X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מדוע שמישהו יטען, שהפארסה ברש"פ הייתה "בחירות דמוקרטיות"? אולי הוא מעוניין בשחיקת התפישה הדמוקרטית בקרב בני עמו כדי לחזק את שלטון האליטה המועיל לו; אולי הוא גזען שאינו מאמין ביכולת הערבים לפתח אי-פעם חברה דמוקרטית; אולי אין לו תחילת מושג מהי דמוקרטיה; אפשר גם שכל האופציות נכונות
▪  ▪  ▪
רובינשטיין. דמוקרטיה מהי?

הפדרציה הציונית של יהודי בריטניה ביטלה את הזמנתו לכנס של אחד הפרשנים הבכירים של העיתון הארץ דני רובינשטיין. הסיבה: רובינשטיין כינה את ישראל "מדינת אפרטהייד" בכנס אנטי-ישראלי, שאורגן של ידי הפרלמנט האירופאי. יש לקוות שבפעמים הבאות יזהרו מראש הציונים בבריטניה לא להזמין לכנסיהם אנשים לא ראויים, אבל עיון בידיעה אודות ההתבטאויות של דני רובינשטיין מגלה, שהבעיה חמורה הרבה יותר.
באותו הכנס טען הפרשן, שתנועת החמאס לא ביצעה בעזה הפיכה צבאית משום שהיא זכתה בבחירות דמוקרטיות - התבטאות, שעלולה לגרום לאבות המייסדים של רעיונות החרות לזוע באי-נחת על משכבם. מה היה אומר פרנסואה-מרי וולטר, אם היה שומע, שבתחילת המאה ה-21, בחברה המפוחדת בפני הבריונים החמושים השולטים ברחובות, המחונכת יומיום לקנאות הג'יהאד נטולת חופש הביטוי, ניתן לקיים מעין בחירות ביזאריות בין שני ארגוני טרור - ואנשים כה רבים ובכירים יכנו את הזוועה הזאת "בחירות דמוקרטיות"; גם פרשנים מהעיתון לאנשים, שחושבים שהם אנשים חושבים?
מאז שהחל תהליך "השחרור", כביכול, של הפלשתינים מהשלטון הישראלי, הם הולכים ומתרחקים אפילו מאותן החירויות שהיו להם קודם לכן, אשר היו רבות מאלו שמעניקה לאזרחיה כל מדינה ערבית. השלטון הישראלי ביש"ע לא היה דמוקרטי, אך לפחות היה ליברלי וסובלני יותר לאין שיעור כלפי הערבים מן השורה, לעומת שלטון הרש"פ.
איש לא שאל את הערבים מן השורה האם הם רוצים בשלטון הזה, המחבלים היו אלה שקבעו את עתיד עמם. אנשי השלטון הישראלי המושחת סגרו באוסלו עסקה עם המאפייה האש"פית, הם החליטו שיכונה הדבר "שיחרור ותהליך השלום", מרבית העיתונאים - הריעו.
התוצאה ידועה: ארגון הטרור השליט על הערבים ביש"ע שלטון הטרור, אך העובדה הזאת מטושטשת בקביעות על-ידי כל המחנות הפוליטיים בישראל. הימין אינו מתעניין בדיכוי הערבים בידי הערבים והשמאל אינו מעוניין להבליט את פשעיו של המשטר, שהוא עצמו הקים בעמל רב.
"דמוקרטיה איננה בחירות חופשיות, דמוקרטיה היא בחירות חופשיות במדינה חופשית", אמר נתן שרנסקי לג'ורג' בוש. זה האחרון, למרות האהדה הרבה לרעיון הדמוקרטי, לא ירד לסוף דעתו של ידידו אסיר ציון לשעבר - ונכשל להקים דמוקרטיה במזרח התיכון.
מהם הקריטריונים של האנשים כמו דני רובינשטיין בגיבוש חוות הדעת לגבי בחירות כלשהן, האם הן דמוקרטיות או לאו? הם אינם מגלים תשובה לשאלה הזאת, הקריטריון היחיד שלהם הידוע עד כה הוא חותמת ההכשר מאת התצפיתן הנצחי ג'ימי קרטר: לא היו זיופים, הבחירות או-קיי. אומנם ג'ימי קרטר מעולם לא היה הוגה דעות מדיני ראוי להאזנה, אבל הוא סלבריטי, נשיא (כושל) לשעבר של ארה"ב - זה מספיק כדי שהאנשים "החושבים" מעיתון הארץ יקבלו את דעתו ללא העלאת שאלות קשות על הדעת.
תנועת החמאס השתתפה בבחירות תחת פסק-הלכה איסלאמי המתיר לה לקחת חלק ב"תועבה מערבית" על-מנת להשליט בשטח הנתון למרותו את החוקה האיסלאמית, אין לו כל מחויבות לדמוקרטיה.
כשבאלג'יריה נוצר מצב דומה, הצבא התערב ומנע את השלטון מ"האחים המוסלמים", שלא התכוונו אי-פעם לוותר על השלטון במערכת בחירות אחרת. ברש"פ, אותם "האחים" מצאו את עצמם מוגנים על-ידי ישראל, ארה"ב, גי'מי קרטר והפרשנים בע"מ...
החלופה היחידה לחמאס, שהוצגה בפני הערבים בבחירות האלו, היה אש"ף, שכביכול היה מחויב לדמוקרטיה, אך למעשה משתמש בכל אמצעי דמוקרטי ולא דמוקרטי כדי לקיים משטר פיאודלי-מאפיונרי ובתחום הג'יהאד - כדי לקדם מטרות זהות לאלו של החמאס. נשאר רק להוסיף את התעמולה היומיומית לשהאדה ושנאת היהודים ודיכוי חירויות הפרט כדי להשלים את התמונה, איזה סוג של בחירות היה שם ומדוע שאלת אי-זיוף הקלפיות אינה רלוונטית לנושא הזה. לא נותר אלא להסיק, שזאת תפישתו של דני רובינשטיין את המושג "דמוקרטיה".
כמוהו מזכ"ל האו"ם הקודם קופי אנאן. על-פי טענתו של זה, חיזבאללה אינו אירגון טרור מפני שהגיע לפרלמנט בבחירות דמוקרטיות. זה לא יצא מפיו של פרשן מעיתון ישראלי מפוקפק, אלא היו אלו מילים של אחד האנשים המשפיעים בפוליטיקה עולמית, בתקופה שבה נפתחה מלחמת הטרור בעולם.
על-פי תפישתו של מזכ"ל האו"ם, הכנופייה הג'יהאדיסטית אשר מחזיקה צבא פרטי בתוך לבנון, נתמכת על-ידי מדינות זרות העוינות את לבנון, מטילה פחד על אזרחיה ותוקפת את ישראל כראות עיניה - היא תנועה פוליטית חוקית, כי השתתפה ב"בחירות". לפיכך, כל מי שנהרג מידי חיזבאללה, הוא קורבן הדמוקרטיה וכל מי שקיבל טיל לתוך הבית יכול להירגע: זה לא היה טיל טרוריסטי אלא טיל דמוקרטי.
בחירות דמוקרטיות אפשריות אך ורק בחברה, שבה יש מקום לחרויות הפרט ורעיונות דמוקרטיים, שלפחות תחילת התפתחותם בחברה קודמת לבחירות, אחרת אין בבחירות האלו דבר מלבד פסטיבל הצביעות ופריחת הרודנות. התובנה הזאת התפתחה תחת משטרים אוטוקרטיים, אך דווקא תחת המשטרים המתיימרים להיות דמוקרטיים, היא נשחקת ונשכחת.
מדוע שמישהו יטען, שהפארסה ברש"פ היתה "בחירות דמוקרטיות"? אולי הוא מעוניין בשחיקת התפישה הדמוקרטית בקרב בני עמו כדי לחזק את שלטון האליטה המועיל לו; אולי הוא גזען שאינו מאמין ביכולת הערבים לפתח אי-פעם חברה דמוקרטית באמת; אולי אין לו תחילת מושג מהי דמוקרטיה; אפשר גם שכל שלושת האופציות נכונות.
אך הדוגמאות של דני רובינשטיין וקופי אנאן ממחישות כמה קל לקחת רעיון נשגב כמו דמוקרטיה ולהזנות אותו, כמו שנעשו לרעיונות הצדק הסוציאלי והשלום. טענתו של רובינשטיין היתה בעצם, שמה שעשו בעזה אנשי החמאס אינו הפיכה צבאית. בתרגום לשפת ההגדרות זה אומר, שהמפלגה שניצחה בבחירות רשאית לירות בחברי מפלגות האופוזיציה. האם אנשי קדימה רשאים לירות באנשי הליכוד? לא אתפלא, אם בסתר לבו חושב לו דני רובינשטיין: בהחלט!
כן, וגם יש לו דעת נחרצת מהי ישראל, האם היא מדינת אפרטהייד. תודה רבה בגין דעת המומחה, אנחנו נרשום לפנינו...

תאריך:  05/09/2007   |   עודכן:  05/09/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דני רובינשטיין מלמד דמוקרטיה
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
שמועה חדשה מתרוצצת לה בחו"ל...
אחמד זיבי   |  5/09/07 11:24
2
היטלר דמוקרט?
michael k  |  5/09/07 15:29
3
דני רובינשטיין
גד  |  6/09/07 01:11
 
- הוא אשר אמרתי
בועז מושקוביץ  |  6/09/07 09:36
4
מישהו מוכן
לשנות את המציאות,  |  6/09/07 05:05
5
לתת "דמוקרטייא" לערבים זה כמו
שאול אבידור  |  6/09/07 07:17
 
- דבריך לא מכובדים וגזעניים
בועז מושקוביץ  |  6/09/07 10:13
 
- בועז, יכול להיות שהגזמתי בדברי
שאול אבידור  |  6/09/07 15:29
6
הם ואנחנו
שלמה אידן  |  6/09/07 10:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אברהם פכטר
מקבלי העיטורים והצל"שים באים מכל שדרות הצבא, מכל היחידות ומדרגי פיקוד הביניים. 16 צל"שים מקרב אחד - בבינת ג'בל מצביעים על ליקויים וכשלים בתכנון, מודיעין, הכנות וביצוע, ועל גבורה אישית, יוזמה ואחוות לוחמים. הקצינים שניהלו את הקרבות באמצעות הפלזמה, צפויים לקבל את אות העכבר. תפקידו של הרמטכ"ל אשכנזי לשקם את צה"ל לוגיסטית, אך בעיקר מנטאלית
יוני בן מנחם
ישראל חייבת לרסק את התשתית הצבאית ברצועה מהר ככל האפשר לפני שתגדל מול עינינו מפלצת טרור שיהיה קשה מאוד להתמודד עמה
ארז תדמור
החל מקביעת תוואי הגדר וביטול צעדים ביטחוניים, דרך קביעת יחסי הדת והמדינה וסוגיות אתיקה רפואית, ועד ליצירת חוקה יש מאין והפיכת ישראל ממדינה יהודית ודמוקרטית למדינת כל אזרחיה, הפך בית המשפט העליון לגוף העליון המכריע במתרחש בישראל
עו"ד רז מסורי
האם שלילתו של שי לחג עשויה להיתפס כהרעת תנאי עבודה, ולשמש עילה להתפטרות מוצדקת של עובד? סוגיה נדירה שהתשובה לה איננה חד-משמעית. עו"ד רז מסורי המתמחה בדיני עבודה מבהיר את יחסו של החוק הישראלי אל נוהג מתן שי לחגים
עו"ד דב אבן-אור
אם אנו (העם) לא נרים ראש - ומיד, אזי סופנו קרוב ולא משנה עד כמה הבורסה לני"ע תגאה ועד כמה יעלו מחירי הדירות בת"א!
רשימות נוספות
האם מעבירה ישראל דיווח סלקטיבי לארה"ב?  /  מחלקה ראשונה
חייל נפצע בינוני ממטען חבלה  /  איציק וולף
טרור פלשתיני מופנה נגד החמאס  /  יהונתן דחוח-הלוי
מוטב מאוחר מאשר לעולם לא  /  יוני בן מנחם
שוויון זכויות קודם כול  /  גדי גולן
שלטון החמאס  /  יוני בן-מנחם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il