X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם כמוני
▪  ▪  ▪

הרשת החברתית הבריאותית - כמוני, הודיעה היום על השקתו הדיגיטלית של הספר "לב אישה" מאת פרופ' יעקב דרורי, העוסק במניעת בעיות לב בקרב נשים.
פרופ' דרורי, מומחה לקרדיולוגיה, בחר ברשת החברתית הבריאותית כמוני כמקום נוסף ומשמעותי להשקת ספרו. הספר מעלה את נושא השינוי בהתייחסות למחלת הלב הכלילית כמחלה של "גברים בלבד".
ככל שמתברר כי מחלת הלב הכלילית היא בעיית בריאות מרכזית גם אצל נשים נעשית גישה זו יותר ויותר מוטעית והגיע הזמן להיפרד ממנה. הספר נועד לתרום בנושא חשוב זה לבריאות הציבור. הספר נכתב בשנת 2005 (הוא מבוסס על כ-700 פרסומים מדעיים מהשנים 2004−1999), אך לדעת מחברו, העוקב באורח שוטף אחר הספרות המדעית, הוא יהיה אקטואלי עוד שנים רבות. עם זאת, הוא ידידותי מאוד לקורא.
בעיתון "הרפואה" נכתב עליו כי הוא "ספר חובה לכל אישה בכל גיל". הדגש בספר הוא על הגברת המודעות למניעתה של מחלת לב וכלי דם. "הכללתו של נושא זה במגוון תחומי אחריותן ומעורבותן הפעילה של הנשים מחויבת המציאות". פרקים מהספר יפורסמו מדי שבוע בקהילת לב במסגרת בלוג המומחה.
"העמקת הידע בנושא גורמי הסיכון אינה בעלת משמעות אקדמית גרידא, אלא בעלת חשיבות מעשית רבה ביותר, כבסיס ליישומו של טיפול מונע מציין פרופ' דרורי. מניעה היא צמצום חשיפתו של הפרט לגורמי הסיכון, באמצעות אורח חיים בריא, שינוי בדפוסי התנהגות ובאמצעות תרופות במקרה הצורך, במטרה למנוע את התהוותה, להאט או לעצור את התקדמותה של מחלת הלב הכלילית ומחלת כלי דם באופן כללי. אין-ספור מחקרים הוכיחו באופן חד-משמעי, כי יעד זה הוא בר-השגה. אנשי המקצוע העוסקים בתחום זה מדגישים, כי המניעה חייבת להתחיל מן הלידה ולהימשך כל החיים, תוך הדגשת השמירה על אורח חיים בריא".
דפנה גרוסברג, מנהלת פרויקט כמוני, ציינה: "אנו מברכים על כך שפרופ' דרורי אפשר לפרסם בכמוני את ספרו. המדיה הדיגיטלית בכלל ורשת חברתית בריאותית בפרט, מאפשרת חשיפה רחבה של מידע רפואי לצד שיתוף ותמיכה מקהילה וירטואלית של אנשים כמוני. אנו תקווה שהשקת הספר, תהווה סנונית ראשונה, לאלה שישכילו להבין את הכוח שיש לרשת החברתית להעצים את המטופל ומשפחתו ויבואו בעקבותיו ובכך יצטרפו למגוון הכלים העומדים לרשות הגולשים וחברי כמוני, הכוללים: בלוגים, קבוצות דיון, קבוצות תמיכה, פורומים, מפגשים וירטואליים, מדריכי בריאות ועוד".
אודות פרופ יעקב דרורי: יליד תל אביב (1937), בוגר בית הספר לרפואה של האוניברסיטה העברית ו"הדסה", ירושלים (1963). מאז ינואר 1964 ועד לפרישתו לגמלאות (2002) עבד במרכז הרפואי ע"ש שיבא, תל-השומר. בעל תואר מומחה ברפואה פנימית (1970) ובקרדיולוגיה (1975). תחום התמחות: שיקום חולי לב - סגן מנהל המכון לשיקום חולי לב ורופא אחראי על תוכנית השיקום (1976-2002).פרופסור-חבר בפקולטה לרפואה ע"ש סאקלר, אוניברסיטת תל אביב. מאז פרישתו לגימלאות משקיע את רוב זמנו בביצוע פרויקטים מדעיים וציבוריים במטרה לקדם את נושאי מניעת מחלות לב ושיקום הלב בישראל. בשנת 2008 זכה בפרס על מפעל חיים מטעם האיגוד הקרדיולוגי.

תאריך:  07/06/2010   |   עודכן:  07/06/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יעקב דרורי
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il