X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
הדבר שחשוב ביותר ממנו יש להיזהר היא התיישנות התביעה. משמעות המונח התיישנות ברשלנות רפואית הינו מצב בו למטופל יש זכות להגשת תביעה בגין רשלנות רפואית, אולם מסיבות השמורות עמו הוא השתהה והמתין כך שחלפה לה תקופה המוגדרת בחוק ואז תביעתו נחשבת לכזו שהתיישנה וזכותו לתבוע ולקבל פיצוי נדחית על הסף
▪  ▪  ▪

בשנים האחרונות נפסקו לתובעים ברשלנות רפואית סכומים של מיליוני ש"ח פיצויים הן בפסק דין והן במסגרת הסדר פשרה מחוץ לכותלי בית המשפט, כאשר מבחינה סטטיסטית הן בישראל והן בארה"ב כשליש מהתביעות הנן בתחום הלידה ומעקב אחר הריון בין היתר במקרים של נזק בלידה, אי אבחון מומים בבדיקות במהלך הריון, או תביעות של הורי קטין שנגרם לו נזק לאחר הלידה, שכתוצאה ממנו רח"ל ל"ע הוא נפטר או נותר פגוע.
יתר התביעות מחולקות לתחומי רפואה שונים, שהבולטים בהם בין היתר הם תחום האורטופדיה, עיניים, כירורגיה, נוירולוגיה, קרדילוגיה ועוד...
כיום, מטופל אצל רופא מצפה לסטנדרט הטיפולי הגבוה ביותר שניתן לקבל, ליחס של כבוד והבנה למצבו הרפואי. המטופל מצפה מהרופא להסביר לו היטב את מצבו הרפואי ואת האמצעים שיש לנקוט על-מנת שחס וחלילה לא יגרם לו נזק גוף.
לכן אם רופא או במקרים מסוימים אחות בכל מוסד רפואי שהוא, גרמו לכם לנזק ואתה סבורים כי הסיבה לכך היא אשמתם, אז בהחלט אפשר להגיש תביעה כספית בעילה של רשלנות רפואית.
מהם השלבים אותם יש לעבור כשמגישים תביעה לרשלנות רפואית? מתי כדאי להגיש תביעה? כמה עולה? להלן מדריך לשעת צרה.
מהי רשלנות רפואית?
רשלנות רפואית מוגדרת כמקרה בו נגרם נזק גופני או נפשי כתוצאה מטיפול רפואי שחרג ממה שמקובל וסביר או חריגה מהפרקטיקה המקובלת.
יש לציין כי גם אי קבלת הסכמה של מטופל לטיפול רפואי נחשבת לרשלנות רפואית ובמקרים בהם נגרם למטופל נזק, על פניו בהחלט יש מקום לשקול הגשת תביעה.
יובהר כי אי הסכמה לענייננו היא אי מתן הסברים מספקים אודות מהות הטיפול הרפואי, הצורך בטיפול, הסיכויים להצלחת הטיפול והסיכונים הכרוכים בטיפול ושכיחותם.
מתי ניתן לתבוע בגין רשלנות רפואית?
עקרונית ניתן לתבוע בכל מקרה שהופרה חובת הזהירות של הרופא כלפי המטופל שבגינו נגרם למטופל נזק גוף או נפש. בעניין הפרת חובת הזהירות אם לאו ובשאלות נוספות מומלץ להתייעץ עם עורך דין המתמחה בתביעות לרשלנות רפואית. עורך דין המכיר את תחום הרשלנות הרפואית, המכיר את המומחים הרפואיים המובילים ואת בתי החולים ובעל ניסיון בהופעות בבתי משפט בתביעות לרשלנות רפואית. עו"ד כזה, עשוי בהחלט לתת לכם תמונת מצב ראשונית ברורה, המבוססת בדרך כלל על הסיפור שלכם, התיק הרפואי וההלכה המשפטית הרלוונטית.
במקרים בהם על פניו יש אפשרות לתביעה, על עורך הדין המטפל לשקול הפניית התיק הרפואי והמטופל להיוועצות עם מומחה רפואי בקיא ומנוסה בתחום, על-מנת שיחווה דעתו בעניין.
מהו תפקידו של המומחה הרפואי?
תפקידו של המומחה הרפואי חשוב ביותר והוא לשחזר את פרטי המקרה תוך עיון בתיעוד הרפואי ושמיעת סיפורו של המטופל ולבדוק באופן קפדני אל מול המקובל בספרות הרפואית או בפרקטיקה הרפואית, האם הטיפול שניתן או שלא ניתן, היה בלתי סביר או כזה שעשוי להיחשב לרשלני ושבגינו ראוי להגיש תביעה.
מהי עלות עורך הדין המטפל בתביעה ברשלנות רפואית?
בד"כ עו"ד המטפלים בתביעות לרשלנות רפואית גובים את שכר טירחתם העיקרי באחוזים מסה"כ סכום הפיצוי שיתקבל מהתביעה. כמובן, שאת גובה האחוזים יש לפרט בכתב בהסכם שכר הטרחה מראש ובטרם הגשת התביעה.
יובהר, שיטה שעיקרה שכר טירחה באחוזים כדאית ביותר ונותנת לעורך הדין תמריץ מיוחד להשיג את הפיצוי המקסימלי ממנו ייגזר שכר טירחתו. היה והתיק יסתיים ללא פיצוי כספי, אזי עורך הדין לא יהא זכאי לשכר טירחה בכלל!
ממה חשוב להיזהר?
הדבר שחשוב ביותר ממנו יש להיזהר היא התיישנות התביעה. משמעות המונח התיישנות ברשלנות רפואית הינו מצב בו למטופל יש זכות להגשת תביעה בגין רשלנות רפואית, אולם מסיבות השמורות עמו הוא השתהה והמתין כך שחלפה לה תקופה המוגדרת בחוק ואז תביעתו נחשבת לכזו שהתיישנה וזכותו לתבוע ולקבל פיצוי נדחית על הסף.
תקופת ההתיישנות בתביעה לרשלנות רפואית הינה 7 שנים מיום בו בוצעה הרשלנות שהביאה לנזק (מלבד קטינים).
במקרים בהם הנזק התגלה מאוחר יותר מהמועד בו הוא נגרם, התביעה תתיישן תוך 7 שנים מיום גילוי הנזק ובתנאי שלא חלפו 10 שנים מיום אירוע הנזק.
חשוב להדגיש כי אם קרה מקרה של רשלנות רפואית והמטופל קפא על שמריו, לא עשה כלום ונזכר רק לאחר חלוף תקופת ההתיישנות, אזי גם אם יש לו עילה מצוינת נגד הרופא תביעתו לא תשמע והוא לא יהא זכאי לפיצוי.
חשוב להדגיש כי תקופת ההתיישנות לקטינים (מתחת לגיל 18) נספרת ע"פ חוק רק מגיל 18, כך שאם לדוג' נגרמה רשלנות רפואית לתינוק בן שנה, הוא יוכל תאורתית להגיש תביעה עד ליום בו ימלאו לו 25 שנים...
מובן, שברוב המקרים עדיף להקדים ולהגיש תביעה מוקדם ככל שניתן, על-מנת לקבל פיצוי בזמן המהיר ביותר וכאשר פרטי המקרה עדיין זכורים בצורה מדויקת מה שיקל להוכיח את תביעתכם.
עוד חשוב ביותר לאסוף את כל התיעוד הרפואי הרלוונטי בטרם הגשת התביעה, שעליו תתבסס גם התביעה שתוגש לביהמ"ש וגם חוו"ד המומחה הרפואי.
ולסיום, דבר אחרון: שרק נהיה בריאים

המידע ניתן כשירות לציבור, ואינו מיועד לשמש בשום מקרה כייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי לכל מקרה ונסיבותיו. הדברים נכונים למועד כתיבתם בלבד ונכונותם עלולה להשתנות מעת לעת.
עו"ד אלי מאור מתמחה בתביעות בדיני נזיקין, רשלנות רפואית, תאונות דרכים ועבודה. בוגר תואר שני במשפטים (בהצטיינות) מאוניברסיטת בר-אילן.
תאריך:  13/10/2007   |   עודכן:  13/10/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרופא גרם לכם לנזק? כך תתבעו!
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
זהירות מלכודת
תוכי יוסי  |  13/10/07 23:43
 
- נו שויין...תן קצת קרדיט לעורכי
אחמד זיבי   |  14/10/07 01:07
 
- איני נותן קרדיט למי שאין לו מה
תוכי יוסי  |  14/10/07 16:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אבנר רגב
מדינה שבראשה עומד חדל אישים מושחת, איננה רשאית לחגוג את עצמאותה
אביב ירון
כישלון הטיפול של חברות ישראליות במשברים מול ציבור בלקוחות ממשיך גם במקרה של יס, לעיתים נראה כי קברניטי החברות העסוקים בעשיית כסך שוכחים שמקור הכסף בסופו של דבר זהו האזרח הקטן
עו"ד אלי דורון, עו"ד ירון טיקוצקי
לאחרונה עלה הנושא של הזכות לעיון בחומר חקירה לכותרות בית המשפט העליון בבש"פ 3823/06 אליהו ממן נ' מדינת ישראל, דבר אשר חייב את משרדנו להתייחס לנושא חשוב זה במאמר שלהלן
יהודית מליק-שירן
למה החינוך בארץ כל כך כושל? למה יש הצפה במוסדות להשכלה גבוהה בתחום ההוראה? למה נחתמים הסכמי שכר והם לא מכובדים על-ידי הממשלה, משרד החינוך ומשרד האוצר? למה לחתימה על מסמך חוקי אין ערך?
עו"ד ירון טיקוצקי, עו"ד אלי דורון
כל עוד מפעיל פקיד השומה את שיקול דעתו באופן סביר והגיוני, לא יתערב בית המשפט בשיקול דעת זה ולא ישים את שיקול דעתו תחתיו. עם זאת, יש להבהיר כי שיקול דעתו של פקיד השומה, כמו שיקול הדעת של כל רשות מנהלית, אינו אבסולוטי ובלתי מוגבל, והוא נתון, בכל מקרה, על-פי נסיבותיו, לביקורת שיפוטית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il