X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קיבלתם הודעה חדשה בפייסבוק המציעה לכם להשתמש בכפתור Dislike? יתכן מאוד שמדובר בתרמית החדשה שמופצת בימים אלו ברשת החברתית לאיזה נזק יכולה לגרום התרמית הזו? איך תגנו על עצמכם?
▪  ▪  ▪
תרמיות חדשות ומגוונות [צילום: AP]

הנהלת פייסבוק מדווחת השבוע בעמוד הרשמי שלה, המוקדש לנושא האבטחה, על תרמית חדשה שמופצת בימים אלו לרבים מהמשתמשים באתר. במסגרת התרמית, נשלחת הודעה למשתמשים שבה מוצע להם להשתמש בכפתור בשם Dislike - המקבילה הלא רשמית של כפתור ה-Like הפופולרי של החברה.
משתמשים שיפתחו הודעה יגלו הפנייה לקישור שבו הם יצטרכו להשיב לסקר כלשהו וכמו-כן גם בקשה לקבלת אישור גישה לפרטי חשבונם. לטענת פייסבוק הסקרים נועדו לצרכי פרסום ואלו שפיתחו את התרמית מרווחים כסף על כל גולש שמשיב לשאלות שבהם. חברת האבטחה Sophos מוסיפה ואומרת כי לאחר שהגולש מאשר את הגישה לפרטי החשבון שלו מופצת ההודעה דרכו לכל רשימת החברים שלו.
באופן כללי מדובר בתרמית שלא כל-כך מסוכנת, שכן, היא איננה גורמת נזק של ממש לגולש מלבד עוגמת הנפש. אך עם זאת, כדאי לדעת כי תרמית כזו יכולה להתפתח בעתיד למשהו מסוכן יותר. כך למשל, לא מן הנמנע שבפעם הבאה בקישור שאליו יובלו הגולשים יוטמנו גם קודים זדוניים שיפגעו במחשב שלו. לכן מומלץ מאוד שלא לפתוח קישורים חשודים בפייסבוק, גם אם הם נשלחו מחשבונות של גולשים שמוכרים לכם.
כמו-כן, נציין כי בסופו של התהליך, לאחר המענה על הסקר מקבלים הגולשים קישור להורדת תוסף אמיתי לפיירפוקס של כפתור Dislike לא רשמי ששוחרר לפייסבוק. תוסף זה, לטענת Sophos, הוא בטוח לשימוש, אך מומלץ להוריד אותו ישירות מדף ההרחבות של פיירפוקס ולא באמצעות הודעות חשודות המתקבלות לחשבון שלכם בפייסבוק.
כאן כדאי לציין גם תרמית נוספת בפייסבוק שמומלץ מאוד להיזהר ממנה והיא הדפים הרבים שנפתחים לאחרונה המאפשרים להציג את התוכן שבהם רק לאחר לחיצה על כפתור ה-Like שבראשם. הדפים הללו כוללים בדרך-כלל כותרות מושכות למדי, כמו "בר רפאלי בעירום" או "הפאדיחה הכי גדולה בטלוויזיה", אך לאחר הלחיצה על כפתור ה-Like הם מציגים פרסומת או מובילים לוירוס שמותקן על המחשב.
מומלץ מאוד שלא ללחוץ במקרה כזה על כפתור ה-Like ובכך לתרום להפצת התרמיות הללו. (זכרו, ברגע שלוחצים על Like כל החברים שלכם מקבלים הודעה על כך, מה שעשוי להטעות אותם ולגרום להם להאמין שמדובר בהודעה אמיתית).

pCon – זה עובד ומצליח וזה אמיתי
תאריך:  18/08/2010   |   עודכן:  18/08/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 בר רפאלי
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
בכינוס בלוגרים שארגנה הקרן התבטא אחד מפעיליה ואמר כי הוא מעוניין להעביר את אם תרצו למגננה ולראות "בשר ודם"
אלעזר לוין
שני חדרים נמכרו ב-1.8 מיליון שקל    רחובות: 5 חדרים ב-1.65 מיליון שקל
יפעת גדות
אנשים אגרסיביים נוטים לסבול יותר מהתעבות עורקי הצוואר בהשוואה לאנשים אדיבים ונוחים לבריות    התעבות עורקים היא גורם סיכון להתקף לב ולשבץ
עידן יוסף
הרמטכ"ל והאלופים סברו שמדובר במסמך אותנטי, חלק ממאבק פנים-צבאי, ולכן לא פנו למשטרה    אשכנזי הודיע לגורמי החוק יום לפני עדותו בוועדת טירקל אך מסר אותו אחרי העדות
איציק וולף
התקיפה - תגובה לירי פצצות המרגמה שממנו נפצעו קל שני חיילים    "צה"ל לא יסבול כל ניסיון לפגיעה באזרחי מדינת ישראל ובחיילי צה"ל"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il