X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בהמשך עדותו סיפר אולמרט סיפר כי עו"ד אורי מסר טיפל בכל ענייניו הכספיים ואף עמד בראש העמותה שטיפלה בקבלת התרומות במערכת הבחירות שלו לעיריית ירושלים ב-1998
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

‎‎הוצאות הגנתו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, במשפט חשבוניות הליכוד הפיקטיביות, שבו היה נאשם ב-1997, עמדו על יותר ממיליון דולר - כך אמר (יום ב', 20.6.11) אולמרט בפתח היום השמיני לעדותו במחוזי בירושלים.
לדברי אולמרט, במשפט חשבוניות הליכוד ייצגו אותו עו"ד יגאל ארנון, שקיבל שכר-טרחה שעמד על מיליון דולר בתוספת מע"מ; וכן עו"ד משה ישראל, שקיבל שכר-טרחה בסך 60 אלף דולר בתוספת מע"מ; יועץ התקשורת רוני רימון, שהועסק גם הוא בשירותו של אולמרט באותה תקופה, קיבל שכר של עשרות אלפי דולרים.
‏דבריו של אולמרט נאמרו במסגרת תשובותיו לאישום בפרשת מעטפות הכסף (טלנסקי), בתשובה לשאלותיו של סנגורו עו"ד נבות תל-צור בדבר תרומה בסך 140 אלף שקל שקיבל ב-1997 לחשבונו הפרטי בבנק הפועלים מאיש העסקים האמריקני מוריס טלנסקי.
לדברי תל-צור, סעיף זה שבכתב האישום כלל אינו מהווה עבירה, כי על סעיף זה חלה התיישנות, וכי טלנסקי לא מסר גירסה לגביו בבית המשפט.
התביעה הבהירה כי אכן לא מדובר בעבירה, וכי התרומה נכללת בכתב האישום כדי לתת תמונה מלאה של מערכת היחסים הכספית שבין אולמרט לבין טלנסקי, בין היתר לאור הכחשותיו של אולמרט בחקירת המשטרה בעניין זה.
‏אולמרט מואשם בפרשת טלנסקי כי קיבל כספים בשווי של יותר מ-600 אלף דולר באופן בלתי חוקי מטלנסקי, תוך הסתרתם ממבקר המדינה. אולמרט סיפר כי קיבל תרומות בסך מצטבר של מאות אלפי דולרים לכיסוי הוצאות הגנתו במשפט החשבוניות הפיקטיביות, שממנו זוכה מחמת הספק. בחקירת המשטרה ב-2008 אמר אולמרט לחוקרים כי התרומה בסך 140 אלף שקל שקיבל מטלנסקי באותה תקופה נועדה לכיסוי הוצאות הגנתו במשפט זה.

"מחבב את מסר"

‏בהמשך עדותו נשאל אולמרט ביחס לניהול כספי התרומות שקיבל במסגרת קמפיין הבחירות השני שניהל לעיריית ירושלים ב-1998. אולמרט סיפר כי מקורבו, עו"ד אורי מסר, טיפל בכלל ענייניו הכספיים, ואף עמד בראש העמותה שטיפלה בקבלת התרומות ובתשלום לספקים השונים במערכת הבחירות.
אולמרט ציין כי חוקרי המשטרה הטעו אותו כשאמרו לו בחקירה ב-2008 כי עו"ד מסר אמר בחקירתו כי פנה לאולמרט, לאחר שהתגבש חוב של 2 מיליון שקל לאחר תום מערכת הבחירות, וכי אולמרט הפנה אותו לטלנסקי לצורך גיבוש החוב.
לטענת אולמרט, מסר דיבר איתו על כך זמן רב לפני שהתגבש חוב, ואולמרט הפנה אותו לטלנסקי רק לצורך מתן בטוחה לחשבון הבנק של העמותה, כדי שניתן יהיה להשתמש באשראי מטעם הבנק.
"חיבבתי את אורי מסר מאוד, ואני ממשיך לחבב אותו", אמר אולמרט. "העובדה שהוא הציע לי לנהל את הכספים בקמפיין הפתיעה אותי וחיממה את לבי. אני אף פעם לא ניסיתי להתחמק מאחריות לדברים שהייתי מעורב בהם".
אולמרט הוסיף וטען כי גם אם היה מפנה את מסר לטלנסקי לצורך כיסוי החוב, לא היה בכך כל פסול, מאחר שמדובר בתרומות פוליטיות מותרות.
"איזה מניע יכול להיות לרצות להסתיר את העובדה שטלנסקי אוסף לי כסף?", אמר אולמרט, "הרי כל הזמן אומרים לי קיבלת כספי שוחד מטלנסקי. זה לא חשוב אם המילה שוחד לא נאמרה או כן נאמרה. עד היום הזה, הרגע הזה, עוד לא ראיתי ראיה על מעטפה. אבל אני כל הזמן ממשיך לקרוא על פרשת המעטפות".

‏‎‎חוות-דעת מאבי-יצחק

‏‎‎בעדותו היום אמר אולמרט כי קיבל תרומות למימון הוצאות משפטו ב-1997 בהתאם לחוות-דעת שקיבל מעו"ד דן אבי-יצחק, שאליו פנה בעניין זה, וכי בנוסף קיבל גם חוות-דעת של היועץ המשפטי לכנסת דאז, עו"ד צבי ענבר, שקבע כי הכנסת לא תתערב בקבלת התרומה.
לצד זאת, נוהלה תכתובת בנושא זה בין אולמרט לבין לשכת היועץ המשפטי לממשלה דאז, מיכאל בן-יאיר, ואף שנמסר לו כי לקבלת תרומות עשויות בנסיבות מסוימות להיות השלכות משפטיות אזרחיות ופליליות, טען אולמרט כי היועמ"ש לא הורה לו שלא לקבל תרומות, בעוד הוא מכהן כראש עיריית ירושלים וכחבר כנסת.
‏‏"השורה התחתונה בחוות הדעת של אבי-יצחק הייתה שאני יכול לקבל תרומות, במגבלות שלפיהן מדובר באנשים שאין להם עסקים בארץ, שלא נזקקים לשירותיי, שיש להם יחס של ידידות ורצון טוב כלפיי, ושהם מוכנים לתרום לי את התרומה הזאת", אמר אולמרט.
לדבריו, אחרי קבלת המכתב הראשון מלשכת היועץ המשפטי לממשלה, "שקלתי כיצד עלי לנהוג, התייעצתי פעם נוספת עם עורכי-דיני, ולאחר מכן פניתי פעם נוספת ליועמ"ש. פניתי עוד פעם ליועמ"ש. היועמ"ש לא טרח לומר לי 'אני ממליץ לך לא לעשות את זה'".

תאריך:  20/06/2011   |   עודכן:  20/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אולמרט: הוצאות הגנתי במשפט החשבוניות ב-97' - יותר ממיליון דולר
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
אולמרט ימני מושחת
שוש שליט  |  20/06/11 18:07
 
- מרכז הליכוד המושחת ומשחית הביא
לנו רק קומבינות..  |  21/06/11 07:58
 
- מה עניין שמיטה לכלי מיטה?
אורי פ  |  21/06/11 13:12
 
- אולמרט? סוכן הסמול שתול בימין ל"ת
חץ  |  21/06/11 08:23
2
אולמרט והשיטה! תמיד מישהו אחר
אצלו אחראי.   |  20/06/11 19:31
3
אולמרט לא נשוי למשנה של היועץ
רודה  |  20/06/11 21:09
4
מה שהכסף עושה...
א.ל. רמת-גן  |  21/06/11 09:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
מנכ"ל משרד ראש הממשלה הודיע רשמית על התפטרותו    איל גבאי יסיים תפקידו ב-1 באוגוסט בתום שנתיים כמנכ"ל
עופר וולפסון
המדד המשולב הרשמי של בנק ישראל עלה במאי ב-0.3% נוספים במאי, אולם המדד המשולב של פרופ' רפי מלניק לא רשם שינוי, ומדדי הייצור התעשייתי והפדיון בענפי המסחר והשירותים הכלולים בו אף ירדו לאחר רצף ממושך של עליות
עידן יוסף
ברוך רון קודם למשנה לעורך ולעורך מוסף "ישראל שישבת"    אהרון לפידות קודם לתפקיד סגן עורך ואחראי על תחום המדיה החדשה    עמוס רגב, עורך העיתון: המינויים משקפים קידום של הצוות שהתגבש והם יתרמו להמשך התנופה
יהונתן דחוח-הלוי
הרשות הפלשתינית משלמת משכורת חודשית ממוצעת לכל אסיר ביטחוני בסכום של 3,129 ש"ח    מיליונים מועברים למשפחות השהידים, הכוללים גם מחבלים מתאבדים
יפעת גדות
ביום זה יש יותר שעות אור ולכן זכה היום לכינוי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il