X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ממשלת ירדן נסוגה מהסכם עם ישראל בנוגע לאחד משערי הר הבית בירושלים במקום לאשר כי הוסכם על שיפוץ השער, האשימו הירדנים את ישראל בפגיעה בערכים ההיסטוריים של ירושלים
▪  ▪  ▪
שקרים, תעמולת כזב וניצול הרוב האוטומטי- כך נראה 'השלום' עם ירדן

מתיחות חריפה בין ישראל לירדן על-רקע מהלך אנטי ישראלי חריף שמובילה הממלכה ההאשמית במוסדות אונסק"ו. הירדנים התכחשו להסכם מפורט עליו חתמו עם ישראל בנושא מעלה המוגרבים בפרט וירושלים בכלל. בדיווח שהעביר בעניין למשרד החוץ שגריר ישראל לאונסק"ו, נמרוד ברקן, נכללו ביטויים חריפים כלפי הירדנים ש"שיקרו במצח נחושה לנו ולאמריקנים שוב ושוב", כלשונו.
כפי שדיווח ביום שישי ב'מקור ראשון', חגי סגל, הרשויות הישראליות התכוננו להניח את גשר המוגרבים החדש ביום ראשון שעבר. ואולם, שעות ספורות לפני המבצע התקבלה במשטרה הנחיה של הדרג המדיני לעצור. מהמסמך שהגיע לידי 'מקור ראשון' כעת עולה כי המהפך בעמדה הירדנית הוא שהוביל לעצירת המבצע. ב-21 ביוני הירדנים חתמו על הסכם, אך כבר באותו סוף שבוע התייצבה בחזית מהלך מנוגד במוסדות אונסק"ו.
השגריר הירדני חידש את התעמולה הכוזבת לפיה "ישראל מחבלת במורשת ההיסטורית של ירושלים בעבודות שהיא מבצעת בשער שכם". הוא והנציגים הפלשתינים אף טרחו להפיץ את חוברת "המוכיחה כלשונם" את הדבר, כפי שכותב ברקן. "העובדות הפוכות", הוא טורח להדגיש. הירדנים אף הגדילו לעשות כאשר סירבו לנהל משא-ומתן עם ישראל על נוסח ההחלטה אבל האשימו את ישראל באי-ניהול משא-ומתן.
צעד נוסף שנקטו הירדנים הוא הפרדה בינם לבין המשלחת הפלשתינית לאונסק"ו. על-פי ההסכמים של ישראל עם ירדן ועם הרש"פ, יידונו נושאים הרלוונטיים ליו"ש בוועדה משותפת. כך היה ההסדר מאז הסכמי אוסלו. כעת, לקראת ספטמבר מנסים הערבים לפצל בין המדינות על-מנת שבאונסק"ו יוכלו הפלשתינים לפעול כמדינה עצמאית.
"בתגובתנו", כותב ברקן למשרד החוץ, "הגדרנו את ההחלטות כבאות מבית המדרש של ג'ורג' אורוול בהיותם ניוספיק מובהק שבו שחור הוא לבן ולבן הוא שחור". בשורה התחתונה אכן הערבים השיגו בקלות רוב לשורת החלטות קשות נגד ישראל בנושא ירושלים. אף לא אחת מחברות הוועדה הצביעה נגד הצעת ההחלטה של הערבים ומדובר בין היתר על סין שהצטרפה אליהם. מאכזבת במיוחד הייתה צרפת שנמנעה אף שהאמת העובדתית נהירה לה.
בשורה התחתונה כותב ברקן כי המהלך הירדני כולו חייב לעבור לטיפול אמריקני. "בעניין זה תצטרך וושינגטון לפעול". גורם מדיני בירושלים אמר בתגובה לדיווח כי ישראל כבר מורגלת בכך שמדינות ערביות גורפות הון פוליטי פנימי באמצעות השמצת ישראל ואולם ישראל תדבק בהסכם החתום ככתבו וכלשונו.

פורסם במקור: מקור ראשון
תאריך:  06/07/2011   |   עודכן:  06/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משבר ביחסי ישראל-ירדן סביב שיפוץ שער המוגרבים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אין בעיה - בוא נשכח להעביר מים ל"ת
ואז נראה אותם  |  9/07/11 22:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
מחזור הבוגרים הראשון בעבודה סוציאלית, שסיים השנה את לימודיו, יהיה הראשון ליהנות מהתואר המוכר    מאז פתיחתה לפני 4 שנים פתחה המכללה שבעה חוגים ובשנת הלימודים האחרונה למדו בה כ-2,400 סטודנטים לתואר ראשון
אלעזר לוין
מנכ"ל מינהל מקרקעי ישראל הודיע לראש הממשלה בנימין נתניהו על פרישתו, בשל חילוקי דעות עם שר השיכון אריאל אטיאס על היקף שיווק הקרקעות    הממשלה תחפש מנכ"ל חדש
עופר וולפסון
בסיכום חקירת הפרשה במשטרה וברשות להגבלים נמצאו ראיות רבות לכך שמתחרים בתחום הגיזום תיאמו מחירים במכרזי חברת החשמל והרשויות המקומיות    היקף המכרזים: עשרות מיליוני שקלים בשנה    חשד: חלק מהחשודים שיחדו עובדי ציבור עבור קידום ענייניהם
שירלי בר דיין
אחרי עונה באפולון לימאסול, הקשר חוזר: "אדבר על המגרש". אסולין מועמד
אלעזר לוין
יו"ר ועדה לשוק ההון בכנסת: איזום חוק להפעלה מחדש של קופות הגמל    המפקח על הביטוח: לא נהרוג את הקופות ולא נחיה אותן    שר האוצר הבטיח לפני 7 חודשים לאפשר לקופות למכור ביטוחים - אך לא אירע דבר    קירשנבוים: "תנו לנשים משכורות זהות לגברים, תקבלו פרישה בגיל 67"
רשימות נוספות
השופט החוקר: אסד הורה להרוג את אל-חרירי  /  יואב יצחק
מצרים: לכדנו סוכן מוסד ישראלי  /  איציק וולף
גנץ: ערוכים להכשיל חציה של הגבול  /  עידן יוסף
אומה בהכחשה  /  משה חסדאי
אל תגידו לא ידענו  /  עמוס גבירץ
חזיתות סביב לה  /  ראובן שליט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il