X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עמותת לחופש נולד והעומדים בראשה תובעים מיליון שקלים מן העיתונאי יואב יצחק בעקבות פרסום סדרת כתבות נגד העמותה טוענים כי הפרסום אודות אי-סדרים שהתגלו בעמותה לא היה נכון וכי הוועדה שהקים שר הביטחון לא הוקמה בשל אותם אי-סדרים כביכול עוד טוענים כי לא ניתנה להם אפשרות מספקת להגיב על הטענות
▪  ▪  ▪
עו"ד אליעד שרגא [צילום: פלאש 90]
יואב יצחק [צילום: פלאש 90]

יואב יצחק: שרגא מנצל מעמדו לרעה לטובת משרדו הפרטי
איציק וולף
העיתונאי יואב יצחק משיב לכתב התביעה שהגישה נגדו עמותת לחופש נולד והעומד בראשה, עו"ד אליעד שרגא * טוען כי כל שנכתב נגד העמותה והעומד בראשה היה אמת ובעל עניין ציבורי * מאשים את שרגא בשורת מקרים בהם נוצל מעמדו לרעה כיו"ר התנועה לאיכות השלטון, למען העברת לקוחות למשרדו הפרטי כעורך דין
לרשימה המלאה

עמותת לחופש נולד והעומדים בראשה תובעים מיליון שקלים מן העיתונאי יואב יצחק, העורך הראשי של News1, ומן העיתונאית איילת פישביין. זאת בעקבות סדרת כתבות שבהן נטען כי חלק מכספי העמותה שנועדה לסייע בהשבת שבויים ונעדרים הוצאו באופן בזבזני למשכורות של בכירים.
התובעים - עו"ד אליעד שרגא, אלוף (במיל.) אייל בן ראובן, אסף הראל, רן בראף, פרופ' עופר שפילברג, מודי בן שך, אלוף (במיל.) הרצל בודינגר, תא"ל (במיל.) דורון תמיר ואבירם ורטהיים - טוענים כי יצחק ופישביין פרסמו ארבע כתבות אשר פגעו בשמם הטוב ופגעו באופן בלתי הפיך בתדמיתה של עמותת לחופש נולד שהודבק בה תג של שחיתות.
לטענתם, בידיעה הראשונה, פרי עטה של פישביין, נטען כי רשם העמותות המליץ שלא לתת לעמותת לחופש נולד אישור ניהול תקין. "על כך יאמר כבר עתה - לא היה ולא נברא", ציינו בכתב התביעה.
"האמת היא שנערכה בדיקת עומק שגרתית בהנחיית רשם העמותות. בסוף הבדיקה הראשונית המליץ הבודק מטעם רשם העמותות בטיוטת הדוח שהוציא לעמותה "על מתן אישור ניהול תקין בכפוף לתיקון הליקוי אשר הועלה בסעיף 6.3 עד ליום 31 במאי 2007". אישור שניתן לאחר קבלת תגובת העמותה. הליקוי שאליו התייחס הבודק היה ליקוי טכני בלבד, שעניינו הפרדה בין פרוטוקול האסיפה הכללית לפרוטוקול ישיבת הוועד המנהל. הא-ותו לא. בניגוד לאמור בכתבה - מעולם לא ניתנה המלצה שלא לתת לעמותה אישור ניהול תקין", נכתב בתביעה.
"עין בדוח הסופי ואף בטיוטת הדוח שכך או כך אינה מסמך מחייב שניתן להסתמך עליו מלמד גם, כי הבודק לא מצא שהכסף שהגיע ממשרד הביטחון הוצא בדרך לא ראויה, לא מצא כי שולמו תשלומי שכר חריגים ובלתי סבירים לבכירים ו/או למקורבים, לא מצא כי הוצאות ההנהלה והכלליות גבוהות בהרבה מן המותר, לא מצא אי-סדרים, לא מצא התנהלות בלתי תקינה ולא מצא ולו שמץ של שחיתות", נכתב.
כמו-כן טוענים התובעים כי ממילא לא קיצץ משרד הביטחון את תקציב העמותה. "מכיוון שהממצאים לא היו ולא נבראו - גם הקיצוץ הנטען לא היה ולא נברא. לא היו אי-סדרים ולא היו קיצוצים", ציינו.

"הניסוחים נועדו להטיל רפש בתובעים"

לטענת התובעים, הניסוחים של הכתבה נועדו להטיל רפש בתובעים ולפגוע בשמם הטוב. "הנתבעים עושים שימוש בביטויים כמו "חגיגת המשכורות", "בוזבזו", מפזרת כספים באופן תמוה", "באופן מושחת", "צינור לחלוקת משכורות מוגזמות ומופקרות לשורה של מקורבים", "מתנהלת באופן בלתי תקין", "הוצא בדרך לא ראויה", "תשלומי שכר חריגים" וכיוצא באלה ביטויים שכל מטרתם לתאר בפני הקורא עמותה מושחתת, שמנהליה מושחתים. זאת, כאמור, ללא בסיס ו/או ביסוס", כתבו.
לדבריהם בשלוש הכתבות הנוספות פרי עטו של יואב יצחק חזר יצחק על הטענות נגד העמותה וראשיה ואף טען כי שר הביטחון ברק הקים ועדת בדיקה בעקבות אי הסדרים שנחשפו לכאורה בעמותה. "אין כל בזבוזים ואי-סדרים בעמותה והמדובר בהשמצה חסרת בסיס. שנית הוועדה לא הוקמה בגין מידע (שקרי ככל שיהיה) על בזבוזים ואי-סדרים...העילה למינוי הוועדה הייתה לבדוק את אפקטיביות פעילות העמותה. הא ותו לא".
עוד טוענים התובעים כי הנתבעים לא פנו אליהם בבקשה כנה לקבלת תגובה. לטענתם, בפניה לתגובה בכתבה הראשונה לא הוצגה בפני חברי העמותה הטענה המרכזית של הכתבה ועל כן התגובה הייתה חסרה.
לדבריהם, פנייתם אל יואב יצחק בבקשה שיתנצל ויפרסם הבהרה נתקלה בדחייה ובאמירה כי "בתי המשפט פתוחים בפני כל, גם לתביעות סרק".

"הפרסום הטביע בתובעים אות קין שלא בקלות יימחה"

"התובעים יטענו כי פרסום דברי הבלע גרם וגורם להם עוגמת נפש רבה, כמו גם נזקים ממוניים ובמיוחד פגיעה קשה במוניטין שצברו במשך שנים רבות, כל אחד בתחומו... הפרסום הטביע בהם אות קין שלא בקלות יימחה, לאור העובדה כי יוחסה להם התנהגות מושחתת בנושא כה רגיש של השבת שבויים ונעדרים", ציינו. "התובעים התלבטו לא מעט בטרם הגישו תובענה זו, שכן אין זו דרכם. אולם, בסופו של יום, הרמיסה הבוטה של שמם הטוב שוב ושוב בסדרה של כתבות, המתייחסת לפעילות שרובם מבצעים בהתנדבות למען המטרה הקדושה של השבת השבויים והנעדרים לא הותירה בידם ברירה".
התובעים מעריכים את נזקו של כל אחד מהם ב-250,000 שקלים ובסך-הכל - 2.5 מיליון שקלים. עם זאת, לצרכי אגרה בלבד הם מעמידים את סכום התביעה על סך של מיליון שקלים.

תאריך:  27/06/2011   |   עודכן:  27/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עו"ד אליעד שרגא ו'לחופש נולד' תובעים מיליון שקלים מיואב יצחק
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
תקנו את שגיאת הכתיב בכתב ההגנה
אברהם2  |  27/06/11 17:38
2
משום מה אני מאמינה ליואב יצחק  ל"ת
איגי רמת אביב  |  27/06/11 17:55
 
- משום מה אני מאמין לשניהם
עוזי משולם  |  28/06/11 05:52
3
עצמם הגשת התביעה הכוחנית
עוזיה בן שחר  |  27/06/11 18:34
4
מעשיכם הטביעו אות קין שלא ימחה
אל: עו" שרגא  |  27/06/11 20:27
5
שמאלנים שקרנים וסחטנים-גועל נפ
קורןנאוה טבריה  |  28/06/11 06:33
6
יצחק אל תחשוש, הצדק איתך
עמותות לקידום כיס  |  28/06/11 12:33
7
אליעזר!לכל הרוחות-החזר את הכסף
ראספוטין בן מדביד  |  28/06/11 18:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
נציב תלונות הציבור על שופטים קובע, כי נשיאת השלום בירושלים ומנהל בתי המשפט פעלו כיאות לנוכח הפיגורים הרבים שצבר בן-עטר    הכשל המערכתי היה בכך שלא ניתנה התראה מוקדמת די הצורך על הצטברותם של עשרות תיקים בפיגור
מירב ארד
מאיר אסולין נבחר לממונה מיסוי מקרקעין ירושלים    מיכל אחיטוב נבחרה כנציגת משרד האוצר ורשות המיסים בבריסל
עופר וולפסון
השופט ניל הנדל הורה בסוף השבוע שעבר לפרקליטות המדינה להגיש את תגובתה המקדמית לעתירה שהגישה תנועת אומ"ץ לבג"ץ בתחילת החודש בנושא הימנעות המשטרה והרשות לניירות ערך לחקור חשדות להענקת שוחד על-ידי חברת סימנס לבכירים בחברת החשמל, בהיקף של כ-20 מיליון דולר
עידן יוסף
ראש הממשלה הורה שלא לאפשר לאף ספינה להגיע לחופי עזה ובבמקביל לבדוק מחדש האם ראוי להטיל עיצומים על עיתונאים זרים שיגיעו לסקר
איתמר לוין
ביהמ"ש מותח ביקורת חריפה על שוטר, אשר נכנס לדירה ללא עילה כחוק ותפס בה חצי גרם הרואין    קובע: החיפוש הבלתי חוקי פוסל את הסמים כראיה, ובלעדיהם - אין דבר-מה לחיזוק ההודאה, שכנראה ממילא לא הייתה כנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il