X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
סוף סוף שם ערוץ 10 קץ לתוכנית הנמוכה והנבובה, "מועצת החכמים" - הזדמנות פז לשיקום מעמדה של העיתונות בישראל
▪  ▪  ▪
לפיד. רמה נמוכה

ברוך שפטרנו מעונשם של חברי "מועצת החכמים" טומי לפיד, אמנון דנקנר ודן מרגלית.
כן, היו שם בתוכנית משתתפים ראויים, העיתונאי ארי שביט, והמשפטנית ציפי חוטובלי, מדי פעם ראינו שם אנשי ציבור ואנשי אקדמיה מאוד מאוד מעניינים, אך כולם, כולם מהווים שם תפאורה, לשלושה אנשים, מבכירי העיתונאים במדינה, אשר הפכו את המדיה ואת המדינה למגרשם הפרטי, ועושים בה כבשלהם.
דן מרגלית "החוקר הטוב", טומי לפיד "החוקר הרע" ואמנון דנקנר "החוקר ההפכפך". את דמותם בטלוויזיה הם "רכשו" במשך שנים, במסגרת סדרת תוכניות "ריאליטי" דוחות ופוגעות, פוליטיות בעיקרן, אשר מוקד המסר שלהן היה גסות, בוטות, קרב תרנגולים בין המשתתפים - קרקס עיתונאי במירעו המתואר באתר אינטרנט של ערוץ 10 כ"התוכנית המיתולוגית ששינתה את תרבות הדיון הטלוויזיונית בישראל... חברי הצוות לא פחות נושכים מבעבר, ידונו בנושאים הפוליטיים והחברתיים...".
על-פי חשיפתו של נחום ברנע בידיעות אחרונות, הם עושים זאת כאשר הם מחזיקים חברה פרטית - שבבעלותם, חברת "למד הפקות בתקשורת" מספר חברה 512562778, "למד" הם ראשי התיבות לפיד, מרגלית, דנקנר - על-פי רישומי רשם החברות באינטרנט, החברה פעילה [1].
לשיא השיאים הגיעה השלישייה הזו, כאשר המשיכה לפעול, כבימים ימימה, לאחר מינויו המפוקפק של טומי לפיד לתפקיד יו"ר מועצת יד ושם. טומי לפיד אשר הפסיק באותו רגע להיות איש פרטי, היה חייב לשים באותו רגע סכר לפיו המפיק מרגליות, אך מרגלית ודנקנר חבריו, המכורים למסך, ומכורים לניבולי הפה המשותפים שלהם, הדביקו את כל הרוע ואת כל החולי הציבורי הזה, לגוף אשר אסור לאף אחד להטיל בו מחלוקת, יד-ושם.
וכידוע, ל"מכורים" אין גבולות, ולכן הם מדרדרים מיום ליום. לשיא חדש הגיעה השלישייה הפסולה והפוגענית הזו לפני כשבועיים עם השתלחויות הדדיות של "פסיכופאת" ו"מקבל טיפול".
מסתבר שגם למרגלית הלפלף, זה שקראנו לו ה"חוקר הטוב", יש אחוּשלוּקי של ג'ורה, ומסתבר בנוסף שהם שכחו כאילו שהעלבונות שהם מטיחים בינם לבין עצמם, מוטחים בפועל בפניו של הציבור הצופה בהם.
והתוכנית הרי מוקלטת, ופליטות פה הן דבר אפשרי, ואפשר לחתוך קטעים הפוגעים ומעליבים את הציבור, ואפשר להתנצל ולחזור ולהתנצל על דברים כאלה, אך השלישייה הזו היא מעל כולנו, היא תעשה מה בראש שלה, ומי שלא מתאים לו שיצפה ב-CNN.
ותגובתו של דנקנר (מתוך ציטוט מדה-מרקר), "לערוץ ברודקאסט יש מחויבות לקיים דיון ציבורי, והתוכנית היא בדיוק כזו" - דיון ציבורי הוא קורא לתוכנית הזו - התוכנית היא היפוכו המוחלט של הדיון הציבורי - התוכנית היא דיון ביבים שאפילו אנשים טובים, שאינם נמנים עם שלישיית היוזמים המובילה, לא הצליחו ואין להם סיכוי להרימה מעבר לסף המאוד מאוד נמוך ומאוד מאוד רדוד של השלישייה הזו.
ולא ניתן לפסול מראש את התזה, שכל ההוויה של השלישייה הפסולה הזו היא הוויה מסחרית גרידא, עוד ועוד שמן למדורת הכסף הבוטה והפוגעת, ללא שמץ של נאמנות לציבור או למקצוע, ייתכן שכל ההשתלחויות האלה, בניסיונות להביא רייטינג, ואולי כל הויכוח בין צלעות השלישייה, וכל "חזרתו בתשובה" של דן מרגלית בעניין יושר כפיו והתנהלותו של ראש הממשלה, הם חלק מאותו קרקס, חלק מאותה קומבינה של עיתונאים אשר לדעתי הם מהרמה הנמוכה ביותר - להעפיל לראש הפירמידה, לשלוט בפועל במדינה ובמשאביה, ובמקביל, לעשות הרבה הרבה ג'וּבּוֹת.
טוב עשה ערוץ 10 כאשר הוריד את התוכנית, אני מניח שרמת הביבים של התוכנית היתה אחד המניעים, ודאי לאחר שהרמה הנמוכה הזו לא עשתה לרייטינג כלום. ואף אם הורדת התוכנית איננה מאהבת מרדכי, הרי שתוצאתה בוודאי מבורכת - היא תכניס למקרר, ואני מקווה שלשנים רבות רבות את אלה אשר לדעתי הם ראשי המזיקים לעיתונות בישראל, גדולי האויבים של הדיון הציבורי, אלה אשר לדעתי הביאו יותר מכל להורדת קרנה של העיתונות, ועכשיו, כאשר הם מורחקים עם כרטיס אדום, אולי- אולי ניתן יהיה להתחיל סוף סוף בתהליך השיקום.
-----------------------------------------------------
[1] יש לגלוש ל [קישור] ולהקיש מספר חברה 512562778

תאריך:  17/12/2007   |   עודכן:  17/12/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרצל ובלפור חקק
גלילה רון פדר עמית, היא אש יוקדת, היא אש תמיד, ומי שקורא את שלל הסיפורים והדברים, עומד נפעם מול אימפריה של 250 ספרים
אהרון רול
לא רק בגרוש היה חור אלא גם בכיסים. הגרוש לא היה מצוי, אך האש בלבבות בערה
ד"ר דני לוסקי
המזון הוא ישות רגשית שרוצה לממש את רצונותיה במשותף עם האדם    עליך לשים לב היכן אתה אוכל ואיך אתה אוכל, כמה כבוד ומקום אתה נותן למזון שלך    התייחס למזון שלך כמו לאהובה שלך
עו"ד יוסף שטח
במשטרה: להחזיר את ההרתעה על-ידי דוחות לעבירות שנעשות בפרהסיה. בפרקליטות: הגשת כתבי אישום מהירים לעבירות עם ראיות חותכות. במשפט: ניסוח בהיר ותמציתי של חוקים,חוזים, כתבי טענות ופסקי דין
יוסי קרמר
המסקנה האישית שלי היא שאני בן אנוש שלא משייך את עצמי לאף מדינה או דת או משטר, אני משייך את עצמי לעצמי בלבד וכך אני שומר על זהותי ולא מאפשר לגורמים אחרים לעשות זאת, כלומר ליצור לי דמות שהיא לא אני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il