X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
"פעם הדברים נאמרו בחשאי ומי שאמר אותם היה נרדף וזכה לכתב אישום" היום, עו"ד יראון פסטינגר יכול לדבר חופשי ויש לו הרבה מה לומר ראיון תוכחה
▪  ▪  ▪
פסטינגר. התחזית התממשה
דבר הרסני
"רבים מעובדי הפרקליטות עושים עבודה נאמנה, אבל האפשרות לקחת את הכוח העצום שבידיהם ואת אלפי האנשים הטובים הללו שדופקים כרטיס פעמיים ביום, ולהפנותם פוליטית נגד מטרה ממוקדת, שלא כדין, זה דבר הרסני"

לא להתנקש בדמוקרטיה
"אני לא מתלהב מלהדיח ראש ממשלה מכהן שנבחר בבחירות דמוקרטיות, באמצעות כתבי אישום, אם מדובר במעשים לפני בחירתו. אי אפשר להתנקש בדמוקרטיה"

   רשימות קודמות
  כוח עדנה
  למראית ה- דז'ה וו
  ראיון פרישה עם השופט ארנסט
  הצ'חצ'חים מרחוב הירקון 110
  עו"ד בפועל ועו"ד בתואר

עו"ד יראון פסטינגר הוא ללא ספק אחד הפוליטיקאים היותר צבעוניים שלשכת עורכי הדין מחזיקה באמתחתה. מצויד בשני ניסיונות לא מוצלחים להיבחר לראשות הלשכה (בניסיון הראשון, מול עו"ד שלמה כהן, הפסיד על חודם של קולות מועטים); במאות מאמרים שפרסם בידיעות אחרונות, במעריב ובאתר "Nfc"; בפעילות ענפה במוסדות הלשכה; בתפישת עולם עקבית שהיתה מאוד לא פופולרית בעבר; ובתמיכה כמעט בלתי מסויגת בשר המשפטים, פרופ' דניאל פרידמן - עושה רושם כי זוהי דווקא שעתו הטובה.
האידיאולוגיה אותה הוא מוביל בעקשנות מזה שני עשורים תופסת יותר ויותר אחיזה במציאות המשפטית של ישראל, לא מעט בזכות מינויו של פרידמן לשר המשפטים.
"כעורכי דין, צרכני המערכת, אנו מכירים את כל החוליים, הבעיות והליקויים הקיימים בה", הוא אומר בפתח הראיון. "אנחנו צריכים להצביע על הבעיות ולפעול לתיקונן. אני עומד בראש קבוצה ותיקה ושורשית בלשכה ואיתי גם עו"ד דרור חוטר-ישי, שסברה עוד לפני שנת 1992, כי בית המשפט העליון עובר תפנית שגויה ומסוכנת ומתחיל ללכת לכיוון האידיאולוגי-פוליטי, מה שהשפיע לרעה גם על המערכת וגם על המדינה".
באיזה מובן?
"במובן של עקרונות הפרדת רשויות. הזהרנו לפני יותר מעשור שהכיוון ייצור משבר חמור במדינה ובמערכת המשפט והתחזית הזאת התממשה לצערי, גם מבחינת מידת האמון שהציבור רוחש למערכת המשפט. ברגע שבית המשפט גלש לתחום הפוליטי, הציבור לא מוכן לקבל את זה, ובצדק. אין חוקה בישראל, וגם במדינות שיש חוקה מזה מאות שנים, בית המשפט העליון לא מנהל את המדינה, הוא לא מחוקק ולא מנכ"ל-על ולא קובע את דמות המדינה וערכיה. המערכת נמצאת במשבר עמוק וגם הממשלות נמצאות במצוקה כתוצאה מכל מיני החלטות של בג"צ".
והנשיאה דורית ביניש היא ממשיכת דרכו של אהרן ברק בעניין זה.
"הנשיאה לא אשמה. זה מצב לא תקין ולא נורמלי שירשה מקודמה, מהנשיא ברק, שבכל הכבוד נהג להתערב באופן שוטף בעבודת הכנסת ולבחוש במעשי החקיקה. זו אנומליה שאינה קיימת בשום מקום בעולם, ואם אני מבין נכון, על-פי הידיעות בעיתונות, הנשיאה ביניש ממשיכה את המסורת הבלתי מתקבלת והבלתי תקינה הזאת".
כלומר, לשיטתך, השר פרידמן הוא המושיע של המערכת? דווקא יוצאי העליון סבורים שהוא מחריבה.
"מה שנאמר לפני עשור נאמר בחשאי, ומי שאמר את הדברים בגלוי היה נרדף. לעתים הרדיפה הגיעה עד כתבי אישום. היום זה בון טון של נחלת הכלל והרבה דוברים אומרים זאת, כולל אלו שתמכו בעבר בבית המשפט העליון. לכן, עם כל הכבוד לשר פרידמן, אנחנו היינו פרידמניסטים הרבה לפני מינויו, אם כי גם הוא מבקר ותיק של המערכת.
"יש חמישה עקרונות למהלכים של השר פרידמן: הסדרת היחסים בין הכנסת לבג"צ; תוספת שופטים לבית המשפט העליון; הורדת הערכאה הראשונה בבג"צ למחוזי; מינוי עורכי דין לכל הערכאות השיפוטיות, כתרופה לקונפורמיות ולממסדיות של השופטים; ורפורמה מקיפה באופן העבודה של הוועדה למינוי שופטים. אני תומך באופן עקרוני בעמדות הללו וחושב שהביקורת כלפי השר היא לא הוגנת, בחלקה פרועה ובחלקה אף מופרעת".
כולל הביקורת שמפנים נגדו השופטים (בדימ.) חשין ודורנר?
"אני לא רוצה להתייחס לביקורת של שופטים (בדימ.), שבחלקה נראית לי לגמרי out of line, ופוגעת במעמד המוסד שממנו באו. לייחס השקפה אידיאולוגית שלמה, כמו שיש לשר פרידמן, כמו שהוא מבטא אותה במשך שנים, לעניינים אישיים כאלו או אחרים, למינוי או לאי מינוי של הגברת נילי כהן, או לייחס לו רצון לסייע לראש הממשלה אולמרט בפרשיות שלו, זו ביקורת מופרעת. זה מגוחך, עלוב, ירוד ופתטי".
האיש נוגס להם בכל המוסכמות, אותן ביססו במאמץ רב. איך אתה היית מגדיר את מהלכיו?
"יש כאן מאבק אידיאולוגי ודיון ציבורי על מעמדו של בית המשפט העליון והתפקיד שנטל לעצמו תחת שרביטו של הנשיא ברק ב-15 השנים האחרונות. את הוויכוח הזה אי אפשר היה לנהל הרבה שנים, וזה לא סוד שאנשים שהשמיעו עמדות קוטביות מצאו את עצמם עם כתבי אישום, כמו עו"ד דרור חוטר-ישי, השר יעקב נאמן, ח"כ רובי ריבלין ולאחרונה גם השר חיים רמון. עכשיו הגיעה השעה לקיים את הדיון הציבורי הזה - אם היתה מהפכה חוקתית או לא ואם עם ישראל צריך אותה בכלל. בדיון הזה יש לעורכי הדין תפקיד חשוב, ואין זה מקרה שהשר פרידמן נהנה מתמיכה רחבה ביותר בקרב ציבור זה. זה נבדק אמפירית גם על-ידי וגם על ידיכם ואף פורסם לאחרונה במגזין 'הפרקליטים'".
פרקליט המדינה היוצא, ערן שנדר, אומר בניגוד אליך, שאין תפירת תיקים.
"עם כל הכבוד לשנדר, מני מזוז אמר בתדריך לעיתונאים כאשר מונה בשנת 2004, שבתקופה שקדמה לו היתה מדיניות של סימון מטרות ותפירת תיקים. אז איך שנדר יכול לומר אחרת? די לקרוא את הדוח של מזוז בעניין ריבלין, שסגר את התיק שסיכל את מינויו לשר המשפטים, כדי להבין שנעשה עיוות דין חמור ורדיקלי שמחייב בדיקה והסקת מסקנות, גם אישיות. התופעה הזאת חריגה ומאיימת. רבים מעובדי הפרקליטות עושים עבודה נאמנה, אבל האפשרות לקחת את הכוח העצום שבידיהם ואת אלפי האנשים הטובים הללו, שדופקים כרטיס פעמיים ביום, ולהפנותם פוליטית נגד מטרה ממוקדת, שלא כדין, זה דבר הרסני".
השר פרידמן השתייך לקבוצה הוותיקה שלכם?
"הוא לא היה בקבוצה שלנו ואין בינינו זיקה פוליטית או קליקאית. אמרנו את הדברים שהוא אמר הרבה שנים לפני שהוא החל לכתוב אותם בידיעות אחרונות. אנחנו תומכים במינויו ובכל מה שהוא עושה, אך יש דברים שבהם אנו חלוקים, התמיכה אינה אוטומטית. בכל הקשור לרצון שלו להביא שינוי כיוון למערכת המשפט, לעשות סדר במערכת היחסים שבין הכנסת, הרשויות ובית המשפט - אנחנו ודאי תומכים".

הריבון יקבע את סמכויות בג"צ

יראון פסטינגר נולד בחיפה בשנת 1954. הוא בעל תואר במשפטים מהאוניברסיטה העברית בירושלים ושותף מנהל במשרד רון-פסטינגר בירושלים המתמחה בתביעות נזיקין ורשלנות רפואית. פסטינגר משמש כחבר הוועד המרכזי בלשכת עורכי הדין ומילא תפקידים רבים במסגרת הלשכה, בין היתר היה יו"ר פורום הנזיקין של הלשכה, וכן ניהל כמה מאבקים ציבוריים בשם הלשכה, למשל בנושא ועדת ברנזון לפגיעה בחוק הפלת"ד, ובנושא ועדת אור לשינוי סמכויות בתי המשפט. הוא היה גם חבר בוועדת היישום לחוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים משנת 1995, חבר בוועדת השופטת כהנא בנושא אגרות בתי המשפט, וחבר בוועדת קלינג שעסקה בנושאי הרשלנות הרפואית בישראל.
את הוועדה למינוי שופטים הוא מבקר שנים ארוכות. "חוטר-ישי טבע את הביטוי 'חבר מביא חבר'", הוא אומר, "ולצערנו, זה עדיין נכון. השר פרידמן התחיל עם חברנו עו"ד פיני מרינסקי, חבר הוועדה למינוי שופטים, ברפורמה מקיפה בדרכי פעולתה: קיום פרוטוקולים ושימועים לכל המועמדים לעליון ומבחני אישיות לכל השופטים. אך אין בכך די, יש לשנות את אופן מינוי השופטים". מדוע?
"כיוון שלא ייתכן שהשופטים העליונים ישלטו בהליך המינוי ושזה יהיה שיבוט, שכפול הקיים מרקב קוראי עיתון הארץ. אין שום מקום עלי אדמות שבו שופטים עליונים מכתיבים את המינוי, ובכלל, שיטה שבה שופטים מעורבים במינוי יש רק בשתי מדינות בעולם. השיטה אינה טובה מכיוון שהם מחזיקים בשני קצוות המקל: מחד-גיסא, הם קובעים בכל המחלוקות האידיאולוגיות והפוליטיות שמשסעות את החברה הישראלית המקוטעת ורבת הפנים, ומאידך-גיסא, הם דואגים שהמינוי לשורותיהם יהיה בקרב החוג החברתי ממנו הם באים".
האם אתה מערער על הפסיקות החשובות שהתקבלו בעקבות חקיקת שני חוקי היסוד, ובעיקר תמכו בקידום זכויות האדם בישראל?
"כבודן של הפסיקות החשובות במקומו מונח, אבל אמירות של הנשיא ברק, שהציונות סיימה את תפקידה, או שאי אפשר להקים יישוב יהודי בישראל, כפי שנאמר בפסק דין קעדאן, אלו קביעות אידיאולוגיות שבית המשפט לא יכול להגיד אותן. הן לא מקובלות על הרוב הגדול של הציבור בארץ ואם מישהו רוצה לומר שהציונות סיימה את תפקידה זה רק בידי הכנסת לומר. הנשיא לנדוי קרא לפסק הדין הזה 'פוסט ציוני'. אני מתנגד ותיק ותקיף לפוסט ציונות ולאותה שכבה קטנה, שהיא מצומצמת בציבור אבל יש לה משקל גדול בתקשורת, במשפט ובאקדמיה. זה רע מאוד שהלכי רוח כאלה מתגלגלים בבית המשפט העליון".
עקרונית, בראש המערכת עומד כעת אדם שדוגל באמיתות שלך ודבק ליישם רפורמות כאלו. אז איפה הבעיה ולמה הכעס?
"השר פרידמן הוא אדם מוכשר בצורה יוצאת דופן, אדם אמיץ, החלטי, דבק במטרתו, לא עושה הנחות וגם לא מוכן לעשות עסקות בשביל כל מיני מהלכים פוליטיים. הוא מדבר אידיאולוגיה נטו ואני מחזק את ידו. אבל המלאכה היא מרובה מפני שהשלכות הקו הליברלי והפסיקה שבאה בעקבותיו ב-15 השנים האחרונות הן חמורות ביותר. רק לפני שבוע היינו עדים לכך שהיועץ המשפטי לממשלה מנע פעולה צבאית-מדינית מהממשלה - הפסקת חשמל בעזה כתגובה לירי קסאמים - דבר שאין להעלותו על הדעת במדינות אחרות. כמובן שזה תולדה של בג"צ. ואותו מני מזוז, עם היועצת המשפטית של הכנסת, נורית אלשטיין, נתן חוות דעת שאמרה שחוק שישמר את התפקיד ההיסטורי של קק"ל למכור אדמות ליהודים בלבד - אחרי שיהודים מחו"ל תרמו במשך מאה שנה כספים לשם כך - הוא חוק גזעני. גם זה בא בעקבות פסיקה של בג"צ. כך שהמאבק הוא על דמותה של המדינה. אני אינני איש ימין אבל לא יכול להסכים להלכי הרוח הליברליים והפוסט ציוניים שבאים מהכיוון הזה".
יש לשר סיכוי להילחם לבדו ולנצח את כל המערכות - התקשורת, הפרקליטות, מערכת המשפט, הכנסת, והממשלה?
"אתה שוכח לציין שהציבור איתו. חבר כנסת בכיר אמר לי השבוע שרוב גדול של חברי הכנסת תומכים בפרידמן, כולל מהמפלגות הציוניות וכולל ממפלגת העבודה וממרצ. יש קרוב לשמונים חברי כנסת שתומכים בשינוי מבנה הוועדה למינוי שופטים. יש לא מעט חברי כנסת שהעמדות שלהם הן מסוג אחד והעמדות הפומביות שלהם הן מסוג אחר, אולי מפני הפחד שלהם מהתקשורת. מי שחושב שהמבקרים של העליון נמצאים כולם בקרב הדתיים והימין, טועה. זה לא עניין פוליטי.
"הסיבה שהשר פרידמן מצליח לשנות כאן אחרי שנות דור היא שיש לו גיבוי פוליטי, לא רק מראש הממשלה, אלא מקרב חברי הכנסת, שסבורים שיש כאן אנומליה שבית המשפט העליון מחליט איך תמוגן שדרות. או כשהוא מתערב בפעילות של ועדת בדיקה ממלכתית (וינוגרד - מ.ד.) בצורה הכי דורסנית; בתחילה כמעט מסכלים את עצם מינויה, אחר כך קובעים שהיא תפרסם עדויות חסויות של אנשים שהובטח להם שהעדות תהיה תחת חיסיון. אלו דברים חסרי תקדים ומריח מהם ריח, לא רק של ניהול המדינה, אלא של שיקולים שהם לא משפטיים נטו. בג"צ הוא מוסד חשוב ביותר אך הוא לא שייך רק לחבריו אלא לכל עם ישראל, ומהו תפקידו המדויק, את זה צריך לקבוע הריבון".
עבור הציבור הרחב האג'נדה המשפטית כמעט ואיננה קיימת. אתה תולה בו תקוות שווא.
"זה נכון, אבל הציבור לא מטומטם ומבין שלא מתפקידו של בית המשפט העליון להעביר אליו את ההכרעות הפוליטיות. מלומד משפטי בכיר צלצל אלי אחרי פסק דין קעדאן ואמר לי שמוכרחים להסתיר את פסק הדין מהציבור, כי אם הציבור יבין מה כתוב שם הוא יעלה על בית המשפט העליון. היעדר הביקורת והשקיפות על מערכת המשפט מצד העיתונות הוא בעוכריה. למרות שהעיתונאים ריסקו כל פרה קדושה בעשרים השנה האחרונות, החל מהשב"כ, דרך הבנקים, וכלה במוסד - משום מה, הסיקור העיתונאי כלפי המערכת המשפטית לוקה בחסר".
בעיקר רוסק מעמדם של הכנסת, הממשלה וראש הממשלה, ואולי גם בצדק, נוכח גל פרשיות השחיתות שנחשפו. מה עמדתך לגבי הגשת כתב אישום נגד ראש ממשלה מכהן?
"חקירות צריך לקיים, אבל אני לא מתלהב מלהדיח ראש ממשלה מכהן שנבחר בבחירות דמוקרטיות, באמצעות כתבי אישום, אם מדובר במעשים לפני בחירתו. אי אפשר להתנקש בדמוקרטיה. ואני לא תמכתי באולמרט ולא הצבעתי עבורו ואין לי שום דבר איתו".
לפי הרציונל הזה, שרים שמואשמים היום בעבירות של גניבה היו ממשיכים לכהן בתפקידם.
"ראש ממשלה זה משהו אחר. יש לחשוש מאוד ממצב של שינוי תוצאות בחירות דמוקרטיות על-ידי החלטות של פקידים, בין אם זה מני מזוז, שאותו אני מכיר ומוקיר ותמכתי בבחירתו, או מבקר המדינה, שאני מכיר ומוקיר וגם בו תמכתי. לא המצאתי את העמדה הזאת עבור אולמרט. זה היה נכון מבחינתי גם בתקופת נתניהו, ברק ושרון. על מעשים שנעשו בתקופת הכהונה אין שאלה, אבל על מעשים טרם כניסתם למשרה - שימתינו כתבי האישום עד לסיום התפקיד. זה המצב המשפטי הנוהג בחלק ממדינות אירופה כמו צרפת ואיטליה".
האם גם אתה בעד הגדרה מחדש של עבירת הפרת האמונים?
"כן. הפלואידיות בעניין הזה גדולה, והשארת שיקול הדעת באופן מוחלט לבתי המשפט היא לא טובה, לא למשפט ולא לחברה בישראל. ממה שאני קורא בעיתונות, בחלק מהמקרים מדובר בניגודי אינטרסים, ולא כל ניגוד אינטרסים הוא הפרת אמונים. אפשר לחשוב על מקומות אחרים שגם בהם מתקיימים ניגודי אינטרסים חמורים ולא רצים ישר להגיש כתבי אישום. הזהירות והאחריות שמזוז מגלה בעניין הזה מקובלות עלי".
אתה סבור שתופרים לאולמרט תיק?
"כאשר אדם מקיים ישיבה, גם אם היא רבת משתתפים, שבה מופיע שותפו לשעבר, זה אולי לא שיא האתיקה ולא מנהל תקין אבל בין זה לבין הפרת אמונים ותיק פלילי המרחק גדול".

להפחית 10 אחוזים מדמי החבר

התמודדת בבחירות לראשות הלשכה עם הטיקט האידיאולוגי, וזה לא הצליח. אולי עורכי הדין לא ממש איתך בנושאים שאתה מתאר?
"היו בחירות, והן לא הוכרעו על אידיאולוגיה. ההצבעה המסורתית מהעבר השתנתה, וגם אחוז ההצבעה היה נמוך מאוד ושיקף אולי מיאוס של חברי הלשכה ביתר הפוליטיקה שהיתה בקדנציה הקודמת. אף אחד מהמועמדים לא העז להביא, מלבדי, את הקו האידיאולוגי. היו"ר החדש, עו"ד יורי גיא-רון, נזהר מאוד שלא להתחייב בכיוון של ביניש או פרידמן, וכנ"ל אילן בומבך. סיעתנו קיבלה 18 אחוז ובהסכם הקואליציוני קבענו עקרונות בסיסיים לשיתוף פעולה, שאני מקווה שיעבדו: ראשית, הלשכה לא תעסוק בפוליטיקה, ושנית, כל העניינים האידיאולוגיים שחוצים את הקהילה המשפטית יוכרעו רק על-ידי הוועד המרכזי, מבלי שתופעל משמעת קואליציונית".
כחבר הוועד המרכזי, האם נכון בעיניך שעורך דין במחוז תל אביב והמרכז מקבל תקצוב בסך של כשלוש מאות שקל לפעילות, בעוד עורך דין מהפריפריה הרחוקה זוכה ליותר מאלף שקל? האם עורכי דין מהמחוז באמת צריכים לסבסד את הוועדים האחרים?
"הלשכה היא גוף רווי כסף, המסים גבוהים מדי, ואני לא אומר זאת באופן פופוליסטי. לפני שנה יזמתי הורדת מסי החבר ב-10 אחוזים. גיא-רון הצטרף אז ליוזמה שלנו, והיום אני חושב שצריך להפחיתם בעוד 10 אחוזים. אין שום הצדקה לגובה המסים בשיעור הנוכחי, שבאופן נומינלי זהים למה שהיה לפני עשור, בעוד כמות עורכי הדין הוכפלה. לשאלת הסבסוד - זה נחוץ ואין ברירה, אבל גם לזה צריך רציונל יותר הגיוני ולא את הפרופורציה הקיימת כיום. לדעתי, מחוז תל אביב והמרכז מסבסד את המחוזות האחרים יותר מהדרוש. אבל נדרשת בדיקה יסודית לגבי הסכומים המדויקים, אותה ודאי נעשה".
מהי עמדתך באשר ליוזמה של יו"ר הוועד המחוזי, עו"ד דורון ברזילי, לקדם רפורמה בנושא תשלום עבור השעות הנוספות של עורכי דין ומתמחים?
"שאלה קשה, ואני סוציאל דמוקרט בהשקפתי, אך אין לנו מנוס מלהתמודד עמה. יש להבדיל בין מתמחים ובין עורכי דין שכירים. לומר שעורך דין שכיר זו לא משרת אמון באופן גורף, זה חוסר הבנה של המקצוע. עורכי הדין הצעירים שעובדים במשרדים הבינוניים והגדולים בהחלט עובדים במשרת אמון. במידה ולא, אז לפי החוק הם זכאים לשעות נוספות".
בית הדין הארצי לעבודה קבע שאין מדובר במשרת אמון.
"זה כפוף עדיין לבג"צ ואני חושב שזו טעות לומר זאת באופן גורף. בתור מי שהנהיג את המאבק במשמרת השנייה, אני לא מתווכח שעורך דין צריך לעבוד מסגרת שעות מוגדרת ככל האפשר, אבל כולנו יודעים שבתחומים רבים במקצוע, המסגרות הן פלואידיות".

פורסם במגזין "הפרקליטים"
תאריך:  29/11/2007   |   עודכן:  29/11/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יותר פרידמן מפרידמן
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
מסלול המכשולים של שר המשפטים
ע. סובול  |  29/11/07 16:38
2
מערכת מעולם הדמיון
אריסטו מקיוולי  |  29/11/07 18:34
3
"ולאחרונה גם השר חיים רמון"
יופיטר  |  29/11/07 21:34
4
פסטינגר, מה לעשות שהציבור
בופאלו  |  29/11/07 21:54
 
- באפלו?
קרטופל  |  29/11/07 22:10
 
- תפירת תיק למערכת המשפט ולשלמה
בופאלו  |  29/11/07 22:43
 
- הבופאלו
שלוהומו  |  29/11/07 22:56
 
- הפרצוף של פרידמן ופסטינגר נראה
דני דין  |  30/11/07 06:15
5
עו"ד לא אבדה תקוותנו
עו"ד לא  |  30/11/07 09:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד משה גולדבלט
איש מהאישים הפוליטיים לא מאמין באמת בחזון השלום, לפחות לא ממש בדורנו. אשר על כן הדרך היחידה לשכנע את העם הזה ל"ויתורים כואבים" היא דרך ההפחדה והאיומים
אלעזר לוין
יזם הנדל"ן הותיק מגלה היום, כי תוכניתו לעתיד היא לחלק את השקעותיו באירופה: נדל"ן בהיקף קטן ובינוני יועברו לחברת רבד, הנכסים הגדולים ישארו אצלו    העסקות הקטנות בלבד יהיו תחת פיקוח וחשיפה
עו"ד יצחק גאגולה
נס חנוכה, איננו לזכר הימים ההם, כי אם מציאות חיה - הודיה לבורא על הנסים הגדולים, שנעשים לנו כעם ישראל, מאז ועד היום
איתמר לוין
דומה, שמותר להחיל את אותו כלל על יוסף ואחיו. יוסף אכן חטא בגאווה ובלשון הרע. האחים אכן נכשלו בקינאה ובשינאה. הם היו בני אדם, וככאלו - היו להם רגשות אנושיים, ולא תמיד הצליחו להתגבר עליהם
דוד כהן-צמח
הרצון להפעיל צווי מניעה, "טבעי" הוא לחלוטין בעיני פקידים אלה, שהרי כל המורים בעיניהם הינם טכנאי הוראה ותו לא. מורה לשיטתם הוא אדם העובד בפס ייצור שבסופו שורת רובוטים האוחזים פיסת נייר ועליה הכיתוב "תעודת בגרות". מה ניתן לצפות מאנשים שכל עולמם הוא מספרים וגראפים, אך צלם אנוש נעדר ממנו?
רשימות נוספות
כוח עדנה   /  מוטי דנוס, מירב גסר, עמית גורביץ'
ראיון פרישה עם השופט ארנסט  /  עו"ד מוטי דנוס
הצ'חצ'חים מרחוב הירקון 110  /  עו"ד מוטי דנוס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il