשיבים ישובו על-כנן. הטיעונים לעונש יקבעו מאוחר יותר על ידי בית המשפט. את פרקליטות המדינה ייצגו מנהלת המחלקה הפלילית עו"ד אפרת ברזילי, עו"ד אילנה מודעי (מיסוי וכלכלה), עו"ד ציפי גז ועו"ד אלעד פרסקי. את המשיבים ייצגו עו"ד עזגד שטרן, עו"ד חגי דורון, עו"ד אוריאל פרינץ, עו"ד יגאל ארנון, עו"ד רונית אמיר-יניב, עו"ד אורי וגמן, עו"ד נוית נגב ועו"ד זהבית עזרן.
תאריך:  21/02/2010   |   עודכן:  21/02/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דב תדמור הורשע בבית המשפט העליון
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
10 שנים? איך אפשר ? 10 שנים ?? ל"ת
די כבר עם זה!  |  21/02/10 11:07
2
הרהורים ...
ישמעאל  |  21/02/10 11:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ליבי בגנו
בקרב הענקים שנערך אמש הכריע הקהל לטובת הלב והכנות ופירק את הזוגיות האלימה וההזויה שנראתה על המסך עם הדחתה של איילה    היא לא הזילה דמעה, אז למה שאנחנו?
אלעזר לוין
מאשרת ידיעות בעניין זה שפורסמו ב-News1    הפרויקט יחולק - הדירות לגינדי, הקניון לריבוע הכחול
אלעזר לוין
"אינני מתכוון לפגוע בקבוצות כל עוד הן מוזילות דירות"    השינוי העיקרי הצפוי: המארגנים יחויבו לקבוע מראש את מחיר הדירה    שר השיכון האריך עד 7 במרס את המועד להגשת הצעות וחוות דעת בנושא
יפעת גדות
מחקרים סודיים של ה-FDA הראו כי התרופה אבנדיה לטיפול בסוכרת נמצאה קשורה להתקפי לב    החברה המייצרת ספגה ביקורת על כך שידעה שנים על הסיכון להתקפי לב הקשור לאבנדיה    הואשמה בניסיון לאיים על מדענים ועל רופאים שהעלו שאלות לגבי בטיחות האבנדיה
מחלקה ראשונה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il