X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כספת
סיכום ארועי השבוע שחלף ונקודות ציון בארועים עתידיים
▪  ▪  ▪
צריף הנשיא בן צבי [יח"צ]

איכות סביבה

במוצ"ש האחרון השתתפתי במסיבת רחוב. לא מסיבת רחוב מהסוג המוכר בו מאות בני תשחורת מפזזים על הכביש לקול הלמות הטראנסים, כי אם יוזמה מבורכת של שתי נערות צעירות, שהחליטו כי הגיעה השעה שדיירי הרחוב יכירו אלה את אלה קצת יותר מקרוב, שהרי אין שום סיבה שמי שגר בעיר ולא ביישוב קהילתי, לא יכיר את שכניו. כך מצאו עצמם תושבים ותיקים, משפחות צעירות ושאר שוכרי דירות מבלים יחדיו ערב מהנה למדי, שמעתה והלאה יקל עליהם להשיג מעט סוכר, גם כשהמכולת של פליקס סגורה.

ההיסטוריה חוזרת

מי שדווקא עושים עבודה נהדרת בהוצאת ההיסטוריה היהודית המודרנית לאור הם החברים בהוצאת הספרים אריאל, ששמו לעצמם למטרה לפרסם ספרות פופולרית אודות ארץ ישראל. בהקשר זה, בעיקר ראויים לציון כתב העת 'אריאל' אשר גיליונו האחרון עוסק בתולדות כוח המגן ומערכות ישראל, וספרו של ד"ר נחום ברוכי, על חטיבת הראל במלחמת ששת הימים. עם מלוא הכבוד וההערכה להוצאה הנכבדת שפועלת כבר 35 שנים, ראוי לחשוב על דרכים נוספות להגביר את השפעתה על הציבוריות הישראלית. דרך אחת לכך היא פרסומם של ספרי לימוד בהיסטוריה המתבססים על המחקרים שפורסמו בהוצאה לאורך השנים.

וודו לאנשים חושבים

בחודשיים האחרונים סימן עיתון 'הארץ' יעד חדש למתקפה – את יו"ר המזכירות הפדגוגית במשרד החינוך, ד"ר צבי צמרת. העילה האחרונה לקמפיין, היא סירובו של צמרת לאפשר לבתי ספר ללמד באמצעות שימוש בספרים שלא אושרו על-ידי משרד החינוך. נראה שהעובדה כי בראשות המזכירות הפדגוגית יושב אדם שגאה בכך שהוא יהודי וציוני מוציאה את מערכת העיתון מדעתה. אחרת קשה להסביר כיצד בו בעת מנהל העיתון קמפיין נוסף, הפוך לגמרי במטרותיו, בעד אכיפת תוכניות הליבה (הכוללות שימוש בלעדי בספרי הלימוד שמשרד החינוך אישר) על המגזר החרדי. נראה לי שלא במקרה נבחר צמרת, פקיד ממשלתי בסך הכול, כיעד למתקפה. העיתון בחר בדרך הקלה והאפקטיבית: במקום לפעול נגד שר החינוך, שזוכה לרמת אהדה גבוהה בציבור ועלול להשיב מלחמה שערה, עדיף לתקוף את הפקיד הממונה על יישום המדיניות ובכך להפחיד ולנטרל אותו. מעניין שדווקא העיתון לאנשים חושבים בוחר לפעול בשיטת הוודו, בה צמרת משמש כבובה בה נועץ העיתון את טלפיו, במטרה להשפיע באופן מאגי על שר החינוך.

וכל נתיבותיה שלום

יד יצחק בן-צבי הוציאה הקיץ מהדורה חדשה של מדריך הסיורים 'ירושלים וכל נתיבותיה'. הוצאתה של המהדורה המעודכנת נדרשה מכיוון שזמן רב עבר מאז שנת 1996, עת פרסומה של המהדורה הראשונה, שהפכה לרב מכר עם למעלה ממאה אלף עותקים. ייחודו של ספר זה הינו בכך ש-37 מסלולי הטיול מסודרים לפי תקופותיה השונות של ירושלים, מזמן בית ראשון ועד ימינו אנו. קצת חבל שבנספח של מפות העיר בתקופות השונות, לא מובאת המפה של ירושלים המחולקת עד מלחמת ששת הימים. אחרי הכול, חשוב שהמטיילים עם הספר, יוכלו לראות במו עיניהם עד כמה לא רלוונטית האפשרות לחזור ולחצות את ירושלים.

נרטיבים מתואמים

להלן אנקדוטה לא משעשעת לגבי ספרי לימוד לא מאושרים, שתמחיש עד לאן האבסורד יכול להגיע: לפני כחודש כתבתי פה על ספר לימוד היסטוריה ששמו 'ללמוד את הנרטיב ההיסטורי של האחר – פלשתינים וישראלים'. הספר בנוי משני טקסטים שמייצגים כל אחד נרטיב אחר: הישראלי והפלשתיני. במקרים מסוימים, הנרטיב הערבי דווקא יותר מתון מזה הישראלי. לדוגמא, על-פי הנרטיב הפלשתיני בכיבוש דיר יאסין במלחמת העצמאות נהרגו יותר ממאה ערבים. לעומת זאת, לפי הנרטיב הישראלי, במהלך מלחמת העצמאות "הטבח המפורסם ביותר היה בדיר יאסין שליד ירושלים, שם נרצחו יותר מ-250 ערבים ע"י אנשי אצ"ל ולח"י". אצו רצו עורכי הספר, והוציאו מהדורה חדשה בה נפתרה הסתירה: כעת גם על-פי הנרטיב הפלשתיני, נרצחו יותר מ-250 ערבים. כנראה שגם הפלשתינים עמוק בליבם יודעים שהיהודים תמיד צודקים...

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  09/10/2010   |   עודכן:  09/10/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
החל לשווק שעוני יוקרה של "עדי" ב-1,050 עד 2,100 שקל
עידן יוסף
הוסיף לשם משפחתו את המילה הכהן לאחר שרבים טעו במראהו וחשבו אותו לדרוזי/לערבי
עדי ארבל
מחלקה ראשונה
פרופ' איילה פולק, מנהלת מחלקת עיניים בבית החולים 'קפלן': "המיקרוסקופ יסייע להצלחת ניתוחים עדינים ביותר"
עידן יוסף
ברכה יוצאת דופן קיבל יו"ר שס בתפילת יום כיפור
רשימות נוספות
הבכירים נפגשו בחשאי: "ביטחון המולדת" כמותג ישראלי  /  עופר וולפסון
הפקודה שמסתיר דובר צה"ל  /  עידן יוסף
קפה רימון  /  עופר וולפסון
הפליק-פלאק של אהרונוביץ'   /  עידן יוסף
דורית ביניש צודקת  /  עו"ד יוסי דר
קרונקייט מביט אחורה בזעם / לזכרו  /  חיים שיבי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il