X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מסכמים עם המורים על תוספת עתידית ומשרד האוצר מתנער, מסכמים על תנאי תעסוקה משופרים ומגדילים את מספר הילדים בכיתה. הממשלה דורשת רפורמה במערכת החינוך ושיפור רמת המורים אך מוכנה להתחייב על רמת שכר של מלצרים וחדרניות
▪  ▪  ▪

כמה עוד אפשר להתעמר במורים? אנו דורשים מהמורים להיות משכילים, 'עם תעודות'. אנו דורשים שהם יבצעו את עבודתם בנאמנות ובמסירות, שיחנכו, ילמדו ויכשירו את הילדים. אנו דורשים שיכינו את הילדים לבגרות (רצוי 4-5 יח'). אנו דורשים יחס אישי בכיתה של שלושים ושבעה תלמידים. ורקע בקרב מגע וקורס גישור, כבר אמרנו - כי הרי חייבים להתמודד עם אלימות בין התלמידים. רצוי גם קורס בהגנה עצמית, להתמודדות עם ילד מתוסכל שלא מרוצה מיחס המורה או מהציון בבחינה האחרונה.
מובן שערב או שניים בשבוע נדרוש מהמורה להיפרד ממשפחתו, כדי להשתתף באסיפות מורים, הורים ומסיבות כיתה. רצוי גם שהמורה לא יתחוב את שק השינה עמוק במחסן שכן הוא יצטרך להשתמש בו בטיול השנתי, במהלכו יידרש המורה להפעיל את כישוריו כשוטר קהילתי, לפתרון סכסוכי שכנים, להחרמת מכשירים חדים, אלכוהול וסמים קלים.
אנו דורשים את כל זה, ובצדק! אבל מה עם קצת יחס הדדי? מה עם תגמול מכובד והכרה במעמדו החברתי של המורה? הרי הוא בד"כ רואה את הילד שלכם הרבה יותר מכם...
היחס לעובדים החשובים ביותר במשק, פשוט מחפיר. היחס והמחויבות של המעסיק - מדינת ישראל - הוא הדבר הראשון שצריך להשתנות כלפי אלו שמעצבים את המחר של כולנו.
בסוף פרשת 'ויצא' יעקב אבינו מנהל שיחה נוקבת עם לבן - חותנו, על יחסו אליו במהלך עשרים שנות עבודה. יעקב קובל בעיקר על ניצול ותנאי העסקה בלתי סבירים:
"זֶה עֶשְׂרִים שָׁנָה אָנֹכִי עִמָּךְ, רְחֵלֶיךָ וְעִזֶּיךָ לֹא שִׁכֵּלוּ; וְאֵילֵי צֹאנְךָ, לֹא אָכָלְתִּי. טְרֵפָה, לֹא-הֵבֵאתִי אֵלֶיךָ--אָנֹכִי אֲחַטֶּנָּה, מִיָּדִי תְּבַקְשֶׁנָּה; גְּנֻבְתִי יוֹם, וּגְנֻבְתִי לָיְלָה. הָיִיתִי בַיּוֹם אֲכָלַנִי חֹרֶב, וְקֶרַח בַּלָּיְלָה; וַתִּדַּד שְׁנָתִי, מֵעֵינָי. זֶה-לִּי עֶשְׂרִים שָׁנָה, בְּבֵיתֶךָ, עֲבַדְתִּיךָ אַרְבַּע-עֶשְׂרֵה שָׁנָה בִּשְׁתֵּי בְנֹתֶיךָ, וְשֵׁשׁ שָׁנִים בְּצֹאנֶךָ; וַתַּחֲלֵף אֶת-מַשְׂכֻּרְתִּי, עֲשֶׂרֶת מֹנִים".
יעקב היה נאמן לעבודתו, כמו הרבה מורים שאני מכיר. יעקב טיפל בצאנו של לבן באופן אופטימאלי, כמו הרבה מורים שמטפלים ברכוש היקר ביותר שיש לי - הילדים. ומה היחס שהחברה - הממשלה מחזירה להם? "וַתַּחֲלֵף אֶת-מַשְׂכֻּרְתִּי, עֲשֶׂרֶת מֹנִים". מסכמים עם המורים על תוספת עתידית ומשרד האוצר מתנער, מסכמים על תנאי תעסוקה משופרים ומגדילים את מספר הילדים בכיתה. הממשלה דורשת רפורמה במערכת החינוך ושיפור רמת המורים אך מוכנה להתחייב על רמת שכר של מלצרים וחדרניות.
אם נמשיך להתייחס לבתי הספר כאל ברירת מחדל ולא כאל בתי חינוך, המעניקים לילדנו ערכים, זהות יהודית, אהבת הארץ, הישגים גבוהים וכישורי חיים, אל תתפלאו שגם הממשלה מתייחסת כך.

אדמונד חסין הוא יועץ לפיתוח מנהיגות בביה"ס למנהיגות של צה"ל.
תאריך:  15/11/2007   |   עודכן:  15/11/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כמה עוד אפשר להתעמר במורים?
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
כפי שאמר מיכה חן ז"ל
דליתה  |  15/11/07 14:55
2
לסיכום- חרפה שאולמרט לא מעוניי
שת  |  15/11/07 15:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מנחם רבוי
מידת השקיפות וההגינות מחייבת את מבקר המדינה להודיע מהן מסקנותיו בעקבות הבדיקה המפורטת שערך הצוות הבכיר שלו בעניינו של החשב הכללי    האם זכאי ד"ר ירון זליכה להגנה כ"חושף שחיתויות" מתוקף צו הגנה קבוע?    מסקנות מבקר המדינה משמשות לקח נורמטיבי וניהולי למערכת הציבורית רק אם הן גלויות ומנומקות ואינן גנוזות בכספת
משה-חי הגיגת
הסכנה הטמונה לדעתי בשינוי השלטון או המשטר בפקיסטן היא גדולה עוד יותר מהסכנה שהיתה באותה העת (1979) משינוי המשטר באירן
ראובן לייב
ב"ג'ולייט", שברמת השרון, שוקד השף, אלעד להב, עתיר הניסיון הקולינרי, על כל מנה כיצירה אמנותית בפני עצמה
ראובן לייב
יעד חדש לישראלים: שילוב בין חוף-ים יפהפה, היסטוריה עשירה ובילויים אטרקטיביים מסביב לשעון
יוני בן מנחם
ישראל צריכה להתפקח ולהבין שבמוקדם או במאוחר היא תתייצב, ב"ועידת אנאפוליס" ולאחריה אל מול האמת, אל מול דרישות פלשתיניות בלתי ריאליות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il