X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כעת התמתנו הירידות על 4% טבע יורדת ב-6%; אלווריון מאבדת 11% על-רקע הורדת ההמלצה; איזיצ'יפ נופלת ב-17%
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

מניות וול סטריט צונחות כעת בשיעורים חדים על-רקע ההפגנות האלימות ברחובות יוון, אף על-פי שאושרה תוכנית הצנע הממשלתית ועל-רקע החששות מהתפשטות המשבר.
ירידות השערים, שהיו מתונות במהלך היום צנחו בחדות בדקות האחרונות, בהובלת מניות התעשיה, שאיבדו יותר מ-500 נקודות. דאו ג’ונס צונח כעת ב-3.3% ל-10,500נקודות, נאסד"ק מתרסק ב-3.5% ל-2,318 נקודות ו-S&P 500 מאבד 3.5% ל-1,125 נקודות.
בזירת המקרו, פריון העבודה בארה"ב עלה ברבעון הראשון של 2010 ב-3.6%, האטה לעומת עלייה של 6.3% ברבעון הרביעי של 2009 אולם מעל תחזיות הכלכלנים. במקביל, מספר תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב ירדו ב-7,000 בשבוע שעבר ל-444 אלף. תפוקת העובדים עלתה ב-4.4% ברבעון הראשון, ושבוע העבודה הממוצע עלה ב-0.8%.
יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, אמר היום כי הוא אופטימי בנוגע לכך שבנקים בארה"ב יתחילו להקל על לקוחותיהם את תנאי ההלוואות, לאחר שאלה הוקשחו בעקבות המשבר הפיננסי. "הכלכלה מתאוששת, ובבנקים צופים ירידה קלה בהיקף ההלוואות הבעייתיות בשנה הבאה, מלבד בתחום הנדל"ן המסחרי", אמר ברננקי והוסיף כי "כתוצאה מכך, עשויה הגישה של הבנקים בנוגע להלוואות להשתנות".
הבנק המרכזי של אירופה (ECB) הודיע היום כי החליט להותיר את הריבית ללא שינוי, בשיעור שפל של 1%. הבנק המרכזי הוריד את הריבית בהדרגה משיעור שיא של 4.25% ב-2008, לשפל של 1% במאי 2009, ומאז הותיר את הריבית בשיעור זה. ז'אן קלוד טרישה, נשיא הבנק המרכזי של אירופה, אמר בעת ההודעה כי שיעור זה ממשיך להלום את המצב באירופה.
הפרלמנט היווני אישר הערב את תוכנית הצנע השנויה במחלוקת, והסירה בכך את אחד המכשולים החשובים לקבלת סיוע של 110 מיליארד יורו מהאיחוד האירופי וקרן המטבע הבינלאומית.
משבר החובות ביוון, הממתינה כיום לסיוע בינלאומי שיחלץ אותה מסכנה של חדלות פירעון, עשוי להתפשט ברחבי אירופה ולפגוע במגזרי הבנקאות של פורטוגל, איטליה, ספרד, אירלנד ובריטניה - כך הזהירה היום סוכנות הדירוג מודי'ס. מודי'ס הודיעה כי למרות שבמספר מדינות, כמו פורטוגל ואיטליה, הבנקים לא הושפעו בצורה משמעותית על-ידי המשבר הפיננסי העולמי, משבר החובות באירופה עשוי לפגוע בהם קשות. "גורם מרכזי בהערכת הסיכון להתפשטות, במקרה זה, יהיה תפיסת השווקים בנוגע להצלחתה של חבילת הסיוע ליוון", אמרה הסוכנות.
ראש ממשלת ספרד, חוזה לואיס רודריגז ספאטרו, הכחיש שלשום את השמועות בשווקים לפיהן ספרד תבקש סיוע חירום בסך 280 מיליארד יורו ממדינות גוש היורו. משרד האוצר הספרדי הודיע כי הנפיק היום אג"ח ממשלתיות לחמש שנים בסך 2.35 מיליארד יורו (3 מיליארד דולר) בתשואה ממוצעת של 3.53%. כשמשרד האוצר הספרדי הנפיק אג"ח זהות בסך 4.5 מיילארד דולר ב-4 במארס, התשואה עליהן הייתה 2.81% בלבד.
בורסות אסיה רשמו יום רביעי ברציפות של ירידות חדות, שעה שעלות חוזי הביטוח נגד חדלות פירעון (CDS) של מדינות ביבשת זינקה לרמתה הגבוהה ביותר מזה שלושה חודשים בשל החששות מהתפשטות משבר החובות באירופה. בורסת טוקיו נפלה ב-3.3%. סיאול ירדה ב-2%, בורסת שנחאי ננעלה בירידה של 3.8%; סידני נסוגה ב-2.2%.
גולדמן סאקס (-4.85% , 141.0) גרף רווח של פי 250 מהשקעתו ביצרנית התרופות הסינית שנזן הפאלינק, לאחר שמניית החברה זינקה ב-27% ביום המסחר הראשונה שלה בבורסת שנחאי בעקבות הנפקה מוצלחת.
הפאלינק, יצרנית נוגד הקרישה הפארין, גייסה השבוע 5.9 מיליארד יואן (864 מיליון דולר) בהנפקתה הראשונה לציבור. תמחור ההנפקה היה הגבוה ביותר בסין, לפי בלומברג.
יצרנית ציוד התקשורת אלקטל לוסנט (-12.9% , 2.63) דיווחה על הפסד רבעוני חד מהצפוי, בסך 511 מיליון דולר, לעומת תחזית אנליסטים להפסד בסך 195 מיליון יורו, ולעומת הפסד בסך 402 מיליון ברבעון המקביל. מאז 2006 רשמה החברה הפסד רבעוני מדי רבעון מלבד שניים. החברה ייחסה את ההפסד הנוכחי למחסור ברכיבים בסיסיים בענף כולו. הכנסות החברה הסתכמו ב-3.25 מיליארד יורו, לעומת תחזיות אנליסטים להכנסות בסך 3.5 מיליארד יורו.
במניות הישראליות, אורמת טכנולוגיות (-6.83% , 28.65) סיימה את הרבעון הראשון עם הכנסות של 82.7 מיליון דולר- ירידה של 16.7% לעומת הרבעון המקביל ב-2009. עם זאת, תחזיות האנליסטים היו לירידה גבוהה יותר בהכנסות - ל-77.2 מיליון דולר. הרווח התפעולי של החברה צנח ב-88% ברבעון ל-2.2 מיליון דולר. בשורה התחתונה, סיכמה אורמת טכנולוגיות את הרבעון עם רווח נקי של 1.8 מיליון דולר- ירידה של 87.5%.
אינקרדימייל (0.0% , 0.0), ספקית תוכנת הדואר, רשמה הכנסות של 7 מיליון דולר, עלייה של 10% לעומת הכנסות של 6.4 מיליון דולר ברבעון המקביל. בשורה התחתונה, רשמה החברה רווח נקי של 2.1 מיליון דולר או 22 סנט למניה לעומת רווח נקי של 1.4 מיליון דולר או 15 סנט למניה ברבעון המקביל. ה-EBITDA הסתכם ב-3.1 מיליון דולר לעומת 2.9 מיליון דולר ברבעון המקביל.
איזיצ'יפ, יצרנית המעבדים, סיימה את הרבעון הראשון עם הכנסות של 13.6 מיליון דולר, עלייה של 38% לעומת הכנסות של 9.8 מיליון דולר ברבעון המקביל. הרווח המתואם הסתכם ב-6 מיליון דולר או 23 סנט למניה, עלייה של 79% לעומת רווח מתואם של 3.3 מיליון דולר או 13 סנט למניה ברבעון המקביל שני האנליסטים המסקרים את החברה צפו רווח מתואם של 13 סנט למניה כך שהחברה עלתה על התחזיות.

תאריך:  06/05/2010   |   עודכן:  06/05/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 בן ברננקי  וול סטריט
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
המשפטן האמריקני הבכיר פרופ' אלן דרשוביץ במתקפה חסרת תקדים על השופט גולדסטון ששפט למוות שחורים בעת האפרטהייד    "אנשים רבים אומרים אנחנו רק ממלאים אחר חוקים, זה מה שמנגלה אמר להגנתו"    "כשאתה במדינת אפרטהייד, כמו דרום אפריקה, אסור לך מוסרית למלא אחר החוקים"
אייל גרוסברד
יצא אחרי 29 שנה, קיבל חולצה של לברון ושאל: "מה עם המרפק שלו"
עופר וולפסון
איש העסקים המיליארדר הודיע בישיבת דירקטוריון אקויטל כי הוא מתפטר מתפקידו כיו"ר הקבוצה    את מקומו יחליף שותפו לעסקים חיים צוף, שישוב לצורך כך מהולנד
מערכת אתר ערוץ הספורט
חלוץ האדומים בעבר לרדיו ת"א: אני מתגעגע בטירוף לאווירה של הדרבי
מוטי פשכצקי
ההתרגשות בשיאה. גוטמן מתלבט בין מנטאשאשווילי לדניאל דה רידר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il