X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
הדבר הגרוע ביותר שיכול לקרות לאירן הוא עימות צבאי כלל אזורי כשאירן עדיין ללא יכולת גרעינית, במצוקה כלכלית, נוכח קואליציה של מדינות החשות עצמן מאוימות כארה"ב, ישראל ומדינות המפרץ
▪  ▪  ▪

אירן חותרת בעקביות ליכולת צבאית גרעינית שתהפוך אותה למעצמה האזורית במזרח התיכון, שתידחק את ארה"ב ואת השפעת המערב החוצה מהאזור ותהפוך אותה לשולטת הישירה והעקיפה על 40% מעתודות הנפט העולמיות ויאhים על קיומה של ישראל. בהקשר הזה הדבר הגרוע ביותר שיכול לקרות לאירן הוא עימות צבאי כלל אזורי כשאירן עדיין ללא יכולת גרעינית, במצוקה כלכלית, נוכח קואליציה של מדינות החשות עצמן מאוימות כארה"ב, ישראל ומדינות המפרץ.
מלחמת עירק יצאה מכלל שליטה לא רק עבור ארה"ב אלא גם לאירן. אירן ראתה בעירק את הזירה המתאימה לחולל מרד ערבי ומוסלמי נגד ארה"ב וגלשה, גם בסיוע אל-קאעידה בעירק, לעימות דתי סוני-שיעי המציב אותה באופן מידי ובשלב מוקדם מאד כאויבת האיסלאם הסוני ובמשתמע כאויבת הערבים, שרובם המוחלט סונים. יש באיבה המתחזקת הסונית-שיעית כדי ליצור את התשתית להבנה אנטי אירנית בין קואליציית המאוימים - ארה"ב, הערבים בראשות סעודיה ואפילו ישראל. למעשה ההצלחות האירניות ברצועת עזה ובלבנון רק הגבירו את אי היציבות ואת הסכנה למלחמה בלתי רצויה, פתאומית ומוקדמת מדי, כמו מלחמת לבנון השנייה בקיץ 2006, שיכולה בקלות להפך למתקפה על תשתית הגרעין האירנית המצויה ממילא בקשיים רבים.
הסימנים מראים שאירן החליטה, במודע, לעצור את ההתדרדרות, לחפש הבנות בעולם הערבי הסוני ולהימנע מסכסוכים משניים ומיותרים שיכולים להתדרדר לעימות בלתי מבוקר.
1. אירן הציע כבר מזמן ברית הגנה ושיתוף פעולה בינה למדינות המפרץ. בהשפעה אמריקנית ומתוך חשדנות לאירן ההצעה נדחתה אך היא עדיין על השולחן.
2. ב-03/05/20077 התקיימה בג'דה בירת סעודיה פסגה בין נשיא אירן התומך בסורים למלך סעודיה התומך במחנה האנטי סורי בלבנון. התפתחות המשבר בלבנון מאז, כולל הקרב בן 105 הימים שהוכרע אתמול בנהר אל בארד בצפון לבנון, בלי שלבנון התפרקה למרכיביה העדתיים והפוליטיים, מעידה שבפסגת ג'דה הושגו הבנות לגבי המשבר בלבנון: בחירת הנשיא העתידי המיועדת ל-25/09/2007 ותחום הסמכות של בית המשפט הבינ"ל שאמור לשפוט את החשודים ברצח רפיק חרירי .
3. ערב הסעודית ואירן תומכות בחמאס בעזה - ערב הסעודית בכסף ואירן בנשק ואימונים. למרות שאין שום הוכחה לתיאום ומדיניות משותפת בנוגע לרצועת עזה לשתיהן יש כנראה עניין משותף ברצועת עזה.
4. ב-24/07/2007 חודשו השיחות הביטחוניות בין היריבות ארה"ב ואירן בבגדד ולמרות המחלוקות סוכם להמשיך בהן.
5. ב-21/08/2007 שיחררה אירן בערבות את הלה אספיאנדארי, אזרחית ארה"ב וילידת אירן שנעצרה בשעת ביקור משפחתי באשמת "ריגול" .
6. ב-28/08/2007 בנאום פומבי אמר נשיא אירן מחמוד אחמדינג'אד "לפנינו וואקום פוליטי עצום (תבוסת ארה"ב בעירק) אירן, כמובן מוכנה, בעזרת שכנותיה כדוגמת ערב הסעודית ובעזרת העם העירקי, למלא את החלל"
7. למחרת ב-29/08/2007 הודיע המנהיג השיעי מוקטעדה צאדר שהמליצייה הרצחנית שלו, "צבא המהאדי", האחראית לחלק גדול מהאלימות השיעית-סונית בעירק, משעה את פעילותה לחצי שנה. הנימוק הרשמי היה קרב הדמים יום קודם בכרבלא עם מליצייה שיעית אחרת "כוח באדר" בו נהרגו מעל ל-50 שיעים בקרבות שיעה בשיעה. לאיש אין ספק שהמהלך מכוון מאירן, שההחלטה תביא להרגעה משמעותית בעימות הסוני-שיעי בעירק ויאפשר לארה"ב להתמקד יותר באל-קאעידה בעירק.
8. ב-30/08/2007 הודיע אירן שהיא מקבלת את התוכנית של סיבא"א (הסוכנות הבין לאומית לאנרגיה אטומית) לפיקוח על תוכנית הגרעין למטרות שלום ולהבהרת השאלות שנותרו פתוחות.
9. ב-01/09/2007 הדיח המנהיג הרוחני עלי חמנאי את המפקד התוקפני של משמרות המהפכה גנרל רחים ספאווי, שהצלחותיו המרובות קירבו את אירן לעימות אזורי טרם זמנו, ומינויו של הגנרל האלמוני עלי ג'עפרי, שהרקע שלו הוא ארגוני טכני כאחראי על מערך העורף ויצור הטילים, כמפקד החדש של משמרות המהפכה.
אירן נמצאת כעת בעיצומו של מהלך הרגעה אזורי שנועד, כנראה, למנוע מארה"ב כל סיבה ועילה לתקוף את אירן עוד בימי משטר בוש הנוכחי, כלומר בשנה הקרובה, ולספק לנשיא בוש אפילו מראית של רגיעה בעירק. ההערכה הרווחת באירן שכל משטר חדש בארה"ב יצטרך לזמן נוסף לגבש את עצמו ואת קווי מדיניותו כלפי המזה"ת בכלל ואירן בפרט. אירן לא זקוקה להישג טקטי בלבנון, בעזה ואפילו בעירק. יותר מכל אירן זקוקה לזמן, לאור הקשיים בתוכנית הגרעין שלה, לעוד זמן רב.

תאריך:  03/09/2007   |   עודכן:  03/09/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אירן על הברקסים
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
2 כתבות נוספות
מוצא "פרנקית"  |  3/09/07 18:10
2
מיהו דני רשף?
מרק טווין  |  3/09/07 23:23
 
- מי הוא
דני רשף  |  16/09/07 01:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד יוסי דר
פסק הדין של בג"צ הוא ההוכחה עד כמה בג"צ חיוני לשמירה על תיפקוד נורמלי של מערכות המדינה ובד בבד הוכחה לתהומות הציניות והטמטום שאליהם הממשלה הידרדרה
נרי אבנרי
כל שנייה מאותן שניות שנחום ברנע הקליד את רשימתו הארסית נגד זליכה, הייתה טעונה בזדון    אין כמו השימוש הציני במשפחה שכולה, כדי להוכיח את מה שמיליוני צרכני תקשורת בישראל יודעים: לכלבים האדומים, אין קווים אדומים
אפרי הלפרין
נחום ברנע וידיעות אחרונות חצו את כל הגבולות ואפילו הצליחו לעקוף את דנקנר בסיבוב (טוב, דנקנר לא קיבל פרס ישראל) מאחר שמועצת העיתונות מועלת בתפקידה, אנא ישפוט הציבור את ידיעות אחרונות ונחום ברנע
נחום שחף
כתב עיתון הארץ, אהוד אשרי, קורא לסלק את זליכה החשב הכללי של משרד האוצר על שחשף חשד לשחיתויות ראש הממשלה    "אפילו אם זליכה צודק בעניין אולמרט, הוא צריך ללכת"    חשיפת השחיתויות מכונה בפי השופר הנאור "טהרנות מוגזמת" ובלגן מיותר "מי צריך את הבלגן הזה"?
אלישע האס
סערת החרם האקדמי של איגוד המרצים הבריטי עוד לא שככה וכבר מגיע החרם הבא    החרם שהכריז סגן שר הביטחון על אוניברסיטת בר-אילן בשל דברי פרופ' הלל ויס
רשימות נוספות
אירן: הפעלנו 3,000 צנטריפוגות  /  הדר פרבר
צ' קוריאה תסגור את מתקני הגרעין עד סוף 2007  /  הילה רפופורט
"אירן עלולה לפספס ההזדמנות האחרונה"  /  הדר פרבר
אירן: היכונו לביאת המשיח   /  יהונתן דחוח-הלוי
בחזרה לאוסיראק  /  ד"ר יובל ברנדשטטר
להתרגל לעולם גרעיני  /  צבי מזאל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il