X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
"שאיפות הרשות להחליף את המשטרה, הפרקליטות ובתי המשפט מטילות צל כבד על המנהלים הבכירים", נכתב
▪  ▪  ▪
מכתב קשה. גפני [צילום: פלאש 90]

נגה קינן, יו"ר פורום CFO פנתה היום (שני) במכתב חריף לח"כ משה גפני, יו"ר ועדת כספים של הכנסת, אשר מקיימת דיונים על הצעת חוק "אכיפה מנהלית" של הרשות לניירות ערך. במכתב טוענת קינן כי רשות ניירות ערך בראשותו של זהר גושן מתנהלת באופן כוחני ומשולח רסן. לדבריה, "שאיפות הרשות להחליף באמצעות אכיפה מנהלית את המשטרה, הפרקליטות ובתי המשפט מטילות צל כבד על המנהלים הבכירים ועל יכולתם לקבל החלטות עסקיות".
להלן עיקרי המכתב, כפי שהועברו:
"הצעת חוק אכיפה מנהלית שמקדמת רשות ניירות ערך מעניקה לרשות סמכויות חקירה וענישה מרחיקות לכת ובלתי-מידתיות. ההצעה הופכת למעשה את רשות ני"ע לגוף חוקר, תובע, שופט ומעניש בעת ובעונה אחת, וכל זאת תוך ביטול ושיסוע האיזונים והבלמים הקיימים כיום במשפט הפלילי. ההצעה יוצרת ניגוד עניינים מובנה אשר בו רשות ני"ע יכולה מצד אחד להחליט לתבוע אדם ומצד שני לחרוץ את דינו ולפעול כבית משפט לכל עניין ודבר.
ההצעה חושפת נושאי משרה בכירים באופן אישי בפני הליכי הרשות, וזאת בזמן שהחוק בישראל כיום אינו מאפשר לחברות להעניק שיפוי לנושאי משרה בכירים בשל פעולות שהם ביצעו בעת מילוי תפקידם. ההצעה עלולה להביא למצב אשר בו נושאי משרה בחברות עסקיות יחששו לקבל החלטות עסקיות חיוניות להצלחת החברה.
הצעת החוק מעניקה לרשות ני"ע סמכויות חקירה הדומות לסמכויות משטרתיות, לרבות היכולת לבקש מבית משפט צו חיפוש ואפילו את היכולת להטיל קנס כספי על אי התייצבות לחקירה. עפ"י ההצעה ליו"ר הרשות תינתן סמכות אבסולוטית להחליט האם לפעול באמצעות הליך פלילי, הליך מנהלי או הטלת עיצום כספי, ובמידה והוא מחליט על הליך מנהלי אז הוא עצמו עומד בראש הוועדה אשר תקיים את ההליך.
על-מנת לנקוט באמצעי ענישה הוועדה המנהלית תצטרך להוכיח כי נגרמה הפרה רק ברמת הוכחה הנהוגה במשפט האזרחי (הסתברות של למעלה מ-50%) וזאת בניגוד לקיים במשפט הפלילי.
אמצעי הענישה אותם תהיה מוסמכת הרשות להטיל יהיו חמורים עד מאוד ויכללו, בין היתר, קנסות של עד מיליון שקל ליחיד ו-5 מיליון שקל לחברה, איסור על כהונה בגופים מסוימים והתליית או אפילו ביטול רישיון לגוף כגון מנהל קרן, נאמן או חתם.
נגה קינן הוסיפה: "איננו מתנגדים לאכיפה מנהלית, אך עם זאת אנו דורשים לקבוע בחוק סייגים ואיזונים הולמים כדי למנוע שימוש בלתי-מידתי בסמכויות אלה, וכדי לתת את ההגנות הנאותות על נושאי משרה בחברות עסקיות בישראל. שלושת הדרישות העיקריות שלנו הן: קביעה בחוק שסמכות הענישה האישית תהיה נתונה בידי בית המשפט בלבד, תיקון חוק החברות באופן שמאפשר לחברות לשפות נושאי משרה בכירים שהוטלו עליהם סנקציות בשל מילוי תפקידם בחברה והוצאת הסמכות לאכיפה מנהלית מחוץ לרשות לניירות ערך לוועדה בראשות שופט אשר תכלול גם נציגי המגזר העסקי, לצד נציגי הרשות לניירות ערך".

פורסם במקור: אתר דה מרקר
תאריך:  03/05/2010   |   עודכן:  03/05/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"רשות ניירות ערך מתנהלת באופן כוחני ומשולח רסן"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אסף אקרמן
הפועל י-ם תרד לליגה א' אחרי 1:0 לבית"ר/שמשון. מכבי ב"ש-לוד 0:0
מיכל מרגלית
ח"כ כרמל שאמה בדיון בוועדת הפנים של הכנסת: די היה במבט אחד במפלצת הזו שניצבת על ההר כדי להגיד שמשהו רע קרה כאן"    מהנדס עיריית ירושלים: בוועדה המקומית תיבדק האפשרות להקפיא את בניית הולילנד לפי סעיף 77
עופר וולפסון
העמדתם לדין כפופה להליך שימוע    חלק מהמינויים הפוליטיים נחשפו ב-News1 ובעקבות זאת נפתחה בדיקה אצל מבקר המדינה ולאחר מכן חקירה משטרתית בהנחיית היועמ"ש מני מזוז
עופר וולפסון
סופר, המשמש כסמנכ"ל בכיר לתכנון וכלכלה ברשות, יפרוש בקורב    סופר שותף לקידום כמה מהתוכניות הכלכליות המרכזיות של השנים האחרונות
עופר וולפסון
הפנייה לבג"צ באה על-רקע עתירת תנועת אומ"ץ, הדורשת לצרף את עו"ד אורי מסר לכתב האישום שהוגש נגד אהוד אולמרט ושולה זקן, בטענה כי הגילויים החדשים בפרשת הולילנד מלמדים על הקשר העברייני לכאורה בינו לבין השניים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il