X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
השר נווה: אני שמח שלא התקבלו עמדות פקידי אוצר שהיו פוגעים בביה"ח; צוותי עבודה ידונו בהעברת 300 מיטות ממחלקות פנימיות; יפתחו מחדש שירותי הרפואה הפרטיים
▪  ▪  ▪

הסתיים המשבר בין משרד האוצר למשרד הבריאות: ההסכם אושר על-ידי הקבינט החברתי-כלכלי. הוחלט כי 100 מיליון ש"ח יועברו למשרד הבריאות במטרה לצמצם את הגרעונות השוטפים. כמו כן, לא יהיו איחודים של בתי חולים, אך הם יפתחו בצעדי התייעלות. מחר ידון המשבר בקופת חולים כללית
כינוס הקבינט נערך בעיצומו של המשבר - מן החמורים שפקדו את המשק. במקביל פירסמה האגודה לזכויות האזרח דוח שנתי, לפיו מערך השירותים החיוניים ישראל נפגע אנושות, וכי קיים חשש לקריסת מדיניות הרווחה בישראל.
בכינוס הוחלט להקים ועדה שתדון בהצעתו של שר הרווחה, זבולון אורלב, לפתרון משבר האמהות החד-הוריות. אורלב הציע כי קצבאות הבטחת ההכנסה לאמהות יקוצצו באופן הדרגתי, והקיצוץ יתפרס על שלוש שנים. יחד עם זאת, באוצר לא מתכוונים לבצע שינויים מהותיים בתוכנית הכלכלית. בוועדה יהיו חברים שר האוצר, בנימין נתניהו, שר העבודה המסחר והתעשיה, אהוד אולמרט ושר הרווחה, זבולון אורלב.
בקבינט הוחלט כי קרן המחקר של בית החולים וולפסון בחולון תיסגר, רק לאחר שבית החולים יועבר לידי חברת ניהול. באשר לדרישת האוצר להעביר כ-300 מיטות ממחלקות פנימיות לבתי חולים גריאטריים, הוחלט בקבינט להקים צוותי עבודה משני המשרדים שיגיעו להסכמות בתוך 10 ימים.
באשר לבית החולים רמב"ם, הושג הסכמה על הפרשת 32% מהכנסות תאגיד בית החולים לקופת המדינה בשנת 2003 ו-33% בשנת 2004. זאת, לאחר שדרישתו המקורית של האוצר היתה להפריש 40% מן ההכנסות.
במהלך הדיון הושגה הסכמה עקרונית לפתוח מחדש את שירותי
הרפואה הפרטיים בבתי החולים. לדברי שר המשפטים, יוסף לפיד, צעד זה יפתור את המשבר הכספי וישפר את השירות הרפואי. לשר הבריאות, דני נווה, שמורה הזכות לערער על החלטות הועדה בפני מליאת הממשלה, זאת במידה שמשרד הבריאות לא יהיו מרוצים מהתוצאות.
שר הבריאות, דני נווה הביע את שביעות רצונו מסיום המשבר. הוא ציין, כי הוא מכך "שמח שלא ייסגרו בתי חולים ושלא התקבלו עמדות פקידי האוצר שניסו לכפות צעדים שהיו פוגעים בבתי החולים.
השר נווה הוסיף, כי זכה לאוזן קשבת אצל שר האצר, בנימין נתניהו.
ראש הממשלה, אריאל שרון אמר הבוקר במהלך פגישה עם נשיא המדינה: "כדי לצאת מן המצב, צריך לנקוט צעדים קשים ומכאיבים, משום שגם מצבה של המדינה קשה, יש לבלום את ההידרדרות ולהביא להשקעות ולצמיחה".
בתוך כך נסגר היום תא הלחץ שפעל בבית החולים 'יוספטל' באילת. בשל העדר אמצעי הצלה, מזהיר משרד הבריאות מפני הצלילה במימי אילת.
האגודה לזכויות האזרח פירסמה היום את הדוח השנתי שמפרסמת העוסק במצב זכויות האדם בישראל. הדוח מצביע על התערערות יסודות הדמוקרטיה והסולידריות החברתית בישראל.
בדוח שנכתב על-ידי נעמה ישובי, מנהלת מרכז המידע באגודה לזכויות האזרח, עולה כי הממשלה המכהנת תרמה להידרדרות שנמשכת כבר שנים אחדות.
הדוח מציג פגיעה אנושה בכל מערך השירותים החיוניים לאזרחים - בריאות, דיור, חינוך וביטחון הסוציאלי. מדובר גם בפגיעה קשה בתעסוקה ובזכויות העובדים להיאבק בתנאי העבודה והפרישה. הפרטה גורפת המעדיפה את רווחי המעטים על-פני רווחת הרבים. פגיעה בזכויות המיעוט וערעור על מעמדה של מערכת המשפט כמגן הדמוקרטיה; דה-לגיטימציה של יריבים פוליטיים במחיר ויתור על עקרונות דמוקרטיים בסיסיים כמו חופש הביטוי ושוויון בפני החוק. בשטחים מצביע הדוח על שלילה של זכויות האדם ופגיעה בחפים מפשע.

תאריך:  22/07/2003   |   עודכן:  22/07/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נועם שרביט
בית המשפט לעניינים מינהליים קיבל את עתירתה של אדם טבע ודין, וקבע כי תוואי הטיילת מהווה יותר מ'סטייה מותרת' מהתכנון הקיים בתוכנית המתאר
נועם שרביט
הצעת החוק הממשלתית, המציעה הקלות להצלת ערוץ 10, אושרה הלילה בקריאה ראשונה, עם 21 תומכים וללא מתנגדים; מרבית הנואמים לא גילו בה עניין והעדיפו להתייחס להודעה המדינית של שרון או לשידור הציבורי דווקא
עמוס באר
הפסקת בטוח רכב? בדוק אם מגיע לך כסף מהביטוח
נועם שרביט
כך סיכמה נשיאת בתי משפט השלום בתל אביב, עדנה בקנשטיין, עם יו"ר ועד מחוז תל אביב של לשכת עורכי הדין, אילן בומבך; בקנשטיין אף התחייבה לטפל נקודתית במקרי יחס בלתי נאות של שופטים לעורכי דין
גיל איל
שרי האיחוד האירופי הצטרפו ללחץ על אירן; איימו לבחון מחדש את עתיד היחסים בינה לבין האיחוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il