X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
השערורייה בעניין הקיצבה לניצולי השואה החיים בינינו ולשאר הזקנים והזקנות, היא בלתי נסבלת לחלוטין. אסור לנו להחריש ולו לרגע עד אשר נערי האוצר והשר שמעליהם והממשלה שמעליו וראש הממשלה שבראשה, יחדלו מיידית להתעמר בזקנים ובזקנות, בין אם הם ניצולי שואה ובין אם לאו
▪  ▪  ▪

ביהדות, הזקן הוא בעל מעמד מיוחד שחובה לנהוג בו כבוד רב וכל עוד הוא לא מוגדר כ"זקן ממרה". אפילו אם אינו תלמיד חכם, חובה לנהוג בו (להתייחס אליו) בכבוד. עד כדי כך מכובד הזקן, שכאשר רוצים לכבד תלמיד חכם צעיר מכנים אותו בתואר "זקן".
כך במילה אחת, "זקן", הצהרת על אדם צעיר שהוא כבר הספיק למלא את עצמו בידע רב. להזכיר, את שאנו אומרים בהגדה של פסח: "אמר רבי אלעזר בן עזריה הרי אני כבן שבעים שנה...". באמירה זו, שנאמרה מפיו ביום בו הוכתר לנשיא ישראל, בתקופת התנאים, ישנם מספר קשיים. הראשון, לא ראינו שתנאים אחרים מציינים את גילם. השני, למה הוא אומר שהוא "כבן" שבעים שנה, האם הוא לא יודע בן כמה הוא? והשלישי הקשה מכולם הוא שהאמירה הזו, היא לא נכונה. הוא לא היה בן שבעים ואפילו לא היה קרוב לזה.
הוא היה בן 18 שנים, כך אומרים לנו חז"ל. את כל הקשיים האלה מתרצים לנו חז"ל שעובדת היותו בן 18, דבר שהיה ידוע לכולם, היא הסיבה לכך שהשתמש בביטוי "כבן שבעים". כמבקש לומר לחבריו התנאים שלא הסכימו לקבל את דעתו בהלכה וחלקו עליו, אומנם אני צעיר ואפילו צעיר מאוד, אבל מבחינת חוכמה וידע אני כמו זקן, בגיל 70 שנה. ואם הייתי בן שבעים הייתם מתייחסים לדברי ביותר כבוד שהרי, בדרך כלל, אדם בגיל 70 הוא בעל ידע וניסיון חיים רב, והייתי נחשב לזקן, אז גם עתה תתיחסו אל דברי כאילו נאמרו ע"י זקן. אל תסתכל בקנקן אלא במה שיש בו. יש קנקן חדש מלא (יין) ישן.
ולמה נזקקתי לעניין הזקן והזקנים? כדי למחות על צורת ודרך טיפול המדינה בזקניה/זקיננו. השערורייה בעניין הקיצבה לניצולי השואה החיים בינינו ולשאר הזקנים והזקנות, היא בלתי נסבלת לחלוטין. אסור לנו להחריש ולו לרגע עד אשר נערי האוצר והשר שמעליהם והממשלה שמעליו וראש הממשלה שבראשה, יחדלו מיידית להתעמר בזקנים ובזקנות, בין אם הם ניצולי שואה ובין אם לאו. מצידי, שיעבירו מיליארד שקל מתקציב הביטחון לתקציב הרווחה לזקנים ולזקנות. לא הנחש ממית ולא הנחש מחייה. לא עוד טנק/מטוס/ספינת טילים/לויין ריגול ולא שום אמצעי מכני או אלקטרוני נוסף יושיעו אותנו, אם אין בנו חמלה על עצמנו. התנהגות אכזרית כלפי זקנים זה מאפיין של אוייבנו. "זקנים לא חוננו" מקונן הנביא ירמיהו במגילת "איכה" בבואו לתאר את אכזריות הכובש הבבלי בעת חורבן בית ראשון. כסדום היינו? לעמורה דמינו?
אם חפצי חיים אנחנו ואם ברצוננו לראות ישועות ונחמות יש לנו רק דרך אחת והיא: "הלוא פרוס לרעב לחמך ועניים מרודים תביא ביתה כי תראה ערום וכיסיתו ומבשרך לא תתעלם".
ומדוע לא יתגייס אתר מכובד זה לניהול מלחמת חורמה באותם נערים השולטים בנו, שידיהם דמים מלאו?

תאריך:  01/08/2007   |   עודכן:  03/08/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נרי אבנרי
עיקר היכולת של אולמרט, היא פיו. בזכות הבל פה, הוא תמיד מצליח, תמיד מנצח, ואם יש בסביבה מישהו שלא יודע להתפעל ממנו- הבעיה היא אצלו. ירון זליכה יכול לקשקש עד מחר! בפרשת בנק לאומי, הוא פעל ללא דופי. מבקר המדינה הוא בעצם מנהל קרקס מתוסכל. ואם דורית ביניש חושבת שהיא עובדת בחנות חרסינה, יש לו בשבילה פיל אלכוהוליסט.
דוידי הרמלין
אנו, בני הדור הרביעי, איננו יכולים עוד להסכים לחרפה שהמיטו ממשלות ישראל לדורותיהן על סבא וסבתא של כל אחת ואחד מאתנו. אם שר-האוצר שלנו כל כך מתהדר ב"צמיחה", אנו תובעים ממנו לדאוג עכשיו לסבא וסבתא
ארז תדמור
בעוד מאות אלפי הפליטים שילמו את המחיר, המשיכו מדינות ערב בהסתה נגד קיומה של ישראל ובניסיונות להשמידה. את הפליטים שיכנו מדינות ערב במחנות מוזנחים במטרה לטפח את שנאתם לישראל ולהעבירם חזרה לשטחי ישראל לאחר שתימחק מהמפה. כך טופח לו מיתוס הנכבה
מנחם ברוד
כל עם מטפח את האהבה למולדתו ואת זיקתו לארצו. דווקא העם היהודי מחפש פתאום להבין את הצדק של אויביו, השואפים להשמידו
שמואל קופר
מרידור אומר שראשי הרשות הביצועית תוקפים את בית המשפט העליון כי הם עבריינים. לימוד החומר הרלוונטי מראה אבל שהעבריינים הם דווקא אנשי העליון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il