X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לפי הפשרה, אותה מציע ביהמ"ש, האסיפה הכללית של בנק לאומי תתקיים ב-11 במרס, והמועמדים לדירקוטריון שיידונו בה יהיו אלה שהגישו את מועמדותם עד ה-18 בפברואר
▪  ▪  ▪
שלמה אליהו

בית המשפט המחוזי בפתח-תקווה, בראשות הנשיאה הילה גרסטל, דן היום (ב') בעתירה שהגיש שלמה אליהו, בעל המניות הפרטי הגדול ביותר בבנק לאומי, באשר להחלטת דירקטוריון בנק לאומי לדחות את האסיפה הכללית שיועדה ל-11 במרס.
הדיון החל בשעה 12:00 וכעבור שעתיים הוא הופסק, כאשר השופטת גרסטל הציעה לצדדים להגיע לפשרה הבאה: האסיפה תתקיים במועד המקורי, 11 במארס, והמועמדים לדירקטוריון שיידונו באסיפה יהיו אלה שהציעו את מועמדותם עד 18 בפברואר (המועד בו החליט הדירקטוריון לבטל את האסיפה). הצדדים דנים כעת בפשרה שהוצעה.
עו"ד ליעד וינבאום מהפרקליטות, המייצג את המדינה, את רשות ניירות ערך ואת הפיקוח על הבנקים, אמר במהלך הדיון: "יש פה ציבור משקיעים, ציבור בעלי מניות שלכאורה נפגעה זכותם ככל שעומדת להם כזו. הציבור השקט לא מימש את זכותו ולא יכול לממש את זכותו. הפיקוח על הבנקים - דעתו אינה נוחה מההתנהלות ומעצם הוויכוח הזה. אנו מדברים בפנינת הדגל של הבנקאות הישראלית. נראה לי שזה לא ראוי שכל אחד יכול להציע מועמדות; זה גוף מהותי מדי בשביל משחקים".
גרסטל אמרה בתגובה כי זכותו של אליהו שתתקיים אסיפה במועד, גם אם זה במחיר של עיקום כמה כללים בשוליים. לדבריה, כל הציבור הרדום, שרשות ניירות ערך מדברת על שמירת זכויותיו, ממילא היה נותר רדום.
גרסטל גם ביקרה את המדינה על כך שקודם לכן לא השמיעה את קולה, למרות שידעה על הכוונה של אליהו להציע את מועמדותו של דוד קליין מטעמו.
"אתה ידעת על הכוונה למנות את דוד קליין", אמרה גרסטל לבא-כוח המדינה. "ידעת מה-11 בינואר ולא יזמת שום הליך נגד זה. נניח שלא הייתה מתעוררת כל המהומה, ב-11 במארס הייתה מתקיימת אסיפה שמועמדים בה 6 אנשים על 5 מקומות, ואחד מהם הוא דוד קליין. אתה לא אמרת כלום. איפה הייתם?".
הדיון בעתירה יתחדש מחר (ג') אחר-הצהריים.
אסיפת המריבה
כזכור, ב-18 בפברואר החליט דירקטוריון בנק לאומי לדחות את האסיפה הכללית ככל הנראה לחודש אפריל, אולם אליהו, שמקדם את מינויו של ד"ר דוד קליין לתפקיד יו"ר הבנק, הביע תרעומת על ההחלטה וטען כי היא עומדת בסתירה לחוק.
אליהו, מייסד קבוצת הביטוח הקרויה על שמו, אשר מחזיק ב-9.6% ממניות בנק לאומי, הציע בינואר לכנס אסיפה כללית והצהיר כי יתמוך בקליין לתפקיד היו"ר. החוק מחייב לקיים את אסיפת הדירקטוריון תוך 35 יום, כלומר עד ה-11 במארס, אולם דירקטוריון הבנק החליט כאמור לדחות את האסיפה.
"החלטת הדירקטוריון חסרת סמכות והיא בלתי חוקית", נכתב בעתירת אליהו שהוגשה לבית המשפט בשבוע שעבר. "התנהלותו של דירקטוריון הבנק בכל הנוגע לאסיפה זו משקפת בלבול ומבוכה בקבלת החלטות ובייעוץ המשפטי במקרה הטוב, או נובעת מטעמים אחרים השמורים עם הדירקטוריון במקרה הפחות טוב".
אליהו מיוצג על-ידי עוה"ד ברק טל, שירי שחם ויובל שלהבת ממשרד יגאל ארנון.

תאריך:  01/03/2010   |   עודכן:  01/03/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הופסק הדיון בעתירת שלמה אליהו לאור הצעת פשרה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מאיה שני
שיעור ההרוגים מסופות שהיכו באירופה במהלך סוף השבוע הגיע ל-62    הסופות פגעו בעיקר בצרפת, אך גם בפורטוגל, בהולנד, בספרד, בבלגיה, באנגליה ובגרמניה    [הישוב La Faute sur Mer בדרום מערב צרפת / צילום: AP]
איציק וולף
נציבות שירות המדינה ומשרד המשפטים הודיעו כי סגן פרקליט מחוז ירושלים ישוב לעבודה אך לא יוכל להופיע בבתי המשפט או להרצות בפני סטודנטים
מאיה שני
מפקד משטרת דובאי, דאחי חלפאן תמים, שב ואמר כי הוא בטוח שישראל עומדת מאחורי חיסול מבחוח בדובאי    אמר כי על ישראל להתבייש במעשיה    נאסר על ישראלים להיכנס לאיחוד האמירויות
איציק וולף
יממה לאחר הדחת תא"ל תמיר החליט הרמטכ"ל כי גם אל"מ ישראל דניאלי שהעביר ציוד צבאי לאזרחים יסולק מצה"ל
עופר וולפסון
בית המשפט המחוזי בירושלים דחה את ערעור ידיעות אחרונות ומרדכי גילת, אשר ביקשו להפחית את התשלומים בהם חוייבו בפסיקת לשון הרע    מנגד, ביהמ"ש לא אישר את בקשתה של כרמון להעלות את גובה התשלומים מעבר ל-250 אלף ש"ח שנפסקו לזכותה    "דין הטענה ששמה הטוב של כרמון נפגע פגיעה מינימלית בלבד להידחות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il