X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אי אפשר לכנות את נכונותה של קונדוליזה רייס להשקיע 5 ימים במסע דילוגים פלשתיני ישראלי, שאיש מהמעורבים אינו מעוניין בו בצורה הזו ודווקא עכשיו, שאין לו אלא השפעה זניחה על התבערות שארה"ב מתמודדת איתם בעולם ושאת חלקם הציתה בעצמה, אלא במילה היחידה המתאימה למצב - ורטיגו
▪  ▪  ▪

אין שום אפשרות להילחם ביעילות בטרור, לבלום את הפצתו של נשק גרעיני, לעודד דמוקרטיה ולייצב את המזה"ת ללא שיתוף רב מעצמתי. בדרכה לכאן לקדם את מצגת השלום התורנית דאגה ארה"ב להפיח עוד תבערה קטנה שתוצאותיה הרות אסון לעולם - את המלחמה הקרה עם רוסיה.
ביהירות מתנשאת טרחה קונדוליזה רייס להסביר לפוטין נשיא רוסיה, שהדמוקרטיה הרוסית לא דומה לאמריקנית אם בכלל ניתן לכנותה דמוקרטיה, שבדעת ארה"ב לבנות מנגנונים שיסייעו בהגנה על אזרחי רוסיה ושארה"ב נחושה להמשיך בתוכנית להגנת טילים שתתפרס בפולין וצכיה ותהפוך אותם למטרה רוסית לגיטימית כדי להגן על צרפת בריטניה ובעיקר ארה"ב.
משל היו הרוסים ילדים מפגרים, הסבירה קונדוליזה רייס שתוכנית ההגנה מיועדת נגד הטילים האירנים המאיימים על אירופה. ארה"ב שללה מכל וכל הצעה רוסית חליפית לקדם את האיום האירני מהקווקז ומטורקיה ולא מצ'כיה ופולין. רוסיה לא דמוקרטית כמעצמה היא ודאי חזון מדאיג ביותר. רוסיה כמעצמה פגועה ונעלבת שמתייחסים עליה בהתנשאות היא כבר דבר מסוכן, מסוכן מאוד.
לא בכדי ביטל פוטין באגביות את איום הגרעין האירני בטענה שאין לרוסיה שום ידיעות שאירן אכן מפתחת נשק גרעיני. כבר היום מספקת רוסיה את פאר הטכנולוגיה הרוסית המתחדשת לכל מי שאינו בן ברית של ארה"ב, לאירן וסוריה לדוגמא, חוסמת מהלכים פוליטיים וכלכליים של ארה"ב ומבעירה תבערות קטנות משלה בכל מקום שיש בו כדי להקשות על ארה"ב. המלחמה הקרה המתחדשת היא כרגע איום קשה ביותר על שלום העולם.
פקיסטן היא מעצמה גרעינית וסביר שלו היו מתקיימים בה בחירות חופשיות היתה הטכנולוגיה הגרעינית הפקיסטנית ברת השגה ושימוש לאל-קאעידה ותומכיו. אין בפקיסטן כעת גורם שיכול למנוע את חלום הבלהות הזה לבד מהדמוקטטורה של פרווז מושרף. בפקיסטן מתרחש התסריט האירני של 1978 שבו האופוזיציה הליברלית שוחרת הדמוקרטיה עלולה לחבור לאופוזיציה המוסלמית האויבת לארה"ב בשאיפה משותפת להפיל את השלטון.
בתסריט האירני ארה"ב של הצדקן ג'ימי קרטר מילאה תפקיד מכריע במהפכה המוסלמית האירנית כאשר איימה תבעה מהשאה להתמודד עם האופוזיציה נגדו בשיטות המתאימות לקמפוסים בארה"ב. רק שלאירן עדיין לא היה נשק גרעיני ולפקיסטן כבר יש. מאז אין באירן דמוקרטיה שוויונית, יש קיפוח של מיעוטים. מאות אלפים נהרגו בטיהורים פנימיים ובמלחמות חיצוניות ודמוקרטיה אין. פקיסטן המתערערת בסבך של מלחמת אזרחים והתקוממות מוסלמית בצפון המדינה היא איום נורא על כל העולם.
אין לישראל כמעט השפעה על גורמי האיום העיקריים בעולם, על התהוות המלחמה הקרה, המאבק הפנימי בפקיסטן, הטבח היומי בדרפור, ההתחמשות הגרעינית האירנית והתערערות האיזון הפוליטי הבין-ערבי והבין-מוסלמי כתוצאה ממלחמת עירק.
אחרי ההינתקות בשלהי 2005, באותם הנימוקים ממש של שלום, דמוקרטיה ו"צריך לעזור לאבו מאזן", אנסה ארה"ב, בניהולה הנמרץ של קונדוליזה רייס, את ישראל להתעלם מהסכמי אוסלו ולאפשר לחמאס להשתתף בבחירות. מאז עד היום שוקעת ארה"ב יותר ויותר בכיבוי אותה התבערה שהיא הציתה. אי אפשר לכנות את נכונותה של קונדוליזה רייס להשקיע 5 ימים במסע דילוגים פלשתיני ישראלי, שאיש מהמעורבים אינו מעוניין בו בצורה הזו ודווקא עכשיו, שאין לו אלא השפעה זניחה על התבערות שארה"ב מתמודדת איתם בעולם ושאת חלקם הציתה בעצמה, אלא במילה היחידה המתאימה למצב - ורטיגו.

תאריך:  15/10/2007   |   עודכן:  15/10/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ורטיגו
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ניתוח גאופוליטי מושכל ל"ת
א מ רול  |  16/10/07 05:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גליה לינדנשטראוס
אף שנראה שיחסי טורקיה וארצות הברית הולכים לקראת משבר, יש לסייג ולומר ששני הצדדים מודעים לחשיבות היחסים ביניהם, ועל-כן מנסים להתמודד עם האתגרים הניצבים בפני היחסים בימים אלו
עמוס שריג
אם לאיינשטיין, יובל, משינה ומוניקה סקס מותר, נשאלת השאלה: מדוע דווקא מויאל הוא זה שצריך לשלם את המחיר ולהקליט שוב רק בגלל שאמר מְכּירים ולא מַכּירים?
איתמר לוין
בגישה המיושנת של ניהול משבר, הרשת היתה עושה הכל על-מנת לגמד את התחקיר ולשלוט בדיון הציבורי סביבו. בגישה המודרנית שלנו, ההיפך הוא הנכון. המטרה תהיה שכו-ל-ם ידברו על התחקיר במשך שבועות ארוכים ושכו-ל-ם יצפו בו
גדי להב
כלבוטק-טיב טעם אתמול לא היה תחקיר אלא משפט שדה בו לא נותר לצופים אלא להגיע למסקנה שבכותרת
ד"ר יובל ברנדשטטר
טורקיה חוזרת לדרך הג'יהאד, לאחר שמהפכת אטאטורק החילונית נפלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il