X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם סינימטק ת"א
▪  ▪  ▪
אלמר, הפסטיבל הבינלאומי לסרטי ילדים ונוער [צילום: פדרו גונזלס רוביו]
בין הסרטים הזרים: גראודה בלבי מוקטן [צילום: רוי לולאנג]

מנהלת הפסטיבל: מיכל מטוס, יו"ר הנהלת הסינמטק ויו"ר הפסטיבל: גילה אלמגור, מנהל הסינמטק: אלון גרבוז.
פסטיבל תל אביב הבין- לאומי ה- 6 לסרטי ילדים ונוער בסינמטק ייפתח השנה בסרט הנורבגי "ראפיקי" 2009, (שיוקרן במסגרת סרטי התחרות ) - בריתן של שלוש חברות מתנפצת יום אחד, כשאחת הבנות, נאשיה, נאלצת לעזוב את נורבגיה בגלל סיום תוקף אשרת העבודה של אמה.הסרט זכה בפרס מיוחד בפסטיבל מונטריאול 2010 וכן בפרס מנורת הכסף לשנת 2009 בפסטיבל נורבגיה. בימוי : כריסטיאן לו
באירוע הפתיחה המיוחד ישתתפו גם ילדי עובדים זרים.
למעלה מ-60 סרטים יוקרנו השנה במסגרות הפסטיבל השונות, העוסקים בקשת רחבה של נושאים המסקרנים ומעניינים ילדים בכל העולם. סיפורים אנושיים: משפחתיים, אישיים, הקשורים לחברה למקום, ומבטיחים הכרויות עם תרבויות שונות.
במסגרת הפסטיבל מתקיימת תחרות בינלאומית. הסרטים נבחרו בקפידה וכולם סרטים עטורי פרסים שהשתתפו בפסטיבלי סרטי ילדים ונוער החשובים בעולם. לגבי הסרט הזוכה בפסטיבל יכריע חבר שופטים מבוגרים המורכב ברובו משופטים ממדינות שונות: ארנה לינדטנר מנורווגיה, לינה ארליין -סובורג מדנמרק, לורנס הרצברג מצרפת, ג'ו אן בלואין מקנדה והשופטת הישראלית - נירה הראל. כמו-כן תעשה בחירת הסרט הטוב ביותר על-ידי חבר ילדים שופטים שעברו הכשרה מיוחדת לכך במהלך חופשת הקיץ במסגרתה השתתפו בסדנה לזכויות ילדים שנעשתה בשיתוף משרד החינוך והמפקחת לזכויות תלמידים במנהל הפדגוגי הגב' טובה בן ארי.
הפרס לסרט הזוכה בתחרות הבינלאומית הזוכה תרומת משפחת מאיר מוזס ע"ש מרילה מוזס לבית וולפוביץ, זכרה לברכה.
שיתוף פעולה בין מרכז פרס לשלום לסינמטק תל אביב, יכנס יחדיו ילדים מנבחרת כדורגל שחברים בה יהודים, ערבים ופלשתנאים. אלה יהיו שותפים לפעילות חברתית מיוחדת וכן לצפייה משותפת בסרט האינדונזי שישתתף בפסטיבל :" גראודה בליבי - האם חלומות באמת מתגשמים?" המספר על באיו בן ה -12החולם להיות כדורגלן מפורסם למרות התנגדותו הנחרצת של סבו. בימוי : איפע איספאנייא.
הקרן לידידות, בראשות הרב יחיאל אקשטיין, תמשיך גם השנה לסייע בהבאתם של ילדי פריפריה משדרות ועוטף עזה ליהנות ולהצטרף לחגיגה.
המסגרת התחרותית:
9 סרטים זרים מהטובים שנעשו לילדים ולנוער בשנים האחרונות ישתתפו במסגרת התחרות :
אין קליטה (איסלנד 2007) מה היית עושה בשביל שיחת טלפון אחת? ילד בן לאם חד הורית אובד בסופה, האם יוכל לשרוד עם סלולרי מנותק בטבע אמיתי? בימוי : ארי קריסטנסון
עץ הקסם (פולין 2009) כשכיסא קסום נופל עליך מהשמים, פשוט אי-אפשר להשאר אדישים. סרט המשך לסדרת מופת לילדים בבמויו של אנדזיי מלשקה, הסדרה נחשבת לאחת הטובות בעולם וזכתה בפרס אמ"י . בימוי אנדז'יי מלשקה. הסרט זכה בפרסים רבים ביניהם: פרס ראשון ופרס הקהל בפסטיבל סרטי ילדים טיפיי 2010
אלמר- בוא נלך לים (מכסיקו 2009) מסעם המרגש של אב ובנו בנופיו המרהיבים של חופי מקסיקו. מסע בין אב צעיר ובנו החיים בטבע ללא שמוש בטכנולוגיה. בימוי : פדרו גונזלס רוביו , זכה בפרס חבר השופטים בפסטיבל מיאמי 2009
קרלה וקטרין (דנמרק 2009) בימוי : שרלוט סאקס בוסטרופ , סיפור מתוק על חברות במבחן, אהבות ראשונות וחוליית גנבים מפחידה.
התנינים חוזרים (גרמניה 2010) בימוי : כריסטיאן דיטר , חבורת התנינים מכה שנית ומצילה עיירה שלמה.
הדים של הקשת (הונג קונג 2009) בימוי : אלכס לו , זכה בפרס דב הבדולח ברלין 2010 במצבים שלא בשליטתנו, הברירה היחידה היא פשוט לשרוד, ספורה של משפחה קשת יום בהונג קונג.
איפ (הולנד 2010) בבמויו של אלן סמית , זכה בפרס סרט הזהב , הולנד 2010 . סיפור נוגע ללב על ילדה עם כנפיים ולב של זהב ועל אישה שמשתוקקת לגדל אותה.
סרטים ישראלים בפסטיבל:
עץ הדומים תפוס (ישראל 1992)- סרטה עטור השבחים של גילה אלמגור, בימוי : אלי כהן ,סיפורם של בני נוער, ניצולי שואה, החיים בפנימיה, בישראל, יחד עם ילידי ישראל ,בשנות החמישים.
גיבורים קטנים ( ישראל 2006 ) בימוי : איתי לב , ילד שאביו נהרג בפעולה צבאית כושלת, ילדה רוסיה בעלת יכולות טלפתיות, מתבגר עם פיגור שכלי וילד חוץ דחוי בקיבוץ חוברים יחדיו .
הכוכבים של שלומי (ישראל 2003) , בימוי שמי זרחי, דרמת התבגרות קלסית המצליחה לרגש, להצחיק ולזכות בתואר "מוצר משפחתי וחינוכי".
פעם הייתי (ישראל 2010), בימוי : אבי נשר, טעם של פעם וטעם של עוד. על אריק בנו של נצול שואה המקבל הצעת עבודה מעניינת מחבר ילדות של אביו , על-רקע העיר התחתית של חיפה.
קלרה הקדושה ( ישראל 1996 ) , בימוי אורי סיוון , ארי פולמן ,במה תבחרה קלרה? בכוחותיה העל טבעיים או באהבה הראשונה? ספורה של נערה רוסיה צעירה בשם קלרה המסוגלת לנבא את העתיד.
נודל ( ישראל 2007 ) ,בימוי : לין רות, דרמה קומית נוגעת ללב, במרכזה ילד סיני שאמו מגורשת ע"י מחלקת ההגירה לסין.
הבוגד הקטן ( ישראל 2008 ) , בימוי: לין רות, חברות בלתי אפשרית בין ילד ישראלי וקצין בריטי על-רקע האירועים הסוערים של ימי המנדט.
שני דגלים (ישראל 2007), בימוי : ליאור מולכו, סרט הרפתקאות בו נערכים מרדפים על הרכבת ההיסטורית שבתל אביב, מפגשים רומנטיים מול קולנוע מוגרבי, וקרבות ילדים בחולות העיר הצעירה.
סרטי קלסיקות לילדים ולנוער ביניהם:
הכיתה המעופפת של אריך קסטנר, בימוי: טוני ויגאנד גרמניה 2003,
פצפונת ואנטון של אריך קסטנר , בימוי : קרוליין לינק , גרמניה 1999,
אמיל והבלשים של אריך קסטנר, בימוי : פרנצ'סקה בוך , גרמניה 2001
סיפורי פיטר הארנבון סרט האנימציה המופלא של ביאטריקס פוטר האנגליה שופע יכולת התבוננות, אהבה לבעלי חיים, קטנים בעיקר, ולנופי הכפר באנגליה.
הבלון האדום הבלון האדום מתאר את החברות בין ילד קטן לבין בלון קסום בפריז של שנות ה-50. זוכה פרס דקל הזהב בפסטיבל קאן (1956) , זוכה פרס האוסקר לתסריט הטוב ביותר (1956)
הרפתקאותיו של טום סוייר- קלאסיקה משפחתית סיפורו המרתק של מרק טוואין אודות הנער החביב, טום סוייר.הקרנתו הראשונה הייתה בשנת 1938.
עותק ראשון - כיתת אומן, פיילוט ייחודי בשיתוף קרן הקולנוע הישראלי.
חשיפת תהליך העבודה של צילומי הסרט "עד סוף הקיץ" רגע לפי הפיכתו לסרט גמור. האירוע ילווה בכיתת אומן משותפת של בימאית הסרט נועה אהרוני והבמאית מייקה דה גונג, זוכת פרס דב הזהב של ברלין לשנת 2005 (פרס הסרט העלילתי הטוב ביותר עבור הסרט "בלו בירד") המתמחה בכתיבה ובימוי של סרטי ילדים. במהלך הסדנה ייחשפו הצופים לסרט מזווית אחרת דרך עיניה של ילדה, בר מינאלי, המתמודדת עם תפקיד דרמאטי על הסט, בסרט שבו עולם המבוגרים קשה וטעון רגשית. "עד סוף הקיץ" סרט התבגרות, אבל לא רק של ילדה, גם של אמא, של משפחה, ובמידה מסוימת גם של מדינה.
פצעי בגרות - פרויקט סרטים דוקומנטריים לבני נוער
הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה, הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו והטלוויזיה החינוכית גאות להציג את "פצעי בגרות" -פרויקט סרטים דוקומנטריים לבני נוער. זהו פרויקט ייחודי, חדשני וחלוצי בישראל, שבו האתגר שהועמד בפני היוצרים היה יצירת קולנוע דוקומנטרי לבני נוער, נושא חדש גם עבורם.
מטרת הפרויקט היא לעודד צפייה בסרטים דוקומנטריים בקרב בני נוער באמצעות סרטים הנותנים ביטוי לתחושות, לבעיות וללבטים כגון: בעיות הגיל, התקופה, יחסי הורים-ילדים, תוך התמקדות בגילאי 15 עד 18 אשר יכולים לסייע להם להתמודד טוב יותר עם הנושאים הללו.
6 הסרטים שיוצגו במסגרת זו יעסקו בנושאים: סיפורו של הנער העולה מרוסיה שצופה בהוריו מנסים להשתלב ומרגיש מבולבל ולעיתים גם אשם מול הקושי של הוריו, סיפור התבגרותו של נער ממפוני גוש קטיף, סיפור פרידתם של נערים ונערות מהפנימייה בה גדלו, סיפור הפסקה בית ספרית טיפוסית על כל הרגעים הקטנים והיפים שבה, סיפור נהג מרוצים צעיר וסיפור על נער מזרם חסידי ברסלב.
פרויקט אתגרים
פרויקט משותף של הערוץ הראשון עם איגוד השידור האירופי (EBU) המתקיים זו השנה החמישית. "אתגרים" היא סדרת סרטים דוקומנטריים לילדים שכל אחד מהם נופק ע"י מדינה אחרת , לרבות סרט ישראלי שהופק ע"י מחלקת הילדים והנוער של הערוץ הראשון. במרכז כל סרט סיפור אישי של ילד או ילדה המתמודדים עם אתגר משמעותי בחייהם. השנה בנוסף לסרט הישראלי יוקרנו סרטים מיפן , גרמניה ודרום אפריקה.
אירוע מחווה לקליפ צעיר:
השנה החליט הפסטיבל לתת במה לז'אנר פופולרי ואהוב על הנוער, ולערוך אירוע חגיגי שיוקדש למיטב הקליפים של המוזיקה הישראלית. במהלך האירוע יוקרנו דוגמאות מהארץ והעולם תוך היכרות עם הסיפורים שמאחורי הקלעים של קליפים פופולרים וזוכי פרסים על-ידי יוצרים שזוהי מלאכתם. האירוע ע"ש אורי סונין ז"ל, מיועד לקהל הצעירים חובבי המוזיקה.
סדנאות מיוחדות:
סדנת דיבוב - מי מסתתר מאחורי הקול?? - סודות הדיבוב בסדנה ייחודית לכל המשפחה אותה תנחה ענת ניב. בסדנה יתארחו שחקנים ומדבבים מקצוענים שידגימו את תהליך הדיבוב על הבימה.
איפור ואפקטים מ"הסרטים" - כיצד יוצרים בקולנוע ובטלוויזיה את אשליית הפציעות, החבלות והחתכים ללא כל טיפת כאב. לאחר הדגמה קצרה יאופרו הילדים באיפור פציעות ואפקטים מקצועיים ויצולמו לסרטון "אקשן" המציג אותם מאופרים.
סדנת פעלולים מהסרטים -הדגמה של פעלולי קסם ואימה תוך שיתוף הקהל. מגוון אפקטים הלקוחים מסרטים קלאסיים ומוכרים.
"ילדים יוצרים סרטים 2010":
סרטים שנוצרו בעקבות סיפורים של ילדים, פרויקט משותף של ערוץ הילדים משרד החינוך ועמותת לה"ב - לקידום הערכים בחברה . כל הסרטים הם פרי יצירתם של ילדים ומקורם מרעיונות השאובים מעולמם . הרעיונות גובשו לתסריטים בהנחיית צוות מקצועי . במהלך העבודה השתתפו גם תלמידים נוספים בכיתה .
סיפור מסריח :מבוסס על סיפור מאת: דניאל מזרחי, מרכז בית הידידות בורלא, עכו
האח של הדר: מבוסס על סיפור מאת: אלונה אברהם, כיתה ו', בי"ס "העומר", חוף הכרמל
אין דגים בים: מבוסס על סיפור מאת: עדי ועקנין, כיתה ו', בי"ס "רתמים", אשדוד
גלקטיקוס: ילדי קיבוץ הראל ואום אל ח'יר
כוונות טובות: מתנ"ס פסגות השבע, המרכז למוזיקה ואומנויות הבמה של רשת מרכזים קהילתיים, כיתות ז'-ח', בית שמש:
סרטים מהחיים 2010
ילדים בני 11-13 מרחבי הארץ פעלו יחד עם מנחה דרמה ובמאי מעמותת להב . באמצעות משחקי דרמה ואמפרוביזציה הועלו תכנים אישיים על-ידי הילדים בנואים : פער תרבותי , זהות שייכות ועוד אשר היוו חומר ליצרת תסריט . סך הכל נוצרו 6 סרטים . (פרויקט בשיתוף הקרן לידידות בראשות הרב יחיאל אקשטיין וערוץ הילדים בלויין , עמותת להב ובסיוע משרד החינוך.)
עפיפונים: נוצר ע"י ילדים ממרכז הנוער, קפנוער, מתנ"ס גבעת אולגה, כיתות ו'-ז'-ח', גבעת אולגה..
דבר טוב: נוצר ע"י ילדים ממתנ"ס פרדס כץ החברה למתנ"סים, כיתות ג'-ד'-ה'-ו', פרדס כץ.
בת מצווה: נוצר ע"י ילדים מבית פותחים עתיד ובי"ס "חוני המעגל", כיתות ה'-ו', חצור.
האח של יורי: נוצר ע"י ילדים ממרכז מגדלור - עמותת עלם, כיתות ו'-ז'-ח', קריית מלאכי.
לונא: נוצר ע"י ילדים מבי"ס יסודי "מעלות תרשיחא", כיתה ה'- ו', מעלות תרשיחא.
"האלבום שלי- ילדים בסיכוי" - תערוכת צילומים בלובי הסינמטק
תערוכת צילומי סטילס, המוקדשת לילדי פנימיות תאפשר הצצה לחייהם של הילדים המתגוררים בפנימיות מבלי לראות את פניהם. עמותת ילדים בסיכוי יזמה ומפעילה את תוכנית "האלבום שלי" שבה צלמים מתנדבים מצלמים באופן קבוע את ילדי הפנימיות, מתעדים אותם בחיי היומיום, ברגעים קסומים בחייהם ויוצרים עבורם אלבום אישי.

"רפיקי", בין סרטי הפסטיבל [צילום: רוי לולאנג]
תאריך:  10/10/2010   |   עודכן:  10/10/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il