X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
‎‎בהמשך עדותו בתיק המינויים ברשות המיסים סתר איתן רוב את האישום כי מינויו של ג'קי מצא הושג בשוחד - ואמר כי "המציאות היא שמצא הומלץ ע"י כולם, ולפי כל קריטריון הוא היה האדם המתאים ביותר"
▪  ▪  ▪
נתמך. ג'קי מצא [צילום: פלאש 90]
ג'קי מצא התקשה לפעול מול לחציה של שולה זקן
איציק וולף
בפתיחת שלב ההוכחות במשפטה של שולה זקן הנוגע לרשות המיסים העידה מקורבת לראש הרשות לשעבר ג'קי מצא * "התקשה לעבוד לנוכח לחצי זקן למינוי סמנכלים" * השופט הבהיר: אינני מושפע כי איני רואה טלוויזיה או שומע רדיו
לרשימה המלאה

‎‎היועץ המשפטי לממשלה לשעבר, מני מזוז, הפרקליטות בכלל והמחלקה הפיסקלית בפרקליטות בפרט - כולם כאחד תמכו במינויו של ג'קי מצא למנהל רשות המיסים. כך עלה מעדותו של מנהל הרשות לשעבר, איתן רוב, שהמשיך (יום ד', 30.6.10) את עדותו בפרשת המינויים ברשות המיסים.
בפרשה זו מואשמים בכירי רשות המיסים, ובראשם מצא, בשוחד והפרת אמונים, בכך שנכנעו לתכתיביהם של קובי בן-גור ויורם קארשי, שניסו להשפיע על מינויים פנימיים בתוך הרשות. מצא מואשם, בין היתר, בכך שמינויו למנהל הרשות הושג בשוחד, באמצעות התערבותם של בן-גור וקארשי.
‏רוב - שהיה בתחילה חשוד בפרשה אך כל התיקים נגדו נסגרו - אמר בחקירה נגדית לעו"ד נבות תל-צור, סניגורו של מצא, כי הוא "היה בהלם" כשפורסמו החשדות כי מינויו של מצא הושג בשוחד.
"חד-משמעית לא הייתה שום מעורבות של בן-גור במינוי. ג'קי היה האדם המתאים ביותר, ולפי כל קריטריון היה צריך להתמנות", אמר רוב.
הוא ציין כי הייתה תמיכה מקיר לקיר בפרקליטות במינויו של מצא, ששימש בעבר כסמנכ"ל חקירות ברשות המיסים, ומתוקף כך הייתה לו היכרות צמודה עם גורמי הפרקליטות.
בהתייחס לאמירתו של בן-גור באחת משיחות הטלפון עימו, כי מצא אמר לבן-גור שהוא "חייב לו" את מינויו, אמר רוב: "קובי הוא איש של שחור-לבן, הוא איש של קצוות. אני מכיר אותו 20 שנה, ואני יודע לסנן את הרעשים. המינוי של מצא הומלץ על-ידי בצורה מפורשת, ואף אחד לא יכול לנכס לעצמו דברים כאלה ואחרים. הדברים מאוד ברורים".
‏‎‎אולמרט היה המום
‏‎‎במהלך החקירה נגדית עלה כי גם ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, היה המום כשפורסמו החשדות נגד מצא, שכן היועץ המשפטי לממשלה דאז, מני מזוז, בירך אותו על מינויו של מצא למנהל רשות המיסים. בעקבות כך אף ביקש אולמרט פגישה עם מזוז בכדי להבין "על איזה שוחד מדובר", לאור תמיכת היועמ"ש במינוי.
תל-צור הקריא מתמליל עדותו של אולמרט במשטרה, לפיה לאחר שאמר למזוז על כוונתו למנות את מצא, מזוז לא רק שאישר את ההחלטה - אלא גם בירך עליה. כך גם בכירי האוצר, כמו יוסי בכר, שהיה מנכ"ל האוצר, וקובי הבר, שהיה מנהל אגף התקציבים.
אולמרט אמר בעדות כי התייעץ עם מזוז לגבי מינוי מנהל לרשות המיסים, ובירר איתו אם ניתן למנות את רו"ח אודי ברזלי. מזוז השיב לו כי לא ניתן לבצע מינוי חיצוני, שכן היה זה סמוך לבחירות לכנסת, ולכן אם בכלל ניתן למנות מישהו - עליו להיות אדם מקצועי מתוך רשות המיסים.
אולמרט אמר בעדותו: "הרמתי טלפון ליועמ"ש ואמרתי לו שיש לי 3 מועמדים מבפנים, ושאני החלטתי למנות את מצא. כל מי ששאלתי המליץ עליו: רוב דיבר אתי, ויוסי בכר וקובי הבר".
‏‎‎פגישת סולחה
מהעדות עולה עוד כי רוב ערך בביתו פגישת "סולחה" בין מצא לבין בן-גור על-רקע נתק ביניהם. רוב אישר כי בפגישת ה"סולחה" בן-גור לא העלה שוב את הטענה כי הוא כביכול הביא למינויו של מצא.
עו"ד תל-צור הציע כי הנתק בין מצא לבין בן-גור היה על-רקע העובדה שמצא הפר את הבטחתו לבן-גור ולא נענה לבקשותיו לבצע מנויים שונים בתוך הרשות.
"קובי היה פגוע עד עמקי נפשו", הסביר רוב. "מה שפגע בו זה העובדה שג'קי לא הרים לו טלפון בעת מחלתו, ועל-רקע זה הייתה הפגישה בביתי. הם היו מסוכסכים עם נתק, ונראה לי הכי טריוויאלי להסיר את הנתק הזה. זה לא אומר שבשיחה בביתי לא דובר על מינוי כזה או אחר".
‏‎‎סיוע ללקוחות
‏עוד עלה במהלך עדותו של רוב כי במהלך תקופת הצינון שלו, הוא הפעיל גורמים בתוך רשות המיסים לטובת לקוחותיו ומכריו של בן-גור, לפחות פעמיים. כך, למשל, באחת הפעמים פנה לעוזרו לשעבר, זאב יוכלמן, וביקש ממנו לפנות לפקידת השומה, מכבי נאהיד, כדי שתפעל להפחתת שומה לרוני שטרן, לבקשת בן-גור, ואולם היא סירבה; במקרה אחר פנה רוב ליועץ המשפטי של רשות המיסים, משה מזרחי, וביקש ממנו כי יגיע להסדר עם לקוחו של בן-גור, הקבלן יורם אלה, על-רקע נסיבות אישיות. מזרחי סירב.
התביעה מיוצגת בידי עוה"ד מיכל רוזן-עוזר, יוחאי בן-שמואל, יוסי אלון ועומרי קופלר; הסנגורים הם עוה"ד נבות תל-צור, טל שפירא, משה ישראל, אייל בסרגליק, איתן מעוז, גיל דחוח, רותי ליטבק, אורי פירסט, רועי בלכר ומשה מזור.

פורסם במקור: אתר גלובס
תאריך:  01/07/2010   |   עודכן:  01/07/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רוב: מזוז והפרקליטות תמכו במינוי מצא
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
עם מי מתייעצים
עם מי מתייעצים  |  12/08/10 21:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
אפשרות אחת - ניתוח
יפעת גדות
בשנת 1921 נחנך בישראל הקשר הטלפוני בין ירושלים, יפו וחיפה והוכרז על שירות טלפון ציבורי    דמי התקנת טלפון באותן שנים עלו על ההכנסה החודשית הממוצעת
סוכנויות הידיעות
טויוטה: המנועים בעלי הכשלים עלולים לעצור בזמן נסיעה; כרגע לא ידוע על מכוניות בישראל שיידרשו לתיקון
איציק וולף
המערכת הועברה כבר בשנת 2009 והיא משפרת באופן משמעותי את יכולות ההגנה של הסורים והאירנים    באמצעות המכ"ם יכול חיזבאללה לכוון באופן מדויק יותר את הטילים ארוכי הטווח שלו
איציק וולף
היעדים שהופצצו: אתר לייצור אמצעי לחימה בצפון רצועת עזה, מנהרת טרור ומתחם שהוגדר על-ידי צה"ל כמוקד פעילות טרור בדרום רצועת עזה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il