X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ישראל שגתה בעבר לא פעם כאשר נוצר רושם כאילו היא מעדיפה מועמד מסוים או מפלגה מסוימת בבחירות לנשיאות. אסור שרושם כזה ייווצר במערכה הנוכחית
▪  ▪  ▪

לפי דיווחי התקשורת נפגשה שרת החוץ, ציפי לבני, בניו-יורק עם הסנטורית הילארי קלינטון, המועמדת המובילה במפלגה הדמוקרטית למועמדות לנשיאות ועם בעלה, הנשיא לשעבר, ביל קלינטון. בהחלט פגישה ראויה ורצויה. אבל, אסור שתהיה פגישה יחידה עם מועמד לנשיאות.
ישראל שגתה בעבר לא פעם כאשר נוצר רושם כאילו היא מעדיפה מועמד מסוים או מפלגה מסוימת בבחירות לנשיאות. אסור שרושם כזה ייווצר במערכה הנוכחית.
בשלב זה מוקדם מדי לנסות ולנבא מה תהא התוצאה הסופית לא בפריימריז בשתי המפלגות ולא בבחירות הכלליות. בהרבה מערכות בעשרות השנים האחרונות היו לא מעט הפתעות בשנה האחרונה לפני הבחירות. בראשית 1976 איש לא האמין בניצחונו של קרטר. בתקופה המקבילה ב-1980 מעטים חשבו שרונלד רייגן יגיע לבית הלבן. סיכוייו של ביל קלינטון בראשית 1992 לא היו מזהירים.
ישראל אינה צריכה להמר על מועמד או מועמדת כלשהם. צריך לשמור על קשר טוב עם כל המועמדים הרציניים בשתי המפלגות, צריך לזכור כי בארצות-הברית גם המפסידים אינם נעלמים לרוב אל תהום הנשייה. אחד מן המפסידים בפריימריז יכול לקבל את המועמדות לסגנות הנשיא. אחרים יכולים לקבל תפקידים בכירים בממשל הבא.. מפסידים אחרים יכולים להופיע שוב ולהתמודד בפעם הבאה. אלה שמכהנים כיום בתפקידים נבחרים יחזרו לכהן בסנט, בקונגרס או כמושלים ולמשוך בחוטים במפלגותיהם. יכול להיווצר בקונגרס רוב מהמפלגה שאינה בבית הלבן. בשיטה האמריקנית יש ריבוי מוקדי כוח מבוזרים וישראל חייבת, כאמור, לשמור על יחסים טובים עם כולם.
גם המפלגה שתפסיד תמשיך לפעול בקונגרס והיא יכולה לשוב לשלטון בבחירות הבאות. לכן אסור להזניח אף גורם ואף מועמד. ואסור לאף אישיות ישראלית בכירה ולאף דיפלומט בכיר לפסוח על אף מועמד.
לכן אם נפגשה שרת החוץ עם קלינטון היא חייבת ליזום פגישות עם שאר המועמדים המרכזיים במפלגה הדמוקרטית - אובמה, אדווארדס, ריצ'רדסון וביידן וכן עם המועמדים הרפובליקניים המרכזיים - ג'וליאני, מקקיין, תומפסון ורומני. לגבי הרפובליקנים אין להסתפק בפגישות רק עם ראשי הממשל הנוכחי.
צריך להיזהר גם מהדבקת תוויות מטופשות - מי יהיה נשיא טוב יותר לישראל. בוש הבן נחשב כנשיא טוב יותר לישראל מאביו. אבל דווקא בוש האב דחף את ישראל לוועידת מדריד ואל מסלול הפותח תהליך שלום ובוש הבן רק סיבך את המצב באזור לגבי ארצו, העולם החופשי וישראל.
נשיא אמריקני חייב להיות טוב לארצו ולחברה האמריקנית, לעולם כולו ולמאבק נגד טרור. אם ילך בתחומים הללו הוא יהיה גם נשיא טוב לישראל. אגב, בימים האחרונים מתמוגגים פרשנינו מהעובדה שועידת השלום שיוזם בוש תתקיים באקדמיה של הצי האמריקני באנאפוליס במקום ב"קמפ דיוויד". הם, כנראה, לא יודעים שהנשיא האמריקני היחיד שיצא מן האקדמיה הזאת הוא לא אחר מאשר ג'ימי קרטר, שאינו נמנה על האישים האהודים על הלובי היהודי בארה"ב.

תאריך:  30/09/2007   |   עודכן:  30/09/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ציפי פוגשת את הילארי וביל
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
אפילו לא עם ג'וליאני!
משה, עורך-דין  |  1/10/07 07:21
2
שתעוף לנו כבר מהעיניים ל"ת
ציפורהלה  |  1/10/07 10:50
3
what about the trade unions
Ora Herman  |  1/10/07 18:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד פנחס (פיני) פישלר
בטענות "שה"י ופה"י" מהתל לו מר אולמרט (חברו הטוב של טומי לפיד - המגונן האישי הצמוד) במפכ"ל המשטרה החלש ודוחה את חקירתו בפרשת לאומי 4 פעמים
עמי רוזנסקי
גם לקוסם דרושים כללי אתיקה לש אסור ומותר, שלא יוציאו את הקהל עם טראומה מהופעות, ולא יפגעו או יסכנו ילדים
עו"ד משה מכנס
טענותיו של יוסף לפיד נגד העיתונאים - במיוחד יואב יצחק - שפרסמו חשדות ודרשו חקירה נגד ראש הממשלה, ידידו הקרוב, מעלות תהיות בדבר אופיו האמיתי של "ליברל נאור" זה
אהרון רול
איננו מתקיימים בעולם שכולו שחור אן לבן אלא נהפוך הוא, עולמנו מורכב מכל גווני האפור האפשריים ואף לעיתים צבעי הטכניקולור מעורבים בם
אביב ירון
סיפור על אונס שלא היה, הסיפור האמיתי שמאחורי הקלעים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il