X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
השביתה הארוכה בתולדות המדינה הסתיימה על-ידי השופט סטיב אדלר, רבע שעה לפני שצו המניעה שנתן נכנס לתוקף
▪  ▪  ▪

שביתת המורים הארוכה בתולדות ישראל ניחתה על 600 אלף תלמידים ו-45 אלף מורים מיד לאחר חופשת הסוכות, ב-10 באוקטובר. 17 יום של מגעים בין האוצר לארגון המורים העל-יסודי, הסתיימו בלא כלום. שלושה ימי ניסיון תיווך וגישור נוספים של יו"ר מרכז השלטון המקומי, עדי אלדר, הסתיימו אומנם במעורבות שר האוצר, רוני בר-און, אך ללא תוצאות.
אז, הוגשה על-ידי אלדר בקשה לנשיא בית הדין הארצי לעבודה, על-מנת שיוציא את הצדדים מהבונקרים שבהם התחפרו. השופט אדלר, למוד סכסוכים במשק, ידע כי מעורבות מיידית שלו תגרור פיטורים המוניים ומחאה ציבורית קשה. בשום שכל, אפשר את המשך המשא-ומתן, בתיווכו של יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, במשך שלושים יום נוספים.
ראש הממשלה התמיד בסירובו להיפגש עם ארגון המורים, רן ארז המשיך לתת דרור לחרצובות לשונו, התלמידים המשוטטים בלילות הסתובבו סהרוריים בימים והפסידו את ההכנות לבגרות, ובתווך, השופט אדלר, אשר העניק לצדדים זמן להתבשל במיץ של עצמם בטרם יכפה את פסיקתו על מי מהם.
במהלך השביתה, נראה היה כי הצדדים עייפים ותשושים, כמו מייחלים לצו, שיורידם מהעץ הגבוה עליו טיפסו. השופט אדלר, שאינו שבע רצון מהוצאת צווים הפוגעים בזכות השביתה, הבין לבסוף כי אין ברירה, וב-4 בדצמבר, אחרי כשישים ימי שביתה, הורה למורים לחזור לספסל הלימודים מיד בתום חופשת החנוכה. כמו בתסריט ידוע מראש, רבע שעה לפני כניסת הצו לתוקף, הגיעו משרד האוצר וארגון המורים העל-יסודי להסכם ביניהם.
מדובר בצו מניעה בהיקף הרחב ביותר שניתן השנה בישראל. השופט אדלר המתין די זמן להוצאתו, ובתבונה רבה העניק לנצים את מלוא האפשרות למיצוי ההידברות ביניהם. שוב הוכח, כי ללא המקל המשפטי, גופים ציבוריים בישראל תקועים ואינם מסוגלים לפתור סכסוכים, בעצמם או באמצעות מגשרים, לטובת הציבור הרחב. על שביתת המרצים כבר דיברנו?

תאריך:  23/01/2008   |   עודכן:  23/01/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר חיים משגב
"הגיעה אולי העת להיפרד. לא מכולם. רק מאלה שלא רוצים בקיומה של המדינה היהודית. אבל צריך לעשות את זה. הדרך לכך בוודאי תימצא"
אהרן ברק
נאום הנשיא בדימ. של בית המשפט העליון אהרן ברק בכנס הרצליה ה-8 לחוסן לאומי של המכון למדיניות ואסטרטגיה במרכז הבינתחומי הרצליה [י"ז בשבט תשס"ח, 24.01.2008]
אליקים העצני
הצירוף של מפת הדרכים ואנאפוליס בונה מלכודת מושלמת לעניין הלאומי של היהודים בארץ ישראל    יש לבנות את הכוח שיתנגד בפועל לגירוש, ובשלב הראשון הריסת המאחזים
יוני בן-מנחם
האחריות לשנאת המערב לאיסלאם בשנים האחרונות מוטלת על ארגון אל-קאיעדה    המוסלמים צריכים להקיא מתוכם את הארגון הנפשע הזה    על המערב מוטלת האחריות להתנער מהדעות הקדומות נגד המוסלמים ולהלחם בתופעות הגזענות
דני רשף
החשיבה הצבאית והמדינית בנושא החמאס בעזה, רדופה ומתמקדת בחששות הכבדים מהתעצמות החמאס    הפיקוח הישראלי המלא על מבואות עזה הטיל על ישראל, שלא בטובתה, גם את האחריות ההומנית למתרחש בה
רשימות נוספות
יותר פרידמן מפרידמן  /  עו"ד מוטי דנוס
כוח עדנה   /  מוטי דנוס, מירב גסר, עמית גורביץ'
ראיון פרישה עם השופט ארנסט  /  עו"ד מוטי דנוס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il